Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ein reservert seg så e det ein aen sak. Men då må ein værr sikkor på at det e registret på sitt eget navn og alle dei numrene ein bruke.

Reservasjonen følger person og ikke telefonnummer. Man bruker fødselsnummeret sitt når man reserverer seg.

Og hvis det du skriver er nynorsk, så er det jeg skriver samisk.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener ikke å kritsere deg personlig, dumt formulerr av meg. Men det er mange selgere som ringer sent på kvelden og ikke respekterer at man ikke ønsker å prate med de. . .Det er helt sikkert mange greie telefonselgere, men det er ikke de som til nå har ringt til meg.

• Liker 2
Skrevet

Reservasjonen følger person og ikke telefonnummer. Man bruker fødselsnummeret sitt når man reserverer seg.

Og hvis det du skriver er nynorsk, så er det jeg skriver samisk.

Med numrene dei bruke så meine eg jo om abonnementet står på deiras navn. E mången som bruke ein telefon som e registret på konå, broren, faren osv. DET e det ikkje mången som e klar over.

Hjelpe ikkje at ein e reservert hvis mobilen du bruke e registrert på konå sitt navn.

• Liker 1
Gjest Footloose
Skrevet

Jeg likte å være telefonselger jeg. Og mange gamle mennesker liker å få noen å snakke med selv om det er en selger. Jeg ringte en gammel mann en gang som var så koselig og glad for at jeg ringte at jeg ringte ham hver gang jeg var på jobb bare for å høre om alt var bra og sånt. Tenker på ham ennå selv om det er noen år siden:)

Men fy søren så slemme noen folk er, skulle tro de hadde vokst opp i huler!

• Liker 3
Skrevet

Med numrene dei bruke så meine eg jo om abonnementet står på deiras navn. E mången som bruke ein telefon som e registret på konå, broren, faren osv. DET e det ikkje mången som e klar over.

Hjelpe ikkje at ein e reservert hvis mobilen du bruke e registrert på konå sitt navn.

Aha, da skjønner jeg hva du mente! Det har du jo rett i - men hvis noen som bruker en telefon registrert på kona skal unngå å bli oppringt så må jo kona reservere seg da. Det går ikke an å reservere individuelle numre såvidt jeg vet.

• Liker 1
Gjest Silvermist
Skrevet

(E vel lov te å skriva nynorsk. E et skriftspråk det o, sist eg sjekka!)

Sist jeg sjekket var nynorsk et skriftspråk og det du skriver haugesundsdialekt.

• Liker 3
Skrevet

Sist jeg sjekket var nynorsk et skriftspråk og det du skriver haugesundsdialekt.

Eg e ikkje fra Haugesund.

Men det e vel strengt tatt ikkje det denna tråden handle om!

Skrevet

Eg e ikkje fra Haugesund.

Men det e vel strengt tatt ikkje det denna tråden handle om!

Fra kvinneguidens regler: "Det er ikke tillatt å skrive på dialekt eller bruke sms språk i forumet. Unntaket er i dagbøkene."

• Liker 1
Skrevet

Fra kvinneguidens regler: "Det er ikke tillatt å skrive på dialekt eller bruke sms språk i forumet. Unntaket er i dagbøkene."

Men då skriv eg på skikkeleg nynorsk då.

Ikkje noko problem det!

Men igjen, det er ikkje det denne tråden dreiar seg om.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes telefonselgere til tider kan være morsomme å snakke med.

De fleste har jo ett eller annet fantastisk å selge, eller endatil gi bort gratis for en periode. Jeg virker interessert og lar de forklare om produktet/tjenesten, så stiller jeg en del spørsmål naturlig nok. Slik kan vi holde det gående en god stund. Tror rekorden er nærmere en halvtime. Så når jeg tilsynelatende er i ferd med å bite på sier jeg takk for praten, men jeg er ikke interessert i noe mer. Ellers takk!

De fleste tar det med fatning. Men husker ei som regelrett ble ufin. Hun lurte på hvorfor jeg ikke kunne ha sagt det tidligere, slik at hun slapp å "rote bort så mye tid på ingenting". Jeg svarer - "og det lurer du på? - som forstyrrer meg i min beste fritid...

-----------

Har også en annen variant.

Selgeren ringer, jeg svarer og venter på at han presenterer seg. Så sier jeg "Det passer dårlig nå. Men kan jeg få ditt privatnummer så ringer jeg deg tilbake litt senere i kveld?". Så går samtalen noe som dette:

Selgeren: Nei, vi har ikke anledning til å gi ut våre telefonnumre.

Jeg: For dere ønsker kanskje ikke at noen ringer dere?

Selgeren: Nei. Drar litt på det...

Jeg: Da vet du kanskje hvordan jeg føler det nå?

Selgeren: Hmmm... *Klikk*

• Liker 4
Skrevet

De fleste har jo ett eller annet fantastisk å selge, eller endatil gi bort gratis for en periode. Jeg virker interessert og lar de forklare om produktet/tjenesten, så stiller jeg en del spørsmål naturlig nok. Slik kan vi holde det gående en god stund. Tror rekorden er nærmere en halvtime. Så når jeg tilsynelatende er i ferd med å bite på sier jeg takk for praten, men jeg er ikke interessert i noe mer. Ellers takk!

De fleste tar det med fatning. Men husker ei som regelrett ble ufin. Hun lurte på hvorfor jeg ikke kunne ha sagt det tidligere, slik at hun slapp å "rote bort så mye tid på ingenting". Jeg svarer - "og det lurer du på? - som forstyrrer meg i min beste fritid...

-----------

Selgeren ringer, jeg svarer og venter på at han presenterer seg. Så sier jeg "Det passer dårlig nå. Men kan jeg få ditt privatnummer så ringer jeg deg tilbake litt senere i kveld?". Så går samtalen noe som dette:

Det er jo strengt tatt du som brukar av din tid, når du latar som du er interessert. Hadde du gidd beskjed med ein gong, så hadde du sluppe å brukt din dyrebare tid. Du har ein sjuk form for humor om du tykjar at å sabotera andres jobbar er morosamt.

Eg gjer vekk mitt eget telefonnummer om det er en seriøs samtale eg er i. Men det er fordi eg går god for produktet eg seljar.

Igjen - det er bare til å registrera seg i det velkjende Brønnøysundsregisteret hvis ein tykjar det e så forferdeleg plagsamt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo strengt tatt du som brukar av din tid, når du latar som du er interessert. Hadde du gidd beskjed med ein gong, så hadde du sluppe å brukt din dyrebare tid. Du har ein sjuk form for humor om du tykjar at å sabotera andres jobbar er morosamt.

Eg gjer vekk mitt eget telefonnummer om det er en seriøs samtale eg er i. Men det er fordi eg går god for produktet eg seljar.

Igjen - det er bare til å registrera seg i det velkjende Brønnøysundsregisteret hvis ein tykjar det e så forferdeleg plagsamt.

Delvis sant.

Det er jeg som drøyer ut tiden, så medskyldig der. Men jeg hadde jo aldri selv rotet bort en halvtime slik hvis ikke selgeren hadde ringt meg.

Reservasjonsregisteret i Brønnøysund er bare delvis fungerende. Det har to klare mangler:

1. Man kan ikke reservere seg mot selgere fra bedrifter somman har et aktivt kundeforhold til. For eksempel selgere fra telefonselskap, strømleverandør, kabel-tv operatør, bladabonnement, ..

2. Det gjelder kun for privatpersoner. Tro meg, det ringer selgere på min jobbtelefon også.

• Liker 2
Skrevet (endret)

legg inn f.nr her og klikk ok DONE :fnise:

https://w2.brreg.no/reservasjon/?fodselsnr=

Gjenta 2-3 ganger i året og vips....blir det stille i fjøset

Sweet holy mother of pancakes, hvor mange ganger må det gjentas i denne tråden? Sitat fra siden du linker til:

Din reservasjon blir registrert i et sentralt register i Brønnøysund,

og reservasjonen gjelder slik den er registrert, helt til du endrer eller sletter den.

'

Man gjør det én gang. Én.

Endret av Pingting
Skrevet (endret)

-----------

Noe slikt kan jeg også gjerne finne på... :fnise: Hater telefonselgere. (jeg har reservert meg, men det hjelper jo ikke bestandig). Kan ikke tenke meg noe mer irriterende enn å bli forstyrret når jeg endelig har funnet sofa`n etter en lang dag av en selger. (himmel, skal vi ikke få fritid??) Det blir det samme som jehovas vitner... Hvorfor skal man prøve å prakke ting på andre? (ønsker jeg å kjøpe noe, eller gå inn i en ny tro - klarer jeg utmerket godt å ordne det selv jeg....)

Jeg pleier å åpne med : hvorfor ringer du meg??? (sånn passe irritert i stemmen). Da er det alltid stamming i andre enden, og ææææææææ, har du reservert deg?? Jeg svarer litt skarpt ja... og da er det beklager i det lange og brede...

Mannen min holdt en samtale over en halvtime, hvor han glatt sa nei - jeg er ikke interisert. Selgeren ble så sinna :fnise: (han har også selvsagt reservert seg....)

Kan ikke begripe at tlf. selgere virkelig tror at folk liker å bli forstyrret av slikt tull... Gjerne midt i legging av unger, middag, kveldskos osv....

Og til deg med "voldsom" dialekt. Det er helt forferdelig når noen ringer med en dialekt man ikke skjønner så mye av, da som oftest i kombinasjon av at tv`n står på, man bader unger eller noe annet som bråker... Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg ikke aner hva den i andre enden prøver å selge, før jeg bare gir opp og legger på.

Endret av Myrthel
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har forsøkt å jobbe som telefonselger 2 ganger. ALDRI IGJEN! Jeg hatet det. Og jeg hatet kollegaene som så ut til å elske å være telefonterrorister :kjefte:

Takk'o lov for "ordentlig" fast jobb nå...

samme her. prøvde nylig i 1 uke og aldri mer! Fy f..n for en støyende arbeidsplass man jobber i og rundt :sjokkert::grine: gleder meg til jeg er ferdig utdanna kontormedarbeider:)

Skrevet

Jeg lurer egentlig bare på en ting dere som hater telefonselgere (nei jeg er ikke det selv): hvorfor tar dere telefonen når dere ikke har tid? Dere kan virkelig ikke ha så god tid...

Tror nok deter noen som kjøper over telefon ettersom telefonsalg fortsatt eksisterer. Er ettersom jeg skjønner en voksende bransje.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer egentlig bare på en ting dere som hater telefonselgere (nei jeg er ikke det selv): hvorfor tar dere telefonen når dere ikke har tid? Dere kan virkelig ikke ha så god tid...

...fordi man ikke vet at det er en telefonselger og at det like gjerne kan være en beskjed om noe viktig?

• Liker 4
Skrevet

Tror nok deter noen som kjøper over telefon ettersom telefonsalg fortsatt eksisterer. Er ettersom jeg skjønner en voksende bransje.

Kjære deg.... jeg vet da ikke at det er en tlf. selger - når tlf durer ute i ei lomme i gangen f.eks... Selvsagt avbryter jeg det jeg holder på med, og leter opp tlf... Viser den nr. ukjent, lar jeg den bare ringe (men da har jeg jo allerede blitt forstyrret).

Er det et ukjent nr, tar jeg den - det kan jo være en beskjed fra f.eks jobben til mannen. (De ringer fra veldig mange forskjellige nr)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...