Gå til innhold

vondt å være nummer 2

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har holdt på med en mann i snart et år. Vi er begge i forhold (ingen barn), men jeg ønsker å bryte ut og bli sammen med elskeren min. Jeg tror han tviler og ser veldig mange komplikasjoner ved å gjøre dette. Nå er han på vinterferie med sin samboer, og jeg merker at jeg begynner å få panikk av denne situasjonen. Jeg vil ikke bare ha han som elsker - jeg vil ha alt. Det gjør så vondt å tenke på de to sammen... Blir gal av det.

Noen som har noen råd eller erfaringer å dele? Hvordan få han til å velge meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Harriet

Hei.

Jeg har holdt på med en mann i snart et år. Vi er begge i forhold (ingen barn), men jeg ønsker å bryte ut og bli sammen med elskeren min. Jeg tror han tviler og ser veldig mange komplikasjoner ved å gjøre dette. Nå er han på vinterferie med sin samboer, og jeg merker at jeg begynner å få panikk av denne situasjonen. Jeg vil ikke bare ha han som elsker - jeg vil ha alt. Det gjør så vondt å tenke på de to sammen... Blir gal av det.

Noen som har noen råd eller erfaringer å dele? Hvordan få han til å velge meg?

En ting slutter aldri å forundre meg: Hvordan orker du å være med på å ødelegge et forhold? Jeg fatter og begriper ikke hvordan slike mennesker klarer å leve meg seg selv og sine handlinger. Jeg har opplevd å bli bedratt - å leve i lang tid lykkelig uvitende om at min elskede mann hadde forhold til en annen kvinne. Og jeg vet hvordan dette har ødelagt mange år av vårt langvarige ekteskap. Selv idag, mange år etterpå så sliter jeg med ettervirkningene av utroskapet.

Tenkt deg skikkelig om før du fortsetter dette - er du klar over hvordan du aktivt er med på å ødelegge et forhold og et annet menneske - kanskje for resten av deres liv?

Endret av Harriet
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å ta kontakt med han og si at han må bryte med sin samboer ellers vil du ikke mer, du må også bryte med din samboer. Dette er jo helt klart ikke bra for deg. Han bruker deg tydeligvis til sex, er det det du vil?

Det er vel kanskje klart at du ikke vil fortsette med din nåværende samboer uansett om denne mannen vil ha deg eller ikke... eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting slutter aldri å forundre meg: Hvordan orker du å være med på å ødelegge et forhold? Jeg fatter og begriper ikke hvordan slike mennesker klarer å leve meg seg selv og sine handlinger. Jeg har opplevd å bli bedratt - å leve i lang tid lykkelig uvitende om at min elskede mann hadde forhold til en annen kvinne. Og jeg vet hvordan dette har ødelagt mange år av vårt langvarige ekteskap. Selv idag, mange år etterpå så sliter jeg med ettervirkningene av utroskapet.

Tenkt deg skikkelig om før du fortsetter dette - er du klar over hvordan du aktivt er med på å ødelegge et forhold og et annet menneske - kanskje for resten av hennes liv?

Jeg skjønner godt hva du mener, og jeg hadde aldri trodd at jeg kunne gjøre noe sånt. Til en dag hvor alt faller på plass: Han er også min drøm, min lykke, min perfect match, og vi karer ikke å la være. Jeg klarer bare å tenke på meg selv i denne situasjonen...

Det er kanskje også jeg til syvende og sist som blir sittende med den store sorgen - for nå synes det umulig å fortsette med samboer, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å ta kontakt med han og si at han må bryte med sin samboer ellers vil du ikke mer, du må også bryte med din samboer. Dette er jo helt klart ikke bra for deg. Han bruker deg tydeligvis til sex, er det det du vil?

Det er vel kanskje klart at du ikke vil fortsette med din nåværende samboer uansett om denne mannen vil ha deg eller ikke... eller?

Ja, vurderer å bryte helt. Bare få en jævlig vår, men så kanskje bli ferdig med ham... Men jeg er så glad i ham, så hver gang han tar kontakt, "dør" jeg av glede og all fornuft forsvinner. Jeg setter liver mitt på vent i tilfelle han tar kontakt, og vi har aldri hatt kontakt uten sex... Jeg kunne fint latt være og bare snakket med han. Huff, hvordan kan noen gjøre noe så graverende kun for sex??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vurderer å bryte helt. Bare få en jævlig vår, men så kanskje bli ferdig med ham... Men jeg er så glad i ham, så hver gang han tar kontakt, "dør" jeg av glede og all fornuft forsvinner. Jeg setter liver mitt på vent i tilfelle han tar kontakt, og vi har aldri hatt kontakt uten sex... Jeg kunne fint latt være og bare snakket med han. Huff, hvordan kan noen gjøre noe så graverende kun for sex??

Jeg har nettopp vært elsker med ei som deg. Det som slår meg er at du skriver akkurat som det hun fortalte til meg, men jeg var bare et leketøy som hun lekte med.

Hvorfor blir du ikke singel en stund? Eller er du så redd for å være alene?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt deg skikkelig om før du fortsetter dette - er du klar over hvordan du aktivt er med på å ødelegge et forhold og et annet menneske - kanskje for resten av deres liv?

ødelegge et forhold? det er da opp til mannen hva som blir ødelagt eller ei. hadde han ikke hatt henne som elsker hadde han sikkert hatt noen andre. det er i bunn og grunn mannen sitt valg. ho står ikke akkurat med en pistol mot hodet hans og tvinger han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

ødelegge et forhold? det er da opp til mannen hva som blir ødelagt eller ei. hadde han ikke hatt henne som elsker hadde han sikkert hatt noen andre. det er i bunn og grunn mannen sitt valg. ho står ikke akkurat med en pistol mot hodet hans og tvinger han

Fikk du med deg at hun er i et forhold selv også? Og ja jeg er helt enig i at det er den som er opptatt og likevel velger å være utro som har det største ansvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med den stakkars kjæresten din da? Hvorfor holder du han på gress og bedrar han. Han er jo nr2 for deg, bare enda verre. En ting er å være forelsket i en elsker, men du er stygg mot kjæresten din. Hvordan skal du klare å leve videre med han etter dette? Verden er blitt så kynisk og færre og færre har hjerter. En ting er at vi alle har våres feilskjær og feil, men for meg er dette helt fjernt. Jeg hadde aldri hatt samvittighet å gått å lagt meg med min kjære og late som ingenitng. Han fortjener noe bedre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moral og samvittighet er blitt fremmedord for de fleste. Nå er mange personer mest kynisk og egoistiske. Vi som ikke er det er vel i mindretall snart.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er medvirkende og eneste årsak til at utroskapen finnes sted!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carleigh-Ann

Moral og samvittighet er blitt fremmedord for de fleste. Nå er mange personer mest kynisk og egoistiske. Vi som ikke er det er vel i mindretall snart.

Akkurat det samme mener jeg også! Hvorfor ikke heller være ærlig og gjøre det slutt med den man er sammen med før man begynner å jukke på andre? Skjønner ikke at folk har samvittighet til å lyve og bedra på denne måten.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi man føler seg urettferdig behandlet av omgivelsene sine og sitt eget sjelsliv!

Man er nummer en, men kaller seg nummer to. Ikke bare det, selv om man er nummer en så forteller man seg selv hvor fælt det vil være å være nummer to. Man drømmer og fantaserer om en virkelighet hvor tre personer til blir såret, - fordi det er den aller høyeste lykke man kan forestille seg!

Å tenke seg at man lager et helvete for alle man er glad i, og i dette helvete skal det skapes et lykkelig paradis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er medvirkende og eneste årsak til at utroskapen finnes sted!

I mitt tilfelle var det flere han var utro med før min tid, så jeg var ikke eneste årsak til at utroskapen fant sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Moralsk

At han kunne vært utro med en annen dame, tar ikke vekk at hun er med på å ødelegge sitt eget og hans forhold.

Poenget er at så lenge sånne mennesker som TS og elskeren hennes finnes, altså folk som er villige til å være utro og være den man er utro med, så vil denne onde sirkelen fortsette. Har ikke noe å si om det er akkurat denne damen eller en annen. Det er denne typen. De gjør det mulig. Så ja, hun ødelegger 2 forhold faktisk.

Til deg, TS: Du får null sympati fra meg. Gråter over å være nr 2 når du har en mann som er nr 2 pga deg. Jeg håper at han finner ut og går fra deg, og at elskeren din bryter ut, men ikke for deg. Så får du være alene. Maybe you'll grow a conscience!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skog stjerne

Er det mulig, enkelte er så selvsentrerte og egoistiske at det er helt utrolig. Ingen sympati fra meg. Rydd opp i eget reir. Lat som du har empati og et minimum av samvittighet. At mennesker som driver på dette viset beklager seg og prøver å høste sympati fremkaller agresjon og sinne hos meg. Enkelte burde skamme seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å få akkurat det du har bedt om; Et levende helvete NÅR samboeren din finner det ut, og TOTALDUMPING fra han som bruker deg til sex. Med litt flaks får du hans rasende samboer etter deg og..

:popcorn:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her igjen!

Jeg var veldig forberedt på typen reaksjoner jeg har fått ville komme. Jeg er selv meget klar over det umoralske og etisk forkastelige som foregår her, men var ikke ute etter å bli fortalt det.

Når jeg nå er i denne situasjonen, håpet jeg derimot på noen konstruktive råd - takk til dere som har kommet med dem!

Hva angår min samboer, så kan det tenkes at også han har sine lik i skapet - om enn ikke utroskap, så fins det andre måter å "bedra" sin partner. Grunnen til at jeg fortsatt er hos han, er ja, jeg er redd for å bli alene. Ja, det er ting som må deles, og ja, kanskje jeg er en av dem som må nøye meg med nummer to, hvis jeg ikke får nummer 1.

Jeg tror heller ikke min partners samboer er den rette for han - hadde han sagt at det var henne for alltid, så ville jeg garantert trukket meg tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...