Gå til innhold

Slette de man har hatt sex med fra face

Gjest Mona

Anbefalte innlegg

Jeg er blitt sammen med min tidligere partner

I mellomtiden da det var slutt mellom oss, hadde jeg sex med noen som også siden er blitt bekjente og lagt til på facebook.

Burde jeg slette de fra facebook?

Generellt burde man slette folk man har hatt sex med fra facebook, når man går inn i et forhold?

Deres synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor det?

Kan ikke si at jeg ser noen grunn til å slette ungdomskolekjæresten min fra Facebook selv om vi hadde sex for femten år siden? Eller "overgansmannen" etter forrige samlivsbrudd ( han berget både min seksuelle og psykiske helse den gangen.... og er en god venn også i dag).Eksen har jeg dog ikke på Facebook, men det er fordi jeg foretrekekr å ha ham så lite i livet mitt som overhodet mulig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det?

Kan ikke si at jeg ser noen grunn til å slette ungdomskolekjæresten min fra Facebook selv om vi hadde sex for femten år siden? Eller "overgansmannen" etter forrige samlivsbrudd ( han berget både min seksuelle og psykiske helse den gangen.... og er en god venn også i dag).Eksen har jeg dog ikke på Facebook, men det er fordi jeg foretrekekr å ha ham så lite i livet mitt som overhodet mulig.

Signerer denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Da måtte jeg jo slettet halve lista :lol:

Hvorfor skal man fjerne dem, blir han sur når det viser seg at du kjenner de du har hatt sex med?

Går han i det hele tatt gjennom vennelisten din, og vet han navnet på alle du har hatt?

Og legger man da alle man har pult til igjen når man blir singel?

:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det synes jeg ikke.

Hva og hvem man har bedrevet tiden med når man ikke er og har vært sammen med den nåværende partneren er ens egen sak.

Hva gjør du da når du blir singel igjen? Legger dem til igjen... , for så å fjerne igjen når du går inn i nytt forhold.

Høres komplisert ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det var bare sex, og hvis det er en stund siden det skjedde, så er det jo ikke farlig. Har et par stykker som jeg har hatt sex med, hvor en av dem er en helsikkes god kamerat den dag i dag (var på flørter'n, fant ut at det ikke fungerte og ble heller venner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politisk korrekt skal du ikke slette ONS, FF eller kjæreste fra facebook. Om du møter en mann som vet at du har hatt sex med kameraten, samtidig som du har kameraten på facebook kan dette skape sjalusi. Samme med kjærester. Om kjæresten din finner din gamle FGF som venn på din tryneboken kan dette skape sjalusi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har en seksuell fortid når man når en viss alder. Hvis ikke kjæresten din synes noe om dette burde han ta seg ei bolle. Om du vil la tidligere partnere stå på kontaktlista på facebook, så lar du de stå. Om du vil slette, så sletter du. Men ikke slett om det er for å tekkes din nye kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det, men så er jeg ikke så liberal av meg at jeg synes det er riktig. Snakk sammen og kom frem til en løsning, hva synes kjæresten din? Hjelper ikke hva vi mener her på KG, det er kun du og din partner som kan vite hva som er riktig for dere.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

med mindre det er ett problem for han, så ser jeg ingen grunn til å slette dem. Å rydde opp i telefonlista si er kanskje noe annet.. da det er litt mer personlig enn facebook..?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sletter de pga dette så synes jeg at du gjør det til et problem. Er det et problem da? Alle har jo en fortid. Om du sletter de så betyr det jo at du tenker på det, og gjør din fortid til et problem... Hadde de ikke hatt noen innvirkning på forholdet deres så hadde du nok ikke tenkt over det i det hele tatt. Det må da være måte på hvor mye man skal lage problemer ut av ting.

Er forholdet deres liv laga hvis dette er et problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange liberale her ser jeg.

Jeg synes facebook er en av de tingene som kan skape mye konflikter i et forhold.

Vet at i mange kirkesamfunn blir man faktsik fraråda å ha facebook.

Jeg synes man burde slette de man har hatt sex med, om det ikke er nære venner og man vil treffe de igjen. Hvorfor skal man ha de på facebook om de ikke er nære venner?

Er det riktig at man skal ha noen på facebook som kan komme til å sende flørtende meld, som kommer til å tenke at: haha, dama til han har jeg pult...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Consensio

Ser ingen grunn til å slette folk man har en god kontakt med fra FB.

Har selv min ex som jeg var sammen med i mange år på vennelista på FB. Min mann kunne ikke brydd seg mindre...ville jeg hatt ham så hadde jeg jo ikke gjort det slutt med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at vi er forskjellige. Noen synes det er greit, andre synes ikke det. Hvis begge synes det er greit at kjæresten har tidligere sexpartnere på vennelista, er det jo ikke noe problem.

Jeg har valgt å ikke ha facebook. Har heller ingen kontakt med ekser. Hvis jeg får en ny kjæreste håper jeg at han setter pris på det. Jeg ville ønsket at han hadde samme syn på dette som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sheryl, 42

Generellt burde man slette folk man har hatt sex med fra facebook, når man går inn i et forhold?

Nei, hvorfor det?

I så fall må jeg slette omtrent alle mennen jeg har i kontaktlisten min der.

Facebook er bare en samling med kontakter man har, som i en telefonbok. Betyr ikke at man er i snakk med alle i det daglige (!), men man HAR vært i en dialog/relasjon med de i fortiden i en spesiell setting/by/sammenheng.

Herregud, ikke ta Facebook så veldig alvorlig da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser virkelig ingen grunn for det. Alle de som har venner på Facebook (bortsett fra de som ikke kjenner til vennene sine), har vel en eller annen slags fortid med personen. Enten det er ei seksuell fortid eller noe annet, så har det ingenting å si. Man sletter uansett ikke fortiden med å slette folk fra Facebook.. Nei, hvis du vil slette de så gjør du det, hvis ikke lar du de være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...