Gå til innhold

"sendt hjem" annhver helg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Heloise

Synes det er litt rart at hun må dele seng med pappa i en alder av 12. Jeg synes ikke det er rart at du reagerer, men det er jo sikkert fint for barna å få være alene med pappa også. Dog ikke nødveldigvis alltid, hvis han er seriøs i forholdet med deg burde de jo bli vant til å ha degder også. Far burde finne en annen løsning for datteren når hun skal sove der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dubbedingsen: Jeg er den eneste far har vært sammen med etter at han og mor skilte lag. noe som er nart 10år siden. Jeg har aldri trampet over noen grenser, det har far og jeg jobbet mye med.

Ja, kanskje jeg faktisk bare skal bli. Vi blir et barn til i oktober. Jeg er drit kvalm om morgenen og natten og synes det er trygt og godt med MIN kjæreste rundt meg da.

Anonym: Han bor der fordi familien er såpass sammensveiset og er tidenes familie. eget bad,soverom og stue. eneste de deler er kjøkken. Det har ingenting med økonomi å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heloise: jeg støtter alenetid! Selvsagt får dem det. Jeg er ikke sammen med dem hver helg. Men det er følelsen av å bli sent hjem fordi hun skal sove i samme seng som pappa. Hun er mektig sjalu og kontrollerende. Dette er da fra hennes mor sin side.Jeg er utrolig glad i jentungen og behandler henne og sønnen som om de skulle vært mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg tenker faktisk ÆSJ når jeg leser det du skriver. Ei 12 år gammel jente sove sammen med faren i dobbeltsenga?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du er på besøk. Det er ungenes hjem. Og hvor festlig er det å måtte dele rom når man er jente og gutt i puberteten? Skjønner godt at jenta heller deler rom med far enn storebror. Det er ikke plass til deg i dagens bosituasjon, og det er da virkelig ingenting å bli såret over.

dummeste jeg har hørt. jeg hadde da aldri noe prob med å sove sammen med storebror eller fetter da jeg var i tenårene. dessuten er det da plass til alle. man kan sette inn en ekstraseng, man har sofa osv. det er bare tullete at ho blir sendt hjem fordi det ikke er "plass". vi har da greid å få plass til både meg,kjæreste og sønn i en 27 kvaderats leilighet så jeg tviler sterkt på at det ikke er plass til en ekstra i et hus

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bunner i at hun ikke skal bli såret. Jeg tenker litt" ok, hun blir sint, og kanskje sutrete. og vil starffe pappa." men hun nærmer tennårene og det er vel ganske vanlig. hun slutter ikke å være glad i oss. Det er jo verdens mest naturlige ting at et kjærestepar deler seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gjest_gugg: Jeg tenkte det i en periode. lurte på hvor SPRØTT dette er. Men tror hun generelt skal poengtere at hun er datteren og jeg skal ikke ta pappa. noe vi har pratet om.

Men uten å dra annklagelser: hun har en mor som er rimelig utspekulert og som overhodet ikke synes noe om at eksmannen har funnet seg en ny kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjest_gugg: Jeg tenkte det i en periode. lurte på hvor SPRØTT dette er. Men tror hun generelt skal poengtere at hun er datteren og jeg skal ikke ta pappa. noe vi har pratet om.

Men uten å dra annklagelser: hun har en mor som er rimelig utspekulert og som overhodet ikke synes noe om at eksmannen har funnet seg en ny kjæreste.

Men hvis dere skal ha barn sammen så håper jeg dere finner en ny leiliglighet eller skiller boligen helt av slik at dere får et eget kjøkken og slik blir deres egen lille famillie. Er din leilighet så liten at dere ikke kan bo der?

Og jeg biter meg merke i at du tar et glass rødvin til maten når din kjæreste tillater det? Er det på grunn av ungene? for hvis ikke ville revudert hele forholdet :trist:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kjøpe et hus nå om ikke lenge.

Når jeg mente "få lov" er det fordi han sier at dattren kan sove et annet sted.

Utenom det så drikker jeg akkurat når det passer meg :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Heloise: jeg støtter alenetid! Selvsagt får dem det. Jeg er ikke sammen med dem hver helg. Men det er følelsen av å bli sent hjem fordi hun skal sove i samme seng som pappa. Hun er mektig sjalu og kontrollerende. Dette er da fra hennes mor sin side.Jeg er utrolig glad i jentungen og behandler henne og sønnen som om de skulle vært mine.

Ingen kritikk til deg altså, for du høres veldig sympatisk utifra det du skriver. Men du skrev ogs at dere venter barn sammen?

I så tilfelle MÅ hun ut av sengen til pappa. For da blir dere to en familie, og det er noe hun MÅ venne seg til. Rabalder blir det nok, men det er en del av prosessen. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sover ikke i hans sin seng ellers. Men jeg ser for meg et sirkus når det kommer en til som kommer til å krever mer oppmerksomhet. MEN da kommer jeg til å fortelle hvordan ting er nødt til å være. Dette er ikke mitt hjem og da vil jeg ikke lage regler. men i mitt hjem kommer også mine regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye jeg reagerer på her, med tanke på hva TS skriver:

1. Jeg skjønner at hun gjerne vil sove med kjæresten, men hvorfor kan ikke hun ta brorens rom når han ikke er der, istedenfor å dra HJEM når barna er på pappas rom?

2. Merkelig å ikke nevne at hun var gravid før på 2. side i diskusjonen.. Det endrer jo forutsetningene litt.

3. Datteren og TS har et nært forhold og gjør alt sammen, men hun er også mektig sjalu og kontrollerende? Lar de to seg kombinere? :klo:

4. De drikker vin til middag - TS er gravid!

5. Hun sier hun og faren har jobbet mye med at hun aldri skal trampet over noen grenser, men hun sier også at de er sammen til sent på kveld og fra tidlig om morgnen de helgene hun må hjem - altså er det bare mens de sover at hun ikke er tilstede.

6. Igjen: Hun sier de er sammen HELE tiden, til sent på kveld og fra tidlig om morgnen, gjør alt sammen, men så sier hun plutselig at de ikke er sammen hver helg.

Jeg beklager, men dette henger ikke på greip for meg.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis farmor har et ekstra soverom så synes jeg fars bror skal begynne å sove der når barna er på besøk hos far.

Snakk med jenta og gutten og fortell at nå skal de få "eget" soverom som de deler.

Dere ordner sengetøy som hun liker ol. Da føler hun at det er "sitt". Kanskje nye gardiner? En liten hylle til jenteting ol. Ikke mye og dyrt som skal gjøres, men det lille som gjør at hun føler at dette er "hennes"

Pass bare på at rommet ikke blir "jentete". Men en hvit hylle/kommode, noen nøytrale gardiner som hun peker ut, sengeteppe i gutt og jentefarge ol.

Hvis ikke fars bror kan sove hos sin mor, så hadde jeg vurdert å gjøre det jeg skrev over uansett, men den ene sengen (guttesengen) hadde jeg gjort om til en køyeseng. Da får barna soverommet sitt, og onkel sover i køyeseng.

Evt kan onkel sove på gjesteseng i stuen? Finnes mange fine gjestesenger som ikke koster all verdens og lett kan pakkes bort.

Ingen grunn til at onkel skal ha et soverom som far trenger til barna. Og ingen grunn til at en 12 år gammel hjente skal dele seng med far. Hun kan komme inn om morgenen og skravle. Evt kan hun i begynnelsen få sovne i fars seng og bli løftet over i sin seng når dere skal legge dere. (slik man gjør med små barn..)

Et siste alternativ hvis dette andre ikke er et alternativ - hvis fars rom er stort nok kan dere sette inn en ekstraseng på fars rom. Da sover jenta i ekstrasengen der. Evt blir flyttet over fra dobbelsengen til ekstrasengen når dere skal legge dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker ikke NÅR jeg er gravid.

Vi har et godt forhold. og datteren viser jo det. (kanskje hun spiller?)

jeg synes ikke det at jeg er gravid bør ha så mye å si da dette har vært et tema også FØR jeg ble gravid.

Far og jeg (mest fra min side faktisk) har sagt at hans hus skal han få bestemme.

Vi er sammen ofte.

Noe mere du lurer på???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis farmor har et ekstra soverom så synes jeg fars bror skal begynne å sove der når barna er på besøk hos far.

Snakk med jenta og gutten og fortell at nå skal de få "eget" soverom som de deler.

Dere ordner sengetøy som hun liker ol. Da føler hun at det er "sitt". Kanskje nye gardiner? En liten hylle til jenteting ol. Ikke mye og dyrt som skal gjøres, men det lille som gjør at hun føler at dette er "hennes"

Pass bare på at rommet ikke blir "jentete". Men en hvit hylle/kommode, noen nøytrale gardiner som hun peker ut, sengeteppe i gutt og jentefarge ol.

Hvis ikke fars bror kan sove hos sin mor, så hadde jeg vurdert å gjøre det jeg skrev over uansett, men den ene sengen (guttesengen) hadde jeg gjort om til en køyeseng. Da får barna soverommet sitt, og onkel sover i køyeseng.

Evt kan onkel sove på gjesteseng i stuen? Finnes mange fine gjestesenger som ikke koster all verdens og lett kan pakkes bort.

Ingen grunn til at onkel skal ha et soverom som far trenger til barna. Og ingen grunn til at en 12 år gammel hjente skal dele seng med far. Hun kan komme inn om morgenen og skravle. Evt kan hun i begynnelsen få sovne i fars seng og bli løftet over i sin seng når dere skal legge dere. (slik man gjør med små barn..)

Et siste alternativ hvis dette andre ikke er et alternativ - hvis fars rom er stort nok kan dere sette inn en ekstraseng på fars rom. Da sover jenta i ekstrasengen der. Evt blir flyttet over fra dobbelsengen til ekstrasengen når dere skal legge dere.

Veldig mange fin og ikke minst lure punkter her. Kanskje jeg skal dra dette frem. Nå kommer barna i morgen og jeg gruer meg. men om jeg tar dette opp i kveld eller i morgen tidlig er det jo bare å se hvordan dette blir. Jeg har sagt at jeg NEKTER å la meg bli sendt hjem etterhvert som maven vokser.

Og da har jeg vært så krass at jeg har sagt rtt ut at en jentunge skal ikke få sende meg hjem under min graviditet fordi hun skal ha pappas seng. Og dett falt i god jord med en forståelse hos far. Tror jeg kanskje rett g slett må sette hardt mt hardt. Men tusen takk for kjempe fine tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får et inntrykk av at TS er ung? Stemmer det? Hvor gammel er du og hvor gammel er kjæreste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 26 og kjæresten er 28

Mente 26 og 38. Men kan ikke se hva det har med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kjøpe et hus nå om ikke lenge.

Når jeg mente "få lov" er det fordi han sier at dattren kan sove et annet sted.

Utenom det så drikker jeg akkurat når det passer meg :lur:

:takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Annenhver helg, og dette er et problem som forsvinner av seg selv om ikke så lenge.

Jeg hadde enten stappet alle i samme rom (eller samme seng? De fleste dobbeltsenger har plass til 3-4 personer), eller sett mellom fingrene med det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...