Gjest Seniorita Skrevet 22. februar 2011 #1 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Hei! Etter en lang stund, har jeg bestemt meg for å skrive dagbok! Håper du legger igjen noe her før du går. Jeg kan kanskje begynne å skrive litt om meg selv ..? Jeg er 20, blir 21 nå i Juni . Min Forlovede er 23 og blir 24 i Juli. Bryllupet blir neste sensommer. Jeg har vært gravid en gang før, men hjertet sluttet å slå i ca 10 uke. Nå venter vi barn igjen, i April. Det blir ei lita datter ! Dette er helt fantastisk ! Tenk at jeg skal få ei datter. Ei jeg forguder mer enn noe annet i denne store verden. Som jeg allerede vet at jeg ikke kan leve uten! Som jeg elsker til Månen og tilbake. Jeg kunne ikke vært mer lykkelig! Min mann jobber fast og jeg jobbet 3 ganger i uken i en -Alt mulig- butikk. Jeg er nå sykemeldt , grunnen er at det rettogslett blir for tungt og vondt i ryggen å stå oppreist, samt løpe framogtilbake heledagen. Nå er jeg 31 uker på vei. og det er en deilig følelse ! Hun er ei veldig aktiv lita jente. Hun Sparker og slår. Hun har begynt å hikke, noe jeg syns er veldig morsomt ! Når hun snur seg, ser det ut som en bølge som går over magen min. Jeg har fått skikkelig dilla på Appelsin juice og lukten av Jiff ! Ååh , den Jiff lukten Hvem fant på den fantastiske lukten ?? Endret 1. mars 2011 av Seniorita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seniorita Skrevet 23. februar 2011 #2 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Idag er hun veldig aktiv. Sparker, slår og trykker meg på urinblæra. Hun ligger med hodet ned idag, noe hun har gjort i di siste to ukene. Alt babytøy er nå ferdigvasket og venter på å bli brukt for aller første gang! Endret 23. februar 2011 av Seniorita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seniorita Skrevet 25. februar 2011 #3 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Igår var hun ganske så rolig hele dagen/kvelden. Ikke så rolig at jeg vuderte å reise til lege, heldigvis! Hun ligger fortsatt med hodet ned, og med tanke på at hun var så rolig i hele igår og idag(til nå) begynner jeg å tenke litt på om hun har festet hodet? Jeg skal til både jordmor og fastlege til neste uke, så får jeg se hva di sier da. Fast legen min har UL på kontoret sitt, og ifølge han kommer hun nok til å være en av di babyene som kommer før termin. Håper hun holder seg inne til ihvertfall uke 35! Nesten alt er klart til at hun skal komme. Barnesengen står inne på vårt soverom og bare venter på henne. Vognen står klar som et egg inne på barnerommet. Klær Badebalje Stellebord m tilbehør Bilsete En vugge m tilbehør Saue teppe Bamser Baby call Og litt andre småting. Vi mangler fortsatt litt smågreier .. Endret 25. februar 2011 av Seniorita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seniorita Skrevet 26. februar 2011 #4 Del Skrevet 26. februar 2011 Hun er fortsatt rolig. Rører på seg litt nå og da. Jeg merker at det presser mot bekkenet mitt, og det er vel et klart tegn på at hodet er festet? Jeg har ikke det samme matsuget som jeg pleier å ha ellers. Blir litt smånærvøs her jeg sitter.. Er dette et tegn på at hun gjør seg klar til å komme ut? Inatt eller om en uke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seniorita Skrevet 27. februar 2011 #5 Del Skrevet 27. februar 2011 Hun er rolig enda, rører litt på seg nå og da.. Skal ringe min fastlege imorgen og høre om jeg kan komme inn til han allerede da! Han har UL på kontoret sitt, så da får han se om hun har festet hodet eller om det er noe annet. Under hele graviditeten har hun ikke vært så rolig som hun har vært i di siste dagene! Litt skummelt når jeg ikke vet helt sikkert hva det er. Jeg ringte min mor idag på Skype, og hun sa at magen hadde sunket noe veldig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seniorita Skrevet 1. mars 2011 #6 Del Skrevet 1. mars 2011 Idag skal jeg til min Fastlege, så får vi se hva han sier!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seniorita Skrevet 1. mars 2011 #7 Del Skrevet 1. mars 2011 Nå har jeg vært hos min lege. Hodet var ikke festet, men "det æ lige før" som min fastlege sa! Hjertelyden på vår lille tulle var helt perfekt og det var nok av fostervann! Grunnen til at hun rører seg mindre nå, er fordi det er lite plass der inne. Han mente også på at hun kommer til å være liten når hun blir født. Rett rundt 3000g . Akkurat nå, ligger hun og hikker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 1. mars 2011 #8 Del Skrevet 1. mars 2011 *Hilser på* Gratulerer med graviditeten, og lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seniorita Skrevet 1. mars 2011 #9 Del Skrevet 1. mars 2011 Hei & Koselig at du tittet innom og håper du gjør det igjen. Tusen takk og det samme til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 1. mars 2011 #10 Del Skrevet 1. mars 2011 Heihei! Gratulerer med graviditeten! Så koselig! Er ikke gravid selv, dvs. mensen er en uke for sen, men testen på fredag var negativ, så jeg har slått meg til ro med den. Går på p-pillen og planlegger ikke noe barn, så. Men som jeg skulle si før jeg sporet av, så er jeg svært interessert i dette med gravid og sånt. Drømmen er å bli jordmor, går på sykepleien nå! Har du hatt en lett og sprek graviditet hittil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seniorita Skrevet 2. mars 2011 #11 Del Skrevet 2. mars 2011 Hei & Tusen takk. Jeg har sett litt på "Jordmødrene" på NRK1 og det ser ut som en tøff, men fantastisk jobb! Er du langt unna målet ditt? I begynnelsen var det lett. Jeg var kanskje dårlig og kastet opp 2-3 ganger. Slet litt med hodepine i begynnelsen også. Nå som jeg er høygravid, Er det ryggen (hehe) og får vondt i mage og hofter om jeg går mye. Men utenom det, så tror jeg at jeg har hatt en veldig grei graviditet iforrholdt til mange andre som sliter med bekkenet, kaster opp hele svangerskapet osv. Håper du titter innom igjen og at alt går bra med utdanningen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 2. mars 2011 #12 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Ja jeg har også sett den serien, blir veldig inspirert av den! Jegh ar nettopp begynt utdanningen min jeg. Så etter dette året så har jeg først to år på selve grunnutdanningen, så skal jeg jobbe i et til to år som sykepleie, helst på fødeavdeling, også er det to år med jordmorskolen! Men det går vel greit! Må legge til at mellom sykepleiestudiene og jordmorstudiene så planlegger jeg å få barn! Vet i alle fall at om jeg hadde ligget der med de smertene, så hadde jeg blitt litt arg dersom jordmoren som sier at det går så fint så, ikke en gang har født selv. Høres ut som om svangerskapet har gått greit ja! Virker jo som at de som er unge som regel har enklere svangerskap. Er jo så klart individuelt, men på generell basis så er det det inntrykket jeg sitter igjen med. Endret 2. mars 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seniorita Skrevet 8. mars 2011 #13 Del Skrevet 8. mars 2011 Så ufattelig mange år det tok! Så spennende. Krysser fingrene alt jeg makter får at du skal få en liten spire. Jeg er helt enig i at Jormødre burde ha født egne barn om hun skal ta en sånn jobb! LykkeLykke til og håper du titter innom igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seniorita Skrevet 8. mars 2011 #14 Del Skrevet 8. mars 2011 Alt er handlet inn, det eneste vi mangler er Brystpumpe. Jeg merker at hun er mer livlig på natten enn på dagen.. Det syns jeg er himla kjedelig... Idag er jeg 34 uker påvei. Nå nærmer det seg! Jeg begynner å grue meg til fødselen. Tenk om jeg revner. Det må være helt fryktelig. Eller hva om noe går galt. Skulle ønske at hun kom nå, så det ble overstått! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. mars 2011 #15 Del Skrevet 9. mars 2011 Tenk 34 uker! Det er jammen ikker verst! Du får trøste deg med at fødselen går som regel bra! Jeg for min del gleder meg til å føde. Vet ikke hvorfor, har bare alltid gjort det. I dag testet jeg forresten positivt! Sånn i og med at jeg nevnte at jeg var på overtid her om dagen! Det var overhode ikke planlagt, men jeg er overaskende glad fordeom! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seniorita Skrevet 25. mars 2011 #16 Del Skrevet 25. mars 2011 Gratulerer så mye!! Hvor langt er du påvei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 25. mars 2011 #17 Del Skrevet 25. mars 2011 Takk! Er ca. seks uker på vei! Så ikke så langt, men.. Blir en liten novemberbaby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seniorita Skrevet 25. mars 2011 #18 Del Skrevet 25. mars 2011 Oi, så spennende!! Gratulerer enda en gang. Skal du ta tidlig UL eller vente til standard timen på sykehuset? Har du noe følelse på hva det blir? Er du mye dårlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seniorita Skrevet 25. mars 2011 #19 Del Skrevet 25. mars 2011 Nå har vår lille jente festet hodet! Plutselig gikk det opp for meg at jeg faktisk skal føde!! Heldigvis kommer det noe helt fantastisk ut av det. :kgbaby: 27 dager igjen til termin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 25. mars 2011 #20 Del Skrevet 25. mars 2011 Oi, så spennende!! Gratulerer enda en gang. Skal du ta tidlig UL eller vente til standard timen på sykehuset? Har du noe følelse på hva det blir? Er du mye dårlig? Tusen takk! Har allerede hatt en UL da jeg fikk blødning over flere dager. Det var i dag og der var det et fint lite bankende hjerte! Så skal jeg på UL i uke 10. Gleder meg! Vet ikke. Jeg drømte jeg fikk en gutt. Så sånn sett har jeg vel guttefølelse? Men aner egentlig ikke hva jeg tror. Er litt småkvalm nå, men det er første kvelden jeg har vært kvalm. Har ellers kjent veldig lite, så det er jo bra. Den skikkelige kvalmen kommer vel tidsnok. fnise: Nå har vår lille jente festet hodet! Plutselig gikk det opp for meg at jeg faktisk skal føde!! Heldigvis kommer det noe helt fantastisk ut av det. :kgbaby: 27 dager igjen til termin. Ja tenk det! 27 dager er ikke mye det! Har du noen spesielle fødeplaner, eller skal du bare gjøre det sånn som du føler for der og da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå