Gjest No_glitter Skrevet 3. mars 2011 #21 Del Skrevet 3. mars 2011 Vi må alle vurdere de sidene vi ser hos våre kjære, om de står i veien for et forhold som kan vare eller ikke. Om han er i et band, spilleavhengig, har barn, er kronisk syk - eller for eksempel en veldig lat sofasliter. Jeg for min del ville ikke ha klart å prioritere et forhold med en som er som din kjæreste, TS. Jeg er hjemmekjær og ville ikke trives med usikkerheten det ville ført med seg. Derfor er det du selv som må vurdere. SELV OM du elsker ham: Er det et liv du vil trives med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 3. mars 2011 #22 Del Skrevet 3. mars 2011 I utgangspunktet la du litt opp til å bli såret når du spør han om noe sånn. Som mange andre her sier, hvorfor må han velge? Ser du sier at han ikke må det, men når du spør sånn, tror han nok kanskje det selv. Jeg ser dette fra en annen vinkel, for jeg har en sønn som er fullstendig dedikert til musikken, og vil mer enn noe annet her i verden leve av musikken sin. Og jeg har alltid sagt til han at han får til det han vil her i livet. Han må bare jobbe hardt nok for det. Og jeg håper faktisk at han heller satser fullt og helt på musikken, framfor å prioritere kjærester. Om du ikke føler at du passer til å leve livet som musikerkjæreste, bør du tenke deg godt om i valget av partner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #23 Del Skrevet 3. mars 2011 Huff, mannfolk altså! At de aldri lærer. Jeg hadde ikke kunnet leve med en fyr som syntes jobben eller hobbyen var viktigere enn meg. Da hadde han fortjent å være alene. Dagens menn burde forresten ha blitt tvunget til å ta et omfattende kurs i kommunikasjon. Synes det er urovekkende mange menn som tabber seg ut på det området En egen sjarmørskole for menn i hver kommune hadde nok gjort susen:) Ja, ikke sant. Det er mye bedre at han lyver til deg, det er sånn man bygger et forhold. Man kan ikke forandre personer bare fordi de vil leve livet på andre måter. Jeg skjønner godt at noen velger ting foran kjæresten, det er sånn visse er. Det er jo kvinner som setter karriæren foran alt annet, både menn, barn og familie. Det må de få lov til å velge - det er deres liv. Passer det ikke inn med din illusjon om hvordan du skal leve ditt liv, må du nesten prøve å finne en annen kjæreste. Da er jo problemet løst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 4. mars 2011 #24 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Huff, mannfolk altså! At de aldri lærer. Jeg hadde ikke kunnet leve med en fyr som syntes jobben eller hobbyen var viktigere enn meg. Da hadde han fortjent å være alene. Dagens menn burde forresten ha blitt tvunget til å ta et omfattende kurs i kommunikasjon. Synes det er urovekkende mange menn som tabber seg ut på det området En egen sjarmørskole for menn i hver kommune hadde nok gjort susen:) Du beviser og beskriver en sentral og tydeligvis relevant issue her, nemlig (endel)kvinners totalt manglende forståelse og aksept for at deres mann faktisk kan sette noen foran deg, selveste prinsessen, jordas midtpunkt og dermed også hans altoppslukende sentrum. Skulle vi følge din navlebeskuende og naive oppfordring så hadde det blitt et overfladisk teater med hvite løgner, tilpasning og skyggeboksing. Som du kanskje hadde akseptert og satt pris på - en stund. Så lenge du, og mange av dine medsøstre, forventer og forlanger å ha definisjonsmakta på hva som er rett og rimelig vil dere fortsette å bli skuffa og bruke "for en drittsekk, ekkelt. æsj" som mental medisin for egen usikkerhet, frustrasjon, bitterhet, ensomhet og sjalusi..... Spør vi kvinner (menn gjør vanligvis ikke det) så er det åpenbart at kvinner glatt kunne rangere både andre og annet foran sin partner, det mest nærliggende eksempel er selvsagt egne barn, men det kan like gjerne være noe annet. Om vi skulle spørre, og om svaret var som jeg antyder - ville vi reagert som AB her? I think not. Endret 4. mars 2011 av Gorgonzola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå