HenrietteH Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 En som ringte fra dagsavisen nå og spurte om jeg ville ha abonnement. Jeg sa nei takk, men neida, det godtok han ikke. Han ville at jeg skulle begrunne HVORFOR jeg ikke ville ha dette abonnementet, og hva slags aviser jeg pleide å lese. Svarte at jeg leser VG og Dagbladet. SÅ begynte han å snakke dritt om disse avisene:P hahaha.... Det der syns jeg er skikkelig uproffesjonelt. Han var utrolig pågående... my god!
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 En fra Viasat ringte meg en kveld jeg var på jobb. Sa at jeg var på jobb og hadde ikke tid til å snakke med ham. Han sa da at: jeg er også på jobb så det går bra. Da slang jeg bare på røret. 2
Wild-Animal Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 Telefonselgere er skikkelig festlig når jeg er pratesyk. Morsomt å se hvor lenge man greier å oppholde de, personlig rekord er 20 minutter. Da var det han som slang på røret når jeg sa jeg ikke skulle kjøpe noe likevel.
Neket Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Jeg passer huset til noen nå. Hver gang fasttelefonen ringer, er det selgere selvfølgelig. I forgårs: -Hallo? -Hei, snakker jeg med Bjørn XXXXXXXXX? -Høres jeg UT som jeg heter Bjørn? -Ehh...Nei, kanskje ikke det nei, er han å treffe? (nei, jeg kunne ALDRI passert for å være mann på stemmen min)
Guriane Skrevet 3. mars 2011 #5 Skrevet 3. mars 2011 En fra Viasat ringte meg en kveld jeg var på jobb. Sa at jeg var på jobb og hadde ikke tid til å snakke med ham. Han sa da at: jeg er også på jobb så det går bra. Da slang jeg bare på røret.
Kayli Skrevet 3. mars 2011 #7 Skrevet 3. mars 2011 Sånt reserverer man seg mot... Enig! Bare husk at det må man gjøre mer enn en gang med noen års mellomrom. Har nettopp gjort det igjen, da det begynte å dukke opp "gode tilbud" på nytt.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #8 Skrevet 3. mars 2011 Enig! Bare husk at det må man gjøre mer enn en gang med noen års mellomrom. Har nettopp gjort det igjen, da det begynte å dukke opp "gode tilbud" på nytt. Det skal holde å reservere seg en gang, så du kan si klart fra til de selgerne at du har reservert deg. Be gjerne om å få snakke med sjefen deres om de ikke respekterer det :gjeiper: 1
Katana Skrevet 3. mars 2011 #9 Skrevet 3. mars 2011 Jeg reserverte meg mot telefonsalg for mange år siden (det holder å gjøre det èn gang), kontakt Brønnøysundregistrene så slipper dere problemet.
Pingting Skrevet 3. mars 2011 #10 Skrevet 3. mars 2011 Enig! Bare husk at det må man gjøre mer enn en gang med noen års mellomrom. Har nettopp gjort det igjen, da det begynte å dukke opp "gode tilbud" på nytt. Nei, nei, nei. En reservasjon er, og skal være, varig helt til du selv eventuelt sletter den. Om telefonselgeren påstår noe annet er det løgn. 1
Gjest Heloise Skrevet 3. mars 2011 #11 Skrevet 3. mars 2011 Jeg har forsøkt å jobbe som telefonselger 2 ganger. ALDRI IGJEN! Jeg hatet det. Og jeg hatet kollegaene som så ut til å elske å være telefonterrorister Takk'o lov for "ordentlig" fast jobb nå... 1
slipset Skrevet 3. mars 2011 #12 Skrevet 3. mars 2011 Telefonselgere er skikkelig festlig når jeg er pratesyk. Morsomt å se hvor lenge man greier å oppholde de, personlig rekord er 20 minutter. Da var det han som slang på røret når jeg sa jeg ikke skulle kjøpe noe likevel. Tusen takk for at du bruke opp våras tid på tull. Husk at det e våras jobb. Hadde du blitt glad om noen kødda med din jobb og brukte tidå di på noen som kødda med deg? E utrolig mången voksne mennesker der ute som oppføres seg som drittongar. Men e jo o veldig mången kjekke folk ein snakke med o da! 1
Gjest Valiant Skrevet 3. mars 2011 #13 Skrevet 3. mars 2011 Jeg forteller alltid telefonselgere at jeg runker og tenker på dem. så legger jeg på... 4
Gjest Bjørn82 Skrevet 3. mars 2011 #14 Skrevet 3. mars 2011 Jeg bruker alltid å spørre en telefonselger om han har mye å gjøre, å DET har de alle sammen.. De har kjempe mye å gjøre, så derfor bruker jeg å avslutte med et spørsmål til dem; Hvorfor kaster dere bort tiden på meg da? 3
Wild-Animal Skrevet 3. mars 2011 #15 Skrevet 3. mars 2011 Tusen takk for at du bruke opp våras tid på tull. Værsågod. :gjeiper: Husk at det e våras jobb. Hadde du blitt glad om noen kødda med din jobb og brukte tidå di på noen som kødda med deg? Njah, dere har da vel fri vilje eller? Når dere ringer i 10-11 tiden på kvelden må dere regne med at folk ikke er så overbegeistret for å prate med dere. Pleier å si fra om at jeg er reservert for telefonsalg (jeg er det). Dere kan vel også avslutte samtalen når jeg bare prater bambus om alt annet enn det dere skal selge? Er forøvrig alltid høflig og i godt humør når jeg skravler med telefonselgere. Noen legger selvfølgelig på med en gang da. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #16 Skrevet 3. mars 2011 En gang ble jeg bedt ut på date, for telefoneselgeren synes jeg hørtes sexy ut.. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #17 Skrevet 3. mars 2011 Njah, dere har da vel fri vilje eller? Når dere ringer i 10-11 tiden på kvelden må dere regne med at folk ikke er så overbegeistret for å prate med dere. Pleier å si fra om at jeg er reservert for telefonsalg (jeg er det). Dere kan vel også avslutte samtalen når jeg bare prater bambus om alt annet enn det dere skal selge? ...jeg er ikke særlig overbegeistra for telefonselgere, men her er det søren meg du som fremstår som den frekke og korttenkte. For det første har vel ikke fri vilje noe med arbeidstider å gjøre. Det vil si: man kan jo velge å ikke møte opp når sjefen har sagt at man skal, men da har det liksom en lei tendens til å gå ut over jobben etterhvert. Få sparken og sånt. Og "dere"...? Telefonselgere er, tro det eller ei, ikke en sær gruppe en slags kollektiv hukommelse hvor alle vet hva du har sagt til de ulike telefonselgerne før. Du snakker som om slipset (som forresten godt kan ta en kikk på KG-reglene hvor det står presisert at man ikke skal skrive på dialekt) er respresentant for alle telefonselgere.
Cata Skrevet 3. mars 2011 #18 Skrevet 3. mars 2011 Tusen takk for at du bruke opp våras tid på tull. I like måte, må jeg vel nesten si. Joda, jeg skjønner jo at dere har det som jobb, ikke at dere ringer for moro skyld. Men det ER irriterende, spesielt når man har reservert seg. Heldigvis ble det langt færre etter at jeg reserverte meg, men likevel får man jo telefoner fra selskaper som man ellers har kontakt med. (Nei, kjære Canal Digital - jeg klarer fint å finne dere hvis det er noe jeg vil endre på...) Men til dere som har, eller har hatt, det som jobb å drive telefonsalg: Er det virkelig noen som kjøper noe som helst? Det må jo være det for ellers ville vel alt telefonsalg stoppet opp av forretningsmessige grunner. 1
slipset Skrevet 3. mars 2011 #19 Skrevet 3. mars 2011 Værsågod. :gjeiper: Njah, dere har da vel fri vilje eller? Når dere ringer i 10-11 tiden på kvelden må dere regne med at folk ikke er så overbegeistret for å prate med dere. Pleier å si fra om at jeg er reservert for telefonsalg (jeg er det). Dere kan vel også avslutte samtalen når jeg bare prater bambus om alt annet enn det dere skal selge? Er forøvrig alltid høflig og i godt humør når jeg skravler med telefonselgere. Noen legger selvfølgelig på med en gang da. For det fyssta så e det ikkje lov å ringa itte kl.2100. Og som andre påpeke så e ikkje telefonselgerar ein egen rase. Eg elske jobben min fordi det e utrolig kjekt å selga. Eg hadde aldri solgt et produkt eg ikkje kan gå god for sjøl. Eg gir til og med ut mitt private mobilnummer for å underbygga at eg personlig går god for det.
slipset Skrevet 3. mars 2011 #20 Skrevet 3. mars 2011 I like måte, må jeg vel nesten si. Joda, jeg skjønner jo at dere har det som jobb, ikke at dere ringer for moro skyld. Men det ER irriterende, spesielt når man har reservert seg. Heldigvis ble det langt færre etter at jeg reserverte meg, men likevel får man jo telefoner fra selskaper som man ellers har kontakt med. (Nei, kjære Canal Digital - jeg klarer fint å finne dere hvis det er noe jeg vil endre på...) Men til dere som har, eller har hatt, det som jobb å drive telefonsalg: Er det virkelig noen som kjøper noe som helst? Det må jo være det for ellers ville vel alt telefonsalg stoppet opp av forretningsmessige grunner. For min del så selge ikkje me "tull". E kje vitaminer det e snakk om liksom. Har ein reservert seg så e det ein aen sak. Men då må ein værr sikkor på at det e registret på sitt eget navn og alle dei numrene ein bruke. På min jobb tjene ein kjempebra. Selge ein bra så ligge ein på ein bruttolønn på 70 000kr i måneden. Bare for å sei det så blir me trukket i lønn hvis me har sagt noe feil som føre te retur. Så det e ikkje noe lureri her i gården - då skyte me oss sjøl i foten. Eg snakke med flere hundre personar i løpet av dagen. Mången av dei e utrolig koslige og kjekke. Men det e nok av idiotar o. Eg personlig ler av dei ittepå pga eg forstår ikkje at noen kan bruka så mye energi på å hissa seg over noe sånt. Men e jo dei som te syvende og sist som tape på det siden dei blir sittandes med å hiva penger ut vinduet osv. Og ja, e mången som kjøpe over telefon. E nå lika trygt det som å gå i butikken og handla - om ikkje tryggare! Tidene har forandra seg siden ein fysst starta med telefonsalg vettu! (E vel lov te å skriva nynorsk. E et skriftspråk det o, sist eg sjekka!) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå