Babyface Skrevet 28. oktober 2003 #1 Del Skrevet 28. oktober 2003 Fra februar trenger vi dagmamma til tulla, så jeg lurer litt på hva som er vanlig timelønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselilja Skrevet 28. oktober 2003 #2 Del Skrevet 28. oktober 2003 Tror noe mellom 70-100 pr time er vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 28. oktober 2003 #3 Del Skrevet 28. oktober 2003 70-100kr timen??? hallo.. her borte ligger en dagmamma på rundt 30-50kr timen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2003 #4 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg jobbet som dagmamma til 35 kr timen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 28. oktober 2003 #5 Del Skrevet 28. oktober 2003 Som assistent i bhg har jeg 97.90.... så jeg tror at 70- 100 er litt mye ja.... er ikke månedspris på rundt 3500-4000 vanlig da? alt etter hvor i landet du bor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 28. oktober 2003 #6 Del Skrevet 28. oktober 2003 Som assistent i bhg har jeg 97.90.... så jeg tror at 70- 100 er litt mye ja.... er ikke månedspris på rundt 3500-4000 vanlig da? alt etter hvor i landet du bor? Og du betaler skatt i tillegg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 28. oktober 2003 #7 Del Skrevet 28. oktober 2003 Har aldri hørt om en dagmamma som skal ha over 70 kroner timen. Hva sjutton skal du gå på jobb for selv da?? De fleste ligger rundt 4000 pr mnd for full plass, veit jeg.... Vet at søsteren min tok 25 kr pr time, for fire fem år siden.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 29. oktober 2003 #8 Del Skrevet 29. oktober 2003 Jeg betalte min 30kr i timen og det er faktisk ganske mye her vi bor. Ble 5000 i md det. Det vanlige er vel ca 3500 per barn. Det er jo derfor dagmammaer ikke bare passer ett barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TefrA Skrevet 29. oktober 2003 #9 Del Skrevet 29. oktober 2003 Er det et yrke som er skikkelig underbetalt, så er det å være dagmamma. Jeg hadde iallefall ikke passa andres barn permanent for 35 kr timen! Her står ikke lønna akkurat i samsvar med ansvaret en har. Når man får så lite må man jo ha en skokk med unger for at man skal tjene noe på det. Problemet om en dagmamma skal ha "tarifflønn" er at da ryker jo halve inntekta til barnets foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 29. oktober 2003 #10 Del Skrevet 29. oktober 2003 for småbarn er det ganske vanlig å dele opp den normale lønnen til en barnehageassistent i tre. Tre små barn er lik normal full lønn. Så 35 kr timer er ganske vanlig. I hvertr fall her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BritElin Skrevet 29. oktober 2003 #11 Del Skrevet 29. oktober 2003 Jobber som hvit dagmamma til 35 kr timen for den ene og har fast månedspris på 5000kr for den andre,ca 7,5 timer dagen. Skal jeg starte med ny unge en gang til skal jeg ha fast månedspris. Mye greiere og da "taper" foreldrene på å ta barna fri. (Har opplevd å få beskjed ved henting at "tante har så lyst å ha han imorgen") Hilsen Brit Elin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2003 #12 Del Skrevet 29. oktober 2003 Jobber som hvit dagmamma til 35 kr timen for den ene og har fast månedspris på 5000kr for den andre,ca 7,5 timer dagen. Skal jeg starte med ny unge en gang til skal jeg ha fast månedspris. Mye greiere og da "taper" foreldrene på å ta barna fri. (Har opplevd å få beskjed ved henting at "tante har så lyst å ha han imorgen") Hilsen Brit Elin Det kan jeg godt skjønne at blir irriterende. Høres mye lurer og enklere ut med en fast pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 29. oktober 2003 #13 Del Skrevet 29. oktober 2003 Gjest var meg forresten... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 29. oktober 2003 #14 Del Skrevet 29. oktober 2003 Mener du seriøst at foreldre tror at de slipper å betale hvis de sier fra en ettermiddag at ungen skal ha fri dagen etter? Det er det verste jeg har hørt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tosca Skrevet 29. oktober 2003 #15 Del Skrevet 29. oktober 2003 Er det et yrke som er skikkelig underbetalt, så er det å være dagmamma. Jeg hadde iallefall ikke passa andres barn permanent for 35 kr timen! Her står ikke lønna akkurat i samsvar med ansvaret en har. Når ble dagmamma et yrke? Foreldre har heller ikke samme trygghet/rettigheter som når barna er i en barnehage. Må ikke sammenligne her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skarv Skrevet 29. oktober 2003 #16 Del Skrevet 29. oktober 2003 Så fremt du avtaler times eller dag lønn slipper foreldrene med de dagene barna er hos dagmamma.Med fast mnd.lønn har det ikke noe å si om barna er borte,du skaL ha din lønn uavhengi av det.Lurt med fast lønn,har sjøl hadd begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. oktober 2003 #17 Del Skrevet 30. oktober 2003 Tror noe mellom 70-100 pr time er vanlig. Hvor fikk du den summen fra egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselilja Skrevet 30. oktober 2003 #18 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg tjente 75kr timen da jeg jobbet som dagmamma. Men det var to barn da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TefrA Skrevet 30. oktober 2003 #19 Del Skrevet 30. oktober 2003 Når ble dagmamma et yrke? Foreldre har heller ikke samme trygghet/rettigheter som når barna er i en barnehage. Må ikke sammenligne her. Hvordan i allverden kan du påstå at man ikke har et yrke når man er dagmamma? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå