Gå til innhold

Ville du bodd i Tyskland

fafa  

40 stemmer

1. 1. fafa

• Ja
      22
    • Nei
      18

Fremhevede innlegg

Gjest Valiant
Skrevet

Ville du bodd i Tyskland ?

jeg bodde i Tyskland i 5 år og kunne godt tenkt meg og flyttet tilbake en eller annen gang.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eneste tysk jeg kan, men det kommer jeg også langt med, er:

Kennen Sie Adolf?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du flytte tilbake til Tyskland hvis du synes vi har det bedre enn alle andre land i Norge?

Gjest Valiant
Skrevet

Hvorfor vil du flytte tilbake til Tyskland hvis du synes vi har det bedre enn alle andre land i Norge?

At jeg synes det er bedre i Norge betyr ikke at jeg synes at alle andre land har det dårlig

Alle land også Norge har sine gode og dårlige sider.

Skrevet

Ja. Har veldig lyst å lære tysk. Bor nå i England, men kunne ikke tenkt meg å bo her for alltid.

Skrevet

Ja! Berlin:))

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det tyske språket høres forferdelig ut og ifølge en reklameundersøkelse gjort der nordmenn og briter synes sendingen var morsom, synes tyskerene det var teit. Med andre ord; hvor er humoren deres?

NEi fra spøk til revolver, det ville jeg ikke. Nei dette er et utrolig dårlig argument siden vi lever i 2011, men det er som om jeg er en reinkarnet jøde som ble drept av nazi-tyskland, og jeg tåler ikke landet. Landet bør lide for hva de gjorde for så lenge verden eksisterer.

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke. Jeg opplever mange tyskere som rigide og humorløse, slike mennesker ønsker jeg ikke å omgås mer enn jeg må.

Skrevet (endret)

Nei. Det tyske språket høres forferdelig ut og ifølge en reklameundersøkelse gjort der nordmenn og briter synes sendingen var morsom, synes tyskerene det var teit. Med andre ord; hvor er humoren deres?

NEi fra spøk til revolver, det ville jeg ikke. Nei dette er et utrolig dårlig argument siden vi lever i 2011, men det er som om jeg er en reinkarnet jøde som ble drept av nazi-tyskland, og jeg tåler ikke landet. Landet bør lide for hva de gjorde for så lenge verden eksisterer.

Ja, det er utrolig dårlig argument. Tenk å vere tysker, født lenge etter krigen og få den holdningen slengt i trynet. Ubehagelig.

Bare grunnet noen personers handlinger, så skal det få konsekvenser for resten av befolkningen også i lange tider?

Det var jo nazister fra flere land. I så fall burde du vere kvalm av å bo i Norge også. For å ikke snakke om alt det kvalme enkelte nordmenn ellers gjør nå til dags. Neisåmen.

-

Jeg har slekt i Tyskland og har vært der mange ganger. Kunne tenkt meg å prøve å bo der en stund absolutt, har en slags nasjonal tilhørsle der, og liker de gangene jeg er der. Har en god del tyske, koselige venner der nede, pluss at min BF bor og studerer der nå. Tyskland hadde vært gøy å prøve en gang ja!

Endret av tanketanke
  • Liker 3
Gjest Heloise
Skrevet

Jeg vil lære meg tysk, så ville gjerne flyttet dit for å lære språket, om jeg hadde hatt muligheten :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke bodd i noen andre land enn Norge. Jeg har derimot besøkt veldig mange land og alle kontinenter iløpet av de siste 10år. Jeg har derfor fått nok inntrykk av både kultur, natur og samfunn de forskjellige stedene til at jeg vet å sette pris på mine likesinnede og vår helt enestående natur.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det kunne jeg ikke tenkt meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Consensio
Skrevet

Ja, hadde ikke vært meg imot å bo der. Nå har jeg ingen grunn til å flytte dit, men hadde jeg hatt det så hadde jeg ikke nølt.

Eneste problemet er at jeg knapt kan et ord på tysk, til tross for at jeg har feriert i Tyskland mange, mange ganger :fnise:

Gjest Anjelika
Skrevet

Ja, kunne veldig gjerne tenkt meg å bo i Berlin!

Skrevet

Ja! Jeg har bodd 3 år i Tyskland. Og kunne godt tenke meg å flytte dit igjen.

Gjest Valiant
Skrevet (endret)

Tyskland fikk sin straff og de som lever i Tyskland i dag som er født etter krigen har ingen skyld i det som skjedde.

Og mener du at en tysker f.eks født i 1987 eller 1983 eller 1949 eller 1977 eller 2011 skal ha skyld for hva som skjedde under krigen er rett og slett idiotisk.

Endret av Valiant
AnonymBruker
Skrevet

Tyskland fikk sin straff og de som lever i Tyskland i dag som er født etter krigen har ingen skyld i det som skjedde.

Og mener du at en tysker f.eks født i 1987 eller 1983 eller 1949 eller 1977 eller 2011 skal ha skyld for hva som skjedde under krigen er rett og slett idiotisk.

FEIL!

Øst-Tyskland betalte sin gjeld etter krigen.

Vest-Tyskland slapp pent unna for at USA og de allierte skulle ha en sterk nasjon å stå i bresjen hvis det ble bråk.

Gjest Valiant
Skrevet (endret)

FEIL!

GJESP !

Endret av Valiant
AnonymBruker
Skrevet

Ja, gjerne om jeg får en god jobb der. Jeg bodde der i mange år, og trivdes veldig godt. Det er et godt utvalg i butikkene, levende markeder, et rikt kulturliv og underholdningstilbud, gode restauranter og kneiper, mange fritidsaktiviteter, en åpenhet for at man kan leve på forskjellige måter.

Det eneste som hindrer meg i å dra tilbake, er jobbutsiktende. Når det er sagt, trives jeg i Norge også. Jeg tror jeg kan trives mange steder.

Når det gjelder 2. verdenskig, har de alle fleste tyskere et veldig bevisst forhold til historien og tar sterkt avstand til alt det fryktelige som skjedde. De har tatt et oppgjør med fortiden og alt det gale som har skjedd. Det kan vi lære mye av.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men bare midlertidig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...