Gå til innhold

Er det lov å flørte når man er i et forhold?

Gjest Fikira

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop28

Det kunne lett ha skjedd om hun var single også. Men når man er i et forhold, vil de fleste som flørter uskyldig (altså der det ikke blir noe mer), på et tidspunkt få frem at de er i et forhold. Mange single, derimot, vil gjerne holde tett om sine intensjoner, dersom de ved å gjøre det, kan få det de er ute etter. Det mener jeg er en egoistisk handling, siden man da fører noen bak lyset. Spiller man derimot med åpne kort, kan jeg ikke se at noen skulle bli såret, annet enn ved at de har forventninger som ikke samsvarer med informasjonen de har blitt gitt. Og hvems ansvar er det?

Vil bare tilføye at jeg ikke tror at en opptatt mann/kvinne ikke kan skjule sine intensjoner, ei heller at en single mann/kvinne ikke kan spille med åpne kort.

Men man bør si med en gang at man ikke er singel. Skuffelsen blir liksom ekstra stor når du vet at ei eller anna kjerring har kapra han du ville ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men man bør si med en gang at man ikke er singel. Skuffelsen blir liksom ekstra stor når du vet at ei eller anna kjerring har kapra han du ville ha.

Der er jeg forsåvidt enig.

Som jeg har sagt; spiller man med åpne kort, og er ærlig om sine intensjoner, så har man gjort det man kan for å ikke såre den andre, da er man ikke en egoistisk idiot. Iallefall ikke mer egoistisk eller idiot enn motparten. Om vedkommende da likevel får forhåpninger og forventninger om mer, er det faktisk ikke noe en selv kan hjelpe for. Og blir vedkommende attpåtil forbannet, og sier de "ble ført bak lyset", er det vel klart hvem idioten er..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg forsåvidt enig.

Som jeg har sagt; spiller man med åpne kort, og er ærlig om sine intensjoner, så har man gjort det man kan for å ikke såre den andre, da er man ikke en egoistisk idiot. Iallefall ikke mer egoistisk eller idiot enn motparten. Om vedkommende da likevel får forhåpninger og forventninger om mer, er det faktisk ikke noe en selv kan hjelpe for. Og blir vedkommende attpåtil forbannet, og sier de "ble ført bak lyset", er det vel klart hvem idioten er..?

Det er vel akkurat det TS føler at han ikke har gjort. Det er vel ingen hemmelighet at mange flørter vilt og uhemmet fordi de trenger kicket de får når de endelig har fått den bekreftelsen de trenger når de har fått noen på kroken. Uten at de har intensjoner om å nødvendigvis innlede noe forhold. Alle som har vært utsatt for en sånn sjarmør (eller sjarmørinne) vet hva jeg snakker om, og det er ikke gitt at man er idiot fordi om man ikke klarer å verge seg mot disse sjarmoffensivene, selv om man han (eller hun) spiller med åpne kort om at de er i forhold.

Det er dritkynisk og slemt å jobbe for å få noen på kroken (uansett hvor ærlig man er om at man er opptatt) hvis det kun er for å tilfredsstilt sitt eget behov for bekreftelse og for å bli sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel akkurat det TS føler at han ikke har gjort. Det er vel ingen hemmelighet at mange flørter vilt og uhemmet fordi de trenger kicket de får når de endelig har fått den bekreftelsen de trenger når de har fått noen på kroken. Uten at de har intensjoner om å nødvendigvis innlede noe forhold. Alle som har vært utsatt for en sånn sjarmør (eller sjarmørinne) vet hva jeg snakker om, og det er ikke gitt at man er idiot fordi om man ikke klarer å verge seg mot disse sjarmoffensivene, selv om man han (eller hun) spiller med åpne kort om at de er i forhold.

Det er dritkynisk og slemt å jobbe for å få noen på kroken (uansett hvor ærlig man er om at man er opptatt) hvis det kun er for å tilfredsstilt sitt eget behov for bekreftelse og for å bli sett.

Nå har ikke jeg diskutert TS sin situasjon spesielt, idet jeg antok at det lå litt i lufta at jeg syntes den mannen hun har flørtet med, har oppført seg på trynet. Jeg har i all hovedsak diskutert holdningen om at personer i par er egoistiske idioter om de flørter med andre.

Og om man ikke klarer å stå imot sjarmoffensiven til den opptatte flørteren, er det av mindre betydning. Man er fortsatt ikke ført bak lyset, så lenge dette mennesket har vært ærlig. Om man likevel bygger luftslott omkring dette mennesket, er det ens eget ansvar. Man burde jo være oppegående nok til å forstå at fallet kan bli ganske hardt.

Skal man kunne fraskrive seg alt ansvar for egen lykke og sjelefred hvis man som single velger å følge opp en flørt med noen som har gjort det klart at de er i et forhold de ønsker å forbli i? Klandre den andre fordi man ikke klarte å stå imot?

I forhold til dette: "Det er dritkynisk og slemt å jobbe for å få noen på kroken (uansett hvor ærlig man er om at man er opptatt) hvis det kun er for å tilfredsstilt sitt eget behov for bekreftelse og for å bli sett", er jeg enig. Men det det har vært diskutert her, er flørting, ikke sjekking.

Og det er uansett drittkynisk og slemt å jobbe for å få noen på kroken hvis det "kun er for å tilfredsstilt sitt eget behov for bekreftelse og for å bli sett". Det har ingenting med sivil-statusen å gjøre. Single er ikke mindre slemme om de gjør dette, bare fordi de er single.

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk definerer flørting på forskjellige måter...

Jeg synes ikke det er greit å flørte når man er i forhold. Men det mange ser på som flørt, ser jeg på som normal folkeskikk og at man er hyggelig og omgjengelig.

Mulig noen ville oppfattet meg som flørtete, når jeg egentlig bare er blid og trivelig... Jeg oppfører meg helt likt enten jeg snakker med en mann på 25 eller en dame på 60 liksom. Kan være like "flørtete" med begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig poenget med flørting, - er det en slags bekreftelse på at man kan være utro dersom det skulle være nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er egentlig poenget med flørting, - er det en slags bekreftelse på at man kan være utro dersom det skulle være nødvendig?

Bra teori hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er i et åpent forhold, andre ikke. Liten vits i å plassere skyld på andre når man ikke vet noe om hvordan de fungerer i sitt forhold.

Jeg flørter ikke, (Ta på personen,holde blikket lenge ol) men jeg sitter ikke å stirrer i bordet heller. Jeg smiler og er høflig til dem jeg snakker med, selv om det skulle være en mann.

Hva legger dere i flørting? Jeg har erfart at menn misforstår mine smil,spørsmål,ønsker om å bli kjent. Er all positiv oppmerksomhet flørting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i mitt forhold.

Meeen... Det kommer litt an på hva man skal definere som flørting. "Virkelig" flørting med "sexy" blikk og litt dirty talk = uakseptabelt, men komplimenter og morsom spøking er helt greit for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok folks definisjon av flørt også varierer såpass mye at det nesten blir umulig å diskutere.

Selv blir jeg av mange oppfattet som flørtende, jeg er blid og smilende, flørter både med blikk, blunker, kan ta på arm, dulte borti, tulle med, og i det hele tatt. Dette gjør jeg like herlig med kvinner som med menn, barn som men pensjonister, single som ikke single.

Det er sjeldent det byr på problemer, og stort sett merker man det om den man flørter med/har god tone med, misforstår og tenker mer eller ikke. Og om man ikke ønsker dette, så toner man jo da ned og skaper mer avstand.

Ham jeg dater, vet at jeg er slik, og er fullstendig klar over at dette er en del av min personlighet. Det er jo den personligheten han har fallt for, så selvfølgelig vil han ikke at jeg skal endre meg. Det å være flørtete av person, har ingenting med utroskap å gjøre (jeg har aldri vært utro noengang i mitt liv, ever), det har heller ikke noe med bekreftelse å gjøre, det gir han meg mer en nok av, og han vet det. Men det har med måten å kommunisere med folk på, og det å tillate å ha god kjemi (personkjemi, ikke sex) med folk til tross for at man har en i livet sitt som er spesiell.

For MEG hadde det blitt fengsel om jeg måtte endre væremåte, fordi det å flørte når man er i forhold skulle vært "ulovlig". At det ikke føles som det for andre, endrer jo ikke på at det vil være det for meg.

Det er mange andre som ikke har min væremåte uansett om de er single eller gifte, og for de vil det jo ikke være noe "tap" å ikke oppføre seg sånn, for meg er det en måte å være på, mot mennesker jeg har god kjemi med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Jeg synes det er helt feil å flørte når man er i et forhold. For det første er det ikke riktig ovenfor den det flørtes med, og ikke ovenfor den man er i forhold med. Hvis man har et så sterkt behov for å teste sine grenser og få bekreftelse så bør man være single og løpe fra seg før man går inn i et forhold og gjør dette mot kjæresten.

Jeg aksepterer ikke flørtete oppførsel fra en kjæreste, og forventer at kjæresten min ikke aksepterer det fra meg heller.

Jeg er klar over at noen mener flørting er helt greit og "ufarlig", men det kommer vel helt an på hva man vil oppnå med det. Det er også forskjell på hva folk synes er flørting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er uto tenker slik at det er lov å flørte i forhold. Vips så er det en firmafest, julebord eller annen event med alkohol. famous words "Gud, jeg trodde aldri jeg kunne gå så langt" eller "Shit om kona finner ut dette"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er helt feil å flørte når man er i et forhold. For det første er det ikke riktig ovenfor den det flørtes med, og ikke ovenfor den man er i forhold med. Hvis man har et så sterkt behov for å teste sine grenser og få bekreftelse så bør man være single og løpe fra seg før man går inn i et forhold og gjør dette mot kjæresten.

Jeg aksepterer ikke flørtete oppførsel fra en kjæreste, og forventer at kjæresten min ikke aksepterer det fra meg heller.

Jeg er klar over at noen mener flørting er helt greit og "ufarlig", men det kommer vel helt an på hva man vil oppnå med det. Det er også forskjell på hva folk synes er flørting.

Jeg liker å flørte. Desto mindre positiv oppmerksomhet jeg får i form av komplimenter, omtanke etc. fra mannen min desto mer oppfordrer jeg til flørt fra andre menn jeg kommer borti men jeg tenker aldri å la det gå så langt som til sex f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg har brent meg på den noen ganger... :/

Saken er at jeg ble sammen med mannen min i slutten av tenårene, så har egentlig ingen erfaring med hvordan kjøttmarkedet på byen egentlig fungerer.

I tillegg har jeg nesten utelukkende guttevenner, så det er helt naturlig for meg å føle meg som en av gutta og begynne å prate i vei med mannfolk, særlig når jeg har fått i meg litt alkohol.

Tydeligvis fungerer dette veldig dårlig på byen!

Sist jeg var på byen med en vennegjeng begynte jeg å prate med en fyr, og siden mannen min var rett i nærheten så trodde jeg av en eller annen grunn at han hadde fått med seg at jeg var i et forhold, og jeg skjønte alt for sent at jeg egentlig var den eneste av vennene mine som satt og skravlet med ham, og at alt tilsa at jeg flørtet heftig med ham. Og når jeg først var i gang og jeg skjønte at jeg hadde fyren fullstendig rundt lillefingeren, så greide jeg ikke helt å slutte, jeg ble litt revet med, kan man si (småfull som jeg var).

Men til slutt ble det så awkward at jeg skjønte at han måtte få vite hvordan ting lå an, at jeg var gift med fyren som stod to meter unna osv. Det ble ikke godt mottatt, for å si det sånn, han endte opp med å angipe mannen min, og det ble slosskamp :sjokkert:

Skjønner i ettertid at han må ha følt seg skikkelig lurt, og at han kanskje trodde at de andre vennene mine var med på "spøken" eller noe.

Men i utgangspunktet ville jeg bare småprate med en fyr i en vennskapelig tone.

Angrer skikkelig på at jeg var så barnslig :(

Neste gang skal jeg sørge for å klenge så mye på mannen min at alle skjønner greia. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å flørte. Desto mindre positiv oppmerksomhet jeg får i form av komplimenter, omtanke etc. fra mannen min desto mer oppfordrer jeg til flørt fra andre menn jeg kommer borti men jeg tenker aldri å la det gå så langt som til sex f.eks.

Fortsetter du på den veien så er det bare snakk om tid før du er utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop28

Nei. Jeg kjenner lusa på gangen.

Du kan ikke kjenne lusa på gangen ut fra et innlegg fra noen du ikke kjenner. Nå er du bare slem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke kjenne lusa på gangen ut fra et innlegg fra noen du ikke kjenner. Nå er du bare slem

Jeg skyter bare fra hofta :trampe:

Innstillingen i innlegget hennes hørtes ikke bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...