Gjest gjest Skrevet 24. februar 2011 #1 Del Skrevet 24. februar 2011 Ofte når det skjer noe kan man få høre kommentaren "Ta det som en mann". Hvorfor bruke det uttrykket når så mange menn er feige selv i mange situasjoner? ;p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeWaters Skrevet 24. februar 2011 #2 Del Skrevet 24. februar 2011 "Ta det som en mann" betyr å bite tenna sammen og grave ned sorger/frustrasjoner/sinne så langt inne i hjerne til det eksploderer ukontrollert. Vil aldri anbefale noen å ta det som en mann 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #3 Del Skrevet 24. februar 2011 "Ta det som en mann" betyr å bite tenna sammen og grave ned sorger/frustrasjoner/sinne så langt inne i hjerne til det eksploderer ukontrollert. Vil aldri anbefale noen å ta det som en mann Jeg vet. Best å ikke ta det som en mann , hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2011 #4 Del Skrevet 24. februar 2011 Ta det som en mann betyr å ikke bry seg. Sier noen du har stygg frisyre eller stygge klær? Ta det som en mann! Blir du dumpet av fyren din som egentlig ikke var særlig bra fyr uansett? Ta det som en mann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en dag i morra Skrevet 24. februar 2011 #5 Del Skrevet 24. februar 2011 Når det gjelder dette med sorgen så blir uttrykket for min del mistolket, så hva har så dette motet med måtehold å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #6 Del Skrevet 24. februar 2011 Jeg trodde det kom fra litt gammelt av da menn ble oppdratt til å være tøffe og fryktløde og sterke.....?.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #7 Del Skrevet 24. februar 2011 Å ta det som en mann betyr at man er tøff, ikke lar seg styre av følelser, ikke blir hysterisk og mister kontrollen. Menn er mer rasjonelle enn kvinner. Menn lar fornuften styre mens kvinner lar følelsene styre. Derfor sier man at man skal "ta det som en mann". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest L Skrevet 24. februar 2011 #8 Del Skrevet 24. februar 2011 Utrykket "ta det som en mann" forbinder eg med at man viser styrke og stolthet selv om man tar en avgjørelse/opplever noe hvor en egentlig er ganske sårbar. Folk takler situasjoner forskjellig, syntes ikkje menn er feige av den grunn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #9 Del Skrevet 25. februar 2011 Fordi vi i de fleste situasjoner er mindre feige enn kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #10 Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg har forstått det slik at motstykke til mann er gutt, ikke kvinne. Alså at det handler om å opptre som en voksen. Det har ikke noe med kjønnsroller å gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passing by Skrevet 25. februar 2011 #11 Del Skrevet 25. februar 2011 Å ta det som en mann betyr at man er tøff, ikke lar seg styre av følelser, ikke blir hysterisk og mister kontrollen. Menn er mer rasjonelle enn kvinner. Menn lar fornuften styre mens kvinner lar følelsene styre. Derfor sier man at man skal "ta det som en mann". Ok, da er jeg en mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en dag i morra Skrevet 25. februar 2011 #12 Del Skrevet 25. februar 2011 Ok, da er jeg en mann. Nei, du er bare veldig fornuftig og tenker ikke bare meg, meg og... meg.. jeg har en sterk mann i ryggen som støtter meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 25. februar 2011 #13 Del Skrevet 25. februar 2011 Fordi vi i de fleste situasjoner er mindre feige enn kvinner. Etter mange innlegg om menn her kan det se ut som at det ikke stemmer =p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #14 Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg er vant til en lengre versjon av uttrykket: ta det som en mann - syt og klag! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en dag i morra Skrevet 25. februar 2011 #15 Del Skrevet 25. februar 2011 Syt og klag er bare en oppvarming, før en står med hodet inni ovnen og banner mens rensen river i lungene og tårene triller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå