Gå til innhold

Følelser for kompisen

Malenebk

Anbefalte innlegg

Jeg trenger virkelig hjelp av dere!

Jeg har en kamerat jeg hæ visst hvem har vært i 5 år og kjent i 1 ca, det er ikke før de siste månedene vi har snakket en del sammen.

Nå har vi vært sammen flere dager etter hverandre, og jeg begynte å få følelser for han. Han har sagt at han kun vil være venner, at det ikke vil utvikle seg mer enn vennskap. Han kom ut av ett flere år langt forhold for ett års tid siden og ønsker å være singel i flere år for å få gjort det han vil med studier, osv.

En kveld havnet vi til sengs, og begge sa at vi la følelser i det. Vi lå å koste lenge og hadde kun hverandre i tankene. Men han sier han fortsatt vil være singel og ikke letende i noen år til. Han sier han bare må stenge følelsene ute.

Han ønsker at vi er gode venner . Jeg flytter til samme sted som han for å studere neste år. Jeg ønsker han som venn men enda mer som kjæreste.

Sexen ødelagte ikke for oss, for vi er begge enige om at vi lærte mer om hverandre.

Jeg syns det er vanskelig å stenge følelsene ute, men ønsker jeg han som en god venn må jeg jo det. Og jeg ønsker han som en god venn.

Er det lurt å ha han som venn og håpe følelsene går bort gradvis eller droppe han helt? Jeg tenker at hvis jeg dropper han helt er det enda minsre sannsynlig at det blir Oss om noen år, hvis jeg velger han som en god venn blir vi enda bedre kjent og kanskje har en mulighet.

Jeg står i ett dilemma og trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kosejenta

Klarer du å stenge følelsene ute da??

Høres ut som meg og min kjære da vi møttes... Han hadde avsluttet et 5 år langt forhold 6mnd tidligere og var ikke interessert i nytt forhold på hvertfall 2 år sa han... så vi endte opp som fucking good friends :fnise: og hadde det veldig bra en stund. Etter 4 mnd var det altfor mye følelser innvolvert så jeg sa i fra at jeg ikke ville lenger og det var helt greit for jeg hadde visst hele tiden at han ikke var ute etter noe forhold(selv om jeg var super deppa og klar for å bli dumpa...) Han fortalte da at han ikke ville miste meg for han var blitt glad i meg og var klar for et forhold :rodmer:

Vi feiret vår 10 års dag i høst :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg ts, bortsett fra at vi har vert til køys mer en en gang.

Jeg er blitt kjempe forelska i fyren, men han er ikke intressert i forhold, noe jeg må respektere.

Jeg nyter for tiden de stundene vi har sammen, men vet jo at en dag så må jeg gi slipp for det er destruktivt for meg selv slik jeg holder på nå. Jeg ønsker for alt i verden at vi skal fortsette å være venner den dagen jeg tørr å si at jeg ikke kan holde på slik som vi gjør nå. Jeg håper og tror at følelsene vil forsvinne igjen når jeg slutter å pleie dem.

Vi har hatt et 10 års langt og godt vennskap. Han er min beste venn som jeg kan dele alt med, så egentlig så var det bare dumt av meg å hoppe til køys med han in the first place .Men disse følelsene er ikke altid like lette å styre :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Det er virkelig ikke lett å stenge de ute, men nå er det ikke lenge siden dette skjedde.

Da må jeg i hvertfall være unna han litt, for at det ikke skal være like mye der.

Det er nemlig det han sier også, at han må vente noen år til studier osv er ferdig. Så han har orden på sitt liv først.

Men han sa til meg for litt siden at "livet er delt i kapittler, den man starter ett nytt kapittel med, husker man"

Så kanskje det er håp her også ? Hvis man venter og ser slik som skjedde for deg ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vanskelig med disse følelsene ja, Anonym..

Man vet ikke hva man skal gjøre og føler man må respektere den andre parten,.

Jeg vil heller ikke miste han som min venn fordi jeg har følelser jeg ikke klarer å stenge unna. Da må jeg heller forsøke å legge de til side. ellers ville jeg nok vært super deppa:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...