Gå til innhold

Kjøretimer og ventetid


"Maia"

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fyller 18 år denne høsten, og har lyst til å ta lappen før året er omme. Men jeg har ikke fått bestilt meg kjøretimer enda, og lurer på om det er noen av dere som vet hvor lange ventelistene pleier å være? Hvor lenge måtte dere selv vente?

Er det forresten noen som har noen gode tips til valg av kjøreskole i området Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørn82

Hei!

Jeg fyller 18 år denne høsten, og har lyst til å ta lappen før året er omme. Men jeg har ikke fått bestilt meg kjøretimer enda, og lurer på om det er noen av dere som vet hvor lange ventelistene pleier å være? Hvor lenge måtte dere selv vente?

Er det forresten noen som har noen gode tips til valg av kjøreskole i området Bergen?

Det er nå mange år siden jeg kjørte opp, men i det momanget jeg kjørte opp så gjorde intensivkurs sitt inntog. Jeg vil anbefale deg å ringe rundt til mange forskjellige kjøreskoler, også kjøreskoler som er utenbys og få en pris på et intensivkurs. (Det kan lønne seg å ta et slikt kurs foreksempel i nord-norge, selv om du vil få boutgifter i tillegg eller inkludert i totalprisen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på intensivkurs som de har i Haugesund, men det er et stykke å reise.. Men jeg synes absolutt det virker greiest å ta intensivkurs! Noen som vet om noen skoler i Bergen som driver med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke noe om intensivkurs, men jeg ringte til Bjoarvik trafikkskole i dag og fikk min første kjøretime på mandag allerede. Og jeg håper å få tatt lappen innen sommeren, så hvis du ikke blir 18 før til høsten trenger du ikke stresse tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke noe om intensivkurs, men jeg ringte til Bjoarvik trafikkskole i dag og fikk min første kjøretime på mandag allerede. Og jeg håper å få tatt lappen innen sommeren, så hvis du ikke blir 18 før til høsten trenger du ikke stresse tror jeg ;)

Mja, ikke vær for sikker på det. Ofte lang ventetid på oppkjøring, og som regel er det lange ventetider hos kjøreskolene også. Du var heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Footloose

Jeg har ventet i ett år på kjøreskolen her, lillesøsteren min har også ventet ett år på en annen kjøreskole på samme sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor på "bygda" på vestlandet, ventetid på kjøretime her var 2 dager. Venninnen min i bergen tok førerkort her jeg bor for i bergen var ventetid ca 4-5 måneder fikk hun beskjed om. Her rakk hun å ta lappen på tiden det tok å vente i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, ikke vær for sikker på det. Ofte lang ventetid på oppkjøring, og som regel er det lange ventetider hos kjøreskolene også. Du var heldig.

Ventetiden på oppkjøring i Bergen er for tiden en måned :) Vet ikke om det er ventetid på kjøreskolene i Bergen, men på Os er det ikke, og det er ikke så langt unna. Og en venninne i Åsane fikk også kjøretime etter bare noen dager. Så tror ikke TS skal ha noe problem med å få tatt lappen innen høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har ventet så lenge på kjøretimer... hvor kommer dere ifra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Footloose

Hedmark her, ventetid på ett år, midt uti svarteste ingenting selv om vi har to kjøreskoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte vente ca 2 måneder fra jeg meldte meg på til trinn 2 teorikurs til jeg fikk kjøretime. Deretter fikk jeg ca 1 kjøretime i uka. Dette var i fjor, i Stavanger. Det virker som det varierer veldig fra kjøreskole til kjøreskole og fra by til by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar! Virker ut som de fleste ikke har måttet vente så altfor lenge, det er betryggende :) Skal ringe til en kjøreskole nå denne uken, og vil sikker da få timer i sommer-høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...