MsLeela Skrevet 25. februar 2011 #1 Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg har vært sammen med min mann i 6 år, hvorav bodd sammen i 4 og vært gift i 1,5 av de. Den første gangen jeg "snakket" med han på msn, logget jeg samtalen og lagret den. I dag lettet jeg etter noen gamle dokumenter og plutselig fikk øye på denne loggen... Akkurat nå sitter jeg mer tårer i øye, både av den faktiastiske morsomme lesningen (med så mange pinlige, flørtende og morsomme øyeblikk), men også fordi jeg kjenner at denne følelsen er ikke der lenger og har ikke vært der på en stund og gud som jeg savner den.... Selvfølgelig er det helt naturlig å ikke være nyforelsket etter en stund, men heregud som jeg savner denne gnisten vi hadde i begynnelsen (og en god stund egentlig)... Akkruat nå har jeg bare lyst til å skru tiden tilbake og oppleve alt på nytt, og særlig kanskje denne fantastiske følelsen som man har i begynnelsen av et forhold. Når man smiler hver gang man ser navnet til den man er forelske i hoppe opp på telefonen (i form av mld eller anrop), når man gleder seg ti å se han/henne hver eneste dag, når man har lyst til å gjøre no ekstra for den man er glad i, og når verden går i ruiner den dagen du ikke får møtt han/henne... Og tiden går sååå sakte mellom hver gang man se hverandre... Sukkk Etter mange år sammen er ikke hverdagen like fylt av kjærlighet og glede og smil og flør lenger... Men hva kan man gjøre? Jeg tror det er her mer snakk om den psykiske tilstanden. Hvordan kan man få seg selv til å blir forelsket i personen på nytt? JEG VIL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2011 #2 Del Skrevet 25. februar 2011 Dere er nå i pair bonding/companionate love fasen. Den intense forelskelsen er over og det dere har er varme kjærlige realtivt vennskapelig følelser og litt, men ikke mye seksuelt begjær. Det er helt normalt, men det er en måte å få denne fasen til å bli like sterk som den første forelskelsesfasen men på en annen måte. Begynn å praktisere tantrisk sex slik det beskrives i bøkene til Diane Richardson. Her er et innlegg som jeg skrev i en annen tråd og som gir en forklaring på hvordan dette fungerer. Jeg legger også inn en link til en tråd hvor folk deler sine erfaringer med slik sex slik at du kan se at folk faktisk ender opp med en mye sterkere kjærlighet, forelskelsesaktig følelse (men mere balansert) og en stabil og sterk seksuell lyst på hverandre. Legg også merke til at folk ved å praktisere slik sex for det meste har mistet lysten på sex med andre: http://www.reuniting.info/node/5404 Jeg mener du kan få i pose og sekk. Man kan kategorisere orgasmer etter to typer. Peak og valey orgasmer. Peak orgasmer er eksplosive og veldig fysiske. Det er de orgasmene de fleste av oss vanligvis har. Valey orgasmer kommer vanligvis når man har ekstremt sakte sex, klarer å være fullstendig til stede i øyeblikket og pusten er nesten helt rolig, de er vanskelig å vite når de begynner og hvor de slutter, de er mere som en endeløs strøm av bliss som varierer i styrke. Dette kalles også the internal orgasm og the tantric orgasm. De fleste menn opplever aldri sistnevnte og de aller fleste kvinner opplever bare inimellom noe som ligner, men uhyre få opplever genuine valey orgasmer. I tekster om sex fra flere tusen år tilbake i Kina og India og fra Latin amerika og fra jødisk kabbalah tradisjon og kristen gnosticisme så hevdes det at hvis man har peak orgasmer så går man etterhvert mere og mere lei av partneren, lysten på sex med partneren blir etterhvert lav og kjærligheten har en tendens til å dø ut. Hvis man (nesten) utelukkende har valey orgasmer derimot så ikke bare holdes interessen for partneren oppe, men den øker og øker og kjærligheten øker og øker. Den kjærligheten som vokser ut av den ere mere som den varme kjærligheten par som forsatt er veldig glade i hverandre føler etter at den mest intense forelskelserusen har lagt seg, men den er langt langt sterkere og mere seksualisert enn denne kjærligheten typisk blir hos vanlige par. Selv om selve sexen på en måte blir mindre juicy i begynnelsen oppleves den rolige meditative sexen som mere givende og etterhvert som sterkere og sterkere og vil etterhvert, spesielt hvis man også mediterer litt, lede til det som kalles soul orgasms hvor det oppleves som om skillet mellom deg og partneren forsvinner totalt og man smelter sammen i fullkommen forening og kan være i den tilstanden i en time eller mere om man vil. Reuniting.info er en nettside med et forum for folk som utforsker slik sex. Erfaringene som folk der har gjort seg over år er at ved å tilnærmet utelukkende ha sex på denne måten så opprettholder de lyst til å ha mere eller mindre DAGLIG sex år etter år og par som har et dødt sexliv kan gjennopplive det med denne tilnærmingen. Folk, blant annet kvinnen bak nettstedet, sier også at kjærligheten som vokser ut av dette overgår den kjærligheten de følte til folk de har møtt tidligere og som de i utgangspunktet har vært mere tiltrukket av enn deres nåværende kjæreste. Sidens grunnleggere har en teori om at årsaken til de ulike effektene av de to orgasmetypene er at den ene er primært drevet av dopamin, mens den andre er drevet primært av oxytocin. Dopamin er et belønningsstoff som får oss til å føle oss godt når vi gjør ting og utskilles spesielt sterkt ved orgasmer og rusbruk og spenning. Problemet er at man etterhvert går lei av en hver ting man har et dopmain drevet spenningsbehov knyttet til, derav pars behov for spenning for å piffe opp sexlivet og at folk så lett går lei av sex med en fast partner. Oxytocin virker ikke på den måten. Det er det primære kjærlighetshormonet og utskilles ved fysisk kontakt, ved amming etc og også i forbindelse med orgasmer og er anntageligvis i stor grad annsvarlig for etterglødeffekten etter en orgasme. Den effekten forsvinner imidlertid raskt ved peak orgasmer. Ved valey orgasmer derimot så varer etterglødeffekten gjerne i dagevis. De objektene som gjør at man utskiller oxytocin vil man bare ha mere og mere av De som driver reunting.info har en språkbruk som kan være forvirrende. De snakker primært om det å ha sex uten orgasme, men sikter egentlig da bare til at man skal unngå peak orgasmer og holde seg til valey orgasmer. Grunnen er nok at valey orgasmer er så annerledes og udefinerbare i forhold til vanlige orgasmer og at de oppstår av seg selv bare mann har sex slik det beskrives på siden og at ved å sikkre seg at folk holder seg langt unnå alt de ser på som orgasmer i konvensjonell forstand ender de opp med valey orgasmer av seg selv. I et par tråder i forumet oppklarer de denne forvirrengen og sier at det de mener er nettopp det å ha valey orgasmer. De annbefaller også sterkt tantra bøkene til Diane Richardson som lærer bort hvordan man har tantrsike valey orgasmer og sier at deres tilnærming er lik henns. Så ikke la deg forvirre av ordbruken. Jeg annbefaller forøvrig sterkt å kjøpe en eller flere bøker av Diane Richardson også da hennes tantra bøker er meget gode og veldig enkle for folk flest å få noe ut av. Så siden den nye daten din er glimrende på papiret og du også er tiltrukket nok til at dere har sex og du vurderer forhold ville jeg gått inn i et forhold med ham og etterhvert fått ham med på å ha sex på den måten jeg har snakket om. Da er sjensen veldig stor for at du får et forhold med masse sex, sterk kjærlighet, stor stabilitet og liten interesse for andre fra hverken din eller hans side. Oddsen er også stor for at det vil vare. Både flere tusen år gamle sex manualer fra en rekke forskjellige kulturer og erfaringene fra mennesker i dag som systematisk har utvekslet sine opplevelser med dette indikerer at dette er tilfellet og det er en mulig vitenskapelig forklaring på hvorfor det er tilfelle som fremstår helt logisk. Ingenting av dette garanterer suksess, noen mennekser passer bare ikke sammen, men det er utrolig hvor sterkt oddsen går opp for at ting vil funke, og funke godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2011 #3 Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg mener også at dans er en fantastisk måte å styrke kjærlighet og begjær på for par hvor gnisten har falmet litt. Det er noe med spesielt danser som tango og salsa som bringer frem disse følelsene i en igjen. Tenk på hvordan en romantisk setting skaper visse følelser i deg og hvis partneren din er der så hektes på en måte følelsene fra settingen over på ham. For eksempel om dere er på en honymooners resort på Bora Bora og du i utgangspunktet er glad i ham og begjører ham litt seksuelt vil de følelsene styrkes mye mere enn om dere var i Playa del Ingles på Gran Canaria sammen med et tonn barnefamilier. Tango og salsa og reggaeton og diverse andre danser virker på samme måte. På mange måter sterkere fordi kroppene deres beveger seg på sensuelle måter i forhold til hverandre og man bruker blikk kontakt på spesielle måter som er begjør skapende. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2011 #4 Del Skrevet 25. februar 2011 I motsetning til gjest over her som alltid poster milelange svadainnlegge med masse tull om tantrisk sex og kinesiske urter... Så foreslår jeg som reklamen; det enkle er ofte det beste..! Send han en kinky sms. Inviter på middag på et sted dere gikk ofte før. Ta med en flaske vin og en solid sovepose ut i skauen.. Og aksepter at livet er som det er. Trygt og godt med din aller beste venn og elsker. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2011 #5 Del Skrevet 25. februar 2011 I motsetning til gjest over her som alltid poster milelange svadainnlegge med masse tull om tantrisk sex og kinesiske urter... Så foreslår jeg som reklamen; det enkle er ofte det beste..! Send han en kinky sms. Inviter på middag på et sted dere gikk ofte før. Ta med en flaske vin og en solid sovepose ut i skauen.. Og aksepter at livet er som det er. Trygt og godt med din aller beste venn og elsker. Vel, som du ser her kan jeg faktisk vise til en rekke vitnemål fra folk om at denne måten å ha sex på har den effekten jeg sier og gir en kjærlighetsfølelse som slår den første forelskelsesfasen, selv etter 20 års ekteskap: http://www.reuniting.info/node/5404 I andre tråder på forumet er det et tonn av ytterligere vitnemål fra folk om det samme. Så du kan si det er svada så mye du bare vil, men jeg har aldri sett noen andre som kan vise til en metode som konsistent blir raportert å gi følelser som kan konkurere med den første forelskelsesfasen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2011 #6 Del Skrevet 25. februar 2011 Vel, som du ser her kan jeg faktisk vise til en rekke vitnemål fra folk om at denne måten å ha sex på har den effekten jeg sier og gir en kjærlighetsfølelse som slår den første forelskelsesfasen, selv etter 20 års ekteskap: http://www.reuniting.info/node/5404 I andre tråder på forumet er det et tonn av ytterligere vitnemål fra folk om det samme. Så du kan si det er svada så mye du bare vil, men jeg har aldri sett noen andre som kan vise til en metode som konsistent blir raportert å gi følelser som kan konkurere med den første forelskelsesfasen. O joy, en oppskrift! Da er jo alle problemer løst for oss alle! Du høres ut som en ekte scientolog. Rallende og opphengt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2011 #7 Del Skrevet 25. februar 2011 O joy, en oppskrift! Da er jo alle problemer løst for oss alle! Du høres ut som en ekte scientolog. Rallende og opphengt. Igjen, du forholder deg ikke til fakta. Folk som har sex på denne måten rapporterer konsistent denne effekten. Når den effekten er akkurat det folk vil ha, nemlig noe som er like sterkt som den første forelskeslesfølelsen pluss masse lyst på sex med hverandre så er det eneste logiske å utforske den måten å ha sex på. Du reagerer emosjonelt ikke rasjonelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullepia Skrevet 25. februar 2011 #8 Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg har vært sammen med min mann i 6 år, hvorav bodd sammen i 4 og vært gift i 1,5 av de. Den første gangen jeg "snakket" med han på msn, logget jeg samtalen og lagret den. I dag lettet jeg etter noen gamle dokumenter og plutselig fikk øye på denne loggen... Akkurat nå sitter jeg mer tårer i øye, både av den faktiastiske morsomme lesningen (med så mange pinlige, flørtende og morsomme øyeblikk), men også fordi jeg kjenner at denne følelsen er ikke der lenger og har ikke vært der på en stund og gud som jeg savner den.... Selvfølgelig er det helt naturlig å ikke være nyforelsket etter en stund, men heregud som jeg savner denne gnisten vi hadde i begynnelsen (og en god stund egentlig)... Akkruat nå har jeg bare lyst til å skru tiden tilbake og oppleve alt på nytt, og særlig kanskje denne fantastiske følelsen som man har i begynnelsen av et forhold. Når man smiler hver gang man ser navnet til den man er forelske i hoppe opp på telefonen (i form av mld eller anrop), når man gleder seg ti å se han/henne hver eneste dag, når man har lyst til å gjøre no ekstra for den man er glad i, og når verden går i ruiner den dagen du ikke får møtt han/henne... Og tiden går sååå sakte mellom hver gang man se hverandre... Sukkk Etter mange år sammen er ikke hverdagen like fylt av kjærlighet og glede og smil og flør lenger... Men hva kan man gjøre? Jeg tror det er her mer snakk om den psykiske tilstanden. Hvordan kan man få seg selv til å blir forelsket i personen på nytt? JEG VIL Forelskelse er en rus som kommer i starten og som etterhvert går over i kjærlighet. Etter så mange år sammen er det nok mer naturlig å hente opp den dype, inderlige kjærligheten for slik å få en smak av forelskelsens rus. Bor man med hverandre blir man fort innhentet av hverdagen. Det gjelder altså å ta seg pauser til å pleie hverandre og forholdet. Sett av en kveld annenhver uke eller en gang i måneden som bare er deres - sammen! Aktiviteter kan være - å avtale å møtes ute (på byen, for eksempel). Hvor lenge siden er det at dere så hverandre på lang avstand utendørs og kjente den sitrende spenningen av et stevnemøte? - gå en lang tur sammen hvis dere trives med det. Gjør det til en vane hver søndag. Når man går ute har man sjeldent annet å gjøre enn å snakke med hverandre sammenhengende. - flørt sammen! Lek! Ha det moro! Et eksempel er snøballkrig Tenk tilbake på denne gode perioden i starten og tenk over hva dere gjorde, hvilke minner dere har. Snakk sammen om dette og prøv å hent opp noe av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babylon Skrevet 25. februar 2011 #9 Del Skrevet 25. februar 2011 Fant en utrolig god artikkel på nettet om nettopp dette (hehe, det rimte visst).Du kan lese om det her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsLeela Skrevet 26. februar 2011 Forfatter #10 Del Skrevet 26. februar 2011 Takk til alle! Når det kommer til tantrisk sex, tror jeg ikke det er helt vår greia. Jeg savner mer fart, spenning og action, enn det tantrisk sex legger opp til. Jeg ser for meg flerer timer med dyp pusting og stirring hverandre i øyne. Nei, ikke min greia Jeg ville mye heller gått for dans ja! Litt dårlig med tid akkurat nå, men absolutt noe å merke seg til senere. Vi har forsåvidt fått prøvd oss på litt dans (i forbindelse med bryllupet), det gikk både og. Så ikke sikkert at det kommer til å bli så vellyket, men kan prøve. Vi er nå glad i å danse begge to. Jeg lurer på om det finnes noen psykologiske triks/øvelser hvor man kan mer eller mindre lure seg selv til å få flere følelser for en person igjen. Det høres kanskje litt sprøtt ut, men.. Det går jo f.eks. an å snu hverdagen til noe mer positivt ved å bevist fokusere på de positivtladede ting som skjer ila dagen. I lengden vil man kunne snu sin egen tankegang til å¨fokusere mer på det positive, enn på det negative. Finnes det noe liknende når det kommer til et forhold, altså når det er en person til som er involvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullepia Skrevet 26. februar 2011 #11 Del Skrevet 26. februar 2011 Ikke dyrk følelsene. De kommer av seg selv. Fokuser heller på de gode minnene. Finn på ting sammen, ha det gøy sammen. Etterhvert vil godfølelsene komme. Bare ikke prøv å tvinge det fram. Ha det gøy med kjæresten din for kosens skyld, ikke for å stadig føle noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå