Gå til innhold

Holde sofaen pelsfri


Auri

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Errr, de får man kjøpt på klesbutikk, eller noen enda bedre på dyrebutikk. Har en slik til klær, men det komer jo til å gå med en rull i uka om jeg skal bruke den på sofaen.

Du burde skaffe deg en sånn: http://www.bunadshandel.no/index.php?_a=viewProd&productId=48

Den er kjempebra (jeg har ikke akkurat denne, men lignende), og det er bare å fjerne hårene fra den og fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker gule oppvaskhansker, trenger ikke å fukte dem, bare dra hånden med hansken på litt bestemt over det som skal "avpelses" og det kommer av i store dotter. :-)

Forøvrig litt imponert over Quasis, vi klarer ikke å kontrollere at katten ikke er i sofaen, spesielt ikke når vi ikke er hjemme. ;)

Men det pleddtipset er ganske bra, katten vår legger seg også alltid oppå noe hvis han kan. En pute, et pledd, en genser som er glemt ryddet.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, våre også skal gjerne ligge oppå ting. Aviser og handlenett er favorittene :ler: Ligger det noe sånt på gulvet, er kattene trykt inntil hverandre oppå.

Men akkurat nå ligger de mellom meg og mannen min i sofaen og sover :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ser man det! :fnise: Da skal det ikke bli noe problem å få tak i. :) Det skal innrømmes at det ikke har vært lett heftig etter den da.. Har bare spurt på et par butikker jeg har vært innom, men har nesten regnet med at den var helt avlegs. Godt å se at noe holder stand! Denne blir fin-fin til min sofa iallefall, for her legger ikke pusene seg på angitt plass. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker gule oppvaskhansker, trenger ikke å fukte dem, bare dra hånden med hansken på litt bestemt over det som skal "avpelses" og det kommer av i store dotter. :-)

Forøvrig litt imponert over Quasis, vi klarer ikke å kontrollere at katten ikke er i sofaen, spesielt ikke når vi ikke er hjemme. ;)

Men det pleddtipset er ganske bra, katten vår legger seg også alltid oppå noe hvis han kan. En pute, et pledd, en genser som er glemt ryddet.. ;)

Hehe takk for det :)

Vi lærte han til med en gang vi fikk han, at han bare fikk ligge på teppe. Så nå jeg ser han vil opp i sofaen, finner jeg frem teppe og gir klarsignal. Når vi ikke er hjemme er han ikke i stuen. Han har kattedør inn til kjelleren. Der har han maten og sin egen liggeplass han kan håre på... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så mye klaging pga kattehår! Visste dere ikke hva dere gikk til når dere skaffet katt?

Har man bestemt seg for å ha et kjæledyr, må man ta med seg både det negative og positive med det. Katten blir som et familiemedlem, hvis ikke, gi fra deg katten, da har den det ikke godt.

Det finnes støvsuger og børster.. hvorfor i alle dager klage?

Kos dere med katten og ikke se på den som et ork!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så mye klaging pga kattehår! Visste dere ikke hva dere gikk til når dere skaffet katt?

Har man bestemt seg for å ha et kjæledyr, må man ta med seg både det negative og positive med det. Katten blir som et familiemedlem, hvis ikke, gi fra deg katten, da har den det ikke godt.

Det finnes støvsuger og børster.. hvorfor i alle dager klage?

Kos dere med katten og ikke se på den som et ork!!

Så katten har det ikke bra og en skal gi den ifra seg om man sukker litt i de verste røyteperiodene? Jaja...

Vi har gitt hverandre råd om hvordan vi skal løse problemet på best mulig måte, og det er det.

Om man sukker litt over ungen som griner døgnet rundt, skal en gi fra seg den og da? For man burde jo vite at barnegråt hører med når en får unger... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så mye klaging pga kattehår! Visste dere ikke hva dere gikk til når dere skaffet katt?

Har man bestemt seg for å ha et kjæledyr, må man ta med seg både det negative og positive med det. Katten blir som et familiemedlem, hvis ikke, gi fra deg katten, da har den det ikke godt.

Det finnes støvsuger og børster.. hvorfor i alle dager klage?

Kos dere med katten og ikke se på den som et ork!!

Hvor i alle dager ser du klaging over kattene?! Jeg klager ikke over at kattene mine røyter, det gjør katter bare, jeg "klager" over at jeg ikke har greid å finne en effektiv måte å ta bort håret på. Dermed starter man en tråd for å få gode råd, og det har man fått ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp skinnsofa :jepp:

Vi hadde nesten tenkt til å bytte ut vår gamle, slitne sofa før vi fikk kattungen i hus. Fant en grei nok sofa i immitert skinn på Jysk, men vi fant ut at vi ville droppe det. Heldigvis, for hadde vi kjøpt den, så hadde den allerede vert moden for utskiftning nå 8 måneder senere. Kattungen er litt vel glad i å bruke klør på sofan. Ikke for å klore (han har både klorebrett og klorestativ), men under lek.

Ikke er det mulig å holde kattene vekke fra sofan heller, dessuten liker vi å ha de i sofan. En stor grunn til å ha katter for vår del er kosen :rodmer: Så da går det i klesbørste og støvsuger.

Kan forøvrig ikke tenke meg at klesruller er et spesielt godt eller økonomisk alternativ. Tror det hadde gått minst en rull i uka om jeg hadde brukt det til å gå over sofan. Husker ikke helt hvor mye jeg betalte for klesbørsten, kanskje var det typ 17 kr, eller rundt 70. Ikke dyre greiene i alle fall :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så mye klaging pga kattehår! Visste dere ikke hva dere gikk til når dere skaffet katt?

Har man bestemt seg for å ha et kjæledyr, må man ta med seg både det negative og positive med det. Katten blir som et familiemedlem, hvis ikke, gi fra deg katten, da har den det ikke godt.

Det finnes støvsuger og børster.. hvorfor i alle dager klage?

Kos dere med katten og ikke se på den som et ork!!

Oj oj oj, her var det aggresjon. Det er da ingen her som har klaget, vi utvekslet jo bare ideer for hvordan vi best mulig kan fjerne kattehår fra møbler. Gjør det oss til dårlige katteeiere? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carleigh-Ann

Hvor får man kjøpt slik gammeldags klesbørste? Jeg har vært på leiting etter en sånn, men ikke funnet noe sted.

Jeg tenker også at katter = hår på klær og møbler, men det er frustrerende når jeg en gang i uka bruker en TIME på å rense sofaen med støvsuger og kattebørste! Og da er det fortsatt hår igjen etterpå også :rolleyes:

Tenker du på sånn klesbørste med klister? De kjøper jeg på H&M. Koster vel ca 40 kr. Funker på sofaen min for å få vekk pels iafall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange burde IKKE ha katt eller dyr generelt!

Jaha, hva er det folk har sagt her i tråden som tilsier at de ikke burde hatt dyr da? :klo:

Tenker du på sånn klesbørste med klister? De kjøper jeg på H&M. Koster vel ca 40 kr. Funker på sofaen min for å få vekk pels iafall..

Nei, det blir uøkonomisk, og lite miljøvennlig, i lengden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...