linnef Skrevet 27. februar 2011 #1 Del Skrevet 27. februar 2011 I August fikk jeg meg en kjæreste (vi skal nå bli samboere da vi har kjøpt leilighet) og han hadde et forhold bak seg som varte i 6 år. Hun og jeg har aldri kommet overens, for første gang jeg møtte henne så hun ikke på meg, snakket ikke til meg og flørtet med min kjæreste foran meg og mimret med han om fortiden dems. Man så tydelig at hun la ann på han, at hun skulle ønske at det ikke hadde skjært deg. Da vi var i hans hjemby i helgen, var hun selvfølgelig på samme fest som vi var på. Hun snakket til meg denne gangen, unnskyldte seg for oppførselen hennes første gangen og vi snakket masse sammen. Hun spurte meg så idag (søndag) om å bli venn på faccebook. Ettersom vi hadde hatt det ganske hyggelig dagen i forveien, godtok jeg, og jeg ble bombandert med bilder av henne og min kjæreste. Det er ikke akkurat kult å se på kjæresten sin kysse en annen, er det vel? Hun har også ny kjæreste, burde hun ikke fjerne disse kyssebildene hvertfall for å skåne oss nye kjærester? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2011 #2 Del Skrevet 27. februar 2011 Vetduhva, såpass burde du tåle mener nå jeg. Jeg har fortsatt bilder av eksen min og meg og det er bare gode minner - nothing more. Har de dog ikke på FB lenger, men jeg kommer ikke prøve å 'skjule' de for kjæresten min heller. Men det kan være at hun la deg til nettopp for at du skal se de bildene. Ellers så tenker hun ikke noe spesielt over det. Det er ingenting du kan gjøre med det enn å akseptere at kjæresten din har en fortid med en annen dame. Plager det deg såpass så får du fjerne henne som venn enn å mene at hun burde fjerne bildene fra sin FB. Hun bestemmer jo tross alt hva hun vil legge ut selv. Evt trenger ikke du slette henne, du trenger bare trykke henne på 'hide' i newsfeeden eller la være å gå inn på profilen hennes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #3 Del Skrevet 27. februar 2011 Trenger ikke å ha de på FB ihvertfall. Er typen din tagget eller kommentert? Jeg hadde nok ikke likt om eksen til typen hadde hatt bilder av de, men jeg kunne ikke gjort noe med det. Men typen skulle ikke fått lov til å ha bilder av eksen på FB, han har jo ikke bilde av meg der engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sommertid Skrevet 27. februar 2011 #4 Del Skrevet 27. februar 2011 Jeg slettet noen kyssebilder av meg og eksen når det ble slutt av den grunn at jeg ikke vil skremme vekk eventuell ny partner med å ha bildene der. Jeg ser for meg at ny partner ville trodd at jeg ikke var ferdig med han ol. Men dette er opp til alle og en hver. Du får bare slette henne igjen eller overse/gjemme newsfeeden hennes der inne om det plager der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #5 Del Skrevet 27. februar 2011 Han har sikkert knullet minst 20 andre jenter. Det betyr bare at det er et godt stykke mannebein du har fått tak i. Vær stolt av det! Det er du som har tilgang til hans arvemateriale nå. Nyt det så lenge det varer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 27. februar 2011 #6 Del Skrevet 27. februar 2011 Knullet minst 20 andre? Eh.. Hva har det med bilder på fb å gjøre? Bilder er ok, men jeg syntes man skal slette kyssebilder av respekt for deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linnef Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 28. februar 2011 Han er tagget, og det er mange kommentarer. Han lar ingen få se bilder av seg som er tagget, så jeg har ikke sett de før nå. Blir det feil å spørre henne om å slette de kyssebildene? Alle de andre er greit, det er liksom bare ikke noe kult å se kjæresten sin kysse noen andre. Jeg tror nok at hennes nye kjæreste er enig med meg, selv kjæresten min syntes det var ubehagelig å se på, og skjønte da godt mitt ståsted, men han visste ikke hva han kunne gjøre, og sa jeg burde ignorere det. Og nei, han har ikke ligget med minst 20 jenter, for han er det kun meg og eksen hans. Så det er sagt. Jeg slettet også mine bilder av meg og mine ekser nå vi gjorde det slutt, men mest for å beskytte meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubbedingsen Skrevet 28. februar 2011 #8 Del Skrevet 28. februar 2011 Hvorfor være venn med hans eks i grunnen? Slett henne som venn og gå videre med ditt nye samboerforhold og ikke heng deg så opp i dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 28. februar 2011 #9 Del Skrevet 28. februar 2011 Trodde det var helt naturlig å slette kysse-bilder jeg.. Nå har eksen til kjæresten min også bilder av de to, mens de kysser og koser.. Syns det er litt teit, men det er vel bare fordi jeg ville slettet min bilder av eksen og meg med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #10 Del Skrevet 28. februar 2011 Tror det er et emne folk har mye forskjellige meninger om. Ekskjæresten min hadde også bilder av seg selv og sine tidligere sexpartnere på FB, og nektet å fjerne dem mens vi var sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 28. februar 2011 #11 Del Skrevet 28. februar 2011 Det klokeste du kan gjøre er å slette henne fra vennelista di. Da slipper du å få tilgang på informasjon og bilder som du uansett ikke liker. Og så slipper du å bli fristet til å grave mer i fortiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #12 Del Skrevet 28. februar 2011 Jeg var også rimelig rask til å slette bilder av meg og min eks etter bruddet og jeg skjønner ikke hvorfor man skal ha slike bilder på en profil som FB? Greit nok at minner er minner og fortid er fortid, men FB er da ingen dagbok? Og hvorfor ble du venn med henne på FB etter å ha snakka med henne èn kveld? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #13 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg var også rimelig rask til å slette bilder av meg og min eks etter bruddet og jeg skjønner ikke hvorfor man skal ha slike bilder på en profil som FB? Greit nok at minner er minner og fortid er fortid, men FB er da ingen dagbok? Og hvorfor ble du venn med henne på FB etter å ha snakka med henne èn kveld? Samme her. Jeg fjernet de fleste bildene der han og jeg så ut som et par, og jeg fjernet alle taggingene av ham på de jeg lot være igjen. Også slettet jeg ham, stedatteren hans og vennene hans.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #14 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg mener det går mest utover henne jeg. Hun ser jo rimlig billig ut med diverse kline/kosebilder med andre gutter, også har hun kjæreste? Jeg vet det finnes bilder av min kjære sammen med eksene sine, som er lagt ut av kompisene hans som minner fra "gamledager", men helt ærlig så tenker jeg at han er heldig som har funnet en så flott, vakker, smart og nydelig jente som meg, fremfor de eksene. Viktig å ikke la bilder fra fortiden gå inn på deg, det er jo en grunn til at det ble slutt mellom dem;) Jeg liker å si at han har fått bedre smak:P Litt moro må man jo ha;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Judge Judy Skrevet 1. mars 2011 #15 Del Skrevet 1. mars 2011 Hadde det vært kjæresten din som hadde kyssebilder av eksen på facebook, så synes jeg du kunne bli litt paff. Men så lenge det er hun, som tydeligvis ikke har kommet over han, så burde du egentlig bare heve deg over det. Ikke la henne dra deg ned på sitt nivå. Å be henne om å slette bildene vil være ganske storforlangende, og ved å gjøre dette viser du henne bare at hun har klart å provosere deg. Om du sletter henne fra facebook gjør du indirekte det samme. Jeg ville gjemt henne fra newsfeeden, men hatt henne der fremdeles. Om det er slik at hun har fått ny type er det bare et spørsmål om tid før han lager sak utav det selv. Men din sak er det ikke. Masse lykke til! (Jeg var og plaget av min manns slitsomme eks i en tid, men det gikk over ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 1. mars 2011 #16 Del Skrevet 1. mars 2011 Du skriver at du blir bombandert av bilder av henne og typen din. Vil det si at hun legger til bilder NÅ, slik at de kommer opp på nyhetsoppdateringen? Eller mener du rett og slett at du gikk inn i albumene hennes (fra den tiden de var sammen) og kikket? Jeg ville ikke hatt kyssebilder av meg og en eks på Facebook etter et brudd. Hvis jeg hadde hatt det, så måtte det vært fordi jeg hadde glemt å ta de bort. Hvis du ikke vil se bildene, så ikke gå inn i albumene og se på de. Hvis de kommer opp i nyhetsoppdateringen, så skjul henne bare. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2011 #17 Del Skrevet 1. mars 2011 fortiden kan ikkje slettes.du har vel hatt en fortid du også før du treff din kjæreste? du er sjalu og han har en jobb å gjere over for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente21 Skrevet 1. mars 2011 #18 Del Skrevet 1. mars 2011 skjønner deg godt! jeg fant kysse-bilder av typen og eksen hans på profilen til ei veninne av eksen hans, og jeg tok meg faktisk den rett å sende henne melding og be henne slette de ! typen skjønte meg godt, og bildene ble fjernet, men må innrømme at eksen hans ble furt fordi vi ville ha bildene fjernet.. er greit at hun har de bildene, men å ha de på facebook når det er slutt, syns jeg er teit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linnef Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #19 Del Skrevet 1. mars 2011 Takk for alle innspill! Det har vært deilig med mange synspunkter, og vi har ordnet opp i saken. Ikke med henne, men han syntes selv det var ubehagleig å se de (altså kjæresten min). Så de blir nok fjernet etterhvert, enn så lenge får jeg bare legge ut masse bilder av oss to for å vise at vi har det enda bedre ^^, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå