Steinar40 Skrevet 26. februar 2011 #41 Del Skrevet 26. februar 2011 Så ingen bør flørte, noensinne, fordi da er de bare egoistiske idioter? Da er jo ikke de single noe mindre egoistiske idioter, antar jeg. Så hvorfor denne heksejakten din på par? Fordi det er normalt at single flørter for å finne seg en partner. Noe som altså ikke er normalt når man allerede har funnet seg en partner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Skrevet 26. februar 2011 #42 Del Skrevet 26. februar 2011 Fordi det er normalt at single flørter for å finne seg en partner. Noe som altså ikke er normalt når man allerede har funnet seg en partner. Hvis de ikke flørter for å finne en partner, men fordi de liker å flørte da? Egoistisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. februar 2011 #43 Del Skrevet 26. februar 2011 Hvis de ikke flørter for å finne en partner, men fordi de liker å flørte da? Egoistisk? Selvfølgelig. Det sier seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. februar 2011 #44 Del Skrevet 26. februar 2011 Selvfølgelig. Det sier seg selv. Alle mennesker er egoistiske til en viss grad. Ingen kan være 100 prosent selvoppofrende. Men det mener vel du de skal være da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 26. februar 2011 #45 Del Skrevet 26. februar 2011 Selvfølgelig. Det sier seg selv. Selv om den de flørter med, synes det er helt greit, og attpåtil flørter tilbake, og har det gøy? Hvordan er det egoistisk? Hvem er det man ikke tar hensyn til, bare for å fylle sitt eget behov? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Skrevet 26. februar 2011 #46 Del Skrevet 26. februar 2011 Selvfølgelig. Det sier seg selv. For noen er flørt bare flørt - en avslappet tone mellom to mennesker som begge er med på det - uten noe bak. Det er ikke noe villedende i det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 26. februar 2011 #47 Del Skrevet 26. februar 2011 Jeg tror ikke Steinar skiller mellom flørting og sjekking, skal jeg være helt ærlig. Mulig nyanser ikke er hans sterke side. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. februar 2011 #48 Del Skrevet 26. februar 2011 Alle mennesker er egoistiske til en viss grad. Ingen kan være 100 prosent selvoppofrende. Men det mener vel du de skal være da eller? Nei. Alle trenger å være egoistiske. Til en viss grad som du skriver. Og den grensen er ikke alltid like lett å finne eller få til å fungere i samspillet imellom ulike individer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. februar 2011 #49 Del Skrevet 26. februar 2011 Selv om den de flørter med, synes det er helt greit, og attpåtil flørter tilbake, og har det gøy? Hvordan er det egoistisk? Hvem er det man ikke tar hensyn til, bare for å fylle sitt eget behov? Og hvordan kan man vite at den andre parten ikke misforstår ens intensjoner med flørtingen sin? Det kan man nemlig ikke vite under normale omstendigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 26. februar 2011 #50 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Og hvordan kan man vite at den andre parten ikke misforstår ens intensjoner med flørtingen sin? Det kan man nemlig ikke vite under normale omstendigheter. Selvsagt kan man ikke det. Like lite som at man som to single mennesker kan vite hva intensjonen til den andre er: Bare sex, eller forhold? Skal man slutte å snakke, da, fordi noen kan misforstå, og bli fornærmet? Skal ikke jeg kunne gi et kompliment til noen, fordi de kunne tro at jeg prøvde å hinte subtilt til at jeg var interessert? Dersom to stykker flørter, hvorav den ene er opptatt... Den opptatte opplyser om sin sivil-status, og at denne sivil-statusen er stabil, og lykkelig... Da har vedkommende faktisk sagt fra så tydelig, at om den single ikke skjønner det, er det faktisk ikke den opptatte som er idioten. Endret 26. februar 2011 av Raven Emerald Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Skrevet 26. februar 2011 #51 Del Skrevet 26. februar 2011 Og hvordan kan man vite at den andre parten ikke misforstår ens intensjoner med flørtingen sin? Det kan man nemlig ikke vite under normale omstendigheter. Det blir umulig å kommuniserer med mennesker om alt må være avklart på forhånd, Steinar. Leken forsvinner også - alt blir så seriøst og rommet for spontanitet forsvinner. Jeg er glad jeg ikke lever sånn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. februar 2011 #52 Del Skrevet 26. februar 2011 Det blir umulig å kommuniserer med mennesker om alt må være avklart på forhånd, Steinar. Leken forsvinner også - alt blir så seriøst og rommet for spontanitet forsvinner. Jeg er glad jeg ikke lever sånn. S¨å du driter i om du muligens sårer noen med flørtinga di? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. februar 2011 #53 Del Skrevet 26. februar 2011 Nei. Alle trenger å være egoistiske. Til en viss grad som du skriver. Og den grensen er ikke alltid like lett å finne eller få til å fungere i samspillet imellom ulike individer. Mennesket er et egoistisk vesen, så jo. Alle er egoistiske på en eller annen måte. Vedder på at du ikke kan komme på en eneste uegoistisk handling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. februar 2011 #54 Del Skrevet 26. februar 2011 Selvsagt kan man ikke det. Like lite som at man som to single mennesker kan vite hva intensjonen til den andre er: Bare sex, eller forhold? Bare penger, eller forhold - er en annen variant. Skal man slutte å snakke, da, fordi noen kan misforstå, og bli fornærmet? Skal ikke jeg kunne gi et kompliment til noen, fordi de kunne tro at jeg prøvde å hinte subtilt til at jeg var interessert? Det er som sagt en vanskelig balansegang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Skrevet 26. februar 2011 #55 Del Skrevet 26. februar 2011 S¨å du driter i om du muligens sårer noen med flørtinga di? Selvfølgelig ikke, men om vedkommende ikke kommuniserer at han blir såret, vet jeg det jo ikke? Jeg mener jo aldri å lure noen, jeg har den måten å kommuniserer med mennesker på, og det trives jeg med. Jeg er ikke interessert i å forandre personlighet heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. februar 2011 #56 Del Skrevet 26. februar 2011 Selvfølgelig ikke, men om vedkommende ikke kommuniserer at han blir såret, vet jeg det jo ikke? Jeg mener jo aldri å lure noen, jeg har den måten å kommuniserer med mennesker på, og det trives jeg med. Jeg er ikke interessert i å forandre personlighet heller. Den er jeg forsåvidt enig i. Men så er det forskjell på å flørte og å aktivt prøve seg på noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. februar 2011 #57 Del Skrevet 26. februar 2011 Mennesket er et egoistisk vesen, så jo. Alle er egoistiske på en eller annen måte. Vedder på at du ikke kan komme på en eneste uegoistisk handling. Du er nok ikke langt unna sannheten faktisk. Men det gjelder for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 26. februar 2011 #58 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) S¨å du driter i om du muligens sårer noen med flørtinga di? Det kunne lett ha skjedd om hun var single også. Men når man er i et forhold, vil de fleste som flørter uskyldig (altså der det ikke blir noe mer), på et tidspunkt få frem at de er i et forhold. Mange single, derimot, vil gjerne holde tett om sine intensjoner, dersom de ved å gjøre det, kan få det de er ute etter. Det mener jeg er en egoistisk handling, siden man da fører noen bak lyset. Spiller man derimot med åpne kort, kan jeg ikke se at noen skulle bli såret, annet enn ved at de har forventninger som ikke samsvarer med informasjonen de har blitt gitt. Og hvems ansvar er det? Vil bare tilføye at jeg ikke tror at en opptatt mann/kvinne ikke kan skjule sine intensjoner, ei heller at en single mann/kvinne ikke kan spille med åpne kort. Endret 26. februar 2011 av Raven Emerald Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Skrevet 26. februar 2011 #59 Del Skrevet 26. februar 2011 Den er jeg forsåvidt enig i. Men så er det forskjell på å flørte og å aktivt prøve seg på noen. Men det jeg gjør er ikke å prøve meg på noen, selv om noen kanskje oppfatter signalene annerledes. Jeg spiller med åpne kort, men jeg kan jo ikke vite hvordan jeg blir oppfattet. Har opplevd at folk har trodd jeg var interessert i dem uten at jeg selv har trodd jeg har sendt ut sånne signaler i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 26. februar 2011 #60 Del Skrevet 26. februar 2011 Synes egentlig ikke det er for mye forlangt av mennesker generelt, å ikke la forventningene fly gjennom taket. Enten de er single eller ei. En har litt ansvar selv, også, for å unngå å sette seg selv i en situasjon der man risikerer å bli såret... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå