AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #1 Del Skrevet 26. februar 2011 Jeg er en mann på 37 år som har møtt en jente på 18 år som jeg er veldig betatt av. Jeg vet at aldersforskjellen er stor, men vi har mye av den samme bakgrunnen og jeg tror vi kan få det godt sammen. Vi møttes på psykiatrisk avdeling og er begge seksuelt missbrukte. Vi har de samme vanskene med å stole på folk og en del depresjon. Jeg drikker periodisk for mye men skal ta meg sammen. Hun røyker hasj, men ønsker å slutte. Jeg synes dette gjør at vi er ideelle for hverandre, vi vet hvor vanskelig livet kan være og kan støtte hverandre. Hun er derimot mer i tvil og mener det vil bli for destruktivt. Hvordan kan jeg overtale henne? Jeg er sikker på at vi er en vinnermatch!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Illiya Skrevet 26. februar 2011 #2 Del Skrevet 26. februar 2011 Det spørs da. Hun er tydeligvis ei fornuftig jente, som også ser bakdelene med dette, og ikke bare fordelene. Det KAN gå bra, men jeg tror sjansene er større for at det går dårlig. Dere har samme bakgrunn, sliter med tidligere overgrep, depresjoner, rusmisbruk....det er ikke så veldig bra match akkurat. Så jeg tror sjansen er stor for at dere vil trekke hverandre ned. Beklager. Aldersmessig sett er det nok bedre for henne å være sammen med en som er mer på hennes alder. Du kan fort bli en farsfigur. Og med det du sliter med, så er det ikke sikkert det er så bra for henne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2011 #3 Del Skrevet 26. februar 2011 jeg må si jenta er ganske realistisk. to med problemer både psykisk og bruk av rusmidler kan bli katastrofalt. som den over meg sier, det KAN gå bra men oddsen heller nok andre veien 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #4 Del Skrevet 27. februar 2011 Jeg mener dette er noe du ikke skal ta videre. Du er en voksen mann og hun er bare 18. Hun er ikke bare veldig ung i forhold til deg men også skeptisk til at dere skal ta det noe videre og...ikke minst...hun er ekstremt sårbar pga seksuelt misbruk. La henne være i fred ellers kan du fort gjøre livet hennes enda mye vanskeligere enn det allerede er. Jeg får en ekkel følelse av at du kanskje prøver å utnytte situasjonen. Håper selvfølgelig at jeg tar feil. Men sannelig om jeg vet..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #5 Del Skrevet 27. februar 2011 Du lurer på hvordan du kan OVERTALE henne? Nei nei nei, la henne være fred, som den over her sier. Hun er nok absolutt ikke klar for et forhold til en voksen mann på 37, hun er seksuelt misbrukt!!!! Hadde jeg visst hvilken institusjon dere har vært på så ville jeg promte sent en bekymringsmelding direkte. Hva tenker du egentlig med? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #6 Del Skrevet 27. februar 2011 Synes det er litt skummelt, jeg. Hvordan kontakt har de som er i en behandlingssituasjon i forhold til hverandre? Kusinen min som er bestevennen min har vært et sånt sted etter problemer med en mann. Kan noen menn der få henne til å gøre noe hun ikke vil? Kan de finne henne etterpå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2011 #7 Del Skrevet 27. februar 2011 selvfølgelig kan de finne henne etterpå. det kommer ann på hvor mye informasjon ho deler med andre. jegh ar vært innlagt en rekke ganger. og selvfølgelig omgåes pasientene hverandre. hvem ellers skal vi snakke med og ha sosialt samvær med? for noen år tilbake var jeg innlagt sammen med en som var betraktelig dårligere enn meg. han ble etterhvert overført til en lukket post. der han forøvrig drepte en medpasient.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 27. februar 2011 #8 Del Skrevet 27. februar 2011 Atdetvar? Jepp, dere er absolutt en vinner-match. Hun er selvsagt bare usikker fordi hun jo tross alt sliter mentalt. Man tenker ikke alltid rasjonelt da. Du må bare være overbærende med henne, så finner hun nok ut av det. Husk på, hun er jo ung, så hun vil automatisk gjøre litt opprør mot dine meninger. Ligger liksom i hennes natur, det. Du kan jo påpeke til henne, at det jo viser hvor stor tillit hun har til deg nå, at hun våger å gjøre opprør slik, uten redsel for din motreaksjon. Rene drømme-forholdet, spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2011 #9 Del Skrevet 27. februar 2011 Jeg er en mann på 37 år som har møtt en jente på 18 år som jeg er veldig betatt av. Jeg vet at aldersforskjellen er stor, men vi har mye av den samme bakgrunnen og jeg tror vi kan få det godt sammen. Vi møttes på psykiatrisk avdeling og er begge seksuelt missbrukte. Vi har de samme vanskene med å stole på folk og en del depresjon. Jeg drikker periodisk for mye men skal ta meg sammen. Hun røyker hasj, men ønsker å slutte. Jeg synes dette gjør at vi er ideelle for hverandre, vi vet hvor vanskelig livet kan være og kan støtte hverandre. Hun er derimot mer i tvil og mener det vil bli for destruktivt. Hvordan kan jeg overtale henne? Jeg er sikker på at vi er en vinnermatch!! En vinnermatch i evig misbruk. Hennes interesse i deg ligger antakelig i ønsket om å ha en pappa som passer på. Noe hun mest sansylig aldri har hatt. Du bør prøve å bygge livet ditt opp og stå på egne bein før du skaffer deg et "barn" å passe på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå