Gjest Anonymtakk Skrevet 1. mars 2011 #1 Del Skrevet 1. mars 2011 Vi har til vanlig et veldig fint forhold. Vi elsker hverandre, ler sammen, trives veldig godt i hverandres nærvær. Jeg elsker han utrolig høyt, og det er gjengjeldt. Jeg har så utrolig lyst til å dele resten av livet mitt med denne mannen. Men så skjer det hendelser som totalryster grunnlaget i forholdet vårt. Han blir så utrolig sint. Han kan slå hull i veggen, kaste stoler og andre gjenstander rundt i rommet, knuse ting. Han har aldri lagt en hånd på meg bortsett fra et uhell i fylla som han ikke husker, som han utrolig lei seg for. (Han fortviler ennå over hvordan han kunne gjøre noe slikt mot meg, og forsøker å gjøre alt han kan for å vise hvor mye han angrer og for å gjøre meg trygg på han igjen. Det må også nevnes at jeg hadde gjort noe jeg ikke burde den gangen...) Men å håndtere sinnet ved å la det gå utover hjemmet vårt og tingene våre gjør at jeg ikke føler meg så veldig trygg akkurat... Når han har roet seg ned blir han fryktelig lei seg og skamfull over hvordan han håndterte situasjonen. Han er veldig klar over hvordan han blir, og ønsker å lære seg andre måter å håndtere slikt på.. Utenom dette har vi det utrolig fint sammen, og vi kan ikke tenke oss et liv uten hverandre. Han er verdens snilleste mann, og behandler meg utrolig bra. Han tar hensyn, støtter, hjelper til med alt jeg trenger hjelp til (hjemme, arbeid, lekser, andre problemer), er kjærlig og glad. Jeg får klump i halsen og tårer i øynene bare av tanken på at dette kan føre til samlivsbrudd mellom oss. Jeg har virkelig lyst til å fortsette å være sammen med kjæresten min, men jeg vet ikke om jeg kan leve med slik oppførsel. Det skremmer meg. Hva ville dere gjort? Hva kan vi gjøre med sinnet hans? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym Skrevet 1. mars 2011 #2 Del Skrevet 1. mars 2011 jeg har det ganske likt med kjæresten min, han har heller aldri lagt en hånd på meg... men gud så sint han kan bli... men vi har også lange prater om det i etterkant, der vi snakker om hva vi følte før under og etter kranglene og hvordan vi skal prøve å håndtere det neste gang, for det blir jo alltid en neste gang, umulig å ha et samliv med noen uten å bli uenige på et eller annet tidspunkt... det hjelper faktisk stort... når jeg kan sette meg litt "inni" hodet hans har jeg større forståelse for reaksjonene hans og han for mine... og vi blir ikke så sinte... hvis ikke har man jo alltids parterapi om han er villig til det... jeg tror det er fullt mulig å ha det godt i foroldet deres, det bare kreves litt mer arbeid og tålmodighet... good luck Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 1. mars 2011 #3 Del Skrevet 1. mars 2011 Det finnes sinnemestringsprogrammer. Søk for eksempel på sidene til Alternativ til vold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #4 Del Skrevet 1. mars 2011 Han bør gå et kurs i sinnemestring eller hos psykolog. Er ikke normalt å gå løs på inventaret slik han gjør. Alternativ til vold har gode kurs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 1. mars 2011 #5 Del Skrevet 1. mars 2011 Huff, oppsøk hjelp snarest! Dette vet jeg ikke om jeg hadde turt! Forresten, du sa at han hadde vært voldelig mot deg en gang han var full. Har han sluttet å drikke pga det? Han har jo problemer med å kontrollere sinnet sitt, og da er det jo livsfarlig om han drikker alkohol og mister enda mer kontroll? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #6 Del Skrevet 1. mars 2011 Dette kan bli skummelt TS hvis han ikke oppsøker hjelp mot dette problemet. Ingen vil være hans partner hvis han ikke gjør noe med det, ikke deg og ingen nestemann som ser hvordan han utøver aggresjonen sin. Har selv vært sammen med en som var så snill som dagen var lang, helt til han ble fly forbanna. En gang stod jeg oppetter et skap, og han slo knyttneven inn i skapet ved siden av hodet mitt og lagde hull. Det var bare en opplevelse.. Jeg skjønte jo at jeg aldri i verden kunne være sammen med han; tenk da med barn osv? Å være sammen med en som blir slik er ikke bare uhyggelig og farlig, men også energisugende. Nei, du får si at han får oppsøke hjelp. Hvis han ikke er villig til å prøve å løse dette problemet så har han jo bevist at han ikke er interessert i satse på dere to iallefall, og det er jo bedre å vite det nå enn senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 1. mars 2011 #7 Del Skrevet 1. mars 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullepia Skrevet 1. mars 2011 #8 Del Skrevet 1. mars 2011 Vi har til vanlig et veldig fint forhold. Vi elsker hverandre, ler sammen, trives veldig godt i hverandres nærvær. Jeg elsker han utrolig høyt, og det er gjengjeldt. Jeg har så utrolig lyst til å dele resten av livet mitt med denne mannen. Men så skjer det hendelser som totalryster grunnlaget i forholdet vårt. Han blir så utrolig sint. Han kan slå hull i veggen, kaste stoler og andre gjenstander rundt i rommet, knuse ting. Han har aldri lagt en hånd på meg bortsett fra et uhell i fylla som han ikke husker, som han utrolig lei seg for. (Han fortviler ennå over hvordan han kunne gjøre noe slikt mot meg, og forsøker å gjøre alt han kan for å vise hvor mye han angrer og for å gjøre meg trygg på han igjen. Det må også nevnes at jeg hadde gjort noe jeg ikke burde den gangen...) Men å håndtere sinnet ved å la det gå utover hjemmet vårt og tingene våre gjør at jeg ikke føler meg så veldig trygg akkurat... Når han har roet seg ned blir han fryktelig lei seg og skamfull over hvordan han håndterte situasjonen. Han er veldig klar over hvordan han blir, og ønsker å lære seg andre måter å håndtere slikt på.. Utenom dette har vi det utrolig fint sammen, og vi kan ikke tenke oss et liv uten hverandre. Han er verdens snilleste mann, og behandler meg utrolig bra. Han tar hensyn, støtter, hjelper til med alt jeg trenger hjelp til (hjemme, arbeid, lekser, andre problemer), er kjærlig og glad. Jeg får klump i halsen og tårer i øynene bare av tanken på at dette kan føre til samlivsbrudd mellom oss. Jeg har virkelig lyst til å fortsette å være sammen med kjæresten min, men jeg vet ikke om jeg kan leve med slik oppførsel. Det skremmer meg. Hva ville dere gjort? Hva kan vi gjøre med sinnet hans? For det første må han søke profesjonell hjelp. Ta kontakt med legen, som kan henvise videre. Dernest: Ta frykten din på alvor. Din jobb er å hjelpe kjæresten din, om det så innebærer at dere må ta farvel med hverandre. Du hjelper ham ikke ved å godta slik oppførsel, om det så skyldes sykdom. Du bør flytte ut (evt ikke flytte inn dersom dere ikke bor sammen) og sette som ultimatum at han må få bukt med problemet før det kan bli aktuelt for dere å være sammen. Hvis ikke bør dere slå opp. Å elske en annen innebærer også å elske seg selv. Du må ta hensyn til dere begge, og det må han også. Skaff hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lesbisk Skrevet 1. mars 2011 #9 Del Skrevet 1. mars 2011 Sinnemestringskurs og en boksesekk til å slå på i mellomtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 1. mars 2011 #10 Del Skrevet 1. mars 2011 Hadde sendt han på sinnekontroll-kurs og hjulpet han igjennom det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå