AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #1 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg skriver ikke dette for å få noen sympati, men heller kanskje synspunkter på om dette er fjasetanker fra min side, eller om det er ok å reagere slik Min kjære bor i en generasjonbolig sammen med mor og besteforeldre. Han har to barn annhver helg. Og de er tidenes nydeligste barn. Problemet er det i "hans"etasje er det to soverom. Det hender at hans bror bor på det ene rommet. Det vil si at han deler seng med datteren og sønnen har egen seng. Når broren ikke er her mener jeg at han kan "skyve"ungene inn på det soverommet. De er 12 og 14. Dt jeg reagerer på eller blir lei meg for er at annhver helg blir jeg sent hjem for da er det ikke plass til meg. Vi skal finne oss et nytt sted hvor det er plass til alle. Men den største grunnen til at jeg må hjem er fordi datteren på 12 skal sove med pappa. dette er er vane her hjemme, ikke ellers. Er det "feil"at jeg reagerer og føler hun blir i "veien ??" Prøvd å ta opp dette med han, men får bare bedskjed om at da blir hun så lei seg fordi hun ikke får sove sammen med pappa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jägermeister Skrevet 3. mars 2011 #2 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg synes ikke at ei jente å 12 år burde bli lei seg for at hun ikke får sove i samme seng som pappa. Begge barna burde kunne sove på samme rom når de kan, og selv om alle rommene skulle være opptatt må det være mulig å spre de på madrasser rundt om. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #3 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg mener jo dette selv. Vi har vært såpass lenge sammen at jeg føler det blir feil at jeg skal sendes hjem fordi hun vil sove med pappa. Det skal siea at hun er pappajente. Og det er helt ok. Men dette sårer meg. Kanskje jeg trenger tips til en annen tankegang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 3. mars 2011 #4 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Jeg synes du får finne deg i situasjonen sånn som den er nå. Siden dere har avtalt å finne et større sted å bo, er det tydelig at han er klar over problemet. Per i dag er det ikke plass til alle, og da må barna prioriteres. Selvfølgelig. Edit: Leste gjennom innlegget ditt på nytt og tror ikke helt jeg skjønner situasjonen. Hvis hun sover i samme seng fordi det ikke er fler senger ledige, står jeg for det jeg skrev over. Hvis hun sover i den sengen kun fordi hun vil, ikke på grunn av plassmangel, bytter jeg nytt standpunkt til "æsj". Endret 3. mars 2011 av Gjesten 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jägermeister Skrevet 3. mars 2011 #5 Del Skrevet 3. mars 2011 Datteren burde helt fint takle å ikke ligge i samme seng som faren, det er din plass. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 3. mars 2011 #6 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Du er på besøk. Det er ungenes hjem. Og hvor festlig er det å måtte dele rom når man er jente og gutt i puberteten? Skjønner godt at jenta heller deler rom med far enn storebror. Det er ikke plass til deg i dagens bosituasjon, og det er da virkelig ingenting å bli såret over. Endret 3. mars 2011 av Rosalie 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #7 Del Skrevet 3. mars 2011 Hadde det vært en real grunn til at jeg skulle hjem hadde ikke dette vært et problem. Som sagt så hender det støtt og stadig at sovrommet ved siden av er ledig, men dit skal hun. Jeg føler dobbesengen er "mitt område" hvor jeg og min kjære deleer prvate ting. ikke hvor er 12åring skal ligge å sprelle i trusa. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shelob Skrevet 3. mars 2011 #8 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg synes en 12 år gammel unge for stor til å sove i foreldrenes seng, i alle fall på kjærestens bekostning. Sikkert litt sårt for han å ta opp med datteren, helgeforeldre kan være litt skyld-befengte og skjemmer bort ungene med behandling som bare er en bjørnetjeneste for alle parter. Hvis ikke dette er unnskyldning for at han ønsker å ha tid alene med ungene uten deg. Er dere sammen på dagtid og så drar du hjem om kvelden? Det er fullt legitimt å ville ha alenetid med barna, det har vi, men da sier vi fra om det. Det kommer også an på hvor lenge dere har vært sammen, mao hvor involvert du er i barnas liv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #9 Del Skrevet 3. mars 2011 Rosalie: bror ligger det uten problem. I SIN EGEN SENG! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2011 #10 Del Skrevet 3. mars 2011 Det er da IKKE vanlig at en jente på 12 sover i samme seng som pappa???? er det?? Kunne ikke tenkt med det da jeg var 12..... Men siden dere skal finne et nytt sted hadde jeg prøvd å påskynde dette slik at dere kan flytte fortest mulig og da til et sted hvor jenta får sitt eget rom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #11 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg er sammen med de på dagtid. sent på kveld, tidlig fra morgen. er med på kamper, hytteturer. ferier osv. Datteren og jeg har et nært forhold. Så det er ikke problemet. Det er det som gjør dette vanskelig for meg. Vi gjør alt sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #12 Del Skrevet 3. mars 2011 Gjest_Gjest: jeg skal love deg at jeg leter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #13 Del Skrevet 3. mars 2011 Du er på besøk. Det er ungenes hjem. Og hvor festlig er det å måtte dele rom når man er jente og gutt i puberteten? Skjønner godt at jenta heller deler rom med far enn storebror. Det er ikke plass til deg i dagens bosituasjon, og det er da virkelig ingenting å bli såret over. Vi bor sammen her så lenge barna ikke er her. jeg har klær,jobbting,tannbørste. ja, det meste her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 3. mars 2011 #14 Del Skrevet 3. mars 2011 Ja, viss det er plass til enda en seng på dobbelsoverommet, så må de gjerne sette inn det, så kan alle 4 dele soverom. Jeg reagerer ikke på at en 12-åring som kun ser faren sin annenhver helg vil dele seng med han. Og så lenge dette ikke er trådstarters hjem, er dette mer barnas plass enn trådstarters. Trådstarter mener for øvrig at ungene skal dele rom de helgene broren til kjæresten ikke overnatter der. Noen som har tenkt tanken på at de to søsknene faktisk ikke ønsker å måtte stues sammen på den måten når det ikke er nødvendig? Dersom du absolutt har det så grusomt i eget hjem, TS, så kan du jo legge deg på sofaen disse helgene. Eller på det andre soverommet når broren ikke er der. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 3. mars 2011 #15 Del Skrevet 3. mars 2011 Vi bor sammen her så lenge barna ikke er her. jeg har klær,jobbting,tannbørste. ja, det meste her. Du har tydeligvis et annet hjem som du kan dra til. Alternativet i dagens bosituasjon er at barna ikke føler seg velkommen hos faren sin. Og heller velgerå være hos mor i samværshelgene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kosejenta Skrevet 3. mars 2011 #16 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg er sammen med de på dagtid. sent på kveld, tidlig fra morgen. er med på kamper, hytteturer. ferier osv. Datteren og jeg har et nært forhold. Så det er ikke problemet. Det er det som gjør dette vanskelig for meg. Vi gjør alt sammen. Høres veldig slitsomt ut for deg.... Hva gjør dere på ferier, hytteturer osv, deler hun seng med far da å? Kanskje du skal prøve å få jenta innteresert i det å finne et nytt sted hvor hun kan få sitt egte rom, titte på tapeter, møbler, jentestæsj osv samt prate om hvor kult det vil være å få et eget rom hun kan være med å bestemme hvordan skal se ut.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #17 Del Skrevet 3. mars 2011 Når vi er andre steder sover hun på eget rom det er ikke noe problem. Skulle vi har spist middag her og jeg har drukket vin(med samtykke av min kjære) så får hun lov å sove nedde hos farmor (som har et soverom der) men da er det gråting med en gang. Trist, for jeg føler meg skyldig, selv om (sambo) har tilbudt meg vin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 3. mars 2011 #18 Del Skrevet 3. mars 2011 En 12-åring vil helst sove i samme seng som pappa? Da jeg var 12, kunne det ikke ramlet meg inn å dele seng med faren min. Når det er sagt, må du nok finne deg i å komme i annen rekke i et forhold hvor det er barn fra før. For de aller fleste oppegående mennesker, kommer barna alltid først. Håper dere finner en løsning på boforholdene som alle parter kan leve med. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubbedingsen Skrevet 3. mars 2011 #19 Del Skrevet 3. mars 2011 Ingen jente på 12 år har godt av dele seng med pappa til det er hun for stor, og ville heller plassert de på hver sitt rom. Det går jo an at en av ungene ligger hos bestemoren på et rom? Har du/dere spurt dere om om det noen annen grunn til at jenta vil ligge med sin far og at du må reise hjem? Jeg tenker på sjalusi og beregning fra denne jenta og en slags usunn eiendomsrett til sin far. Inntil dere fant noe større så ville jeg ligget på sofaen når ungene var der. Kun for å statuere at du er kommet for å bli. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #20 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg må innrømme at jeg synes det er vel sært av far å bo i generasjonsbolig hvor han faktisk bare har et par soverom til rådighet. Han bor jo sammen med sine foreldre og det med så store barn. En voksen mann som bor hjemme i en alder av over 30 år. Hadde skygget banen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå