Gå til innhold

Sverige eller Danmark

fafa  

30 stemmer

1. 1. fafa

• Sverige
      8
    • Danmark
      22

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her også! :nigo:

Me to. Skal ikke se bort ifra at jeg kommer til å gjøre det heller. Har også fått beskjed om at jeg får jobb på minuttet hvis jeg kommer ned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vakkert er det vel ingen som kan anklage det for å være...lol. Men ja, sjarmerende er absolutt den rette beskrivelsen.

Og så syns jeg dansker generelt er utrolig hyggelige, tror aldri jeg har møtt en sur danske. =P

Føler meg rett og slett fri her. =)

Kunne ikke vært mer enig! Det er rett og slett et dejligt land å bo i.

(Jeg har faktisk møtt en sur danske, og da så jeg nok sånn ut: :hakeslepp: Haha, ødela illusjonen jeg hadde. :P)

Skrevet

<3 Danmark, Enkelt og greit fordi kjæresten er dansk.

Gjest Linda sofie
Skrevet

Synd og se hvor mange som svarer feil

Hva er det du har imot Danmark da?

Skrevet

Me to. Skal ikke se bort ifra at jeg kommer til å gjøre det heller. Har også fått beskjed om at jeg får jobb på minuttet hvis jeg kommer ned.

Har ikke angret ett sekund på at jeg flyttet.

For meg var det nok kjæresten som var utslagsgivende til valget om å flytte, da. Men ja, har virkelig funnet hjemmet mitt her. =)

Kunne ikke vært mer enig! Det er rett og slett et dejligt land å bo i.

(Jeg har faktisk møtt en sur danske, og da så jeg nok sånn ut: :hakeslepp: Haha, ødela illusjonen jeg hadde. :P)

Haha, vil nok reagere på samme måten om jeg treffer på en.

Vi har en søt liten gammel dame i leiligheten under oss. Og hver gang jeg går forbi; er hun på kjøkkenet, vinker hun til meg. Har pratet med henne et par ganger, og forstår ikke bæret av det hun sier. Bare nikker og smiler, jeg. =P

Hvor bor du? Odense her. =)

Skrevet

Har ikke angret ett sekund på at jeg flyttet.

For meg var det nok kjæresten som var utslagsgivende til valget om å flytte, da. Men ja, har virkelig funnet hjemmet mitt her. =)

Haha, vil nok reagere på samme måten om jeg treffer på en.

Vi har en søt liten gammel dame i leiligheten under oss. Og hver gang jeg går forbi; er hun på kjøkkenet, vinker hun til meg. Har pratet med henne et par ganger, og forstår ikke bæret av det hun sier. Bare nikker og smiler, jeg. =P

Hvor bor du? Odense her. =)

Jeg bor i Aalborg. Kjekt å høre at det er flere som velger andre byer enn Køben, har inntrykk av at det er dit "alle" nordmenn vil flytte/bor.

Nåh, det høres koslig ut. :) Jeg synes nesten alle her bare er kjempe hyggelige og imøtekommende. Det tok tid før jeg klarte å venne meg til at tilfeldige folk kom å ønsket meg "en riktig god dag", eller bare startet en samtale når vi begge sto å ventet på grønn mann ved overgangsfelt. Ahh, tror jeg bare blir her i DK, jeg. :D

Skrevet

Jeg bor i Aalborg. Kjekt å høre at det er flere som velger andre byer enn Køben, har inntrykk av at det er dit "alle" nordmenn vil flytte/bor.

Nåh, det høres koslig ut. :) Jeg synes nesten alle her bare er kjempe hyggelige og imøtekommende. Det tok tid før jeg klarte å venne meg til at tilfeldige folk kom å ønsket meg "en riktig god dag", eller bare startet en samtale når vi begge sto å ventet på grønn mann ved overgangsfelt. Ahh, tror jeg bare blir her i DK, jeg. :D

Jepp, har ikke tenkt meg noen steder, jeg heller! *Klore seg fast* De blir ikke kvitt meg nå!! :lur:

Skrevet (endret)

Liker Danmark best, men foretrekker språket til svenskene da det er mer forståelig ;)

Endret av antibac
  • Liker 1
Skrevet

Danmark er da selvfølgelig det bedre land, på næsten alle områder.

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Klarer ikke velge mellom de to landene. De har begge sjarm på sin måte.

Burde vel egentlig si Sverige, siden jeg delvis bor der og fordi min mann er svensk, men jeg liker også Danmark. Til tross for at landene ligger så nærme hverandre så syns jeg at kulturforskjellene er ganske store, samtidig som vi er så like.

Skrevet

Eg er glad i både Danmark og Sverige, men må nok seie eg føretrekk Sverige viss eg må velgje. Føler svenskane er det folkeslaget som er mest like nordmenn.

• Liker 1
Skrevet

Nei der er det uavgjort, gitt.

Skrevet

Sverige, tror jeg.. har kun vært èn gang i Danmark, da. :P

Gjest Harriet
Skrevet

Danmark :tommelopp: rett og slett elsker det landet.

Er sikker på at jeg har vært dansk i et tidligere liv. Drømmen er å flytte til Danmark - skal ihvertfall kjøpe fritidsbolig der en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...