AnonymBruker Skrevet 22. februar 2011 #1 Del Skrevet 22. februar 2011 Har bare litt frustrasjon som må ut og kanskje høre om noen har tips til hva jeg kan gjøre. Jeg har ei venninne som jeg har veldig lyst å fortsette å ha kontakt med, men føler at fra hennes side krever hun mer av vennskapet enn jeg gjør. Vi var veldig gode venner på barneskolen og nå de siste månedene har vi fått opp igjen kontakten. Begge er i 20-åra. Jeg har en veldig aktiv jobb og er ofte sliten når jeg kommer hjem. Dagene går ganske fort vekk til trening og andre ting som bare må gjøres. Blir derfor sjelden jeg er sosial, kanskje 2 ganger i hverdagene og hele helgen er jeg alltid sosial. Denne "nye" venninna mi vil ofte møtes og finne på ting, gjerne hver gang hun har fri og hun er lite villig til å bli med på å møte flere venner samtidig. Hun vil gjerne være bare oss to og planlegge hva vi skal gjøre flere timer av dagen, alt fra at hun kan hente meg på jobb, lage middag sammen, se en film, gå en tur, overnatting osv. Jeg kan gjerne være med på kafe et par timer, se en film en kveld osv. Noen ganger er jeg med på ting, men jeg har flere venner og prøver å være litt sammen med alle. Hun gir ofte uttrykk for at hun er sliten og jobber veldig mye hun også. Sier ofte ting som "jeg skal jobbe tidlig på lørdag, derfor tenkte jeg at vi kunne slappe av på fredagskvelden". Jeg liker å være sosial med FLERE venner samtidig i helgene. Har en "venninnegjeng" utenom henne, som jeg har kjent i mange år, men hun vil aldri være med eller bli ordentlig kjent med dem. Synes det er vanskelig å vite hva jeg skal svare, spesielt hvis jeg har sagt nei mange ganger og det virker som hun blir sur når jeg sier mye nei. De gangene jeg sier nei og forklarer hvorfor reagerer hun med å ikke si noen ting og oppføre seg litt indirekte såra/irritert over at jeg "aldri" har tid. Om jeg sier jeg skal trene på kvelden, så spør hun om jeg kan gjøre det i morgen (ikke på en spøkefull måte heller). Jeg mener venner skal være uforpliktende og gøy. Ikke nødvendigvis overfladisk, men jeg mener at man trenger ikke se hverandre hver uke for å være venner. Dette har jeg til og med snakket med henne om en gang. Jeg har EI bestevenninne som er veldig nær og som jeg har kjent hele livet. Henne er det annerledes med. Vi snakker gjerne med hverandre om familieproblemer, økonomi, helse osv. Vi hadde det veldig gøy sammen i begynnelsen, men nå har det blitt sånn at det blir mindre fristende å være med henne når jeg føler det blir en slags plikt. Med mine andre venner møtes vi når vi har tid og det er ingen som blir sure hvis jeg sier nei til å møtes. Da møtes vi bare en annen dag. De fleste har forståelse for at ikke alle er like sosiale. Men synes det blir så vanskelig med henne når hun oppfører seg sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 23. februar 2011 #2 Del Skrevet 23. februar 2011 Neste gang hun skal komme på besøk til deg, inviter de andre venninne dine også uten å informere henne om det. Lat som om det er en helt naturlig sak at dere kan være flere sammen samtidig. Planlegg å gjøre ting med de andre venninnene dine i god tid i forveien, slik at når denne venninna di spør om å være sammen med deg så kan du si at du har planer med "Hilde" men at hun selvfølgelig kan være med. Kanskje hun etter hvert skjønner at du har flere venninner og at hun ikke har monopol på deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå