Gjest Airi Skrevet 25. februar 2011 #41 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Her er det vel to ofre - det er to som lever i et dårlig forhold. Jeg synes alt Havbris skriver er reflektert og godt (noe som ikke er første gang). Jeg tror ikke det å fortelle det løser noe som helst, og datteren kan ikke gjøre noe for å bedre dette forholdet. Jeg håper ikke du, ts, sitter med skyldfølelse over at situasjonen har blitt sånn som dette, for dette er ikke opp til deg å løse Endret 25. februar 2011 av Airi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Vixen- Skrevet 25. februar 2011 #42 Del Skrevet 25. februar 2011 Nå har ikke jeg lest noe særlig av de andre svarene her inne, så det kan hende jeg bare gjentar det samme som alle de andre. Men, TS.. Jeg synes ikke du burde si noe til moren din, men heller oppmuntre faren din til å ta motet til seg og ordne skillsmisse. Det er helt tydelig at de begge lever i et ekteskap de ikke trives i, og det blir heller ikke bedre med årene. Du skrev også at lillebroren din (som jeg antar er minst i søskenflokken) er rundt 21 år gammel, og det er mange år siden foreldrene dine prøvde å bo hver for seg.. Det kan hende det går lettere denne gangen nå som dere ungene er store? Dere forstår mer, og i dette tilfellet tror jeg nok både mor og far bli lykkeligere på hver sin kant, hver for seg- i stedet for å være låst i et ekteskap med noen man ikke tåler å dele seng med engang.. Og som du selv skriver, det blir ikke videre koslig å komme med barnebarn på besøk i juletider o.l til de to om de bare skal sitte og skule på hverandre? Jeg tror at jo tidligere de skiller seg, jo større er sjansen for at de kan finne seg en ny partner og kjærlighet i løpet av livet.. Synes forresten ikke at faren din skal fortelle om utroskapen til moren din rett og slett pga fornedringen og skammen det følger med for moren din sin del, og jeg ser for meg at hvis moren din er så irritabel så er muligheten enorm fr at hun vil bruke utroskapen mot han, som en slags svertekampanje for å få folk til å ta hennes parti og knekke han ekstra.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #43 Del Skrevet 25. februar 2011 Nå har ikke jeg lest noe særlig av de andre svarene her inne, så det kan hende jeg bare gjentar det samme som alle de andre. Men, TS.. Jeg synes ikke du burde si noe til moren din, men heller oppmuntre faren din til å ta motet til seg og ordne skillsmisse. Det er helt tydelig at de begge lever i et ekteskap de ikke trives i, og det blir heller ikke bedre med årene. Du skrev også at lillebroren din (som jeg antar er minst i søskenflokken) er rundt 21 år gammel, og det er mange år siden foreldrene dine prøvde å bo hver for seg.. Det kan hende det går lettere denne gangen nå som dere ungene er store? Dere forstår mer, og i dette tilfellet tror jeg nok både mor og far bli lykkeligere på hver sin kant, hver for seg- i stedet for å være låst i et ekteskap med noen man ikke tåler å dele seng med engang.. Og som du selv skriver, det blir ikke videre koslig å komme med barnebarn på besøk i juletider o.l til de to om de bare skal sitte og skule på hverandre? Jeg tror at jo tidligere de skiller seg, jo større er sjansen for at de kan finne seg en ny partner og kjærlighet i løpet av livet.. Synes forresten ikke at faren din skal fortelle om utroskapen til moren din rett og slett pga fornedringen og skammen det følger med for moren din sin del, og jeg ser for meg at hvis moren din er så irritabel så er muligheten enorm fr at hun vil bruke utroskapen mot han, som en slags svertekampanje for å få folk til å ta hennes parti og knekke han ekstra.. Mye bedre at hun får vite det tilfeldig av noen andre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gutt22 Skrevet 25. februar 2011 #44 Del Skrevet 25. februar 2011 Har opplevd samme situasjon, bare at moren min var utro. Jeg hadde noen misstanker da jeg så blikket på moren min og en annen mann, men jeg stolte på henne og fortalte ingenting til pappa. Et halvt år senere fant pappa det ut. Ble et sinnsykt styr der mamma og pappa var fulle, bannet og ropte. Søsteren min på 7 kom inn gråtene på soverommet mitt husker jeg. Kranglingen kom når de var fulle ca 4 ganger pr år. De er fortsatt sammen, men det er sikkert pga søsteren min. Poenget er at du bør konfrontere det til din utro faren din først. Om moren din finner det ut av en random blir hun knust. Må legge til at faren din er svak, som mange andre. Et skikkelig rævhøll om det stemmer at han er utro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå