Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Grunnen er : Jeg tåler ikke latex, og er ikke glad i kondomer ellers heller. Kaster opp når jeg prøver å svelge p-piller pga. En uheldig hendelse tidligere. Er redd sprøyter (ergo ikke p-sprøyte) og har ikke fått barn enda (så ingen spiral). Velger å ikke gå på ringen hele tiden de månedene vi er fra hverandre fordi jeg vil være uten hormonpreparatene hvis jeg kan. Det kan jeg jo ikke lenger snart riktig nok :) Sånn er det. Blitt en måned av gangen ca. 3-4 ganger nå. Gudskjelov snart over.

Du kan få satt inn spiral selv om du ikke har barn/har vært gravid.

Sannsynligheten for å få blodpropp er størst de første månedene etter oppstart på hormonprevensjon, og det du gjør ved å starte opp gang på gang er faktisk farligere enn å bruke hormonprevensjon hele tiden. Så lenge du ikke er arvelig disponert for blodpropp så er sannsynligheten for blodpropp så lav at det ikke er noe å tenke på en gang.

Statistikken tilsier at det er mye farligere å gå gravid enn å gå på hormonprevensjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Statistikken tilsier at det er mye farligere å gå gravid enn å gå på hormonprevensjon.

Jepp, pluss at røyking, usunt kosthold og inaktivitet antagelig også er langt større risikoøkere for blodpropp. Merkelig nok klager nesten aldri folk om dét på samme måten eller kaller det "kulssing med kroppen" :rolleyes:

Skrevet

"kulssing med kroppen"

Mente selvfølgelig "klussing". Kulssing med kroppen er det nok ingen som kaller det, nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...