Gå til innhold

Når skal vi begynne å gi blanke i cellulitter?


LeJardinSecret

Anbefalte innlegg

Ble inspirert av tråden som handlet om cellulitter og det å gå i korte shortser og skjørt om sommeren.

Det er mye kroppspress ute og går, og de aller fleste kvinner sliter vel under dette i en eller annen grad.

Men av alle ting man skal skjemmes over, så er cellulitter noe av det dummeste jeg hører.

Det blir jo omtalt som fandens styggedom, som noe grusomt frastøtende noe som må skrubbes, poleres og smøres vekk etter alle kunstens regler. Jeg tør ikke tenke over hvor mange kvinner som gruer seg til sommersesongen, fordi de innbiller seg at de ikke har lår som er fine nok til å vises frem i en shorts.

Vel, jeg har bestemt meg! Jeg gidder ikke tenke mer over cellulittene mine på rumpa som jeg vet nesten alle andre kvinner i verden har! Jeg gidder ikke føle meg mindre vakker på grunn av noe som 1) er tilstede selv om man tar vare på kroppen, holder seg slank og i form; 2) i stor grad er arvelig; 3) ikke finnes helseskadelig eller belastende annet enn i kosmetisk forstand.

Hvem har bestemt at cellulitter er stygt? Hvorfor ikke snu på det, og heller synes at det er kvinnelig og flott, i likhet med pupper, hofter og langt hår? Det er jo noe som er ganske spesielt for kvinner, i og med at underhudsfettet vårt ligger i "kuler" snarere enn flatt og jevnt som hos menn.

Noen som er med på å gi en stor faen i cellulitter, og heller bruke energien som går med på bekymring og all slags anti-cellulittremedier til å begynne å elske seg selv for alt det man er - og la fokuset være på trim, mosjon og kosthold som en måte å ha det bedre på som menneske, snarere enn å pine oss selv over noe samfunnet forteller oss er stygt? Noe som er helt naturlig og ikke mulig å fjerne?

Det nytter ikke å tenke at samfunnet skal endre seg, om man ikke foretar en endring i sitt eget tankesett.

Jeg gidder i hvert fall ikke mer. Jeg er fin MED (merk: ikke "på tross av") mine cellulitter, og det er dere også. :)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jente22

Ble inspirert av tråden som handlet om cellulitter og det å gå i korte shortser og skjørt om sommeren.

Det er mye kroppspress ute og går, og de aller fleste kvinner sliter vel under dette i en eller annen grad.

Men av alle ting man skal skjemmes over, så er cellulitter noe av det dummeste jeg hører.

Det blir jo omtalt som fandens styggedom, som noe grusomt frastøtende noe som må skrubbes, poleres og smøres vekk etter alle kunstens regler. Jeg tør ikke tenke over hvor mange kvinner som gruer seg til sommersesongen, fordi de innbiller seg at de ikke har lår som er fine nok til å vises frem i en shorts.

Vel, jeg har bestemt meg! Jeg gidder ikke tenke mer over cellulittene mine på rumpa som jeg vet nesten alle andre kvinner i verden har! Jeg gidder ikke føle meg mindre vakker på grunn av noe som 1) er tilstede selv om man tar vare på kroppen, holder seg slank og i form; 2) i stor grad er arvelig; 3) ikke finnes helseskadelig eller belastende annet enn i kosmetisk forstand.

Hvem har bestemt at cellulitter er stygt? Hvorfor ikke snu på det, og heller synes at det er kvinnelig og flott, i likhet med pupper, hofter og langt hår? Det er jo noe som er ganske spesielt for kvinner, i og med at underhudsfettet vårt ligger i "kuler" snarere enn flatt og jevnt som hos menn.

Noen som er med på å gi en stor faen i cellulitter, og heller bruke energien som går med på bekymring og all slags anti-cellulittremedier til å begynne å elske seg selv for alt det man er - og la fokuset være på trim, mosjon og kosthold som en måte å ha det bedre på som menneske, snarere enn å pine oss selv over noe samfunnet forteller oss er stygt? Noe som er helt naturlig og ikke mulig å fjerne?

Det nytter ikke å tenke at samfunnet skal endre seg, om man ikke foretar en endring i sitt eget tankesett.

Jeg gidder i hvert fall ikke mer. Jeg er fin MED (merk: ikke "på tross av") mine cellulitter, og det er dere også. :)

DET er det mest fornuftige jeg har hørt på LENGE!! Jeg er med!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Har forsåvidt aldri brydd meg så den er jo grei :gjeiper: Jeg ser ut som jeg gjør, med både fordeler og ulemper og det er det bare å godta. Finnes viktigere ting å bry seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! ALLE kvinner burde lese dette her og føle seg bedre! Kanskje er ræva mi litt ruglete, men vet dere hva, den er ellers rund, stram fin OG DEN er min!

Og dere som tror på at godt kosthold, trening, å være slank, ikke alkis og ikkerøyker hjelper, kjære jenter se her:

Jeg har aldri røyket, i hele mitt 25årige liv ikke drukket mer en champagneglass i forskjellige tilsetninger, alltid vært i form, alltid trent, alltid vært veltrent og kanskje til og med litt undervektig, alltid spist mye mer sunt enn usunt, and guess what! Jeg har fortsatt litt ruggel her og der, og det er bare en del av meg!

SÅ det er naturlig, alle får det før eller senere, og de aller fleste menn vet ikke at cellulitter og "appelsinhud" er det samme, eller hvordan det eeegentlig ser ut en gang. Så slapp av, dropp jeansen som kveler oss, og dra på solkjolen. DU ER VAKKER MED ALLE DINE + OG -!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker masse tid på å hate mine cellulitter, stresse med planer for å bli kvitt dem, grue meg til jeg skal gå i bikini om tre måneder når jeg skal på ferie med kjæresten til Egypt.....

Men... takket være ditt innlegg... jeg ORKER IKKE MER.... JEg skal gi mer faen ;) Takk ;)

hehe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Aaaah! Fantastisk! Jeg er med!:)

Ser for meg en hær av damer sånn som i "Hvordan se bra ut naken"-programmet, masjerende med lårene til full beskuelse. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid gitt blaffen, så jeg er med for lenge siden. ;)

Og når det er sagt: slik er det med alle trend-tanker som er påført utenfra, eller som kvinner (spesielt) påfører seg selv og hverandre av negative synspunkter om at de/vi ikke holder mål.

Vi er gode nok som vi er, og det er opp til den enkelte å gå ut i verden og kjempe den stille kampen i hverdagen. Opp til hver og en å være et godt forbilde for omverdenens jenter/damer, smile og se verden i øynene akkurat som vi er.

Stå på jenter i alle aldre: vær stolt av å være kvinnfolk! :biggrin:

Vi duger - Vi leve!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid gitt blanke i det, jeg. :) Har ikke skjekka om jeg har det selv engang heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken jeg eller mine kamerater vet egentlig hva denne celulitt greia er, og vi har diskutert det oss i mellom noen ganger. Damer, det er ikke vi som ikke liker den, er dere selv!

mann 30 og hans venngjeng 25 og oppover :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til anonyme mann på tredve: De "greiene" oppstår ofte når huden blir strukket. Ved overvekt eller graviditet f.eks. Det er vanligere at eldre mennesker (jepp, menn kan også få dette ved mye overvekt)Resultatet kan ligne på lange bleke striper i huden, nesten som gamle arr som er grodd, men ikke borte.

Det kalles også "appelsinhud", og kan minne om det ytre skallet på en appelsin.

Hjalp det? :)

Endret av Margareth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til anonyme mann på tredve: De "greiene" oppstår ofte når huden blir strukket. Ved overvekt eller graviditet f.eks. Det er vanligere at eldre mennesker (jepp, menn kan også få dette ved mye overvekt)Resultatet kan ligne på lange bleke striper i huden, nesten som gamle arr som er grodd, men ikke borte.

Det kalles også "appelsinhud", og kan minne om det ytre skallet på en appelsin.

Hjalp det? :)

Hm, ja men dette er jo helt normal del som jeg aldri har lagt merke til som negativt jo. Men ja, det hjalp med en forklaring. Når man sier appelsinhud så så jo jeg for meg noen store oransje/guleflekker med hud som sandpapir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jenta fra tråden om "kjoler og cellulitter". Nå er jeg klar for å gi en stor f*** i hva folk ser og tenker, jeg skal ta frem mine shorts og kjoler, gå i dem og glede meg uten å tenke på hva andre mener! Som regel tenker jeg at damer ser de og tenker "puh, jeg er ikke alene", og menn driter i de, håper jeg. Uansett, det er ikke noe vi får gjort med de, kan godta de først som sist!

Lets go jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mine og andres cellulitter er stygge! Kan ikke for det, det er mye mer estetisk pent med glatte lår, sorry. For meg er det helt urealistisk, har ikke hatt glatte lår siden jeg var 14 år. Klarer ikke godta det likevel. Eneste trøsten jeg har er at om sommeren syns de litt mindre hvis jeg blir veldig brun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til anonyme mann på tredve: De "greiene" oppstår ofte når huden blir strukket. Ved overvekt eller graviditet f.eks. Det er vanligere at eldre mennesker (jepp, menn kan også få dette ved mye overvekt)Resultatet kan ligne på lange bleke striper i huden, nesten som gamle arr som er grodd, men ikke borte.

Det kalles også "appelsinhud", og kan minne om det ytre skallet på en appelsin.

Hjalp det? :)

Du tenker ikke på strekkmerker nå?

Strekkmerker ser slik ut

Cellulitter/appelsinhud ser slik ut

"Cellulitter skyldes en kombinasjon av forskjellige ting.

Hovedårsaken er forstørrede fettceller i lokale områder på kroppen, ofte rumpe eller lår.

Grunnen er at disse cellenes fettnedbryting fungerer dårligere enn normalt, ofte av hormonelle årsaker. Disse fettcellene klemmer på de små blod-og lymfekapillærene, og gjør at væske og avfallsstoffer samler seg i vevet.

Manglende sirkulasjon og opphoping av avfallsstoffer gir ubalanse i bindevevsproduksjonen, og da dannes fibrin (stive fibre). Fibrinet kapsler inn fettceller i grupper og fester seg til hudoverflaten, og dermed trekker ned huden og lager groper. Dette blir til de uønskede cellulittene." Kilde

Endret av Kirby
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er flott, jenter! :duskedame:

Egentlig helt merkelig - at noe som er SÅ normalt er så hatet og fryktet. Jeg mener, det finnes jo millioner av artikler om "Slik bekjemper du appelsinhuden!", ikke minst her på KG. Også er det noe 90% av jordens kvinner har, helt naturlig..

Jeg tror også vi gjør menn en stor tjeneste ved å bli litt mer glad i oss selv, med alt det innebærer av "imperfeksjoner". Bare tenk på hvor mye mer harmonisk et sexliv blir, om man klarer å kaste enkelte totalt unødvendige bekymringer om cellulitter og strekkmerker på hue ut vinduet.

Ikke at det er så enkelt å være mann i dag, heller.. Utseendefokuset gjelder begge kjønn i stadig større grad. Så får man ta et personlig valg om hvor mye man gidder å la det begrense seg i ens livsutfoldelse! ;) Jeg blir helt lei meg av alle dem som knapt tør å gå på stranden om sommeren. Slik skal det ikke være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at det er sånn. Jeg vil påstå at mange jenter er ødelagte i hodet sitt og i følelsene sine. Hjernevasket, heter det visst. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du tenker ikke på strekkmerker nå?

Jommen gjorde jeg det! :opplyser:

...men det hjelper ikke: damer vil ikke ha det heller de. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp opp opp opp med denne, flere med i klanen! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg har masse cellulitter OG strekkmerker, men har gitt blaffen i dem i årevis. Ca 80% av alle damer har cellulitter, til og med modellene man ser i aviser osv. De har bare fordelen av airbrushing ;)

Om man hele tiden skal bekymre seg for ditt og datt med kroppen sin, glemmer man å leve det korte livet man har fått tildelt. Gled deg over en frisk og sunn kropp som fungerer slik den skal, selv om du ikke ser ut som en modell (det er ikke noe mål for meg, hvert fall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...