Steinar40 Skrevet 26. februar 2011 #21 Del Skrevet 26. februar 2011 Hva er flørting? Jeg vet at jeg kan framstå flørtende i måten jeg omgås mennesker, men jeg sender aldri bevisst signal om at jeg er interessert. Jeg har rett og slett en lett flørtende tone, og det forandrer seg ikke selv om jeg har kjærsten som jeg er 100% trofast til og som er verdens viktigste for meg. Jeg forandrer nemlig ikke personlighet selv om jeg blir en del av et par. Han falt jo for den jenta som hadde den tonen med alle rundt seg. Edit: Jeg er også alltid raskt ute med å fortelle at jeg har kjæreste, bare så det er sagt. Gir jeg noen falske forhåpninger, er det fordi de misforstår signalene - noe som kan skje i all kommunikasjon. Dette er da ikke aktiv flørting i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. februar 2011 #22 Del Skrevet 26. februar 2011 Dersom hun og hennes partner er enige om at det er innenfor det akseptable i deres forhold, er det ingen egentlig grunn til at hun skal la være. All den tid hun selvsagt har informert den hun flørter med om at hun altså er opptatt. At du ikke synes noe om det, er ikke god nok grunn til å la være noe som helst. Om jeg kan gjøre noe med at andre folk oppfører seg som egoistiske idioter? Nei, som regel svært lite i praksis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fikira Skrevet 26. februar 2011 #23 Del Skrevet 26. februar 2011 Om jeg kan gjøre noe med at andre folk oppfører seg som egoistiske idioter? Nei, som regel svært lite i praksis. Hehe, du er alltid så hissig. Om du syns jeg er en egoistisk idiot så er det faktisk helt greit. Jeg trives som jeg har det nå, så det forblir nok slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 26. februar 2011 #24 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Om jeg kan gjøre noe med at andre folk oppfører seg som egoistiske idioter? Nei, som regel svært lite i praksis. Så hva er egoistisk i at man flørter med noen, etter å ha avklart med kjæresten at det er ok for ham/henne, og etter å ha informert flørten om at man er i et forhold? På samme måte som at den i forhold kan la være å flørte om de så ønsker det, kan faktisk flørten velge å ikke flørte videre med den som er i et forhold, om dette er et problem for dem. Og dersom det ikke er et problem for noen av partene, kan jeg ikke forstå hvorfor du føler det på sin plass å kalle dem egoistiske. Det må jo i så fall være fordi du på mystisk vis føler deg tråkket på. Men det kan jeg heller ikke forstå. Og nei, jeg flørter ikke bevisst, som du kaller det, dermed er det heller ikke egen oppførsel jeg forsvarer. Men jeg forsvarer min rett til å selv få sette grensene i mitt forhold med min partner, uten at andre har noe med det. Dersom reglene i vårt forhold hadde involvert andre (som i flørting), er det selvsagt på sin plass å spille med åpne kort, og være klar på at man er i et forhold, og at det ikke blir mer enn en flørt. Hva er egoistisk med det, om jeg tør spørre? En egoistisk idiot i dette tilfellet, må jo være en som dømmer andre for å gjøre noe han/hun ikke synes er greit, til tross for at de involverte partene er helt ok med tingenes tilstand. Endret 26. februar 2011 av Raven Emerald Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Skrevet 26. februar 2011 #25 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) "Bevisst flørting" må vel heller være å regne som "sjekking"? Det er to ganske forskjellige ting, men uansett er det vel ikke noe problem så lenge alle de involverte er klare over situasjonen? Endret 26. februar 2011 av Airi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 26. februar 2011 #26 Del Skrevet 26. februar 2011 Om de vet jeg har kjæreste, og de flørter tilbake. Så er det jo ikke mitt problem. Folk har fri vilje. Hvis de vet at du har kjæreste og du flørter, spiller de nok bare med for å se hvor langt du går i å drite deg totalt ut. Eneste du signaliserer da, er at du er liten og usikker og må få bekreftelse fra gud og hvermann bare for å føle deg ok. Patetisk kalles det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 26. februar 2011 #27 Del Skrevet 26. februar 2011 Hvis de vet at du har kjæreste og du flørter, spiller de nok bare med for å se hvor langt du går i å drite deg totalt ut. Eneste du signaliserer da, er at du er liten og usikker og må få bekreftelse fra gud og hvermann bare for å føle deg ok. Patetisk kalles det. Kunne ikke ha vært mer enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille_ Skrevet 26. februar 2011 #28 Del Skrevet 26. februar 2011 Det er godt mulig det er i orden for noen par å flørte med andre mens de er i et forhold, sånn er det ikke hos oss. Vi er gift, har barn, og har vært sammen i mange år, og jeg synes det er pussig at man kan påstå at det må være et "fengsel" ikke å flørte med andre. Jeg flørter da med mannen min til stadighet, og det er godt nok for meg i massevis. Har jeg et fattigere og mindre lykkelig liv av den grunn? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. februar 2011 #29 Del Skrevet 26. februar 2011 Så typisk! Syns de eneste menne som viser meg interesse eller som prøver seg på meg er i forhold. Hvorfor er det slik? Godt for deg at du klarte å vikle deg ut av det før det ble for vanskelig. Prøv å tenk på hva han er for en, så blir det kanskje ikke så vanskelig å være nøytral hvis du skulle dumpe borti han? Jeg tror de gjør det for å få bekreftelse fra andre damer om at han fortsatt er tiltrekkende jeg. Men er skikkelig kjipt gjort. Egoistiske drittmannfolk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fikira Skrevet 26. februar 2011 #30 Del Skrevet 26. februar 2011 Hvis de vet at du har kjæreste og du flørter, spiller de nok bare med for å se hvor langt du går i å drite deg totalt ut. Eneste du signaliserer da, er at du er liten og usikker og må få bekreftelse fra gud og hvermann bare for å føle deg ok. Patetisk kalles det. Polyamorøs kalles det ; D Et forhold MÅ ikke bare være mann og dame, vet du. Det kan være mann - mann, dame - dame, mann - dame - dame, dame - mann - mann. Det er ett hav av kombinasjoner. Mitt tilfelle er mann - dame med innslag av litt forskjellig alt etter hva man føler for. Jeg flørter ikke bare for å flørte, jeg flørter for å få noe mer, la det være seg sex eller ett tillegg til forholdet jeg er i. Det gjør mannen min også. Om DU har ett problem med det, er revnende likegyldig for meg. Jeg trives med det forholdet jeg har. Jeg er lykkelig. Og det kommer jeg aldri til å beklage for ; D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fikira Skrevet 26. februar 2011 #31 Del Skrevet 26. februar 2011 Det er godt mulig det er i orden for noen par å flørte med andre mens de er i et forhold, sånn er det ikke hos oss. Vi er gift, har barn, og har vært sammen i mange år, og jeg synes det er pussig at man kan påstå at det må være et "fengsel" ikke å flørte med andre. Jeg flørter da med mannen min til stadighet, og det er godt nok for meg i massevis. Har jeg et fattigere og mindre lykkelig liv av den grunn? Så lenge du er lykkelig, så er du da vitterlig ikke fattig. Flott at du har ett forhold du trives i =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 26. februar 2011 #32 Del Skrevet 26. februar 2011 Det er godt mulig det er i orden for noen par å flørte med andre mens de er i et forhold, sånn er det ikke hos oss. Vi er gift, har barn, og har vært sammen i mange år, og jeg synes det er pussig at man kan påstå at det må være et "fengsel" ikke å flørte med andre. Jeg flørter da med mannen min til stadighet, og det er godt nok for meg i massevis. Har jeg et fattigere og mindre lykkelig liv av den grunn? Det er jo noen som bare ikke klarer å holde seg til kun en mann/dame og som må ha bekreftelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 26. februar 2011 #33 Del Skrevet 26. februar 2011 Det er godt mulig det er i orden for noen par å flørte med andre mens de er i et forhold, sånn er det ikke hos oss. Vi er gift, har barn, og har vært sammen i mange år, og jeg synes det er pussig at man kan påstå at det må være et "fengsel" ikke å flørte med andre. Jeg flørter da med mannen min til stadighet, og det er godt nok for meg i massevis. Har jeg et fattigere og mindre lykkelig liv av den grunn? Det synes jeg ikke, så lenge dere er fornøyde, og har det livet dere ønsker. Selvsagt er det vanskelig for folk som lever innenfor grenser som f.eks. du og din mann har, å forstå at andre par lever lykkelig sammen som swingere. Men det har jo med at det er vanskeligere å sette seg inn i en tanke som er så til de grader langt unna dem en har selv. Det er ikke greit å si at noen lever i et fengsel bare fordi de har strengere grenser i sitt forhold enn det en har selv. Det er heller ikke greit å si at folk er egoistiske idioter, fordi deres grenser ikke er like strenge som ens egne. De optimale grensene i et forhold, er de grensene paret selv enes om. Men som jeg også har sagt, jeg mener så klart at dersom man trekker "utenforstående" inn i det hele (via flørt, for en trekant, swingers, you name it), så må man selvsagt spille med åpne kort, slik at den utenforstående selv kan avgjøre hva han eller hun finner akseptabelt for seg selv. Så nei, du lever ikke i et fengsel, selv om noen ville følt at et tilsvarende forhold ville vært et fengsel for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. februar 2011 #34 Del Skrevet 26. februar 2011 Helt enig. Det må jo være lov å flørte selv om man er i et forhold. Når jeg og kjære er ute så flørter vi begge to, men det betyr jo ikke at vi skal ha med oss noen andre hjem for det (selv om det godt kunne ha hent )Og hvordan er det en "opptatt" mann/ kvinne skal oppføre seg? Det kommer jo an på hvordan man flørter da. Er ikke ok å late som at man er interessert i noen for så å si forresten, jeg er opptatt. Da sårer man jo den stakkars personen son tror de har hatt en hyggelig kveld med noen de kanskje kan vurdere å begynne å deite, ved å skuffe skikkelig etter å ha skapt falske forventninger. Uskyldig flørt er ok så lenge begge vet at vedkommende er opptatt og at flørtinga bare er flørting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fikira Skrevet 26. februar 2011 #35 Del Skrevet 26. februar 2011 Det er jo noen som bare ikke klarer å holde seg til kun en mann/dame og som må ha bekreftelse. Og noen klarer ikke skjønne at det som er rett for deg, ikke nødvendigvis er rett for andre =D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. februar 2011 #36 Del Skrevet 26. februar 2011 Det er jo noen som bare ikke klarer å holde seg til kun en mann/dame og som må ha bekreftelse. Vanskelig å se at dette kan forklares på noen annen måte enn at det må være et psykisk problem / sterk indre usikkerhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. februar 2011 #37 Del Skrevet 26. februar 2011 Vanskelig å se at dette kan forklares på noen annen måte enn at det må være et psykisk problem / sterk indre usikkerhet. Usikkerhet er jeg enig i at det kan være men det er å ta for hardt i at det er en psykisk lidelse. Det er menneskelig å være usikker og det er ikke unormalt å være det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 26. februar 2011 #38 Del Skrevet 26. februar 2011 Det kommer jo an på hvordan man flørter da. Er ikke ok å late som at man er interessert i noen for så å si forresten, jeg er opptatt. Da sårer man jo den stakkars personen son tror de har hatt en hyggelig kveld med noen de kanskje kan vurdere å begynne å deite, ved å skuffe skikkelig etter å ha skapt falske forventninger. Uskyldig flørt er ok så lenge begge vet at vedkommende er opptatt og at flørtinga bare er flørting Ja, det er det jeg mener jeg også. Bra at noen andre setter ord på det jeg selv tenkte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. februar 2011 #39 Del Skrevet 26. februar 2011 Så hva er egoistisk i at man flørter med noen, etter å ha avklart med kjæresten at det er ok for ham/henne, og etter å ha informert flørten om at man er i et forhold? Flørting er i utgangspunktet en egoistisk handling. Du gjør det altså hovedsaklig for å dekke dine egne behov. Hvis du da ikke er avvikende på dette området sammenliknet med normalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 26. februar 2011 #40 Del Skrevet 26. februar 2011 Flørting er i utgangspunktet en egoistisk handling. Du gjør det altså hovedsaklig for å dekke dine egne behov. Hvis du da ikke er avvikende på dette området sammenliknet med normalen. Så ingen bør flørte, noensinne, fordi da er de bare egoistiske idioter? Da er jo ikke de single noe mindre egoistiske idioter, antar jeg. Så hvorfor denne heksejakten din på par? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå