AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #21 Del Skrevet 1. mars 2011 En ting er om han har gjort dette i fortiden og nå jobber med å betale ned og har skjerpet seg økonomisk, men om han fortsatt sløser penger på tull og tøys hadde jeg aldri gjort den feilen igjen! Jeg var sammen med en slik og det har ødelagt veldig for meg økonomisk i ettertid. Jeg sitte nå selv med betalingsanmerkninger og må betale den utrolig masse gjeld selv pga denne fyren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 1. mars 2011 #22 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Kvinner lar pengene styre kjærestevalget. Hva ellers er nytt i verden? Nei, jeg lar mine fremtidige barns økonomiske sikkerhet styre mine kjærestevalg. Mine barn skal ikke måtte avlyse en lenge etterlengtet klassetur fordi pappa har gjemt bort inkassokrav i årevis. De skal slippe at mor står i butikken og må velge mellom gulost eller brød fordi man ikke har råd til begge deler, og å få kemneren på døra fordi pappaen synes det var en god idè å kjøpe en 50 tommers flatskjerm for 7. ende gang uten mors samtykke. Og selvsagt visa versa om det gjaldt meg. Jeg har ikke studert i 6 år så jeg kunne få en solid og bra jobb - og være stand til å forsørge meg selv og eventuelle barn bare for at en mann skal sløse hele mitt voksne liv i dass med overdrevent forbruk, nei. Endret 1. mars 2011 av norah 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #23 Del Skrevet 1. mars 2011 Nei, jeg lar mine fremtidige barns økonomiske sikkerhet styre mine kjærestevalg. Mine barn skal ikke måtte avlyse en lenge etterlengtet klassetur fordi pappa har gjemt bort inkassokrav i årevis. De skal slippe at mor står i butikken og må velge mellom gulost eller brød fordi man ikke har råd til begge deler, og å få kemneren på døra fordi pappaen synes det var en god idè å kjøpe en 50 tommers flatskjerm for 7. ende gang uten mors samtykke. Og selvsagt visa versa om det gjaldt meg. Uten mann ingen barn... Da slipper du å bekymre deg for så vel økonomi som barn. Det eneste du trenger å bekymre deg for da er de ensomme høstkveldene da du sitter og hutrer og minnes de tidene du tilbragte sammen med menn du følte noe for men som ikke tjente godt nok til at du kunne se for deg et liv sammen med de. Nåja, du slipper jo små barneføtter som løper rundt og barnelatter i tide og utide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #24 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg valgte å flytte sammen med en fyr som hadde regningene i en stabel som han åpnet en gang i mnd, mens han bannet over alle purringene på de samme regningene, fikk stadig telefoner fra kredittkortselskaper om ettermiddagen "Hei, du har visst glemt oss denne måneden?" og som byttet kanal hver gang luksusfellen kom på tv, og på regningsbetalingsaftnene han hadde var han pisse sur, da fikk han mulke ifred. Gjorde det med åpne øyne, men bestemte meg for aldri å skrive under på noe lånepapirer sammen med ham før regningsbunken var borte. Han var veldig raus og spandabel og anså penger bare som papir som det var lett å skaffe mer av dersom jeg kom med noen snusfornuftige velmenende uttalelser. Han kastet meg heldigvis ut FØR han fikk brev fra kemneren etter bokettersynet da, der han ble pålagt å betale 2.5 mill For da var han neppe sur bare en kveld... Jeg hadde gjort det igjen, men sørget for en strengt adskilt økonomi også denne gangen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #25 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg valgte å flytte sammen med en fyr som hadde regningene i en stabel som han åpnet en gang i mnd, mens han bannet over alle purringene på de samme regningene, fikk stadig telefoner fra kredittkortselskaper om ettermiddagen "Hei, du har visst glemt oss denne måneden?" og som byttet kanal hver gang luksusfellen kom på tv, og på regningsbetalingsaftnene han hadde var han pisse sur, da fikk han mulke ifred. Gjorde det med åpne øyne, men bestemte meg for aldri å skrive under på noe lånepapirer sammen med ham før regningsbunken var borte. Han var veldig raus og spandabel og anså penger bare som papir som det var lett å skaffe mer av dersom jeg kom med noen snusfornuftige velmenende uttalelser. Han kastet meg heldigvis ut FØR han fikk brev fra kemneren etter bokettersynet da, der han ble pålagt å betale 2.5 mill For da var han neppe sur bare en kveld... Jeg hadde gjort det igjen, men sørget for en strengt adskilt økonomi også denne gangen. Og det er nettopp det. Det er lov å tenke. Og å elske. Elsker man et menneske, hvorfor da prioritere penger fremfor å finne en eller annen måte man kan leve sammen på? Da viser man jo bare at man er et menneske som elsker penger høyere enn mennesker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #26 Del Skrevet 1. mars 2011 Og det er nettopp det. Det er lov å tenke. Og å elske. Elsker man et menneske, hvorfor da prioritere penger fremfor å finne en eller annen måte man kan leve sammen på? Da viser man jo bare at man er et menneske som elsker penger høyere enn mennesker... Ja, det er sant. Men jeg må tror kjærligheten for de aller fleste hadde blitt ganske tynnslitt etter ørten år uten en mulighet for å unne seg noe ekstra i form av ferietur, restaurantbesøk ++. For ikke å snakke om hus og bil og økonomisk sikkerhet for eventuelle barn. Kall meg gjerne overfladisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #27 Del Skrevet 1. mars 2011 Ja, det er sant. Men jeg må tror kjærligheten for de aller fleste hadde blitt ganske tynnslitt etter ørten år uten en mulighet for å unne seg noe ekstra i form av ferietur, restaurantbesøk ++. For ikke å snakke om hus og bil og økonomisk sikkerhet for eventuelle barn. Kall meg gjerne overfladisk AB med eks som fikk kemneren på nakken her... Vi var mye ute på tur, uten at det hjalp videre på regningsbunken (den ble vel heller større) Kjøretøy hadde vi nok av, han leide en leilighet jeg flyttet inn sammen med ham i, barn er ikke aktuelt for meg og evt huskjøp hadde vi tatt etterhvert (men jeg slapp jo å gnåle på ham om å bremse pengebruken og betale ned gjeld siden han heiv meg ut) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #28 Del Skrevet 1. mars 2011 Kjærlighet gjør blind. Heller leve lykkelige sammen i en dump enn å være enslig og bitter i et tomt slott. Men hva når man ikke er lykkelig i dump'en da? Jeg skulle danset lykkelig rundt i slottet og badet i penger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 1. mars 2011 #29 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Uten mann ingen barn... Da slipper du å bekymre deg for så vel økonomi som barn. Det eneste du trenger å bekymre deg for da er de ensomme høstkveldene da du sitter og hutrer og minnes de tidene du tilbragte sammen med menn du følte noe for men som ikke tjente godt nok til at du kunne se for deg et liv sammen med de. Nåja, du slipper jo små barneføtter som løper rundt og barnelatter i tide og utide. Haha - jeg skal si det til samboeren min jeg nettopp feiret 10 års jubileum med. Og BTW: jeg tjener mer enn ham...... Og BTW nr 2; ingen er garantert å høre lyden av små barneføtter - og dette har ikke noesomhelst med økonomi eller personlige egenskaper å gjøre. Endret 1. mars 2011 av norah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 1. mars 2011 #30 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg hadde vært veldig forsiktig, som de fleste andre her nevner. Det betyr ikke at jeg aldri hadde gått inn i et slikt forhold hvis alt annet stemte og personen så ut til å ha endret seg, men jeg hadde tatt mine forholdsregler. Det er tross alt veldig stor forskjell på å ha dårlig råd fordi man har lav inntekt og å ha stort forbrukslån. Å ha mye penger er ikke viktig for meg, men det er viktig for meg å slippe å bekymre meg over neste måneds regninger, spesielt hvis det skyldes tidligere dumskap. Jeg vil også si det er viktig å ha noenlunde samme prioriteringer og tanker rundt økonomi, siden det påvirker hverdagen og livet mye. Jeg har også noen tidligere erfaringer som gjør at jeg spesielt får litt hetta av å tenke på å skulle leve sammen med noen som har et ansvarsløst forhold til økonomi (heldigvis ikke tidligere kjæreste, men jeg har bistått et familiemedlem som har havnet i dette uføret, og det var ganske heftig bare det). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #31 Del Skrevet 1. mars 2011 Men at mannen er åpen om det, tyder ikke det på at han tar ansvar, advarer henne og vil hun skal være fullstendig klar over hva det er hun gir seg inn på hvis hun virkelig vil dette? Ville ikke en ansvarsløs idiot heller bare ha holdt snavla? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #32 Del Skrevet 1. mars 2011 En ting er om han har gjort dette i fortiden og nå jobber med å betale ned og har skjerpet seg økonomisk, men om han fortsatt sløser penger på tull og tøys hadde jeg aldri gjort den feilen igjen! Jeg var sammen med en slik og det har ødelagt veldig for meg økonomisk i ettertid. Jeg sitte nå selv med betalingsanmerkninger og må betale den utrolig masse gjeld selv pga denne fyren. Samme her. Men i motsetning til min eks så tar jeg ansvar og betaler ned på gjelden (hans). Og heldigvis så var jeg ærlig mot min kjæreste. Han vet om betalingsanmerkninger og skitgjeld. Men turde å satse på meg og mine barn likevel. Vi har kjøpt (hans gjeld) leilighet, jeg betaler halvparten og eier halvparten oss mellom. Nå har jo jeg bevist i 5 år at jeg betaler ned, og har klart å forsørge meg selv og mine barn ved siden av. Så forbruket går ikke til tull og tøys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #33 Del Skrevet 1. mars 2011 Samme her. Men i motsetning til min eks så tar jeg ansvar og betaler ned på gjelden (hans). Og heldigvis så var jeg ærlig mot min kjæreste. Han vet om betalingsanmerkninger og skitgjeld. Men turde å satse på meg og mine barn likevel. Vi har kjøpt (hans gjeld) leilighet, jeg betaler halvparten og eier halvparten oss mellom. Nå har jo jeg bevist i 5 år at jeg betaler ned, og har klart å forsørge meg selv og mine barn ved siden av. Så forbruket går ikke til tull og tøys. Ah. Men du skjønner, du er en kvinne. For kvinner så gjelder forskjellige regler for kvinner og for menn. Menn skal tjene mer enn sine kvinner, ellers er mannen verdiløs. Kvinner maser og maser om likestilling, men ingen kvinne ønsker å være likestilt med sin mann. Alle kvinner ønsker en mann som tjener mer og har større status enn henne. Merkelig det derre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenPenelope Skrevet 1. mars 2011 #34 Del Skrevet 1. mars 2011 Uten mann ingen barn... Da slipper du å bekymre deg for så vel økonomi som barn. Det eneste du trenger å bekymre deg for da er de ensomme høstkveldene da du sitter og hutrer og minnes de tidene du tilbragte sammen med menn du følte noe for men som ikke tjente godt nok til at du kunne se for deg et liv sammen med de. Nåja, du slipper jo små barneføtter som løper rundt og barnelatter i tide og utide. Evnen (eller mangelen på evnen) til å holde økonomisk oversikt og ha økonomisk ryddighet har absolutt ingenting med størrelsen på lønningsposen å gjøre. Det er stor forskjell på å ville ha en partner som har en fornuftig omgang med penger, og å ønske seg en partner med mange penger... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenPenelope Skrevet 1. mars 2011 #35 Del Skrevet 1. mars 2011 Ah. Men du skjønner, du er en kvinne. For kvinner så gjelder forskjellige regler for kvinner og for menn. Menn skal tjene mer enn sine kvinner, ellers er mannen verdiløs. Kvinner maser og maser om likestilling, men ingen kvinne ønsker å være likestilt med sin mann. Alle kvinner ønsker en mann som tjener mer og har større status enn henne. Merkelig det derre... Da er det da merkelig at vi i løpet av noen få innlegg har to kvinner som er i svært langvarige forhold (10 år+), og som begge tjener mer enn mannen sin. Merkelig det derre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 1. mars 2011 #36 Del Skrevet 1. mars 2011 Kvinner lar pengene styre kjærestevalget. Hva ellers er nytt i verden? Er du 'brutal_mann'? Men at mannen er åpen om det, tyder ikke det på at han tar ansvar, advarer henne og vil hun skal være fullstendig klar over hva det er hun gir seg inn på hvis hun virkelig vil dette?Ville ikke en ansvarsløs idiot heller bare ha holdt snavla? Jeg synes også det er et godt tegn at han er åpen om det. Men jeg hadde vært veldig skeptisk, og tror jeg hadde ventet med å bli samboere til han hadde fått litt mere orden på økonomien sin, og sett at han hadde sluttet å sløse penger på 'tull og tøys'. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 1. mars 2011 #37 Del Skrevet 1. mars 2011 Kvinner lar pengene styre kjærestevalget. Hva ellers er nytt i verden? Dette handler da vel ikke om penger?? Det er jo snakk om MORAL! Eller manglende sådan! Følte deg truffet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 1. mars 2011 #38 Del Skrevet 1. mars 2011 Ja men queen penelope, forskjellen er vel at kvinner føler at penger hun har tjent er hennes private til hennes eget forbruk, fordi å forsørge en mann er ikke hennes jobb! mens mannens inntekt er noe som skal deles og han må kunne ta vare på henne dersom hun ruinerer seg selv eller går på en annen katastrofe. Det virker som om kvinner vil ha en mann som en forsikring og en sikkerhetsforanstaltning. Og hvis ikke mannnen kan forsikre dama er han ikke vært pikken han trasker rundt med! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenPenelope Skrevet 1. mars 2011 #39 Del Skrevet 1. mars 2011 Ja men queen penelope, forskjellen er vel at kvinner føler at penger hun har tjent er hennes private til hennes eget forbruk, fordi å forsørge en mann er ikke hennes jobb! mens mannens inntekt er noe som skal deles og han må kunne ta vare på henne dersom hun ruinerer seg selv eller går på en annen katastrofe. Det virker som om kvinner vil ha en mann som en forsikring og en sikkerhetsforanstaltning. Og hvis ikke mannnen kan forsikre dama er han ikke vært pikken han trasker rundt med! Du beskriver i hvert fall ikke min virkelighet i det innlegget der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 1. mars 2011 #40 Del Skrevet 1. mars 2011 Og det er nettopp det. Det er lov å tenke. Og å elske. Elsker man et menneske, hvorfor da prioritere penger fremfor å finne en eller annen måte man kan leve sammen på? Da viser man jo bare at man er et menneske som elsker penger høyere enn mennesker... Hvorfor skulle en mann/dame med så manglende respekt for andre ha respekt for deg? Dette handler ikke om å elske penger. Det er snakk om personligheten til dette mennesker som flesker seg på andres regning. Andre får svi for han ikke gjør opp for seg!!! En mann med kontantkort, ikke får forsikringer (kasko) på bilen sin, som man ikke kan kjøpe felles bolig sammen med, legge felles drømmer, men istedet får sitte med alle regninger fremover, også for han.. handler IKKE om penger eller kjærlighet! Det handler om at det blir umulig å bygge en felles plattform! Trygghet er viktig for mange. Man drar ikke bare kredittkortet når man ikke har penger og driter i å gjøre opp for seg! Kunne ikke vært sammen med en slik mann, da jeg neppe hadde klart å respektere han! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå