Gå til innhold

The Fabulously Fit Fairy


fairygirl

Anbefalte innlegg

Takk, Ekkornet! Likeså til deg :klemmer:

Stå opp ja.. Det var det, da :sjenert:

Etter å ha hatt frikveld og frimorgen i helgen, hjalp det lite å legge seg 22 søndagskveld for dette B-mennesket. Jeg var lysvåken til 04 om natta :overrasket: Sovnet tilslutt, og valgte å slå av alarmen slik at jeg fikk tatt meg inn litt. Stod opp 08. (Best å ikke være for uthvilt til ikveld heller :ler: )

Ja, når jeg står opp seks og får jobbet effektivt, har jeg hatt en 8 timers dag innen klokka 14! Da føler jeg at jeg fortsatt har heeeele dagen foran meg. Ganske deilig :jepp:

Ingen grunn til å kjøpe noe du vet du ikke vil miste tålmodigheten med :) Kjenner til den!

Well, back to work! -- etter en :kaffekopp: ...

Endret av fairygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*Drysser litt Fairy - Støv på RR, merket "motivasjon"*

Kos at du stakk innom på en hektisk dag, RR! :klem:

Håper dagen blir bedre og bedre, og at du får kommet deg på treninga etterhvert.

Du vet jo at det gjør deg godt! :trene:

Endret av fairygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

INTENSIV FAIRY - TRENING

22. mai - 02. juli

Fire faktorer teller som suksess

HVER DAG:

1. Opp før klokken 07

2. Trene styrke/kondis før frokost

3. Drikke minst 2 liter vann

4. I seng før klokken 22

Lørdag er frikveld

Søndag er frimorgen

Mandag . juni

1. stod opp før 07 - (stod opp 08 etter 4 timers søvn)

2. trente før frokost - (45 min) check

3. drakk 2 l. vann - (2.5 l.) check

4. la meg før 22 - check

Endret av fairygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinka! :jepp:

Og ser ut til at litt motivasjon har funnet veien hitover også. Kostholdet kommer seg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INTENSIV FAIRY - TRENING

22. mai - 02. juli

Fire faktorer teller som suksess

HVER DAG:

1. Opp før klokken 07

2. Trene styrke/kondis før frokost

3. Drikke minst 2 liter vann

4. I seng før klokken 22

Lørdag er frikveld

Søndag er frimorgen

Tirsdag 07. juni

1. stå opp før 07 - check

2. trene før frokost - (45 min) check

3. drikke minst 2 l. vann - (2.4 l.) check

4. legge meg før 22 - check

Endret av fairygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinka! :jepp:

Og ser ut til at litt motivasjon har funnet veien hitover også. Kostholdet kommer seg! :jepp:

Så braaaa!!! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ganske tungt å stå opp idag, med hustrig vær ute. Jeg kom igang med et nødskrik, og var i det hele tatt treg med morgen rutinen. Men jeg halte det iland og er veldig fornøyd med meg sjøl for tiden :trene:

Det er akkurat som at jeg klarer å både ta ett steg om gangen, og samtidig ha fokus på langtidsperspektivet, for å minne meg sjøl på hva dette handler om til syvende og sist; ha en god helse i mange år framover, og være i så bra form at jeg ser fram til, og trives med, utfordrende utendørsaktiviteter :)

Etterhvert som det gikk bedre og bedre å holde stilen i 1. uka, fikk jeg overskudd til å tenke litt kosthold også i 2. uka. Dvs kostholdet til :hjerte: Mannen og jeg er generelt meget god, men fra forrige uke innførte vi smoothies til frokost, og denne uka har jeg i tillegg lagt inn en grønn juice iløpet av dagen. Kjenner meg lettere på mange måter, og det er så herlig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ei som har fått rutinene på plass gitt! Imponert! Jeg har litt igjen før jeg er helt der, men hvert lille skritt teller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvert lille skritt teller" tenkte jeg også imorgest, da alarmen ikke ringte ... :sukk: Vanligvis våkner jeg før, av meg sjøl, men været ute lurte meg til å tro at det var mye tidligere. Da jeg endelig så på klokka, var den 07:21, gitt :overrasket: Da ble jeg så irritert at jeg ble liggende lengre :fnise:

Men jeg kom meg da opp tilslutt, og etter å ha gjort en oppgave jeg ikke kunne vente med, bestemte jeg meg for å utsette alt annet til treningen var unnagjort :opplyser: Først da spiste jeg frokost, slik at jeg kunne skrive "check" med god samvittighet :ler:

Så. Back on track :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INTENSIV FAIRY

- TRENING

22. mai - 02. juli

Fire faktorer teller som suksess

HVER DAG:

1. Opp før klokken 07

2. Trene styrke/kondis før frokost

3. Drikke minst 2 liter vann

4. I seng før klokken 22

Lørdag er frikveld

Søndag er frimorgen

Onsdag 08. juni

1. stå opp før 07 - (våknet ikke av meg sjøl da alarmen sviktet)

2. trene før frokost - (45 min) check

3. drikke minst 2 l. vann - (blitt minst 2.5 l. med vann/juice/smoothies...)

4. legge meg før 22 - ?

Endret av fairygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi fått oss to nye leketøy til kjøkkenet (juicer og blender) :nigo: og dermed ble det en del juice og smoothies å fortære :fnise: Så nå har jeg rett og slett ikke plass til 2 liter vann i magen .. :sjenert:

Gøy med leketøy som virker mega bra!! :hoppe:

Endret av fairygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, RR! :klemmer:

Kaldt i morgest! :overrasket: Og - vel, idag rakk jeg ikke å stå opp før :hjerte: Mannen våknet, og det fristet mye mer å bli i senga sammen med ham :rodmer: Da vi kom oss opp, ordnet han seff en god smoothie nesten med en gang med den nye, fin-fine blenderen vår og vips hadde jeg hatt frokost før jeg fikk trent. :opplyser: Aldri mer! For det var jammen en annen opplevelse å trene med en protein bombe i magen gitt :ler: Selv om jeg hadde ventet en stund, hadde jeg ikke ventet nok ...

Forøvrig er jeg kjempestolt over av jeg nå klarer å trene selv om det er folk rundt meg. Jeg foretrekker aleneheten, og begynte å trene først når jeg hadde huset for meg sjøl, men ble ikke ferdig før det ble befolket igjen, og likevel trente jeg trøstig ivei på de siste fire øvelsene :trene:

Det ble skikkelig heavy smoothies til "kveldsmat" igår og idag skal :hjerte: Mannen og jeg ut på restaurant og ha en liten hverdagsfeiring (og jeg vil garantert bestille min favoritt-pasta :jepp: ) ... og det som er så fint for tiden, er at ønsket om å trene hver dag har blitt så sterkt, at jeg koser meg mye mer med maten ... før, da det var et slit å trene, føltes det feil å legge enda en sten på "tyngden/tregheten/trøttheten" jeg følte. Nå føler jeg meg lett og glad i kroppen, selv om hverken vekt eller målbånd tilsier at jeg er der enda. Men jeg føler meg mer meg, rett og slett :jepp:

Riktignok har jeg nok en gang kommet til det stadiet der jeg har sååå mye ekstra energi at jeg har mistet totalt fokus på ting og tang, med tuuusen projekter i hodet :bond: som slåss om oppmerksomheten :hoho: Men denne gangen tror jeg at jeg skal klare å komme meg helskinnet gjennom denne fasen. For jeg vet det bare er en fase :jepp:

På ett vis er jeg også trøttere når jeg legger meg, enn før ... :klo: ... men det tenker jeg skyldes at det er uvant for musklene mine å jobbe så hardt, så det er tilpasning som foregår...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig å lese at god-følelsen er der og at du koser deg med litt hverdagskos også.

Er jo sånn det skal være. Følelsen av at man er mer seg selv teller mer enn målebåndet og vekta.

God pinse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom plan med snikinnføring av trening :)

Ang vann: ha et stort glass, eller helst mugge/flaske på bordet der du oppholder deg (arbeidsbord/sofabord). Det er mye lettere å tylle innpå jevnlig når det står rett tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese at god-følelsen er der og at du koser deg med litt hverdagskos også.

Er jo sånn det skal være. Følelsen av at man er mer seg selv teller mer enn målebåndet og vekta.

God pinse :)

Hyggelig at du stakk innom igjen, Ekkornet! :hoppe:

Ja, det er akkurat som at det er en nesten umerkelig følelse inni meg, som jeg legger merke til nå (dersom jeg vil). Og som hjelper meg å finne balansen mellom gode rutiner og utskeielser.Jeg ser at det blir lettere og lettere å hoppe inn igjen i min selvvalgte rutine etter 'annerledes dagene' ... for punktene på planen min kjennes mer og mer som en naturlig del av min hverdag. Yuuhuu :trene:

Gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Morsom plan med snikinnføring av trening :)

Ang vann: ha et stort glass, eller helst mugge/flaske på bordet der du oppholder deg (arbeidsbord/sofabord). Det er mye lettere å tylle innpå jevnlig når det står rett tilgjengelig.

:goodbye: Klips!! Hyggelig at du tok deg en tur hit! :jepp:

Ja, det har du helt rett i, om vann. Lett tilgang gjør det lettere å tylle innpå, som du sier. Jeg har en stor lilla flaske som jeg prøver å alltid ha med meg, og som jeg passer på å fylle opp så ofte jeg kan. Når den er ved min side, går all ting lettere :) Men det har vært et par dager nå da jeg ikke har hatt enkel tilgang på godt drikkevann, og da kommer jeg fort litt ut av det :gjeiper: ... men nå er flaska påfylt og på plass igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst ikke oppdatert den forrige uka :filer:

5 av 7 dager gikk veldig fint, med 5*45 minutters trening, og til sengs rundt 22:00 (men været gjorde sitt at jeg stod ikke alltid opp såååå tidlig som før). Det ble mindre vann, men til gjengjeld mye god hjemmelaget juice, så alt i alt sier jeg meg igrunnen fornøyd med det. :opplyser: Men ingenting kan erstatte rent vann, så nå er vannflska mi trygt plassert ved min side igjen! :hoppe:

De andre to dagene ble det korte treningsøkter (3*5 min styrkeøvelser en dag, og 10 min minitramp. den andre dagen) og to sene kvelder og to late morgener.

Ja, dett var dett :gjeiper:

Det har blitt tøffere å komme seg opp i 5-6 tiden syns jeg, men er ganske sikker på at det har med lavtykket ute å gjøre. Så snart det letter litt, er det enklere å stå opp, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INTENSIV FAIRY - TRENING

22. mai - 18. juni

Fire faktorer teller som suksess

HVER DAG:

1. Opp før klokken 07

2. Trene styrke/kondis før frokost

3. Drikke minst 2 liter vann

4. I seng før klokken 22

Lørdag er frikveld

Søndag er frimorgen

Tallenes Tale

[veier hver uke / måler annenhver uke]

1.UKE: -1.1kg / -?cm

2.UKE: -1.4kg / -6cm

3.UKE: -0.8kg / -?cm

TOTALT ETTER 3 UKER

gått inn 6 + ? cm

gått ned 3.2 kg

Atter en gang fornøyd! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix:

God grunn til å være fornøyd, Fairy!

Gratulerer med supert resultat!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...