anettma Skrevet 3. mars 2011 #1 Del Skrevet 3. mars 2011 Hei, jente 24 her. Min kjæreste spiller i band. Etter hvert som vi har vert sammen har dette bandet blitt mer og mer viktig for ham. Så igår spurte jeg ham rett ut; "Hva setter du høyest, bandet eller meg?" Da svarte han bandet, helt uten tvil. Jeg ble helt satt ut! Dette er ikke noe "tulleband". Og det er eneste sjangsen han har til å få til noe i musikkverdenen. Jeg skjønner det VELDIG godt, for jeg driver selv mye med musikk og har drømmer. Problemet er at jeg tror jeg kommer til å ha vanskelig for å leve med dette videre. Jeg spurte han vist han hadde fått valget; meg eller bandet, så var det bandet fikk jeg som et helt bestemt svar. Vi har vert kjærester i nesten et år og er midt i 20-årene. Både han og jeg har alltid vilet satse videre på hverandre. Det har ikke hvert noe spørsmål. Etter desse spørsmålene ble det endel krangling og det endte med at jeg sprang grinende ut. Vi skal møtest igjen idag etter vi har tenkt oss om..Hva gjør jeg, hva hadde dere gjort? Er dette på kanten til idioti fra hans side? Håper på gode svar. Jeg er helt rådvill... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinta Skrevet 3. mars 2011 #2 Del Skrevet 3. mars 2011 Hadde kanskje begynt å se meg om etter en annen fyr egentlig.. men jeg tror mange band gutter ikke blir ordentlig voksne før de blir oppdratt av dama eller får barn. Men ikke alle forandrer seg da heller. En egen rase det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #3 Del Skrevet 3. mars 2011 Hvorfor skal han måtte velge mellom deg og bandet? Alle har vel rett til å drive med noe de liker. Skjønner han godt jeg, tror han føler seg litt kvalt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 3. mars 2011 #4 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg synes det var dårlig gjort å spørre om hva han ville valgt, jeg. Hvorfor i alle verden må han velge? Dette bandet er en sjanse for kjæresten din, det er noe han veldig opptatt av og sikkert også flink til. Hvorfor skulle det true forholdet deres? Lurer du egentlig på om han ville droppet en spillejobb for å kjøre deg til sykehuset hvis du var livfarlig skadd? Mest sannsynlig vill han ha gjort det uten å nøle. Jeg tenker at det for ham var et merkelig spørsmål og en rar problemstillig. Han har jo deg og han spiller i band - hvorfor skulle han måtte velge? Antakelig vil han elske deg høyere og synes at du er en enda kulere kjæreste hvis du er tydelig på at du er glad på hans vegne for at han kan holde på med noe han brenner for. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsvin Skrevet 3. mars 2011 #5 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg skjønner at det var vondt å høre, men du setter jo deg selv (og han) i en ganske håpløs situasjon når du spør et sånt spørsmål. Jeg blir litt oppgitt på jenter som leker slike leker. "Hva ville du valgt hvis du måtte velge mellom meg og den store drømmen i livet ditt?" Selv om dere har bestemt dere for å satse på hverandre, forventer du virkelig at han skal se på deg med dådyrøyne og svare: "Ingenting i livet betyr noe enn deg"? Du legger opp til katastrofe når du spør slike spørsmål. Å jobbe med musikk er tydeligvis den store drømmen han har i livet. Men det betyr ikke at han ikke ville valgt deg over musikken hvis du virkelig trengte det (og da mener jeg virkelig!). Det er en romantisk idé mange jenter har om at de betyr mer enn noe annet til sammen for kjæresten sin. Sannheten er at mennesker trenger mer enn bare en kjæreste for å leve et fult liv. De trenger f.eks interesser og drømmer også. Jeg syns du skal møte han og innrømme at du oppførte deg umodent og så legge det bak dere. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anettma Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg synes det var dårlig gjort å spørre om hva han ville valgt, jeg. Hvorfor i alle verden må han velge? Dette bandet er en sjanse for kjæresten din, det er noe han veldig opptatt av og sikkert også flink til. Hvorfor skulle det true forholdet deres? Lurer du egentlig på om han ville droppet en spillejobb for å kjøre deg til sykehuset hvis du var livfarlig skadd? Mest sannsynlig vill han ha gjort det uten å nøle. Jeg tenker at det for ham var et merkelig spørsmål og en rar problemstillig. Han har jo deg og han spiller i band - hvorfor skulle han måtte velge? Antakelig vil han elske deg høyere og synes at du er en enda kulere kjæreste hvis du er tydelig på at du er glad på hans vegne for at han kan holde på med noe han brenner for. Tusen takk for et veldig godt svar! Ja, det var et litt ekstremt spørsmål. Han ble ganske satt ut ja. Han er så sær at han hadde faktisk ikke droppet en spillejobb om jeg lå for "døden" på sykehuset. Men selvfølgelig må han ikke velge!! for få presisert det! Glemte å skrive det i innlegget. Dumme meg. Det var bare om det oppsto noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anettma Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Jeg skjønner at det var vondt å høre, men du setter jo deg selv (og han) i en ganske håpløs situasjon når du spør et sånt spørsmål. Jeg blir litt oppgitt på jenter som leker slike leker. "Hva ville du valgt hvis du måtte velge mellom meg og den store drømmen i livet ditt?" Selv om dere har bestemt dere for å satse på hverandre, forventer du virkelig at han skal se på deg med dådyrøyne og svare: "Ingenting i livet betyr noe enn deg"? Du legger opp til katastrofe når du spør slike spørsmål. Å jobbe med musikk er tydeligvis den store drømmen han har i livet. Men det betyr ikke at han ikke ville valgt deg over musikken hvis du virkelig trengte det (og da mener jeg virkelig!). Det er en romantisk idé mange jenter har om at de betyr mer enn noe annet til sammen for kjæresten sin. Sannheten er at mennesker trenger mer enn bare en kjæreste for å leve et fult liv. De trenger f.eks interesser og drømmer også. Jeg syns du skal møte han og innrømme at du oppførte deg umodent og så legge det bak dere. Problemet er at han hadde valgt bandet UANSETT hva det var. Ja, han er så sær. Så å komme med en sånn påstand blir litt dumt når du ikke har spurt. Jeg har planer om å møte ham å legge meg flat, men ikke søren om jeg kommer til å greie det i noe lengre tid. FOR Å PRESISERE: Dette var ikke noe valg han fikk, det var bare et spørsmål. Glemte å skrive det i innlegget Endret 3. mars 2011 av anettma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #8 Del Skrevet 3. mars 2011 Huff, mannfolk altså! At de aldri lærer. Jeg hadde ikke kunnet leve med en fyr som syntes jobben eller hobbyen var viktigere enn meg. Da hadde han fortjent å være alene. Dagens menn burde forresten ha blitt tvunget til å ta et omfattende kurs i kommunikasjon. Synes det er urovekkende mange menn som tabber seg ut på det området En egen sjarmørskole for menn i hver kommune hadde nok gjort susen:) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #9 Del Skrevet 3. mars 2011 Min kjæreste spiller og i band, og bandet begynner å få en karriere. Turne i utland osv. Føler at kompiser, fest og band blir prioritert før meg, og det er vondt. Har fått meg til å tenke på om jeg egentlig takler å ha en musikkjæreste... Men min kjæreste sier at jeg betyr mer enn alt annet, men oppførselen tilsier ikke det. Så jeg er i tankeboksen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 3. mars 2011 #10 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Tusen takk for et veldig godt svar! Ja, det var et litt ekstremt spørsmål. Han ble ganske satt ut ja. Han er så sær at han hadde faktisk ikke droppet en spillejobb om jeg lå for "døden" på sykehuset. Men selvfølgelig må han ikke velge!! for få presisert det! Glemte å skrive det i innlegget. Dumme meg. Det var bare om det oppsto noe. Jeg tror det vil være lurt av deg å legge deg litt flat og be om unnskyldning for det spørsmålet ditt. Hvis du lurer på om han er glad i deg, så spør han om det, da vel - ikke spør ham på den måten du gjorde. Det blir litt som å spørre om han liker best å spise eller sove. Sannsynligvis både liker og trenger han begge deler. De fleste voksne mennesker har flere ting som er veldig viktige i livene sitt, og de aller, aller fleste kan for eksempel både ha en jobb de brenner for og samtidig elske familiene sine høyt. Endret 3. mars 2011 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anettma Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 3. mars 2011 Min kjæreste spiller og i band, og bandet begynner å få en karriere. Turne i utland osv. Føler at kompiser, fest og band blir prioritert før meg, og det er vondt. Har fått meg til å tenke på om jeg egentlig takler å ha en musikkjæreste... Men min kjæreste sier at jeg betyr mer enn alt annet, men oppførselen tilsier ikke det. Så jeg er i tankeboksen. Skjønner. Ja, det er forferdelig vondt, og jeg tror det er mange som har det slik. Det er også mye festing her også, da han er for "sliten" til å vere sammen med meg. Det gjør ikke saken noe bedre! En "musikkjæreste" faktisk, ja du sier vell noe der.. Skulle ønske jeg aldrig stilte det spørsmålet.. Jeg er selv også i tankeboksen nå, og har vert det en stund. Jeg mener at uansett er kjærlighten størst av alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anettma Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #12 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg tror det vil være lurt av deg å legge deg litt flat og be om unnskyldning for det spørsmålet ditt. Hvis du lurer på om han er glad i deg, så spør han om det, da vel - ikke spør ham på den måten du gjorde. Det blir litt som å spørre om han liker best å spise eller sove. Sannsynligvis både liker og trenger han begge deler. De fleste voksne mennesker har flere ting som er veldig viktige i livene sitt, og de aller, aller fleste kan for eksempel både ha en jobb de brenner for og samtidig elske familiene sine høyt. Det er planen å legge meg flat, men samtidig presisere at jeg ikke er glad for svaret han gav meg. Jeg spurte han også om hvor glad han var i meg, og hva jeg betød for ham. Fikk bare korte/sure/enkle svar. Skjønner det da siden han ble satt ut og var sinna. Jeg strigråt, men fikk ingen "trøst", bare "stikk, skjerp deg" osv.. Han taklet ikke det selv, og ble usikker på forholdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest musikkfrue Skrevet 3. mars 2011 #13 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg har også en musikkjæreste. Hans store drøm i livet er å leve av musikken. Musikkbransjen er slik at man er nødt å satse 100% for å slå igjennom. Jeg vet at kjæresten min setter musikken høyere enn meg, og det har jeg full forståelse for. Det betyr ikke at han ikke er glad i meg, og han er flink til å vise at jeg også betyr masse for han. Men om han MÅTTE velge er jeg ikke i tvil om at han velger musikken, men det kommer ikke til å bli en reell problemstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsvin Skrevet 3. mars 2011 #14 Del Skrevet 3. mars 2011 Problemet er at han hadde valgt bandet UANSETT hva det var. Ja, han er så sær. Så å komme med en sånn påstand blir litt dumt når du ikke har spurt. Jeg har planer om å møte ham å legge meg flat, men ikke søren om jeg kommer til å greie det i noe lengre tid. FOR Å PRESISERE: Dette var ikke noe valg han fikk, det var bare et spørsmål. Glemte å skrive det i innlegget Jeg bare mener at for de fleste så er det ikke enten eller. Selv om han kanskje prioriterer bandet nå så trenger det ikke bety at han ikke er der for deg når du trenger det. De fleste i en sånn situasjon trenger begge deler vil jeg tro, både musikken og kjæresten. Dette er altså svart på et generelt grunnlag, for jeg vet jo ikke hva kjæresten din tenker. Men hvis du er så sikker på at han alltid vil velge bandet over deg så er kanskje ikke forholdet liv laga? Nei det er da noe ikke du skal trenge å gjøre over lang tid. "Sorry, var et dumt spørsmål", og så legger dere det bak dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D.O.A. Skrevet 3. mars 2011 #15 Del Skrevet 3. mars 2011 Det er i mine øyne både dumt og unødvendig å stille et slik spørsmål. Jeg tror spesielt vi jenter er gode på å stille spørsmål vi håper at han svarer riktig på, men som like gjerne resulterer i et svar vi ikke vil ha. En ting er at man vil satse på hverandre, men man skal ikke måtte rangere ønskene sine i prioritert rekkefølge. Jeg vil satse på kjæresten min, men jeg ville ikke gitt opp min store yrkesdrøm for han og prioriterer min utdannelse før han (i den forstand at jeg feks ikke ville søkt meg inn på en annen skole fordi den jeg egentlig drømmer om er lengre unna han). Det betyr likevel ikke at jeg ikke er glad i han og at jeg ikke vil satse på han, men det jeg vil frem til er at det er veldig bra å ha drømmer og ambisjoner, nettopp fordi at uten dem ville man nok hatt det ganske kjedelig. Forestill deg at du hadde en kjæreste som ikke hadde noen ambisjoner, men diltet etter deg som en hund og godtok en jobb han egentlig ikke interesserte seg fordi han uasett bare ville satse på deg. I mine øyne hadde det vært både slitsomt og kjedelig. Er det ikke litt gøy med en kjæreste som har en stor drøm han brenner for og håper å få satse på? Han er jo fortsatt glad i deg selv om han setter spillingen høyest! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 3. mars 2011 #16 Del Skrevet 3. mars 2011 Det er i mine øyne både dumt og unødvendig å stille et slik spørsmål. Jeg tror spesielt vi jenter er gode på å stille spørsmål vi håper at han svarer riktig på, men som like gjerne resulterer i et svar vi ikke vil ha. En ting er at man vil satse på hverandre, men man skal ikke måtte rangere ønskene sine i prioritert rekkefølge. Jeg vil satse på kjæresten min, men jeg ville ikke gitt opp min store yrkesdrøm for han og prioriterer min utdannelse før han (i den forstand at jeg feks ikke ville søkt meg inn på en annen skole fordi den jeg egentlig drømmer om er lengre unna han). Det betyr likevel ikke at jeg ikke er glad i han og at jeg ikke vil satse på han, men det jeg vil frem til er at det er veldig bra å ha drømmer og ambisjoner, nettopp fordi at uten dem ville man nok hatt det ganske kjedelig. Forestill deg at du hadde en kjæreste som ikke hadde noen ambisjoner, men diltet etter deg som en hund og godtok en jobb han egentlig ikke interesserte seg fordi han uasett bare ville satse på deg. I mine øyne hadde det vært både slitsomt og kjedelig. Er det ikke litt gøy med en kjæreste som har en stor drøm han brenner for og håper å få satse på? Han er jo fortsatt glad i deg selv om han setter spillingen høyest! Veldig bra skrevet og spot-on Viktig å huske at man er sin egen lykkes smed når det gjelder å skape sitt eget liv, realisere drømmer og ideer. Det betyr selvsagt ikke at det er umulig å lykkes sammen med noen eller bli lykkelig sammen med noen. Men selv da må man ha hånda på rattet når det gjelder egen skjebne, komfort og happiness. Alt for mange blir nærmest selvutslettende og justerer for mye i forhold til en partner. Det ender ofte i krasjlandíng. PS! Alle vet jo at menn som regel bytter ut dama mer enn én gang men ingen menn bytter f.eks. favorittfotballlag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 3. mars 2011 #17 Del Skrevet 3. mars 2011 Kjære søte trådstarter; Han har vel vært ærlig med deg og også fått vist litt hvordan livet med HAN vil være. Du får tenke etter, om du vil ha en mann som reiser på turneer og lar deg sitte hjemme på spesielle dager mens han er på veien med bandet og spiller, en som ikke alltid er der for deg, men åpenbart satser på bandet. Hva ellers skal han satse på, kanskje er dette hans store sjanse, gjennombrudd eller hva. Han vil nok for alltid være sånn, det vil for alltid være sånn med han, livet. Så du får velge selv tror jeg, om du vil ha et slikt liv, eller en mann som er der mer for deg. Vær tro mot deg selv og jo tidligere du ser realiteten, jo bedre er det for DEG. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2011 #18 Del Skrevet 3. mars 2011 Han er sikkert glad i deg, så lenge du "ikke er til bry". Det vil si helt til du for eksempel blir gravid, og har forventninger til at dere skal være to om barnet... Og det er i realiteten hva diskusjonen handler om. Ikke hvorvidt han skal "velge mellom deg og bandet", eller at du skal hindre ham i å gjøre noe han elsker. Du ser DERE, han ser SEG. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D.O.A. Skrevet 3. mars 2011 #19 Del Skrevet 3. mars 2011 Viktig å huske at man er sin egen lykkes smed når det gjelder å skape sitt eget liv, realisere drømmer og ideer. Det betyr selvsagt ikke at det er umulig å lykkes sammen med noen eller bli lykkelig sammen med noen. Men selv da må man ha hånda på rattet når det gjelder egen skjebne, komfort og happiness. Alt for mange blir nærmest selvutslettende og justerer for mye i forhold til en partner. Det ender ofte i krasjlandíng. Spesielt fordi man aldri har noen garanti for at et forhold holder, uansett hvor bra det måtte være. Og har man gitt opp alle drømmer og ambisjoner for en partner så sitter man igjen med ganske lite hvis alt er basert på denne ene personen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #20 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg synes også spørsmålet i seg selv var noe uheldig formulert - men jeg mener ikke det er urimelig å stille spørsmål hvor hvilke prioriteringer man har tenkt å ta ifht familieplanlegging etc. (blir det lange turneer i småbarnsfasen, kan du droppe å feste hardt i 3 mnd av hensyn til helsen, hva hvis mor skal gjøre karriere etc). Jeg kjenner til musikere som prioriterer familie/tar det rolig på turneer - og jeg kjenner til musikere i band som drikker tungt gjennom hele turneen og stadig har sex med andre kvinner uten samboerens viten og samtykke. Disse bandmedlemmene får jo tilsendt nakenbilder, telefoner fra kvinner som ønsker telefonsex/treffes for tilfeldig sex, kvinner som sjekker hardt gjennom hele nachspielet - rett og slett byr på alt de har. Skjønner godt at det kan være vanskelig å holde fingra av fatet når man er litt småfull og har vært borte fra kjæresten i månedsvis.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå