Gå til innhold

Hadde du villet blitt samboer med en mann som åpent

Gjest stina

Anbefalte innlegg

Hvorfor skulle en mann/dame med så manglende respekt for andre ha respekt for deg? Dette handler ikke om å elske penger. Det er snakk om personligheten til dette mennesker som flesker seg på andres regning. Andre får svi for han ikke gjør opp for seg!!!

En mann med kontantkort, ikke får forsikringer (kasko) på bilen sin, som man ikke kan kjøpe felles bolig sammen med, legge felles drømmer, men istedet får sitte med alle regninger fremover, også for han.. handler IKKE om penger eller kjærlighet!

Det handler om at det blir umulig å bygge en felles plattform! Trygghet er viktig for mange. Man drar ikke bare kredittkortet når man ikke har penger og driter i å gjøre opp for seg!

Kunne ikke vært sammen med en slik mann, da jeg neppe hadde klart å respektere han!

Du gir fordommsfullheten et ansikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du gir fordommsfullheten et ansikt. :)

Ja brent barn skyr ilden! Da får jeg heller bare være fordomsfull enn at jeg lar en mann fucke til livet mitt en gang til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp kjøpt meg leilighet, og klarer meg selv helt fint økonomisk. Nå har jeg møtt en mann som jeg tenker å flytte sammen med. Det eneste som bekymrer meg er at han har stor gjeld (brukt på tull og tøys), betalingsanmerkninger og høyt forbruk. jeg vil ikke virke kynisk, men heller ikke naiv. Er det smart å flytte sammen med en slik fyr? Noen som har erfaringer med dette?

Hilsen Stina

Samboeren min har også vært litt idiotisk når det gjelder økonomi da han var yngre. Jeg ga han sjansen og sa at han skulle skjerpe seg, og hvis det ikke ble bedre måtte han flytte ut, fordi det går ut over meg også. Nå vet jeg jo ikke om han er ferdig utdannet/såfall hvilket yrke han har, men min samboer skjeret seg veldig mye og har blitt kvitt så og si alt nå:):) Selv om vi har hatt en del diskusjoner og slitt litt med økonomien i begynnelsen, går det mye bedre nå. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ jeg er fordomsfull mot dårlige holdninger?? :skratte:

Jeg bryr meg ikke om penger på den måten, eksen min kjørte søppelbil da jeg traff han og jeg hadde hele tiden høyere inntekt enn han, men han bidro til fellesskapet ved å betale for seg selv!

Så er ikke så fordomsfull, men skal ha en mann som kan oppføre seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jeg har og stor gjeld pga dumt forbruk i mine yngre dager. eller den er ikke så stor i forhold til hva mange andre har but still, jeg har en del gjeld. siden jeg etterhvert tok meg til vett, kontaktet kreditorer og div og betalt ned mye av det i løpet av årene. det er ikke alle år jeg har betalt mye men noe har det alltid blitt. så lenge man holder dialog med dem man skylder penger og viser betalingsvilje så går det riktig vei. har fremdeles litt igjen men jeg tar ansvar for det og betaler det jeg skal når jeg skal. har jeg dårlig råd en mnd så kontakter jeg dem og sier jeg betaler 500 den mnd istedet for 1000. så lenge jeg sier ifra så går det helt greit. siden jeg har også fått stoppet rentene. Kreditorer kan være ganske ok så lenge man holder kontakten med dem og betaler når man skal.

jeg ville nok vært skeptisk. men du må også se på hvordan han er i dag med regninger ol. at han har dialog med de han skylder penger er positivt. om ikke gidder han neppe å ta ansvar for det eller gjøre tingene bedre. da vil det bare balle på seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er positivt at han har fortalt TS hvordan situasjonen er (dersom han har vært ærlig da).

Min ex fortalte nemlig nada. Han var between jobs da jeg flyttet inn hos ham (han hadde unger fra før, og det var lettere å flytte på meg). Men, det han aldri sa noe om var at han ikke ville gå på NAV og registrere seg som arbeidsledig. Så da det var gått noen måneder så vriket plutselig ikke telefonen lenger.... og det var "noen tusen# i ubetalte strøm og telefonregninger.

Jeg betalte dem, og faren hans assisterte med det som var utestående på huslånet hans.

Så gikk nå tide, og med litt hjelp fra meg så fikk han seg ny jobb.

Da eskalerte det. Og så, etter 5 år, ringte namsfogden til meg og lurte på om jeg var klar over at de kom og låste huset om 4 dager.

Dårlig økonomi skal jeg kunne klare å leve med (overtar styringen av pengene), men direkte økonomisk uansvarlighet, løgner (fant store hauger regninger fremdeles i originalkonvolutter, utblivelser fra tingretten osv, osv, da jeg pakket tingene mine).

Tvangssalg fulgte tvangssalg, hus og hubby (der hadde nok pengene tatt veien).

Det er en situasjon jeg ikke vil komme i en gang til.

Takker min skaper for at jeg hadde vett nok til å ikke blande mine penger inn i eiendom eller andre ting som gikk under hammeren .

Løgnene var det verste.... lurt i år etter år.... :(

Så den som "blåser seg opp" og mener kvinner bare er ute etter penger taler for døve ører (og kan ta en blow-job på seg selv, og dermed oppleve det totale vakum).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest norah

Ja men queen penelope, forskjellen er vel at kvinner føler at penger hun har tjent er hennes private til hennes eget forbruk, fordi å forsørge en mann er ikke hennes jobb! mens mannens inntekt er noe som skal deles og han må kunne ta vare på henne dersom hun ruinerer seg selv eller går på en annen katastrofe.

Det virker som om kvinner vil ha en mann som en forsikring og en sikkerhetsforanstaltning. Og hvis ikke mannnen kan forsikre dama er han ikke vært pikken han trasker rundt med!

Ikke her i gården. Her betaler vi alt sammen - og deler LIKT på det som er til overs, etter mitt initiativ.

Jeg GIR altså av mine inntjente penger(og han av sine) så han kan spare de, putte de i do eller kjøpe 15 kasser whiskey. I don`t care.

Ikke min eller QueenPenelopes feil at dere sure bitre menn i denne tråden treffer andre sure, bitre kvinner.

Jeg har en god oppskrift på bedre humør:

Først: :sengekos: og så :skaal:

Prøv det, det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

At han hadde masse forbruksgjeld i seg selv ville ikke stoppet meg fra å flytte sammen med ham. Det hadde kommet an på hvordan han ellers var som person.

* Er han ærlig og oppriktig? (At han har fortalt om det er jo et bra utgangspunkt)

* Stikker han hodet i sanden for problemer (gjemmer regningene), eller møter han dem (snakker med kreditorene)?

* Hva slags "tull og tøys" er det han har brukt pengene på? For meg personlig ville det vært bedre om han hadde brukt pengene på en hobby (brenner for noe) eller reiser (livsnyter + kultur) enn klær (sykelig forfengelig) og nettpoker (avhengig og dum).

At han hadde betalingsavtalen på plass og hadde begynt et "nytt og bedre liv" hadde ikke vært noe krav fra min side, jeg er ikke noe kredittvurderingsselskap heller. Men jeg ville forventet at han hadde et reflektert og voksent forhold til pengeforbruket sitt, som til andre ting i livet.

Og i tillegg selvsagt at han var "min" type mann, og en jeg hadde kjemi med.

Blir nesten forundret her, jeg, hvor A4 alle er... Penger og trygghet er ikke alt. Men det er kanskje enkelt for meg å si, jeg har lagt til side mye av den gamle idealismen min, og blitt fryktelig A4 selv, med studielån, huslån, fast jobb, mann og barn. Så da er det såklart enkelt for meg å si at jeg ville vært tilfreds med en helt annen type liv også...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg ville nok ikke det, da måtte han i alle fall vise meg at han var rede til å ordne opp i problemene sine før vi gikk inn i noe seriøst. Har vært i forhold før hvor samboeren min hadde økonomiske problemer, regningsskrekk osv så det gjør jeg helst ikke mot meg selv igjen. Forferdelig, og det gikk selvfølgelig ut over min egen økonomi den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han tjener mye eller lite, I dont care. Så lenge vi har det fint sammen. Min kjære kjørte skraphaug av en bil da vi trefftes, og for meg hadde det ingen betydning. Så lenge det er penger til mat og at vi kan dele alle felles regninger, så gjør han akkurat det han vil med resten av pengene sine. Det er pengene vi lever av, som gir mat på bordet. Luft og kjærlighet gir ikke mat i magen. Hadde han derimot hatt et ufornuftig pengebruk og kjøpt den 50 tommers tvn framfor å betale husleie/huslån, DET er ikke rett. Uansett viktig selvfølgelig at man har det fint sammen, enten i liten leilighet eller stort slott, med eller uten bil og alle faciliteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med en som har vært sånn. Han fikk etterhvert store bekymringer og problemer med psyken pga dette. Da jeg traff han hadde han prøvd å rydde opp 2 ganger, men tro meg - det er nesten umulig når du er alene.

I dag har vi vært sammen 2,5 år, har ryddet opp i gjelden hans, jeg har lånt han penger til det, og vi har kjøpt hus, satt opp gjeldsbrev og skal til advokat nå for å sette opp samboeravtale og testamente som sikrer mine verdier. Han har i løpet av den tiden vi har vært sammen gradvis utviklet seg til å bli mer og mer økonomisk. Dette er tross alt noe man må lære seg, og bedre sent enn aldri!

Jeg har fulgt nøye med, og kommer til å fortsette med det, men til dags dato kan jeg bare si at hvis han lurer meg på noe vis så er han et geni til å skjule det.

Vi har felles regnings konto, hver vår brukskonto og det fungerer strålende. Jeg passer ikke på hans fakturaer, de legger han inn selv. Noen ganger glemmer han og må betale purregebyrer - surt for han.

Du må være forsiktig, sikre deg - helst ved advokatbistand, men det KAN gå. Noen sånne trenger å få en second chance og så er de i gang som oss andre. Men TROR du på han, eller har du en morken magefølelse langt der inne?? Her må du være helt ærlig med deg selv. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jimmie

Aldri la han flytte inn før han har kontroll på økonomien sin!

Er du klar over hvor mye han kan ødelegge for deg? Du kan miste leiligheten din!

Men med dårlig økonomistyring er BAD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...