Gå til innhold

Gjøre det slutt med kjæresten om man ble forelsket i en annen ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Seniorita

Hvem våger det ? .??

Er vel ikke noe tøft i det ?

Feigt vil jeg si det er . Gå heller ut av forholdet før du innleder et nytt. Gjør opp for deg på en real måte, før du stikker.

Tipper du er en mann !

+1

:filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seniorita

hva er forskjellen :fnise::sprettoy:

At man blir forelsket i følelsen av å være forelsket, er ikke det samme som å bli forelsket i personen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man blir forelsket i følelsen av å være forelsket, er ikke det samme som å bli forelsket i personen..

;) korrekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Dersom forholdet deres ikke var så bra . Eks kjedelig sexliv og dere var gått lei mannen / dama deres for flere år siden kanskje . Ville dere gjordt det slutt og satset allt på den nye dere ble forelsket i mens dere var i et forhold ? Om forelskelsen var gjensidig og dere visste dere vil få han / henne ?

Hvor mange ville våget å gjøre det ?

Ja må jeg svare.

Jeg ser her at mange trekker inn utroskap her, men det går jo an å bli forelsket uten å faktisk ha gjort noe med personen. Hadde jeg blitt forelsket i en annen, hadde jeg gjort det slutt, enten om det var gjensidig eller ikke av ren respekt for kjæresten som fortjener å ha noen som er forelsket i seg. Er bedre det enn å holde sammen med vedkommende mens man egentlig liker en annen. Har ikke noe med utroskap å gjøre det.

om det var gjensidig hadde jeg holdt fingra av fatet til etter jeg gjorde det slutt med han andre.

Utroskap er derimot at man har et forhold til en annen bak kjærestens rygg.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det er noe som kalles "emosjonelt utroskap" også, men det er litt "nymotens" og jeg tror det er veldig forsterket av at det er så lett å kommunisere og opprette/holde kontakt med andre på ... Er nokså interessant utvikling av menneskelig økologi og teknologiske sider ved samfunnet. Dette er ennå så nytt at det ikke har fått tid til å assimileres ordentlig og man vet ikke helt hvordan man skal forholde seg til dette ennå, men driver og finner ut av det ettersom man utforsker mulighetene.

Jeg har personlig den holdningen at jeg prøver å bevare hvem jeg er, uansett hva som skjer. Og jeg er slik at jeg ikke lar meg forelske i andre mens jeg er i et forhold. Ganske enkelt ... for det er jo ikke slik at man blir forelsket ved første øyekast, man tar noen skritt i den retningen for å kunne bli det. Dvs observerer, undersøker mere og lar seg sveipe med den gode følelsen.

Cheers!

-runekki

;-)

Men der har folk ulike meninger. Etter min mening så er det ingenting som heter emosjonelt utroskap. Ingen har rett til å bestemme over eller kontrollere andres følelser og fantasier. Man kan ikke engang kontrollere de selv alltid.

Enten er man utro og aktivt bedrar partneren, eller så er man ikke det.

Og jeg vil si at jeg er mer en følelsesperson enn deg, og jeg mener at man kan ikke selv kontrollere hvem man blir forelsket i, det bare skjer. Om du bestemmer deg for det så er du ikke egentlig forelsket. Da tenker du bare med huet og ikke hjertet.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm ja jeg skjønte egentlig det, men det som er så rart er at jeg tror jeg alltid har blitt forelsket i følelsen av forelskelsen som du sier , ikke forelsket i selve mennesket. Alltid lagd meg selv et bilde av personen , ofte hatt avstandsforelskelser og ikke ville ha noe mer for å ''ødelegge''. Er dette rart?! Jeg har likevel møtt mannen i mitt liv men jeg hadde en virkelig vanskelig periode fra forelskelsesrusen gikk av , da var det som at jeg ble forelsket på nytt bare på en annen måte. Forelsket i at han er så god og snill mot meg og hele han. Før var jeg bare forelska i at alt var ''sååå romantisk'' da vi møttes og at han var kjekk osv..

Vet at dette er total avsporing men jeg tror det nettopp gikk opp for meg for sinnsykt overfladiske alle mine forelskelser har vært og hvorfor jeg alltid gikk ut av forholdet når rusen hadde lagt seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

BB,

hehe, som jeg sa så synes jeg det er slik at man fantaserer, tenker på og går videre på å finne ut av, observere og bli kjent med den man forelsker seg i. Det er aktive handlinger, ikke bare "noe som skjer". Mulig man ikke klarer kontrollere dette, men det har ikke vært noe problem for min del.

Emosjonelt utroskap er som sagt litt "nytt". Her er en artikkel som forklarer noe:

http://lifestyle.msn.com/relationships/article.aspx?cp-documentid=8319153

Det er ellers godt kjent at menn har en større del av hjernen som kalles den prefrontale cortexen, og at kvinner har sterkere deler som går på instinkter og annet. Vi er jo tross alt forskjellige på så mange vis. Synes ikke jeg har noen problemer med å forelske meg ordentlig godt heller ... :-P

Cheers!

-runekki

;-)

Men nå var det ikke det det ble spurt om. Det ble spurt om man ville gjøre det slutt med kjæresten om man ble forelsket i noen og man visste det var gjensidig, ikke at man skulle gjøre aktive handlinger mens man var sammen med en annen, men har man lyst til å bli sammen med denne nye man er forelsket i så er det jo uansett bedre å gjøre det slutt, for det blir jo for dumt å holde sammen med kjæresten om man egentlig vil ha en annen?

Og om du ikke blir forelsket i andre mens du har en kjæreste, så blir jo dette irrelevant for diskusjonen, for da kommer jo du ikke til å havne i en slik situasjon der du blir forelsket i en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...