AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #1 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg er sur, sint, skuffa rett og slett! Fadderbarnet mitt feirer sin store 1årsdag om få dager, mye av grunnen til at den er ekstra stor er at barne var mye døddsyk når han ble født, og stor fare for at han ikke ville overlevd. I telefonen med moren spør jeg om hva som er bestilt eller ikke, hva jeg skal ta med, og når jeg skal komme. Da kremter hun og sier "*mannen min* er hjemme fra nordsjøen, så han skal sikkert være der, altså...." Jeg tok ikke hintet først og sa "åja, men det vil nok barnet være glad for når han ser bildene av oss alle der når han vokser opp". Venninnen min pressiserte da at jeg ikke burde komme fordi hun ikke vil ha oss der i samme rom med tanke på hvordan jeg ikke liker ham. Jaha????? Nå skal jeg presisere overfor dere at jeg har aldri hatt et stygt ord utvekslet med ham selv, jeg har aldri kjeftet eller kranglet med ham, men vi har hatt litt anstrengt tone når vi har været i samme rom. Jeg har aldri sagt jeg ikke liker ham, jeg har sagt jeg ikke liker en del av oppførselen hans. Det er fordi venninnen min betror seg til meg hver gang han har vært og gjort noe galt, oppført seg ille, og slike ting. Det er en selvfølge at jeg sier hun ikke skal godta grov utroskap, kjefting, gambling som går utover felles økonomi og lignende, så vil ikke HUN ha meg der fordi han kommer? Hun var ikke til å rikke, jeg er ikke invitert. Jeg har stilt opp i tykt og tynt de 11 årene vi har vært nære venner, jeg endte opp som fadder til gutten hennes, og det er slik jeg blir tatt imot? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #2 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg vil forresten legge til at den gangen han slo henne så flyttet hun inn til meg, og lovet å skaffe skilsmisse. Plutselig en dag så var hun vekke fra leiligheten, jeg ringte og fikk ikke tak i henne noen steder, livredd for at han hadde fått tak i henne og skadet henne dro jeg hjem til ham. Der satt de og hadde hjemmekos, og hun hadde "glemt" å nevne at hun hadde tatt ha tilbake igjen. Han unnskyldte seg og sverget på å aldri gjøre noe slikt igjen, men utroskapet og forsømmelsen ellers fortsatte! JA, jeg er BITTER og sint fordi jeg ikke får dele MITT fadderbarns dag bare fordi jeg ikke kan godta den slags oppførsel overfor min venninne, og det privat, jeg skjønner ikke at det skal påvirke så mye!! :kjefte: :kjefte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 1. mars 2011 #3 Del Skrevet 1. mars 2011 Du tillater ikke at mannen er dritt. Han skjønner at du ikke respekterer han. Derfor er du uønsket. Dessuten har du negativ påvirkning på kona hans. Det er veldig forståelig at du ikke er velkommen der. Trist, men forståelig. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #4 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg har jo bare stilt opp for henne, hjulpet henne og vært der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 1. mars 2011 #5 Del Skrevet 1. mars 2011 Du tillater ikke at mannen er dritt. Han skjønner at du ikke respekterer han. Derfor er du uønsket. Dessuten har du negativ påvirkning på kona hans. Det er veldig forståelig at du ikke er velkommen der. Trist, men forståelig. I Grosny har helt rett. Det sier seg selv hvorfor du ikke er invitert - han er en kontrollerende mann som tydelig merker din "negative" innvirkning på kona - og han vil jo ikke miste denne kontrollen. Hun vet hun får et helvete på jord fra hans side om hun inviterer deg, og tenker at det er lettere å be deg om tilgivelse enn han om lov. Sannsynligvis er du den eneste hun har, så jeg ville fortsatt å stille opp - om ikke annet for barnets del. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsTux Skrevet 1. mars 2011 #6 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) . Endret 1. mars 2011 av MrsTux Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #7 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg kommer aldri til å ikke stille opp, det er jeg helt klar på. Han vil vel ikke ha meg der.. merker motviljen, at jeg ikke liker de sidene av ham, selv om vi har klart å prate sivilisert sammen og alt det der. Det er fadderbarnet mitt, ham og moren kommer jeg alltid til å strekke armene til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M@demoiselle Skrevet 1. mars 2011 #8 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg kan bare tippe at venninnen din er redd for mannen sitt temperament, og derfor ikke tør å ha deg der samtidig som han. Kanskje har han sagt noe, kanskje ikke, men hun gjør nok ikke dette fordi hun ikke vil ha deg der. Ut ifra dine beskrivelser av situasjonen med denne mannen så virker det ikke utenkelig at det kan komme til å gå utover henne når selskapeligheten er over, og gjestene har gått hjem. Det virker på meg som om hun bare prøver å beskytte seg selv. Ikke døm henne for det, hun gjør det nok fordi hun må. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trollmor Skrevet 1. mars 2011 #9 Del Skrevet 1. mars 2011 Skjønner at du er skuffet, men husk venninnen din er tydelig under hans makt. Du bør snakke med henne for å finne ut hvordan dere vil ha det. Jeg skjønner at det ikke er lett å verken fortsette slik, eller å kutte ut etter så lang tid. Du kan enten konfrontere henne nå og si hun setter vennskapet på stor prøve, og du vet ikke om du vil fortsette når du blir behandlet slik- Eller du kan vente med å konfrontere henne til mannen er dratt igjen, slik at han ikke er i nærheten og kan påvirke henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #10 Del Skrevet 1. mars 2011 HATER SÅNNE MENN!! de bare ødelgger, maktsjuke jævler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 1. mars 2011 #11 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg synes venninnen din er svak - og det er derfor hun fortsatt er sammen med denne mannen. Hvis du blir enormt provosert av det hele, så vil jeg råde deg til å kutte ut kontakten med venninen din. Imidlertid vil det føre til at hun står enda svakere i forhold til mannen sin, siden hun mister deg. Den eneste måten du kan spare deg selv på, og samtidig støtte venninnen din, er å godta det faktum at mannen hennes er en dritt, uten å ta det innover deg....hvilket selvfølgelig er lettere skrevet enn gjort. Gjør "jobben din" som venninne, men spar deg for bekymringene. Hverken du eller hun er tjent med din frustrasjon; den blinder deg bare når hun har bruk for styrken din til å hjelpes vekk fra denne fyren. Pastill 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 1. mars 2011 #12 Del Skrevet 1. mars 2011 Nå er det ikke bare din venninnes barn, eller din venninnes selskap. Uansett hva denne mannen har gjort og ikke, så skjønner jeg godt at han ikke orker ha et menneske som ikke respekterer seg, og som oppfordrer kona hans til skilsmisse, i selskap hjemme hos seg. Selv om du objektivt sett har rett i at han er en drittsekk, så er det likefullt hans hjem også. Jeg syns faktisk det er kona som er den dumme her. Hun burde ikke involvere deg på denne måten hvis hun er så vinglete. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #13 Del Skrevet 1. mars 2011 Nå er det ikke bare din venninnes barn, eller din venninnes selskap. Uansett hva denne mannen har gjort og ikke, så skjønner jeg godt at han ikke orker ha et menneske som ikke respekterer seg, og som oppfordrer kona hans til skilsmisse, i selskap hjemme hos seg. Selv om du objektivt sett har rett i at han er en drittsekk, så er det likefullt hans hjem også. Jeg syns faktisk det er kona som er den dumme her. Hun burde ikke involvere deg på denne måten hvis hun er så vinglete. Man leser jo fort mellom linjene her at venninnen får et helvete av mannen sin dersom TS dukker opp, og at han helst ikke ønsker de skal ha kontakt siden TS er så frekk og sier hva hun mener om oppførselen til denne mannen. Jeg skjønner godt at dette er sårt for TS, men gir hun venninnen valget mellom å la henne komme i selskapet, eller kutte kontakt, er jeg redd venninnen kommer til å velge det siste alternativet. Kjærlighet gjør blind og så videre. Håper venninnen får gangsynet igjen jo før jo heller, og innser hvilken tabbe hun har gjort ved å støte fra seg TS. Vennskap er viktigere enn menn, ihvertfall i min bok...!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rocky Skrevet 1. mars 2011 #14 Del Skrevet 1. mars 2011 Hva ville du gjort annerledes for ikke å havne i denne situasjonen en gang til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2011 #15 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg tror ikke venninnen er under noens "makt". Hun bare liker å bruke TS som søppelbøtte for dritten i livet sitt, egentlig elsker hun å ha spenningen og å være "offer". Ikke politisk korrekt å si, men like forbanna sant uansett. Min mor er slik. Hun har en dramatiserende personlighetsforstyrrelse og har levd med et svin i over 30 år. Jeg rakk å bli 40 før det gikk opp for meg at hun faktisk LEVER på episodene med helvete og trussler. Hun brukte meg på samme måte som venninna bruker TS. Og dersom hun blir tvunget til å stå for alt så dumper hun glatt TS og flyr på bygda og forteller at TS er gal, hurpe, vil ødelegge familien hennes osv. Det smarteste du gjør i livet ditt er å kvitte deg med begge krekene og håpe at barnevernet griper inn før de ødelegger ungen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #16 Del Skrevet 1. mars 2011 Nå har vi bare hørt ts sin versjon her da. For alt vi vet så kan hun være en intrigemaker som blåser opp hele situasjonen og krydrer historien med litt mishandling for at det er hun som skal få sympati... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 1. mars 2011 #17 Del Skrevet 1. mars 2011 Nå har vi bare hørt ts sin versjon her da. For alt vi vet så kan hun være en intrigemaker som blåser opp hele situasjonen og krydrer historien med litt mishandling for at det er hun som skal få sympati... Ja henger meg på denne kommentaren. Hadde jeg vært TS ville jeg tatt en voksen-prat med paret for å se hva som foregår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå