Gå til innhold

Kroniske smerter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det var noen her inne som linket til en UK side der jeg så det ble solgt en kombinasjonspille som inneholdt kodein.. Husker ikke hva siden het.

Men er det sånn i UK at man faktisk går an å kjøpe så mye man bare vil, liksom? Uten resept?

Ikke meningen å kuppe tråden, men det fascinerer meg hvor forskjellige reglene kan være fra land til land.

NEI NEI NEI, det er ikke lov, så for all del ikke prøv å bestille fra nettet!!

Man kan jo kjøpe å ta med hjem, men om du blir stoppet i tollen i Norge har du et lite problem, de tar nok fra deg tablettene og gir deg en liten bot eller noe. Det er ikke lov! Om du får slike tabletter av legen og skal reise til utlandet må du ha det i orginalpakken slik at tollerne kan se at det er skrevet ut til edg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Chevy
Skrevet

Man kan jo kjøpe å ta med hjem, men om du blir stoppet i tollen i Norge har du et lite problem, de tar nok fra deg tablettene og gir deg en liten bot eller noe. Det er ikke lov! Om du får slike tabletter av legen og skal reise til utlandet må du ha det i orginalpakken slik at tollerne kan se at det er skrevet ut til edg.

Ok:) som sagt jeg skal ikke ha noe, men ble nysjerrig:)

Gjest Gjest
Skrevet

Linker til regelverk?

Skrevet (endret)

Linker til regelverk?

Hmm, dessverre vet jeg ikke helt hvor jeg finner det, men jeg trodde det var allmennkjent at det ikke er lov å bestille varer fra utlandet som man trenger resept for å hente ut i Norge, man kan bestille ting man har resept på, men da må man framvise at man har resept på det når tollvesenet stopper det. Men om man bestiller noe som f.eks er ulovlig i Norge er det ikke lov. Finner som sagt ikke regelverk på det, men er iallefall dette jeg har hørt fra flere kilder og som stemmer overens med at min venninne fikk bot da hun prøvde å bestille varer fra utlandet som ikek er tillatt i Norge.

Endret av Tropic
Gjest Gjest
Skrevet

Hmm, dessverre vet jeg ikke helt hvor jeg finner det, men jeg trodde det var allmennkjent at det ikke er lov å bestille varer fra utlandet som man trenger resept for å hente ut i Norge, man kan bestille ting man har resept på, men da må man framvise at man har resept på det når tollvesenet stopper det. Men om man bestiller noe som f.eks er ulovlig i Norge er det ikke lov. Finner som sagt ikke regelverk på det, men er iallefall dette jeg har hørt fra flere kilder og som stemmer overens med at min venninne fikk bot da hun prøvde å bestille varer fra utlandet som ikek er tillatt i Norge.

Det er fullt lovlig å importere en rekke reseptbelagte ting fra EU, men ikke USA. (Gjør dette jevnlig selv pga diverse kosttilskudd som koster skjorta her. Deriblandt b12 som jeg betaler ca 10% av om jeg handler i UK)

Importerer man fra USA blir det sendt tilbake om det blir stoppet, men i utgangspunktet er det ingen bot pga det. Det kan være om det kommer inn under narkotikaloven, men jeg har problemer med å tro at selv om det skulle teknisk sette være ulovlig, at de tar seg bryet med å bøtelegge.

Og hva da med personer fra UK som reiser på ferie? Det er "vanlig" å bruke paralgin forte der mot sterke smerter, så de fleste jeg kjenner har en pakke i reisevesken.

AnonymBruker
Skrevet

Trodde også dette var allmennt kjent, Min lenke

Gjest Gjest
Skrevet

Trodde også dette var allmennt kjent, Min lenke

"Reglene fungerer på den måten at du har lov å bestille tre måneders forbruk av et legemiddel over nettet så lenge dette selges lovlig og uten resept i det landet du kjøper fra. Om du fysisk er i landet har du lov til å ta med deg ett års forbruk hjem. "

Var det jeg mente jeg hadde hørt :)

En bekymring mindre, og mulig jeg tar med eg to pakker neste gang. Er ikke sikker på om jeg skal avgårde i løpet av vinteren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...