HopelessFear Skrevet 1. mars 2011 #1 Del Skrevet 1. mars 2011 når samboeren skal tidlig opp på skole/jobb og dere sliter med å få sove? Jeg syns dette er vansklig, sliter en del med søvnvansker, så jeg ligger ofte våken til både 5 og 4 om natta. Og når sambo skal ut av døra klokka 8 (står opp halv syv.), så får jeg ikke sove igjen etter det. Hva er løsningen for dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ne2 Skrevet 1. mars 2011 #2 Del Skrevet 1. mars 2011 Står opp med han kl 6 uansett når jeg må ut. Da er jeg trøtt samtidig som han og vi legger oss samtidig. Nå har ikke jeg søvnvansker, men dersom jeg ikke har sovet om natten så sover jeg kanskje en time på sofaen etter middag eller litt senere på kvelden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 1. mars 2011 #3 Del Skrevet 1. mars 2011 Sliter også med søvnvansker, men jeg står likevel opp tidlig så derfor står jeg alltid opp når han står opp. Å sove sent ødelegger bare resten av dagen min uansett hvor lite jeg har sovet den natta. Sover jeg til lengre enn 9, så går jeg rundt som en zombie resten av dagen, får fortere vondt i hodet osv osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HopelessFear Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg får ikke til å sove på ettermiddagene, og om jeg gjør det, så får jeg hvert fall ikke sove igjen etter det. Jeg skal ikke opp til samme tid som ham (har ingenting å ta meg til på dagene, så jeg vil helst sove litt lenger.) Men det er helt umulig å få sove igjen etter å ha blitt vekt av vekkeklokken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ne2 Skrevet 1. mars 2011 #5 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Jeg har gått i peroder der han har jobbet og jeg har gått hjemme. Mitt tips er å; - Stå opp med han og ordne frokost/niste til ham mens han er på badet. - Dersom du føler at du blir trett og holder på å sovne foran TV - sett på en klesvask/tøm oppvaskmaskin/planlegg middag o.l - Tren, dusj og stell deg - Gå tur - Drikk kaffe Skulle du sovne ha alarm på så du ikke sover hele dagen.. Kanskje du sliter med søvnen fordi du gjør for lite om dagen? Jeg ble lett doven, lat og trett når jeg bare satt inne i sofaen hele dagen og lys våken når det nærmet seg kvelden.. Endret 1. mars 2011 av 2ne2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 1. mars 2011 #6 Del Skrevet 1. mars 2011 Men om du holder deg våken fra han har reist til dere skal gå å legge dere om kvelden, får du ikke sove da? Altså, kanskje ikke første dagen, men etter noen dager Jeg har heller ingenting å gjøre på dagene, går hjemme pga sykdom, men føler likevel at det er dumt å sove til sent på dagen. Men dersom du vil sove lenge så kan du jo gå å legge deg på sofaen eller noe. Angående soving på ettermiddagen, så er det snakk om bare en bitteliten stund. En slags power nap på kanskje 20 minutter eller noe. Sover man for lenge på ettermiddagen så får man ikke sove om natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kontorstol Skrevet 1. mars 2011 #7 Del Skrevet 1. mars 2011 Kan du ikke bare stå opp? Fint med en skikkelig døgnrytme selv om man er hjemme vel..? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HopelessFear Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 1. mars 2011 Kan du ikke bare stå opp? Fint med en skikkelig døgnrytme selv om man er hjemme vel..? Nei, jeg må ha mer søvn. Kjenner at jeg blir skikkelig smågrinete når jeg får for lite søvn. (Ja, er ennå fem i hodet. Fortsatt i trass alderen. ) Jeg har en skikkelig døgn rytme, jeg står jo opp når han drar, rett og slett fordi jeg ikke får sove mer. Men jeg skulle virkelig ønske at jeg fikk sove mer. Nei, jeg får ikke sove selv om jeg står opp og holder meg våken til vi legger oss igjen. Vi legger oss rundt samme tid hver dag også, så jeg vet ikke helt hva problemet er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 1. mars 2011 #9 Del Skrevet 1. mars 2011 Kan du ikke bare stå opp? Fint med en skikkelig døgnrytme selv om man er hjemme vel..? Så enig. Selv om man føler at man bare går hjemme og ikke har noe å gjøre, så er det likevel viktig med god døgnrytme og gode rutiner. Hva er grunnen til at du går hjemme TS? For om det er en kortere sykemelding, så kan jeg til dels være enig i at det er godt å bare slappe av. Dersom du er arbeidsledig, så syns jeg du burde få deg gode rutiner ved å stå opp tidlig og spise en god frokost før du begynner med jobbsøking. Dersom du er hjemme pga lengre sykemelding og går på trygd eller AAP, så burde du iallefall få deg gode rutiner. Ikke bra for kroppen og bare sove og gå rundt å sløve resten av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kontorstol Skrevet 1. mars 2011 #10 Del Skrevet 1. mars 2011 Nei, jeg må ha mer søvn. Kjenner at jeg blir skikkelig smågrinete når jeg får for lite søvn. (Ja, er ennå fem i hodet. Fortsatt i trass alderen. ) Jeg har en skikkelig døgn rytme, jeg står jo opp når han drar, rett og slett fordi jeg ikke får sove mer. Men jeg skulle virkelig ønske at jeg fikk sove mer. Nei, jeg får ikke sove selv om jeg står opp og holder meg våken til vi legger oss igjen. Vi legger oss rundt samme tid hver dag også, så jeg vet ikke helt hva problemet er. Da er jo spørsmålet, når legger du deg på kvelden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 1. mars 2011 #11 Del Skrevet 1. mars 2011 Nei, jeg får ikke sove selv om jeg står opp og holder meg våken til vi legger oss igjen. Vi legger oss rundt samme tid hver dag også, så jeg vet ikke helt hva problemet er. Da burde du kanskje ta en prat med legen din? Eller se litt på hva du selv kan endre? Ting man kan gjøre selv: - gode rutiner. Får aldri sagt det nok. - endring av kostholdet - trene mer eller være mer utendørs - ha et rent og ryddig soverom, luft godt i 10 minutter før leggetid osv osv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ne2 Skrevet 1. mars 2011 #12 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Du burde i hvertfall få inn trening i løpet av dagene hjemme. Jeg gikk fra doven, lat og trett til masse energi og et godt humør. Følte meg mye bedre bare ved å flette inn en times trening i løpet av dagene også, fordi jeg følte jeg fikk noe ut av dagen jeg også. Når sambo kom hjem fra jobb og var sliten kunne jeg fortelle at jeg hadde trent skikkelig og var sliten selv. Og ikke bare fått med meg nyhetene 15 ganger, god morgen norge, dr phil og en eller annen dårlig serie på reprise.. Endret 1. mars 2011 av 2ne2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HopelessFear Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #13 Del Skrevet 1. mars 2011 Da er jo spørsmålet, når legger du deg på kvelden? Mellom elve og tolv. Consensio: Jeg er langtidssykemeldt og lever på uføretrygd. Jeg prøver jo så godt jeg kan, men jeg får ikke til å sove. Jeg er aktiv om dagene, men får likevel ikke sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 1. mars 2011 #14 Del Skrevet 1. mars 2011 Da syns jeg du burde prate med legen din om problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kontorstol Skrevet 1. mars 2011 #15 Del Skrevet 1. mars 2011 Så, du legger deg mellom 23 og midnatt og står opp kl 8. Du vil sove mer men får ikke til. Kanskje du har fått nok søvn rett og slett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kontorstol Skrevet 1. mars 2011 #16 Del Skrevet 1. mars 2011 Sorry, glemte at du lå våken hele natta.. Glem mitt forrige svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 1. mars 2011 #17 Del Skrevet 1. mars 2011 Så, du legger deg mellom 23 og midnatt og står opp kl 8. Du vil sove mer men får ikke til. Kanskje du har fått nok søvn rett og slett? Det er ikke det at hun vil sove mer, hun får ikke sove i det hele tatt, eller iallefall ikke før det har gått mange timer og klokken nærmer seg tiden for å stå opp igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kontorstol Skrevet 1. mars 2011 #18 Del Skrevet 1. mars 2011 Det er ikke det at hun vil sove mer, hun får ikke sove i det hele tatt, eller iallefall ikke før det har gått mange timer og klokken nærmer seg tiden for å stå opp igjen. Har allerede korrigert meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HopelessFear Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #19 Del Skrevet 1. mars 2011 Da syns jeg du burde prate med legen din om problemet. Burde vel det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ne2 Skrevet 1. mars 2011 #20 Del Skrevet 1. mars 2011 Hvordan rutiner har du før du legger deg da? - Legg deg til samme tid hver kveld. - Unngå å spise masse rett før du legger deg. - Ikke TV/PC en halvtime før senga - les heller en bok.. - Rent og ryddig soverom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå