AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #1 Del Skrevet 26. februar 2011 jeg å kjæresten min har vært sammen i snart et år. han bor ca 4-5 timer unna meg. nå i det siste har han vært ute å drokket sammen med kompissene hver helg. noe som egentlig ikke gjør meg noe. men hver gang jeg spørr hva han gjør ( å vet at han sitter å drikker), så svarer han bare "spiller fifa sammen med guttene" "tar meg en øl å ser fotball" "blir tvunget av kompisene mine til å drikke i dag, så sitter å drikker" etc. han sier aldri: jeg har vorspill, eller når jeg spør hva han skal i helga sier han alltid, skal ta det med ro, selv om jeg VET at han skal ha fest/vorspill. å nå i det siste har vi nesten ikke pratet sammen, var hos han for 3 uker siden, å siden det har jeg ikke sett han. vi har pleid å sende meldinger til hverandre, sagt at vi savner hverandre etc. men nå er han helt tyst. foreksempel så sende jeg han melding i gårkvell å sporte hva han gjorde ( jeg vet at han drakk, så det på facebook profilen hans) å han svarte ikke på meldingen. så jeg sende melding å sa jeg legger meg, natta! så da fikk jeg svar klokken 5 i morges, okei natta søta!<3 Blir ikke å møte han på over 3 uker. å nå når holder jeg på å eksplodere, er så nervøs for hva som kommer til å skje med oss. vill ikke miste han, men slik som forholdet vårres er nå, så kunne jeg heller vært i et forhold med meg selv!har noen opplevd noe av det samme, eller kan komme med råd og tips? hilsen en frustrert jente. glemte av å si at kjæresten min er 23 å jeg er 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #2 Del Skrevet 26. februar 2011 Kanskje han rett og slett ikke takler et avstandforhold? Noen mulighet i framtiden for at dere bor nærmere hverandre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 26. februar 2011 #3 Del Skrevet 26. februar 2011 Uansett hva slags utfall du ønsker av dette, er det viktig at du snakker med kjæresten din om hva du føler! Grunnen til at han er litt "fjern" kan bety at han har mistet interessen litt, men det kan vel så gjerne være at han er en person som ikke synes at det å ha kontakt i det daglige er så viktig, selv om dere har hatt det til nå - folk er veldig forskjellige der! Jeg og mange av mine venner har hatt avstandsforhold, og kontakten har variert mellom å snakke sammen tre ganger om dagen til å snakke sammen en gang i uka. Hvis dere skal fortsette å ha avstandsforhold, er det viktig at dere kommer frem til "kjøreregler" som begge synes er greie å forholde seg til. Dette kan gjelde hvor ofte dere skal treffes, hvor ofte dere skal sette av tid til en ordentlig telefonsamtale, om dere skal ha en avtale om å senge nattamelding hver kveld osv. Uansett, snakk med kjæresten din! Og lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 26. februar 2011 #4 Del Skrevet 26. februar 2011 Hvordan VET du at han drikker da? Siden du ser hn så sjelden? Du problematiserer litt den festinga, særlig mtp. at du tydeligvis synes det er greit. At han plutselig slutter å sende melding er ikke unormalt vel, min kjære sender melding en gang hvert skuddår... Prat med han, diskuter muligheten til å flytte nærmere hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #5 Del Skrevet 26. februar 2011 jeg skal flytte til samme by som han i sommer, før å gå skole. jeg vet at han drikker fordi venninnene mine sier "kommer du til kjæresten din i helgen, han skal ha fest så vi kan drikke ilag" vist jeg spør noen av dem hva dem gjør så sier dem "er på fest hos kjæresten din" eller "haha kjæresten din er så morrsom, han sa det å det på fylla i går!" så jeg får vite at han drikker hos alle utenom han. jeg skal prate med han neste gang vi møtes, men det er så forferdelig lenge til å jeg føler jeg taper all denne energien på å uroe meg på hva han gjør, hvorfor han oppfører seg slik som han gjør. jeg synes det er greit at han drikker, men han trenger ikke å lyge/få det til å høres snillere ut for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 26. februar 2011 #6 Del Skrevet 26. februar 2011 Si det til han da, at du VET hva han gjør. Avstandsforhold er tungt, been there - done that. Det eneste som hjelper er kommunikasjon, enkelt og greit. Snakkes dere i telefon, på skype etc.? Det er jo bedre enn ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 26. februar 2011 #7 Del Skrevet 26. februar 2011 Kan det være slik at du tidligere har ytret deg negativt om festingen hans så mange ganger at han er blitt lei, og velger å pynte på sannheten overfor deg ved å si at han skal ta det med ro og så at han ble overtalt til å drikke? Mange gutter er allergiske mot det de betrakter som masing, og dette gjelder nok spesielt i avstandsforhold hvor man allerede har en del utfordringer å takle. Hvis det er sånn, så må du få han til å forstå at det ikke er selve festingen som er problematisk for deg, men det at han ikke forteller deg om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #8 Del Skrevet 26. februar 2011 Forholdet er slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 26. februar 2011 #9 Del Skrevet 26. februar 2011 Huff! Stor klem til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 26. februar 2011 #10 Del Skrevet 26. februar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2011 #11 Del Skrevet 26. februar 2011 takk for klemmene! jeg har aldri klaget over at han drikker, har heller ikke nevnt noe om at han endrer på sannheten. så vist jeg får møte han i nærmeste framtid blir jeg å ta det opp med han. men det er veldig vanskelig å hardt for meg at personen som jeg elsker mest her på jorden setter meg bakerst på prioriteringslisten. jeg prøver å spare opp penger slik at jeg får dra på besøk hos han så ofte som mulig. men mistet nettopp jobben min å har ikke så mye inntekt akkurat nå. så får ikke dratt på besøk til han. mister mer å mer følelser for han hver dag, å det dreper meg innvendig. for jeg har ikke lyst til å miste han. hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 26. februar 2011 #12 Del Skrevet 26. februar 2011 Du finner helt sikkert en ny drømmemann, tro meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2011 #13 Del Skrevet 26. februar 2011 glemte å svare på om vi skypet eller ringte, men nei det gjør vi ikke. var flinkere til det før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2011 #14 Del Skrevet 26. februar 2011 ja. men det er tungt uansett. vil ikke ta denne samtalen på telefon, jeg kommer mest sansynelig til å gråte som en foss å han blir ikke å forstå meg. pluss at jeg vil prate med han bare oss to, ikke at han sitter 5 timer unna å spille fifa mens jeg prøver å forklare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jelena Skrevet 26. februar 2011 #15 Del Skrevet 26. februar 2011 Var det ikke du som skreiv at det var slutt, TS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2011 #16 Del Skrevet 26. februar 2011 TS? nei det er ikke slutt, da må du ha missforstått. vi har værtsammen i snart et år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jelena Skrevet 26. februar 2011 #17 Del Skrevet 26. februar 2011 Åja! Jeg tolket det som om dette var deg.. Skrevet i dag, 11:44 Forholdet er slutt. .. og at det var derfor du ikke så mange klemmer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 26. februar 2011 #18 Del Skrevet 26. februar 2011 Det trodde egentlig jeg også Først og fremst er jeg litt usikker på hva som egentlig er kjernen i problemet her. Er det det at han pynter på sannheten når det gjelder festingen, festingen i seg selv eller det at du føler deg nedprioritert fordi dere har lite kontakt? Opplever du det slik at festingen ødelegger for muligheten dere har til å ha kontakt, eller er det heller slik at det at han fester så mye gjør at du blir usikker på om han vil ha kjæreste? Jeg spør fordi jeg mener at det er viktig at du har tenkt gjennom dette og har det klart for deg når du skal ta opp problemene med han. Jo mer gjennomtenkt og bedre formulert du er, desto større er sannsynligheten for at du når inn. Du må jo nesten bare bestemme deg for om du orker å vente i tre uker for å snakke med han når dere møtes. Eventuelt kan dere ta det på skype. Jeg synes uansett at det er viktig at du gjør det klart for kjæresten din at du føler deg nedprioritert og at dette gjør at du blir usikker på følelsene dine, slik at han forstår alvoret og får muligheten til å endre oppførselen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå