Gå til innhold

Vet ikke hvordan jeg skal reagere!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Sliter med motstridende følelser omkring en sak mellom kjæresten min og meg. Vi hadde litt turbulens tidlig i forholdet, men det har gått seg til, nå har vi vært sammen i et år og ting har fungert veldig bra. Noen av problemene gikk på damebekjentskaper som jeg rett og slett følte meg ubekvem med, og noen mannlige bekjente som han ikke likte. Jeg sluttet å ha kontakt med dem, for dette har vært menn fra diverse nettsteder osv, som jeg ikke har behov for å ha noe kontakt med i det hele tatt. Hvis det kunne hjelpe på forholdet, var ikke valget vanskelig i det hele tatt. Det samme har han gjort.

Siden vi bor et stykke fra hverandre, har vi ikke hatt noen felles kjente, vi har derfor blitt enige om å prøve å introdusere hverandre for folk vi kjenner, som vi kan trives sammen med. Vi har funnet ut at vi skal prøve å være mer sammen med folk i ca samme alder som oss selv, og som ikke har småbarn. Dette fordi vi er glade i å gå ut, og å reise, og vi har ikke småbarn selv. Det med alder syns jeg er viktig fordi jeg som regel er mest på bølgelengde med folk som er noenlunde på samme alder som meg selv. Vi er i midten av 30-årene, og jeg finner best tonen med de som er mellom 30-40 år.

Så kommer vi til saken:

Ei av de jeg ikke syns det var noe ok at han hadde kontakt med, er 15 år yngre enn oss. Jeg følte meg rett og slett ganske dum, fordi han flere ganger viste meg bilder av henne på facebook, og fortalte hvor fantastisk pen han syns hu var. De var ikke nære venner, mest chatting, og fordi det såret meg, sluttet han med chattinga. Nå kommer han og forteller at han har skrevet med henne, og de har funnet ut at vi burde bli bedre kjent. Hun har kjæreste, så da blir vi jo liksom to par. Han hadde også snakket med henne om at det var så kjedelig å reise bare oss to, så kanskje vi skulle dra på ferie sammen med dem. Jeg sitter her og føler meg litt overkjørt. Vi har begynt å bli kjent med noen andre par, og så plutselig virker det som om de er helt glemt pga disse her. Denne jenta er faktisk ikke så mange år eldre enn min datter. Hun har flere hundre bilder av seg selv på facebook, i alle mulige positurer, hun hyler jo om oppmerksomhet, og det stadiet der er jeg egentlig over for lengst. Nå vet jeg egentlig ikke hva jeg skal si til ham, det er nesten så jeg får lyst til å ta opp kontakten med noen av de mennene han ikke likte. Hvordan skal jeg angripe dette, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva har jeg tilfelles med disse to? (andre paret)

På ferie hadde jeg følt meg som en mamma med disse to...

Kan du jo si?

Herrefred. Er dette virkelig sant? Om det er: Lykke til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har jeg tilfelles med disse to? (andre paret)

På ferie hadde jeg følt meg som en mamma med disse to...

Kan du jo si?

Herrefred. Er dette virkelig sant? Om det er: Lykke til.

Ts her. Ja, det er virkelig sant. Ja, jeg sitter faktisk med den følelsen, at jeg kommer til å føle meg som en mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har funnet ut at vi skal prøve å være mer sammen med folk i ca samme alder som oss selv, og som ikke har småbarn. Dette fordi vi er glade i å gå ut, og å reise, og vi har ikke småbarn selv. Det med alder syns jeg er viktig fordi jeg som regel er mest på bølgelengde med folk som er noenlunde på samme alder som meg selv. Vi er i midten av 30-årene, og jeg finner best tonen med de som er mellom 30-40 år. Ei av de jeg ikke syns det var noe ok at han hadde kontakt med, er 15 år yngre enn oss. Jeg følte meg rett og slett ganske dum, fordi han flere ganger viste meg bilder av henne på facebook, og fortalte hvor fantastisk pen han syns hu var. De var ikke nære venner, mest chatting, og fordi det såret meg, sluttet han med chattinga.

Nå kommer han og forteller at han har skrevet med henne, og de har funnet ut at vi burde bli bedre kjent. Hun har kjæreste, så da blir vi jo liksom to par. Han hadde også snakket med henne om at det var så kjedelig å reise bare oss to, så kanskje vi skulle dra på ferie sammen med dem. Jeg sitter her og føler meg litt overkjørt. Vi har begynt å bli kjent med noen andre par, og så plutselig virker det som om de er helt glemt pga disse her. Denne jenta er faktisk ikke så mange år eldre enn min datter. Hun har flere hundre bilder av seg selv på facebook, i alle mulige positurer, hun hyler jo om oppmerksomhet, og det stadiet der er jeg egentlig over for lengst.

Hva har denne dama som også har kjæreste gjort for noe galt?

Bare spør ...

Cheers!

-runekki

;-)

Jeg får ikke et inntrykk av at hun har gjort noe galt. Men realistisk sett: Les over.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har denne dama som også har kjæreste gjort for noe galt?

Bare spør ...

Cheers!

-runekki

;-)

Før du kommer med dine "vise" ord, Runekki, så bør du kanskje lese innlegget skikkelig. Det var faktisk ting vi ble enige om. Så snur plutselig ting seg helt på hodet. Hun har ikke gjort noe galt, men jeg føler meg altså overkjørt pga det vi avtalte, og jeg har ikke lyst til å måtte være med folk som er i en helt annen fase i livet enn meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere avtalte at du ikke skulle ha med deg noen menn inn i forholdet deres, som du kjenner fra "singellivet" også?

Vel. Ta dette paret med på ferie! - Men hvorfor ikke foreslå å at du tar med noen av de mennene dere avtalte at du ikke skulle ha noe særlig kontakt med i tillegg. Ja, hvorfor ikke?

(Hadde jeg og min samboer vært singel lenge, hadde vi sikkert BEGGE hatt folk vi ikke ønsket å invitere til oss eller henge med som par-venner. Er det virkelig urimelig?)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig spesielt å reise på ferie med noen man føler seg ukomfortabel med, det hadde jeg aldri gjort. Og det skurrer også litt hos meg når han kommenterer hvor pen hun er og er så opptatt av denne jenta, virker nesten som han er litt betatt.

Du må si i fra, ikke la deg overkjøre. Det er ikke bare han som skal kose seg på ferie, det skal du også, og reiser dere på parferie kan man ikke bare gjøre som man vil etter min mening, da bør man komme til felles enighet.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen er tydelig at han er opptatt av denne jenta av andre grunner enn vennskap. Og min erfaring er at magefølelsen oftest har rett.

Jeg hadde sagt fra. Og dersom han ikke hadde skjønt og respektert meg, ja så ville det vært bekreftelsen på at han har andre motiver med dette enn han gir uttrykk for.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Takk for svar alle sammen! Runekki lurte på hvor gammel kjæresten hennes var, han er jevngammel med henne. Og ja, jeg føler meg faktisk litt truet av å skulle være sammen med henne, og grunnen til det har jeg skrevet i hovedinnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er i midten av 30-årene, og denne jenten er altså 20 år ca? Skjønner veldig godt at du er skeptisk. Nå kjenner jeg ikke din kjæreste, men hadde min kjæreste hatt lyst til å pleie kontakten med en 15 år yngre jente, hadde jeg nok reagert. Mest fordi jeg vet at han normalt ikke har noen interesse for så unge jenter.

For all del, det kan jo vise seg at dere faktisk har noe til felles, så det skader jo ikke å treffe disse menneskene. Men å dra på ferie sammen før dere har rukket å bli kjent med dem, virker veldig spesielt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man skal gjøre og evt hvem som skal være med på ferie synes jeg man bør komme til felles enighet om. Man bruker faktisk endel penger på reisen, og det å bruke penger på en tur som man kanskje ikke kommer til å trives så godt med er jo litt kjipt. For all del, kanskje hadde dere kommet godt overens, men er enig med du. Interesser osv er kanskje litt ulikt. Om ikke du vil ha med dette paret med på tur, burde han bare respektere det. Skurrer derimot litt det at han har åpenbart hatt kontakt med denne jenta etter dere ble enige om at han ikke skulle det. Hva godt får han utav å ha kontakt med ei 15 år yngre jente? Han skal synes at DU er pen, og at det er DEG han skal se på og beundre i ferien deres.. ikke henne!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

. Og det skurrer også litt hos meg når han kommenterer hvor pen hun er og er så opptatt av denne jenta, virker nesten som han er litt betatt.

Denne reagerte jeg også på. Hvis kjæresten min hadde fortalt meg at han syntes en annen dame/jente var fantastisk pen og var uvanlig mye opptatt av det, så ja...ville jeg stusset veldig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man skal gjøre og evt hvem som skal være med på ferie synes jeg man bør komme til felles enighet om. Man bruker faktisk endel penger på reisen, og det å bruke penger på en tur som man kanskje ikke kommer til å trives så godt med er jo litt kjipt. For all del, kanskje hadde dere kommet godt overens, men er enig med du. Interesser osv er kanskje litt ulikt. Om ikke du vil ha med dette paret med på tur, burde han bare respektere det. Skurrer derimot litt det at han har åpenbart hatt kontakt med denne jenta etter dere ble enige om at han ikke skulle det. Hva godt får han utav å ha kontakt med ei 15 år yngre jente? Han skal synes at DU er pen, og at det er DEG han skal se på og beundre i ferien deres.. ikke henne!

ts her. Det skal sies at han ville at vi skulle møte dem først, for å se an hvordan det gikk før vi evt reiste på tur. Men jeg skal innrømme at jeg syns det var sårende at han hadde brukt ordene "kjedelig" om det at bare vi to reiste på tur. Han sier at det ikke var SÅNN ment. Åh, syns alltid det er en så lettvint unnskyldning hvis man har sagt noe sårende, " det var jo ikke SÅNN ment, da..." Ang interesser, så har denne jenta og han musikk som felles interesse. Ikke utøvende musikk, det går rett og slett på å diskutere den og den sangeren, den og den gitaristen osv. Er glad i musikk jeg også, men ikke på det nivået der. Han sier også at det er meg han vil ha og at grunnen til at han trakk fram henne og fortalte hvor pen han syns hun var, i begynnelsen da vi var sammen, var fordi han syns jeg virka så voksen at han ikke regna med at jeg kunne bli såra over det, og at han ikke kunne skjønne at jeg, som er så pen selv (hans ord) brydde meg om det. Ærlig talt, man har vel følelser fordet! Nå virker det for meg som om han bare har venta på at jeg har skullet komme over det der, før han igjen har tatt opp kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal si nei til å dra på ferie med dem og skal finne et annet par. Du vet allerede at du ikke kommer til å få det fint på ferie. Så kan du samtidig spørre typen din hvorfor han er så hekta på denne jenta og be han være ærlig! Det er nok ikke kun pga vennskap.Han virker jo ikke særlig interessert i å bli venn med kjæresten hennes. Er også ganske dårlig gjort at han sier at det er kjedelig når dere drar alene på tur. Hvem i slutten av 30åra har vel lyst å dra på ferie med noen som er så ung? Jeg blir så oppgitt av slike menn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns du skal si nei til å dra på ferie med dem og skal finne et annet par. Du vet allerede at du ikke kommer til å få det fint på ferie. Så kan du samtidig spørre typen din hvorfor han er så hekta på denne jenta og be han være ærlig! Det er nok ikke kun pga vennskap.Han virker jo ikke særlig interessert i å bli venn med kjæresten hennes. Er også ganske dårlig gjort at han sier at det er kjedelig når dere drar alene på tur. Hvem i slutten av 30åra har vel lyst å dra på ferie med noen som er så ung? Jeg blir så oppgitt av slike menn..

Nei, hun foreslo faktisk for ham at han skulle legge til kjæresten hennes som venn på facebook, så de kunne bli litt kjent. Men det virket det faktisk ikke som han hadde så lyst til, "jeg syns egentlig han virker litt rar, han typen der jeg", sa han til meg. I alle dager. Skjønner ingenting jeg, han snakker jo litt mot seg selv. Jeg har egentlig lyst til bare å si nei, at jeg ikke er interessert i å skulle ha dem i vennekretsen vår, men så har jeg også tenkt at det kan være like greit å bare hoppe i det å møte de folka, så har jeg ihvertfall gitt det en sjanse. Det er dette dilemmaet jeg sliter litt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal følge magefølelsen din, TS. Antagelig kommer han til å lage noe voldsomst styr ut av at du ikke vil bli venner med disse folkene, men so what. Jeg gidder ihvertfall ikke å bruke tid og penger på folk jeg ikke ønsker å være sammen med. Gi han beskjed om at han gjerne må dra på ferie med dem, men da får han dra alene, så reiser du alene til Syden ("sikkert noen kjekke mannfolk som kan å varte opp kvinner der, så alene blir jeg ikke!").

Han kjæresten din høres ut som en dust med sosial intelligens langt under skostørrelsen sin. Man prioriterer kjæresten fremfor tilfeldige bekjentskaper (som man syns er sååå pene!). Ikke gidd å kast bort mr tid på han. Finn deg heller et mannfolk i stedet for en liten dust. :kose:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal følge magefølelsen din, TS. Antagelig kommer han til å lage noe voldsomst styr ut av at du ikke vil bli venner med disse folkene, men so what. Jeg gidder ihvertfall ikke å bruke tid og penger på folk jeg ikke ønsker å være sammen med. Gi han beskjed om at han gjerne må dra på ferie med dem, men da får han dra alene, så reiser du alene til Syden ("sikkert noen kjekke mannfolk som kan å varte opp kvinner der, så alene blir jeg ikke!").

Han kjæresten din høres ut som en dust med sosial intelligens langt under skostørrelsen sin. Man prioriterer kjæresten fremfor tilfeldige bekjentskaper (som man syns er sååå pene!). Ikke gidd å kast bort mr tid på han. Finn deg heller et mannfolk i stedet for en liten dust. :kose:

Det er det jeg på den ene siden har lyst til å gjøre, rett og slett å si at jeg ikke har lyst til å bli venner med dem. Han drar heller ikke uten meg, så den saken er grei (det har jeg ihvertfall inntrykk av..) En annen ting som også irriterer meg, er at han bruker utseende-argumentet mot meg, og sier at JEG er utseende-fokusert! Jeg har faktisk aldri kommentert pene menn til ham, sånn har jeg aldri vært, og de mennene jeg har vært i forhold med før, har heller aldri gjort sånt overfor meg. Det er han som holdt på med det tidligere. Da syns jeg det blir å snu ting på hodet å si at det er jeg som fokuserer på det. Jeg syns ærlig talt ikke det er rart at jeg blir litt såra når han har måttet fortelle meg om de han syns er såå pene. Han har slutta med det, men jeg føler faktisk at det stritter litt i mot i meg å bli venner med akkurat de han måtte dra fram den gangen.

På den andre siden blir jeg litt sånn at jeg tenker at, javel, så la oss møte disse folka da, så får vi se. Er vel kanskje det at jeg er litt nysgjerrig på hvordan han vil oppføre seg overfor henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen er tydelig at han er opptatt av denne jenta av andre grunner enn vennskap. Og min erfaring er at magefølelsen oftest har rett.

Jeg hadde sagt fra. Og dersom han ikke hadde skjønt og respektert meg, ja så ville det vært bekreftelsen på at han har andre motiver med dette enn han gir uttrykk for.

Ts her. Ja, og noe jeg også syns er litt sårende, er at det er HAN som har gjenopptatt kontakten med henne. Syns bare det var så unødvendig. Når ikke hun har tatt noe kontakt med ham, var det vel bare å la det ligge, siden han visste at jeg ikke var noe begeistret for det. Det virker jo som om han har fremstilt oss som om vi både har det gørr kjedelig sammen og ikke har venner. Det er absolutt ikke tilfelle, og jeg kan ikke fordra tanken på at hun kanskje tror hun skal være noe slags "støttekontakt" for ham.

Han har ikke nevnt noe mer om henne på en ukes tid, men jeg går jo rundt og tenker på det, for jeg føler at han har brutt avtaler vi hadde. Lurer sånn på om jeg skal vente med å si noe til han eventuelt tar det opp igjen, eller ta det først som sist. Samtidig er jeg redd de driver og chatter uten at jeg vet det. Uff, det her har gjort meg litt utrygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...