Gjest John Skrevet 19. august 2011 #22 Skrevet 19. august 2011 Kvinner kan fint vente til de er 40 og ta det med ro på barnefronten inntil de er 40. Etter 40 bør de dermed "stresse" litt ;-) Nei, det kan de ikke. Risikoen for komplikasjoner og misdannelser øker DRAMATISK når kvinnen passerer 35, så det er egentlig alt for sent å begynne når man er 37 (uansett hvor godt man holder seg ytre sett). Å satse på barn når man er 40, er høyrisiko-atferd. En helt annen ting: at man holder seg godt, og ser ut som man er 27 når man er 37, er, som alle burde vite, en illusjon. Aldringens jernharde biologiske lov gjelder for alle, men det lar seg ofte gjøre å skjule det en stund. Men herregud: bare kjør på. Sånne mor-sønn forhold varer som regel ikke så lenge når alderforskjellen går den veien, men det kan sikkert være interessant en stund. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #23 Skrevet 19. august 2011 At sjansen for misdannelser øker DRAMATISK er et litt vel dramatisk utsagn, det er snakk om promilleprosenter her, den jernharde aldringens biologiske lov er fullstendig individuell, noen holder seg helt fantastisk og andre forfaller fort, noen er svært sunne, mens andre er svært usunne i tillegg til de genetiske forskjellene. når man også tar i betraktning at den mentale alderene varierer enormt på tvers av årstallene så er dertvirkelig sånn at age is nothing but a number.
Adelaine Skrevet 19. august 2011 #24 Skrevet 19. august 2011 Synes ikke det er noe å stresse med i det hele tatt! En venninne av moren min er godt over førti, og sammen med en på 23. Nå ser hun utrooooolig ung ut, og er lett med i vennegjengen til kjæresten. Jeg ser heller ikke noe unaturlig i det, å lenge de trives sammen.. Visst du ønsker dette skal du bare kose deg, du!
Gjest gjest Skrevet 19. august 2011 #25 Skrevet 19. august 2011 Ser ikke helt hva problemet er Alder spiller etter min erfaring liten rolle! Jeg er selv 23 og min fantastiske supre samboer er 41! Han er utrolig på alle måter, og aldersforskjellen på 18 år har aldri vært et problem. Jeg husker når vi nettopp hadde blitt sammen at jeg var litt usikker på hvordan mine venner og famile kom til å reagere, men ingen av de brydde seg... Jeg hadde forventet litt sjokk, spesielt fra min far, men ingen reagerte negativt eller som om det var et stort tema en gang. Aldersforskjellen er aldri noe jeg har skammet meg over eller tenkt noe serlig på, han er en utrolig pen og deilig mann og jeg er veldig stolt av å vise han frem som kjæresten min Jeg tror at det er fler og fler som er i forhold med aldersforskjell, og at fordommene mot dette blir ferre. Nå er jo jeg som kvenne så ung at det er jo ikke et problem å måtte "forte seg" å få barn, så jeg kan se at det kan bli et problem andre veien... men bortsett fra det er jo bare bra at hun holder seg godt! Så lenge dere har det bra sammen er det det eneste som betyr noe
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #26 Skrevet 19. august 2011 Sørge for å forplante deg med henne, slik at hennes gode gener blandes med dine og føres videre.
Gjest Nedfall Skrevet 19. august 2011 #27 Skrevet 19. august 2011 Nei, det kan de ikke. Risikoen for komplikasjoner og misdannelser øker DRAMATISK når kvinnen passerer 35, så det er egentlig alt for sent å begynne når man er 37 (uansett hvor godt man holder seg ytre sett). Å satse på barn når man er 40, er høyrisiko-atferd. En helt annen ting: at man holder seg godt, og ser ut som man er 27 når man er 37, er, som alle burde vite, en illusjon. Aldringens jernharde biologiske lov gjelder for alle, men det lar seg ofte gjøre å skjule det en stund. Men herregud: bare kjør på. Sånne mor-sønn forhold varer som regel ikke så lenge når alderforskjellen går den veien, men det kan sikkert være interessant en stund. At sjansen for misdannelser øker DRAMATISK er et litt vel dramatisk utsagn, det er snakk om promilleprosenter her, den jernharde aldringens biologiske lov er fullstendig individuell, noen holder seg helt fantastisk og andre forfaller fort, noen er svært sunne, mens andre er svært usunne i tillegg til de genetiske forskjellene. når man også tar i betraktning at den mentale alderene varierer enormt på tvers av årstallene så er dertvirkelig sånn at age is nothing but a number. Anon:Dette var en god sammensausing av ytre skjønnhet, gener, og sjanse for misdannelser. Det skulle ikke forundre meg om det er liten sammenheng mellom hvor godt folk holder seg (både indre og ytre "holdbarhet"), og hvor stor fare det er for misdannelser om mora er over en viss alder. At gener har mye å si, er nok rimelig sikkert, ja. Mental alder har vel endel å si ang barneoppdragelse, men linken til misdannelser ser jeg ikke helt.. ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå