Gå til innhold

Gjøre det slutt med kjæresten om man ble forelsket i en annen ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom forholdet deres ikke var så bra . Eks kjedelig sexliv og dere var gått lei mannen / dama deres for flere år siden kanskje . Ville dere gjordt det slutt og satset allt på den nye dere ble forelsket i mens dere var i et forhold ? Om forelskelsen var gjensidig og dere visste dere vil få han / henne ?

Hvor mange ville våget å gjøre det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tøff nok

Hvem våger det ? .??

Er vel ikke noe tøft i det ?

Feigt vil jeg si det er . Gå heller ut av forholdet før du innleder et nytt. Gjør opp for deg på en real måte, før du stikker.

Tipper du er en mann !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem våger det ? .??

Er vel ikke noe tøft i det ?

Feigt vil jeg si det er . Gå heller ut av forholdet før du innleder et nytt. Gjør opp for deg på en real måte, før du stikker.

Tipper du er en mann !

Det blir da ikke riktig å henge i lag med dama / typen dersom man er forelsket i en annen ? Da er det bedre å gjøre det slutt fremfor å føre den man bor sammen med bak lyset . Forde man ønsker og tenker på en annen . Noe mannen / dama garantert vil merke . At hun / han ikke er nr 1 for deg lenger .

Har man ikke følelser for dem lengre annet enn at det er trygt og godt i forholdet . Så er det rett å gjøre det slutt . Alle fortjener å være nr 1 for sin partner og ikke nr 2 . Noe man nøye seg med kunn forde man er for feig til å gå ut av forholdet .

Selvfølgelig bør man A ) Enten be om en pause i forholdet eller B ) Gjøre det slutt og forklare hvorfor .

Det er ikke feigt - det er riktig og tøfft å gjøre det .

Hvem ønsker å være bare nr 2 for sin partner ? Mens tankene er hos en annen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man ikke er forelsket i kjæresten sin, har dårlig sexliv og dårlig kommunikasjon generelt, så burde dere vært kvitt hverandre for lenge siden.

For meg er ærlighet og toleranse det viktigste i et forhold, samt respekt og godt sexliv (ellers er det ikke lang vei til noen andre), og dere må da være forelsket eller være kjærlighet i lufta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøff nok

Dersom man ikke er forelsket i kjæresten sin, har dårlig sexliv og dårlig kommunikasjon generelt, så burde dere vært kvitt hverandre for lenge siden.

For meg er ærlighet og toleranse det viktigste i et forhold, samt respekt og godt sexliv (ellers er det ikke lang vei til noen andre), og dere må da være forelsket eller være kjærlighet i lufta.

Akkurat det jeg mente !

Det å bli i et dårlig forhold til man har funnet en annen er feigt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -svime-

Jeg har akkurat gått ut av 14 års ekteskap av akkurat de grunnene du beskriver. Riktignok ble kontakten med "den andre" kuttet, men han ga meg et spark bak slik at jeg kom meg ut av det kjedelige livet jeg levde. Jeg vet det høres egoistisk ut, og det er det også, men jeg så ikke noen fremtid sammen. Jeg var lei av å prøve, lei av å gå rundt å føle meg nedstemt og utilpass.

Kontakten med "den andre" er gjenopptatt, jeg vet ikke om det er noe å satse på, men han er en veldig god samtalepartner akkurat nå. Hvor tøff jeg er vet jeg ikke, men jeg har tatt et valg. Et veldig tungt et. Og det er KUN med hensyn til meg selv. Jeg vet ikke om jeg får det bedre, men jeg håper det. Når jeg en gang får hodet over vannet.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom forholdet deres ikke var så bra . Eks kjedelig sexliv og dere var gått lei mannen / dama deres for flere år siden kanskje . Ville dere gjordt det slutt og satset allt på den nye dere ble forelsket i mens dere var i et forhold ? Om forelskelsen var gjensidig og dere visste dere vil få han / henne ?

La de forelskede FÅ hverandre !

For dersom de ikke får hverandre , går de bare rundt å sårer masse andre folk de ikke er forelsket i , men bruker som erstatning for den de ikke kan få , men er forelsket i . Skjønner dere ? At mange uskyldige mennesker såres rundt dem , når de som er forelsket , ikke kan få hverandre av praktiske grunner . Andre forelsker seg jo i dem også , men de betyr ingenting for deg . Man bare bruker dem for å leve vidre med sin egen ulykkelige forelskelse man ikke kan få . Forde man tross alt ikke kan leve uten sex og intimitet i lengden , så blir andre mennesker bare " brukt " som trøst og erstatning for DEN man ikke kan få .

Det er best for ALLE , at de som er forelsket får hverandre . Det er en mening med det når en mann og en kvinne dras mot hverandre av sterke , uante , biologiske og instinktive krefter de ikke har kontroll over selv . Mener jeg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg følelsene. Føles det ut som du har møtt den rette så gå for det! :)

Heller det enn å leve hele livet og lure på, "hva hvis"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La de forelskede FÅ hverandre !

For dersom de ikke får hverandre , går de bare rundt å sårer masse andre folk de ikke er forelsket i , men bruker som erstatning for den de ikke kan få , men er forelsket i . Skjønner dere ? At mange uskyldige mennesker såres rundt dem , når de som er forelsket , ikke kan få hverandre av praktiske grunner . Andre forelsker seg jo i dem også , men de betyr ingenting for deg . Man bare bruker dem for å leve vidre med sin egen ulykkelige forelskelse man ikke kan få . Forde man tross alt ikke kan leve uten sex og intimitet i lengden , så blir andre mennesker bare " brukt " som trøst og erstatning for DEN man ikke kan få .

Det er best for ALLE , at de som er forelsket får hverandre . Det er en mening med det når en mann og en kvinne dras mot hverandre av sterke , uante , biologiske og instinktive krefter de ikke har kontroll over selv . Mener jeg .

For å si det enkelt ! Jeg har selv knust mange mannehjerter og brukt dem og forlatt dem raskt - forde jeg ikke fikk han jeg var forelsket i . Nettopp forde jeg ikke kan leve uten sex og intimitet i lengden . Jeg ønsket ikke å såre eller utnytte andre , men klarte ikke å la være . Forde jeg kan ikke være alene i lengden uten å bli sprø av det selv . Jeg har såret utrolig mange menn og gitt de falske forhåpninger om forhold til meg , helt sikkert . Men det skyldes at jeg selv var uheldig og ikke lykkelig , forde jeg ikke fikk den jeg ville ha ..Sån sett var jeg uskyldig i det . Når ikke jeg er lykkelig blir ikke andre det heller . Enkelt og greit . Sån fungerer verden og det sosiale samspill mellom mennesker ofte , desverre .

Derfor sier jeg - for å unngå å såre andre og gi de falske forhåpninger , LA DE FORELSKEDE FÅ HVERANDRE ! Det er best for alle rundt dem til syvende og sist .

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Jeg har våget dette 3 ganger. Aldri angret! :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Orfeus||Eurydike
Det er best for alle rundt dem til syvende og sist .

Helt enig, evig eies kun det tapte sa kjærringa og flytta senga på loftet.

Forde man tross alt ikke kan leve uten sex og intimitet i lengden , så blir andre mennesker bare " brukt " som trøst og erstatning for DEN man ikke kan få .

Helt enig, den som peker på alt en ser, må gråte når andre ler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SLÅ OPP uansett hvor vondt det blir for den andre personen. Utroskap er noe som sårer dypt og sårene gror aldri igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde ikke at spørsmålet var om utroskap, spørsmålet var vel om man hadde slått opp om man ble forelsket i en annen og at det var gjensidig. Eller har jeg misforstått? Det å være forelsket i en annen som vil ha deg er vel ikke akkurat det samme som å være utro og iallefall ingenting man kan hjelpe for. For de av dere (Runekki)som sier at dere aldri kunne gjort det, tenker dere da på utroskap eller å bli forelsket i en annen? Hvor gammel er du og hvor lenge har ditt lengste forhold vart? Jeg vil tro at det er ytterst sjelden at en person som har vært gift i f.eks ti år og som har barn kaster hele ekteskapet på båten med en gang de møter motstand i forholdet som f.eks mangel på sex og en ny forelskelse. De aller fleste vil vel tenke seg godt om og kanskje prøve å jobbe med forholdet før man slår opp, og dessuten vet man vel ikke hvor lenge en forelskelse vare. Dette med at et forhold blir dårlig er i likhet med forelskelse en prosess som tar tid og man gjenkjenner det kanskje ikke med en gang.

Som svar på spørsmålet fra TS: Jeg har gjort det og angrer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man elsker den man er med og har det fint sammen så mener jeg at nei man burde ikke gå for en forelskelse man plutselig har fått. Da bør man heller jobbe med sitt eget forhold og gjøre alt for å glemme forelskelsen.

Hvis man ikke elsker den man er med og ikke har det så fint sammen mener jeg at man uansett ikke burde være sammen.

Konklusjon? Dette er ingen problemstilling.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste blir forelsket eller betatt av andre selv om vi allerede er i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...