Jägermeister Skrevet 22. mars 2011 #221 Del Skrevet 22. mars 2011 Ja, det har jeg i grunn forstått, men kjekt at de prøver å forstå potensielle lettlurte fabeldyr fra Norge også Helt utrolig hva de er villig til å spille på for å få det som de vil, samvittighet og medfølelse, og jada.. Hele bøtteballetten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Firefly* Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #222 Del Skrevet 22. mars 2011 Gud hjelpe meg, så enkle de er! En hest fra Kamerun, du. Bombe! Dette må være folk som går i 1. klasse på svindelskolen! Dette er en annen link. http://oslocity.olx.no/vakre-svarte-frisiske-vallak-hest-for-adopsjon-iid-162940880 Jeg tror det var denne jeg svarte på som viste seg å være fra Romania. Det ville vært interessant å se om det stemmer. Svindlerne vil gjerne ha dyrene "hos seg", for da har de mer kontroll. Derfor blir hundene fraktet til Kamerun. Dersom det dukker opp dyr som er i Øst-Europa eller Russland, kan det bety at vi har fått inn nye grupper svindlere. Dette ville vært nytting info for politiet. Noen som kan svare på annonsen, og ta det på "alvor" som kjøper, slik at vi ser hvor den befinner seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jägermeister Skrevet 22. mars 2011 #223 Del Skrevet 22. mars 2011 Gud hjelpe meg, så enkle de er! En hest fra Kamerun, du. Bombe! Dette må være folk som går i 1. klasse på svindelskolen! Dette er en annen link. http://oslocity.olx.no/vakre-svarte-frisiske-vallak-hest-for-adopsjon-iid-162940880 Jeg tror det var denne jeg svarte på som viste seg å være fra Romania. Det ville vært interessant å se om det stemmer. Svindlerne vil gjerne ha dyrene "hos seg", for da har de mer kontroll. Derfor blir hundene fraktet til Kamerun. Dersom det dukker opp dyr som er i Øst-Europa eller Russland, kan det bety at vi har fått inn nye grupper svindlere. Dette ville vært nytting info for politiet. Noen som kan svare på annonsen, og ta det på "alvor" som kjøper, slik at vi ser hvor den befinner seg? Jeg har sendt seriøs epost på den der, fra en annen epostadresse jeg hadde liggende. Litt artig, men da jeg skulle fylle ut kontaktskjemaet for å sende mail til svindlerene, stod dette under: " * Før du forplikter deg til å kjøpe, vennligst les informasjonen om svindlere på vår hjelpeside." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #224 Del Skrevet 23. mars 2011 Hei!! Dumtbrød har fått svar fra elvis! Først er mailen jeg sist sendte. Hei, og takk for mail. Jeg ønsker gjerne å kjøpe denne hesten, men den må være sort av farge, ikke palomino. Kan du ordne det? (Stillhet. Jeg fikk ikke svar på denne mailen, så jeg prøvde meg på nytt.) From: [email protected] To: [email protected] Subject: RE: Palomino hest MCDREAMY Date: Tue, 22 Mar 2011 23:18:58 +0100 http://www.equine.com/horses-for-sale/horse-ad-1044086.html Hva er dette for noe? Har noen prøvd å lure deg? (Her er svaret Hallo Om hesten i svart, kan vi få deg at så snart du trenger det. så hva sex vil du ønsker å ha? og hvor snart? Som for annonsen lagt ut på http://www.equine.com. det er faktisk den samme hesten. Annonsen ble postet av min agent, men når jeg fortalte henne at jeg hadde full tillit til at McDreamy hadde funnet en veldig omsorgsfull kjøper og at jeg var sikker på at du ville kjøpe den hesten, hun bare oppgitt på annonsen at hesten hadde blitt solgt, og dermed reservere den for deg og akseptere ingen nye svar eller forespørsler om hest.So vær snill å ikke bli forstyrret, er det ingen som spiller triks på me.Its rett og slett en misforståelse. hilsener. (Its rett og slett en misforstoelse? De prater jo som nissene i the julekalender :D ) (Jeg skal se hvor lenge jeg klarer å dra denne ut.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 23. mars 2011 #225 Del Skrevet 23. mars 2011 Så de har resevert denne hesten til deg siden du var interessert i den, men du kan få bestemme kjønn og farge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #226 Del Skrevet 23. mars 2011 Så de har resevert denne hesten til deg siden du var interessert i den, men du kan få bestemme kjønn og farge? Ja, i andre land kan de tydeligvis farge hester. Og skifte kjønn på dem på bestilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #227 Del Skrevet 23. mars 2011 Mitt svar til Elvisen vår i kamerun Hei Elvis! Jeg ønsker hesten PÅ bildet, men i sort, eventuellt med flekker. Siden det er EN hingst, så er det kansje vanskelig Å få den hit som hoppe? Eller kan du ordne dette? Hva vil et slikt inngrep koste. Det var leit å HØRE om misforståelsen om din agent, samt DET at du fikk tilliten DIN brutt. Bruker DU fortsatt samme agent? Hva mener du når du skriver at du var sikker jeg VILLE kjøpe den? Er det JEG som har forårsaket DENNE misforståelsen? Nå ble jeg litt forstyrret..og lurer på HVA som skjer. Hva er dette? Jeg ønsker bare å KJØPE hesten, du skjønner jeg HAR som hobby å bruke MASSE PENGER på flotte dyr hele tiden. Jeg liker jo det. Hilsen Dum som Brød Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #228 Del Skrevet 23. mars 2011 Hva mer skal jeg si? Kom med ideer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Firefly* Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #229 Del Skrevet 23. mars 2011 Du er klar over at Dum som Brød oversettes direkte som Stupid as Bread? Ellers kan du spørre om hvordan transport av hest kan organiseres fra Kamerun. Dette er helt klart haken ved handelen. Disse folkene er klar over at 90 % av svarene de får er fleip. Det er de siste 10 % de legger arbeide i. Når noen prøver å sende en hest fra Kamerun er de fryktelig uprofesjonelle, og korrespondansen blir deretter. De som har vært i gamet lengre prøver å få svindelen til å bli så god at den ikke oppdages allerede ved annonseringen. Da ser man kanskje først at det er svindel når dyret er et annet sted enn i annonseteksten. Tenk om de kunne litt mer om norsk geografi. De kunne plassert en hest i Finnmark, slik at en sending ble troverdig. Da ble de virkelig farlige. Mopseoppdrett på Svalbard blir likevel bortenfor all sannsynlighet. http://www.buy24.no/torget/mops_7086/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Firefly* Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #230 Del Skrevet 23. mars 2011 Ps. Kan du sende meg mailadressen på PM? Da kan vi sjekke på Google om vi finner den på flere saker. Da jeg sjekket [email protected] på google ble jeg overrasket og ganske oppgitt over hvor utbredt svindelen med denne ene hesten er. De gjorde en tabbe her i og med at de legger mailadressen ut i selve annonsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #231 Del Skrevet 23. mars 2011 Nytt svar - hallo, vil det være holdning til å ha den samme hesten i sort, men det vil koste deg 22 000 noks. denne hesten er veldig raskt og ble brukt i PMUC høyne her i Kamerun. Nei, vi har fortsatt agent med oss, men han vil være forsiktig neste time.We er lei meg hvis vi hadde du disturded. vil vi virkelig appretiste den hvis du har din drøm hosre med deg. Vi kan også vise deg noen av de video av den svarte Palomino som vi har. så hvor snart trenger du hesten? hilsener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #232 Del Skrevet 24. mars 2011 Videre mailer her..: Hei Elvis, Send meg gjerne bilder av hesten. D S Brø -- Hei, her er Avenger sunn, søt, og veldig fort. dette er beste vi kan gi deg nå og vi håper at du liker hesten. hilsener. (Elvis legger ved en serie bilder som ser ut til å være virusfiler.) -- FIN! Jeg betaler gjerne 22 000 om du farger paliminioen sort og skifter kjønnet. -- Hei, her er paylon, er hun også av gode kvaliteter og vil gjøre en god hest for deg. så hva synes du om henne? venter. (Han legger ved et JPG bilde av en sort hest.) -- Flott. Er dette en hest som du farger selv? Hva slags teknikker bruker du? (Jeg går meg snart lei nå ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jägermeister Skrevet 29. mars 2011 #233 Del Skrevet 29. mars 2011 Gud hjelpe meg, så enkle de er! En hest fra Kamerun, du. Bombe! Dette må være folk som går i 1. klasse på svindelskolen! Dette er en annen link. http://oslocity.olx.no/vakre-svarte-frisiske-vallak-hest-for-adopsjon-iid-162940880 Jeg tror det var denne jeg svarte på som viste seg å være fra Romania. Det ville vært interessant å se om det stemmer. Svindlerne vil gjerne ha dyrene "hos seg", for da har de mer kontroll. Derfor blir hundene fraktet til Kamerun. Dersom det dukker opp dyr som er i Øst-Europa eller Russland, kan det bety at vi har fått inn nye grupper svindlere. Dette ville vært nytting info for politiet. Noen som kan svare på annonsen, og ta det på "alvor" som kjøper, slik at vi ser hvor den befinner seg? Jeg har faktisk fått svar på denne mailen her, om enn litt sent: "Hei og takk for din interesse for mine hester, og her er en oppsummering beskrivelse av hestene. Men før jeg fortsetter med sin beskrivelse, beklager sent svar det var fordi vår menighet gjorde en fastende og oraying økt for de devastaing hendelsene skjer i verden akkurat nå, spesielt i Japan, Jemen, Libya og Syria. - Hesten navn ........... Marco, Pajero, Rihana - Hesten rasen ............. frisisk - Sex ........................... vallak - Fødselsdato ............... 2004 - Alder ......................... 6 år gammel - Vekt ..................... 1145 pounds - Høyde ...................... 16.0 hh Hestene navnene er Marco, Pajero, Rihana og de er veldig lydig , Har de gått gjennom flere treningsprogrammer og de er veldig god i felt som, - Dressur - Western glede - Utholdenhet riding - Nytelse riding - Engelsk glede og så mye annet felt, og jeg tror du aldri vil angre på å vedta dem, kan du også montere dem på den første dagen du har mulighet. de er oppdatert på alle skudd og har ingen sykdom eller skade. går veldig fort, og kan ta seg gjennom trafikken lett . Jeg vil ikke bry så mye om å spørre dine intensjoner for å vedta en hest, men jeg vil gjerne komme sammen med den personen eller familien som ønsker å ta min hester så hvis du ser det lurt for deg å fortelle meg om deg selv og ditt forhold til hester, eller dyr som helhet da jeg vil veldig mye glede og kan være det kan påvirke min beslutning å gi deg mine hester, men jeg vil gjerne vite om du har en låve til skygge ham. Som for dokumenter og pass eller andre dokumenter du kan få tilbake til meg spørre etterspørselen etter dem hvis du trenger dem. så jeg vil forlate deg nå å gjøre opp tankene dine og komme tilbake til meg når du en virkelig klar til å ta denne flotte hester, men jeg vil også gjerne minne deg på at tid er kjernen siden så mange folk kommer også opp for å ta Dette hester takk beste ønsker GRACE" Mitt svar til henne: "Takk for mail. Det var flotte bilder av hestene. Jeg er veldig glad i dyr, det har jeg alltid vært. Har stor stall med flere hester som de kan gå sammen med, så alene blir de ikke! Min drøm har alltid vært en stor frisisk hest, og dine var veldig vakre! Jeg vil gjerne se kopier av dokumentene om du har de. Du sa jeg kunne det i mailen du sendte? Når og hvor kan hestene hentes? Jeg er veldig ivrig etter å få meg min egen ridehest som kan brukes både i dressur, western, nytelse, engelsk glede og sikkert flere ting jeg ikke har hørt om før. Håper å høre fra deg snart!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Firefly* Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #234 Del Skrevet 29. mars 2011 Bingo. Det var Rihana jeg bød på sist. Kan du fortsette? Det kan være mye bra info her! Her er tilsvarende mail jeg fikk fra fru Pamela: Hei og takk for din interesse for mine hester, og her er en Sammendrag beskrivelse av hestene - Horse navn ........... Marco, Pajero, Rihana - Horse raser ............. frisisk - Sex ........................... vallak - Fødselsdato ............... 2004 - Alder ......................... 6 år gammel - Vekt ..................... 1145 pounds - Høyde ...................... 16.0 hh Hestene navnene er Marco, Pajero, Rihana og de er veldig lydig , Har de gått gjennom flere treningsprogrammer og de er Veldig god i felt som, - Dressur - Vest-glede - Utholdenhet riding - Tur riding - Engelsk glede Og så mye annet felt, og jeg tror du aldri vil angre på å vedta Dem, kan du også montere dem på den første dagen du har Opportunity. De er oppdatert på alle skudd og har ingen sykdom eller Skade. Kjører veldig rask og kan ta seg gjennom trafikken lett . Jeg vil ikke bry så mye om å spørre dine intensjoner for å vedta en Hest, men jeg vil like å komme sammen med den personen eller familien som ønsker For å ta mine hester så hvis du ser det lurt for deg å fortelle meg om Deg selv og ditt forhold til hester, eller dyr som helhet da Jeg vil veldig mye glede og kan være det kan påvirke min beslutning For å gi deg mine hester, men jeg vil gjerne vite om du har et barn til skygge ham. Som for dokumenter og pass eller andre dokumenter du kan få Tilbake til meg stille krav til dem om du trenger dem. Så jeg vil forlate deg Nå for å gjøre opp tankene dine og komme tilbake til meg når du en virkelig klar til å Ta denne flotte hester, men jeg vil også gjerne minne deg på at Tid er kjernen siden så mange folk kommer også opp for å ta Denne hesten Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jägermeister Skrevet 29. mars 2011 #235 Del Skrevet 29. mars 2011 Skal få ut så mange detaljer jeg kan fremover, det blir spennende å se hva de sier videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #236 Del Skrevet 6. april 2011 Synes det blir for dumt og si at unge kvinner og skal være på vakt jeg. Synes også det er bedre og si engasjer deg lær om hunder og les om hunder før du kjøper hund! Seriøst har sett mange fæle annonser på finn sett deg ned og søk på blanding hund så finner du nok noen du og! Så mye rart den gangen jeg var inne der jeg. En blanding av chihuahua og puddel blant annet. Syntes det var litt interessant merkelig og se hvordan en hund av de merkeligste blandinger så ut. Synes ikke det nå lenger blir heller kvalm/lei oppgitt. Uansett så er det revnede likgyldig for meg hvor seriøs annonsen er du ville sikkert fått en chihuahua puddel blanding om du hadde vært interessert. Men som sagt engasjer deg og velg avl som er bra for hunden og prøv og få et friskt individ. Les derfor om rasen før du kjøper deg hund og finn ut hvilke sykdommer denne rasen sliter med! Når det er sagt så ville jeg heller blitt svindlet og ent opp uten hund enn og kjøpt en hund useriøst og ikke fått en hund med arvelige sykdommer. Får en ingen hund sitter det en person igjen med penger kjøper en useriøst sitter en igjen med en hund som lider eller senere vil lide og bli syk arvelige sykdommer. Vil du hjelpe og kan/ønsker og ta deg av ulike hunder ta over en hund gratis. Og sist men ikke minst ikke ha hastverk. Ta det med ro om du ønsker dyr det er ikke krise og vente en dag en uke og det er heller ikke krise og vente et par år. Jeg skjønner ikke hvorfor så mange har hastverk med og kjøpe selge dyr. Jeg skjønner at hunden i annonsen er fin men tenk rasjonelt har du tid hva kan du om rasen osv. Her tar vi det rolig ved selv og skaffe to marsvin det blir etter sommerferien det. Uansett dyr eller ikke lykke til med et gjennomtenkt valg:)! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #237 Del Skrevet 6. april 2011 Jeg føler meg litt stygg. Kan dere stoppe meg dersom jeg går for langt? Her er mailen min: Hei, vi ble veldig glade over mailen din. Hele familien står på hodet, og jentene sitter på PC-ene sine for å finne ut mer om den praktiske biten omkring import av Tessa. Det var en overraskelse at Tessa er i England. Transport er dyrt, og det er mye arbeid å organisere transport av hest. Jeg forstår at du er i økonomisk knipe etter ulykken, og det er klart at vi skal betale transportkostnadene. Den økonomiske biten er ikke noe problem. Vi har vært inne på Mattilsynet sin hjemmeside, og skal ringe kontoret i Bergen for videre info i morgen. Dette er hva vi har funnet ut omkring import av hest fra England til Norge: Det er ganske mye papirarbeid som skal til. Heldigvis er ikke min bit så stor, du får mer å gjøre. Jeg må registrere meg som importør og oppgi navnet, adressen, og telefonnummeret ditt. På det skjemaet som skal fylles ut trenger jeg passnummeret til Tessa. Det beste ville være hvis du skanner inn passet, slik at alle sidene er tydelige. Da kan Mattilsynet se hvilke vaksiner som er tatt og hvilke land Tessa har vært i. Der står det også litt om veterinærbehandlingene. Mattilsynet bruker ca en uke på å behandle en slik importsøknad, og jo raskere jeg får informasjonen jo raskere kan vi komme i gang med overføringen. Med mye flaks har vi Tessa i stallen sin i Bergen i god tid før påske. Deretter må selve transporten organiseres. En klassekammerat av Hilda har en far som driver med hest, og han har kontakt med et firma i Danmark som har spesielle trailere for langtransport av dyr. Det er ganske kompliserte greier. En gang måtte en av hingstene stå i en stall i Tyskland i en uke før de fikk inn en transport som passet. Da måtte hele importtillatelsen skrives og godkjennes på nytt. Det gav faren til gutten i Hilda sin klasse et pent ekstragebyr. Når Tessa kommer til Norge må han gjennom veterinærkontroll og toll. Den delen tar naturligvis jeg meg av, men du må sende meg en kjøpekontrakt. Den kan du fylle ut, scanne inn og sende på mail, så skriver jeg den ut, fyller inn min adresse, telefon osv og returnerer den i posten. Når Tessa drar fra England må denne være med, og ha din signatur i original. Prisen må være oppgitt, slik at tollerne kan beregne avgiften. Dette er selvsagt også min utgift. Sånn, dette var en start. Så snart jeg har Tessa sine papirer, skal jeg gå i gang med min bit. Når jeg får snakket med Mattilsynet skal jeg fortelle mer om hvilke skjema du må fylle ut. Jeg regner med at en offentlig veterinær må undersøke Tessa, men det må nok du betale for, i og med at jeg står for transporten. Nå håper jeg å høre fra deg. I alle fall sender jeg mail i morgen og forteller hva Mattilsynet sa og hvilke papirer du må fylle ut. Her er linken til Mattilsynet sin hjemmeside: http://www.mattilsynet.no På menyen til venstre står det masse linker om import av dyr. Ha en god kveld! Vi gleder oss veldig! Beste hilsener, Maria, Frank, Hilda og Maria-Louise Hjelper du ikke bare svindlerene med og bli mere troverdig mot noen andre senere ved og skrive slikt noe? Neste gang de skal dikte opp noe tull later de som om de bor et annet sted.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #238 Del Skrevet 9. april 2011 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27867059 FAAAAAKE!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Firefly* Skrevet 9. april 2011 Forfatter #239 Del Skrevet 9. april 2011 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27867059 FAAAAAKE!!!! Hvorfor tror du det? Navnet til selger er ettersporbart, selv om adresse ikke stemmer med adresse i telefonkatalogen. Det er ikke oppgitt pris. Språket er ikke spesielt godt, men vi har mange anstendige, skikkelige utlendinger i Norge. En svindler oppgir aldri ettersporbart navn. Det kan være fake, men det kan også være OK. Denne typen annonser må undersøkes nærmere i hvert tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Firefly* Skrevet 9. april 2011 Forfatter #240 Del Skrevet 9. april 2011 (endret) http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27867059 FAAAAAKE!!!! Her har du en som sannsynligvis er svindel: http://www.dyreweb.no/rubrikk.php 1. gratis hest 2. google-språk. Verre enn vanlig! 3. nydelig bilde. Synd at det står ponni mens det nok er en Shire-hest 4. ikke ettersporbart navn og telefonnummer Ps. Her er en fin papegøye. Svindel det og. http://www.dyreweb.no/rubrikk.php Endret 9. april 2011 av *Firefly* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå