Gå til innhold

Holde sofaen pelsfri


Auri

Anbefalte innlegg

Kattene er midt i røytesesongen og jeg blir GAL. Sofaen er lysegrå og lodden ti minutter etter at jeg har støvsugd av den. Støvsugeren tar ikke alt heller. Så jeg står og børster hele sofaen med den børsten jeg bruker på kattene... Eneste som greier å fjerne pelsen av det jeg har i hus.

Deres beste tips til å få pels av møblene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk (evt våte) engangshansker

Neglebørst

Klesrulle

Billig laken eller pledd over sofaen i den verste røyteperioden

Bruk furminator på katta :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Canis lupus

Jeg har kjøpt en slik "marihøne-børste" hos dyrebutikken her. Den er FANTASTISK. Den tar ALT, overalt. Jeg elsker den, beste kjøpet jeg har gjort noen gang! Å fjerne bikkje og kattehår går lett som bare det! :)

http://www.nordiskhms.no/nettbutikk/index.php?productID=158

Står at man burde bruke en annen børste på møbler, men jeg syntes denne er SUPER :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to katter røyter og som bare det for tiden. Jeg har lagt tepper i sofaen og det hjelper. Kjøpte to fleece tepper på Ikea til 19 kr stk og de er lette og vaske også. Ser at sofaen holder seg bedre og når det kommer besøk er det bare til og ta av. :catmilk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også pledd for å beskytte sofaen, men for å fjerne hårene synes jeg en god gammeldags klesbørste fungerer best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gitt opp..

jeg har rett og slett resignert og lever bare innrforstått med at livet mitt er bepelset.. Godt jeg er singel sier bare jeg, er jo fan mæ hår OVER alt.. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som så at når jeg har bestemt meg for å ha katt, må jeg samtidig finne meg i at det er hår på sofaen. Jeg fjerner hår med støvsugeren annenhver dag, mer enn det orker jeg ikke styre :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det beste er jo å holde dyrene av sofaen, men ellers kan du legge et pledd der. Kattene vil fort velge å legge seg på pleddet, hvertfall min - ser den et pledd er den 100% innstilt på å røyte det ned :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også pledd for å beskytte sofaen, men for å fjerne hårene synes jeg en god gammeldags klesbørste fungerer best.

Jeg kjøpte en klesbørste tilsvarende denne, helt genial, og mye enklere enn å dra fram hele støvsugeren. Som forøvrig ikke tar så godt jeg skulle ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en klesbørste tilsvarende denne, helt genial, og mye enklere enn å dra fram hele støvsugeren. Som forøvrig ikke tar så godt jeg skulle ønske.

Min ser slik ut på den ene siden, og har bust på den andre siden. Om jeg bruker siden med stoff, må jeg stoppe ofte for å fjerne hårene, så jeg foretrekker definitivt siden med bust for å fjerne det verste først. Nå har jeg langhåret hund, da - ikke katt. Kan hende det er en viss forskjell der.

Helt enig i at støvsugeren bare funker sånn middels. Den tar liksom ikke det som har satt seg i sofaen/pleddet, kun det som ligger løst på overflaten :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt slik gammeldags klesbørste? Jeg har vært på leiting etter en sånn, men ikke funnet noe sted.

Jeg tenker også at katter = hår på klær og møbler, men det er frustrerende når jeg en gang i uka bruker en TIME på å rense sofaen med støvsuger og kattebørste! Og da er det fortsatt hår igjen etterpå også :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte en klesbørste tilsvarende denne, helt genial, og mye enklere enn å dra fram hele støvsugeren. Som forøvrig ikke tar så godt jeg skulle ønske.

Sånn har jeg og, absolutt genial!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt slik gammeldags klesbørste? Jeg har vært på leiting etter en sånn, men ikke funnet noe sted.

Gjorde et kjapt søk og fant denne. Godt mulig du kan finne bedre børster eller tilbud, dette var det første jeg fant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en sånn kattehårfjerningsdag selv her. Helt utrolig hvor mye hår det blir altså! :sukk:

Her støvsuges det hver dag, men det later ikke til at det hjelper særlig.. Jeg har et deilig teppe på stuen som jeg bare ikke klarer å kvitte meg med. Først ble det støvsuget etter alle kunstens regler, så tok jeg en sånn gammeldags skurebørste og dro over mens den var litt fuktig, deretter tok jeg rett og slett flathånda og dro hardt over (har brannsår nå.. )Selv om jeg gjør dette en gang i uken, samler jeg opp stoore hauger med hår hver gang.

Jeg er full av kattehår hele tiden selv og.. Jeg var hos fysio forrige uke, og tok en nyvasket svart tighs ut av tørketrommelen før jeg dro. Når jeg skulle plassere meg på benken, gikk fysioterapauten og hentet et ekstra laken, for som han sa: -Det er jo endel allergikere som kommer hit... DET var flaut det! :blush: Jeg hadde ikke lagt merke til det selv engang. Men så er jeg jo så vant med at det alltid er noen kattehår (eller hele katter) på meg at jeg tenker ikke over det engang. :fnise:

På glatte stoffer er det mest effektivt med en fuktig klut eller klesbørste, men som sagt, noe verre med litt langhårede tepper o.l. Ellers hjelper det litt på å børste pus innimellom da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Børster begge pusene hver dag! :) Sofaen vår er i litt cordfløyels-aktig stoff (vanskelig å forklare) og håra klistrer sef skikkelig fast...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du skulle hatt noe sånt som jeg driver og leter etter. Det er en sånn taperulle. En rulle med tape på (som går fram av navnet :jepp: ) som man ruller bortover sånn at hårene fester seg. Den har mange lag, som man fjerner etterhvert som de blir fulle. Noen som vet hvor man kan få noe sånt i disse dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du skulle hatt noe sånt som jeg driver og leter etter. Det er en sånn taperulle. En rulle med tape på (som går fram av navnet :jepp: ) som man ruller bortover sånn at hårene fester seg. Den har mange lag, som man fjerner etterhvert som de blir fulle. Noen som vet hvor man kan få noe sånt i disse dager?

Overalt. Clas Ohlson, H&M, Cubus... Be om en klesrulle og hold frem en femtilapp :) Forresten anbefaler jeg deg å droppe H&M. Jeg kjøpte min siste rull derfra, og den var ikke spesielt bra. Gjør jobben, men jeg har hatt mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Errr, de får man kjøpt på klesbutikk, eller noen enda bedre på dyrebutikk. Har en slik til klær, men det komer jo til å gå med en rull i uka om jeg skal bruke den på sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...