Gjest Anonym Skrevet 25. februar 2011 #1 Del Skrevet 25. februar 2011 Nå er jeg frustrert, og trenger litt input fra andre. Jeg og kjæresten har vært sammen i 2,5 år. Vi er i 30-årene, bor hver for oss, og treffes (av ulike grunner) oftest i helgene. Veldig ofte når vi er sammen, er han fyllesyk eller småfull, og orker ikke annet enn å ligge på sofaen og se på tv. Jeg synes ikke det er så veldig festlig å sitte kveld etter kveld sammen med en som er for dårlig eller for beruset til å kunne føre en vanlig samtale med. Jeg er absolutt ikke totalavholden, men liker både vin, øl og drinker, men tar det stort sett rolig, da jeg ikke orker å være dårlig dagen derpå. Tar heller litt mer de gangene vi er på fest. Spørsmålet mitt er vel om jeg i det hele tatt burde nevne flere ganger til ham at jeg er lei drikkinga/fyllesyken hans. Jeg har nevnt det tidligere, og han er veldig klar over at jeg synes det er kjedelig. Så tenker jeg: har jeg noe rett til å forvente at han skal forandre seg, fordi jeg misliker det han gjør (eller rettere sagt jeg misliker at drikkinga/fyllesyken hans medfører at vi blir sittende foran tv). Det var ikke sånn vi hadde det de første 2 årene, men det siste halvåret har det blitt regelen ikke unntaket. Tar jeg feil når jeg mener at hvis han hadde brydd seg om meg, så hadde han sørget for å være edru/ikke fyllesyk i hvert fall f.eks annenhver gang vi treffes? Han er forresten veldig flink til å si han elsker meg, men jeg mener at da burde han oppført seg annerledes når vi er sammen. Han jobber turnus, og kan ha fri flere dager midt i uka, så det er ikke sånn at han kun har helga til å kunne ta seg noen øl. Mens jeg skriver dette, blir jeg mer og mer overbevist om at jeg må bare avslutte dette forholdet. Veldig trist, for jeg elsker ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullepia Skrevet 25. februar 2011 #2 Del Skrevet 25. februar 2011 Nå er jeg frustrert, og trenger litt input fra andre. Jeg og kjæresten har vært sammen i 2,5 år. Vi er i 30-årene, bor hver for oss, og treffes (av ulike grunner) oftest i helgene. Veldig ofte når vi er sammen, er han fyllesyk eller småfull, og orker ikke annet enn å ligge på sofaen og se på tv. Jeg synes ikke det er så veldig festlig å sitte kveld etter kveld sammen med en som er for dårlig eller for beruset til å kunne føre en vanlig samtale med. Jeg er absolutt ikke totalavholden, men liker både vin, øl og drinker, men tar det stort sett rolig, da jeg ikke orker å være dårlig dagen derpå. Tar heller litt mer de gangene vi er på fest. Spørsmålet mitt er vel om jeg i det hele tatt burde nevne flere ganger til ham at jeg er lei drikkinga/fyllesyken hans. Jeg har nevnt det tidligere, og han er veldig klar over at jeg synes det er kjedelig. Så tenker jeg: har jeg noe rett til å forvente at han skal forandre seg, fordi jeg misliker det han gjør (eller rettere sagt jeg misliker at drikkinga/fyllesyken hans medfører at vi blir sittende foran tv). Det var ikke sånn vi hadde det de første 2 årene, men det siste halvåret har det blitt regelen ikke unntaket. Tar jeg feil når jeg mener at hvis han hadde brydd seg om meg, så hadde han sørget for å være edru/ikke fyllesyk i hvert fall f.eks annenhver gang vi treffes? Han er forresten veldig flink til å si han elsker meg, men jeg mener at da burde han oppført seg annerledes når vi er sammen. Han jobber turnus, og kan ha fri flere dager midt i uka, så det er ikke sånn at han kun har helga til å kunne ta seg noen øl. Mens jeg skriver dette, blir jeg mer og mer overbevist om at jeg må bare avslutte dette forholdet. Veldig trist, for jeg elsker ham. Før du beslutter å avslutte forholdet synes jeg at du skal ta dette opp med ham en siste gang. Ikke unnskyld deg eller vær usikker på om det er riktig av deg å ha visse forventninger til ham. Forklar akkurat hvordan du har det på en rolig og saklig måte, og si det som det er at du elsker ham og at du forventer at han virkelig er til stede når han først er med deg. Så får du se hva samtalen bringer og om det skjer noen forandring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 25. februar 2011 #3 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Dette kunne jeg ikke godtatt, for hyppig fyll er totalt avtennende for meg. Samme hvor glad jeg hadde vært i ham. Jeg har opplevd det samme selv, og avsluttet forholdet etter å ha gitt ham mange sjanser. Endret 25. februar 2011 av Emera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #4 Del Skrevet 25. februar 2011 Det du forteller her, sier meg at han er iferd med å bli alkoholiker. Og ja, du har rett til å kreve at han forandrer sine alkoholvaner. Og gjør han ikke det, så bør du gå. Det handler ikke bare om at det er kjedelig å sitte foran tv'n. Det er mye verre at han er iferd med å få et alvorlig alkoholproblem, som vil kunne ødelegge livet både for ham og deg. Du har ingen grunn til å unnskylde deg overfor ham. Det er han som har et problem, og som må endre vaner for at dere skal få det godt sammen igjen. Hvis det ikke skjer, så kom deg vekk nå mens dere bor hver for dere. Lykke til! Husk at du først og fremst må ta hensyn til deg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 25. februar 2011 #5 Del Skrevet 25. februar 2011 Å huff Jeg har akkurat forlatt han jeg var delvis flyttet inn til pga samme problem. Han drakk seg dritings hver eneste helg. Virkelig sanseløs. Og i ukedagene så drakk han bare litt (som for oss andre er en normal helgefest/kos). Jeg sa ifra flere ganger at jeg ikke ville ha det slik og han var helt enig. Men han klarte ikke la være, så han smugdrakk noe også. Så jeg stakk. Mens han sov ut rusen så tømte jeg huset for mine eiendeler og dro. Jeg kunne aldri dratt fra han når han var edru, for da var han verdens beste. Har snakket MYE med han i ettertid og vært dønn ærlig med han. Han vet at den eneste grunnen for at jeg dro var pga hans drikking. Og han vet han kan få meg tilbake om han endrer livet sitt helt. Og han vil så gjerne ha meg igjen. Men han klarer ikke For min mann har det gått for langt. jeg har snakket med mange om slike problemer i det siste og det eneste rette, er å reise. Og si heller at du kommer tilbake når ting endrer seg. Jeg har fått bekreftelse på at det jeg gjorde var riktig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå