Gjest stina Skrevet 1. mars 2011 #1 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg har nettopp kjøpt meg leilighet, og klarer meg selv helt fint økonomisk. Nå har jeg møtt en mann som jeg tenker å flytte sammen med. Det eneste som bekymrer meg er at han har stor gjeld (brukt på tull og tøys), betalingsanmerkninger og høyt forbruk. jeg vil ikke virke kynisk, men heller ikke naiv. Er det smart å flytte sammen med en slik fyr? Noen som har erfaringer med dette? Hilsen Stina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #2 Del Skrevet 1. mars 2011 Han kan ødelegge hele kredittverdigheten din dersom dere eventuelt en dag satser på felles økonomi, eller han får opprette noe som helst i ditt navn. Uansett kan du tape stort på at han ikke klarer å betale for seg om dere flytter sammen.. Nei, ikke noe jeg hadde satsa på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #3 Del Skrevet 1. mars 2011 Nei det hadde jeg ikke. Hilsen en som har brent seg to ganger på menn med null økonomisk kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kontorstol Skrevet 1. mars 2011 #4 Del Skrevet 1. mars 2011 Selvfølgelig er det ikke smart å flytte sammen med en sånn fyr. Skjønner du ikke det selv? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears.of.the.Sun Skrevet 1. mars 2011 #5 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg ville aldri noensinne flyttet inn med en mann som det. En mann med høy kredittgjeld, høyt forbruk og som er upraktisk rundt penger er en mann som ikke passer meg. Jeg er alt for bastant på å bruke pengene riktig, og å aldri skylde noen noe bortsett fra de standar studielån, huslån, osv. Om du skal flytte inn med denne mannen bestemmer du selv, men jeg ville aldri anbefalt deg det. Noen sier at han kan forandre seg, og ja det kan han, men hvis han er en voksen mann er det vel lite trolig i begynnelsen. Og det at du sitter på god økonomi gjør at du også sitter i en sårbar posisjon til å bli utnyttet av han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 1. mars 2011 #6 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg ville aldri latt økonomien styre mitt partnervalg, bortsett fra på et punkt, og det er når det kommer til økonomisk uansvarlighet. Jeg mister totalt respekten for menn som er økonomisk uansvarlige og som lever over evne. Så da sier det seg selv: Nei, jeg ville ikke blitt samboer med denne mannen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #7 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg hadde fortsatt å være kjæreste med mannen, men ikke flyttet sammen. Det hadde ikke blitt aktuelt før han reelt tatt tak i problemene sine. I tillegg hadde jeg sørget for helt adskilt økonomi. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seniorita Skrevet 1. mars 2011 #8 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg skulle ønske at min Mann sa til meg at han hadde masse ubetalte regninger før vi flyttet sammen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #9 Del Skrevet 1. mars 2011 Så lenge han har en nedbetalingsplan han følger og ikke har brukt penger på tull og tøys nylig så er det jo ikke så ille siden han allerede har sagt ifra. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 1. mars 2011 #10 Del Skrevet 1. mars 2011 Dersom dette var endel av fortiden og han kunne vise til punktlig og jevn nedbetaling av gjeld samt et fornuftig forbruk over tid; ja. Dette betyr jo at man må senke levestandarden selv da gjeld gjerne betales over mange år - og det kunne jeg vært villig til for den rette mannen tross dårlige valg i fortiden. Men siden dette er i nåtiden, nei. Hadde gitt klar beskjed om at det ikke ble samboerskap, ekteskap eller barn før han hadde vist seg økonomisk fornuftig over tid - fordi dette rammer andre enn ham selv. Hadde han ikke vært villig innen veldig kort tidsperiode til å gå til gjeldsrådgivning hadde jeg heller ikke fortsatt forholdet med ham - er jo bortkastet tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #11 Del Skrevet 1. mars 2011 Styr unna en slik kar. jeg har vært der og aldri mer. Lovet hele tiden og skjerpe seg. Regninger ble gjemt unna og det var tilfeldig av og til jeg fant regningene i det hele tatt. Han hadde masse inkasso på seg og skjønte ikke alvoret i dette. vi snakker om en mann som var over 30 år den gangen. Jeg måtte bryte ut av forholdet før jeg holdt på og klikke. vi kunne aldri reise noen plass pga hans pengeproblemer. Du får det bedre uten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 1. mars 2011 #12 Del Skrevet 1. mars 2011 Ville voktet meg vel for å inngå noe som helst forpliktende forhold med en slik mann. Akkurat som jeg ville unngått å innlede noe forhold til en person som er tidligere rusmisbruker eller tidligere straffet for voldskriminalitet. Jeg gidder ikke leve i den usikkerheten slike uregelmessigheter gir meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betty77 Skrevet 1. mars 2011 #13 Del Skrevet 1. mars 2011 ALDRIG !! Han kan ødelegge kredittverdigheten din om dere skulle evt låne sammen som det skrives over her. Det sier i tillegg litt om hvor lite kontroll han har på sine penger når de brukes mye på tull og tøys. Dårlig prioritering! Når forelskelsen går over og hverdagen kommer, vil dette definitivt bli veldig ødeleggende på forholdet deres. Kanskje han er villig til å betale ned dette før evt han flytter inn til deg, men det kommer fortsatt ikke bort ifra det faktum at han fortsatt setter liten pris på sine penger, dårlige prioriteringer og mest sannsynlig vil bare øse ivei på tull og tøys. Kanskje uten at du vet det.. Har erfaring med å bo sammen mann som bruker penger på tull og tøys. Enden på regla ble at jeg måtte betale ALLE regninger, og måtte til og med finne meg en jobb til!! Puh.. og dette i tillegg til studier! Vil ikke noen en slik opplevelse. Dette er ferdig for lengelenge siden, men har satt sine spor. Har i dag en kontrollert økonomi, en mann som har det og en fin sparekonto Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #14 Del Skrevet 1. mars 2011 Kvinner lar pengene styre kjærestevalget. Hva ellers er nytt i verden? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rayanne Skrevet 1. mars 2011 #15 Del Skrevet 1. mars 2011 Det kommer helt an på situasjonen. Jeg tok risikoen på å flytte sammen med en mann for ti år siden, som hadde både gjeld og betalingsanmerkninger, og har aldri angret på det, selv om problemene hans startet med at han var ung og dum. Men det som var viktig for meg var at han var åpen om det, at han hadde lært, og at han var villig til å jobbe med å bli kvitt dette. Nå, ti år etter har jeg en ressurssterk mann som tjener godt, som mestrer økonomi bedre enn meg, og snart er gjeldfri, så jeg synes jo det var verdt bryet med å holde han i øra de første par årene. Men jeg mener fortsatt at man skal være veldig forsiktig, og hadde det vært en fyr som gav uttrykk for at han ikke har lært noe om økonomiske begrensninger hadde jeg vel knapt vurdert det. Dersom han fortsetter å ta opp tullete lån og kjøre høy stettføring lover det dårlig, men lever han nøkternt og betaler det han kan kan det kanskje fungere. Uansett bør man ikke kjøpe bolig sammen eller gifte seg dersom den ene har gjeld, men vanlig samboerskap skal ikke påvirke din økonomi, utover det at han vil ha lite penger framover. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest R Skrevet 1. mars 2011 #16 Del Skrevet 1. mars 2011 Du, anonym, er en dust. Og det samme er hvilken som helst mann som blir samboer/gift med ei dame med kredittgjeld fra en annen dimensjon og 2000 par sko. Om du ikke tror en mann ville latt økonomien styre der, må du jo mene at menn på generell basis er stokk dumme, som gladelig går inn i slike forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #17 Del Skrevet 1. mars 2011 Kvinner lar pengene styre kjærestevalget. Hva ellers er nytt i verden? Hvor mange menn kan du telle på en hånd som ikke finner noe galt i å flytte inn med en dame med forbrukslån som har blitt brukt på tull og tøys? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #18 Del Skrevet 1. mars 2011 Hvor mange menn kan du telle på en hånd som ikke finner noe galt i å flytte inn med en dame med forbrukslån som har blitt brukt på tull og tøys? Fire eller fem. Beroende på hvordan du bruker hånden når du teller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #19 Del Skrevet 1. mars 2011 Du, anonym, er en dust. Og det samme er hvilken som helst mann som blir samboer/gift med ei dame med kredittgjeld fra en annen dimensjon og 2000 par sko. Om du ikke tror en mann ville latt økonomien styre der, må du jo mene at menn på generell basis er stokk dumme, som gladelig går inn i slike forhold. Kjærlighet gjør blind. Heller leve lykkelige sammen i en dump enn å være enslig og bitter i et tomt slott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heio Skrevet 1. mars 2011 #20 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg er sammen med en slik. Men det går bra. Jeg holder økonomien vår godt separert. Når han ønsker jeg skal betale mer fordi "han har så mye å betale", så sier jeg bare at "nei, beklager, men det er din gjeld. Jeg har betalt for det jeg skal av felles kjøp/regninger". Det ble litt surmuling i begynnelsen, men det går bra nå. Hold økonomien din tett til brystet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå