Gå til innhold

Snart Mamma <3


Gjest Madelene1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Seniorita

Tusen takk!

Har allerede hatt en UL da jeg fikk blødning over flere dager. Det var i dag og der var det et fint lite bankende hjerte! Så skal jeg på UL i uke 10. Gleder meg!

Vet ikke. Jeg drømte jeg fikk en gutt. Så sånn sett har jeg vel guttefølelse? Men aner egentlig ikke hva jeg tror. :)

Er litt småkvalm nå, men det er første kvelden jeg har vært kvalm. Har ellers kjent veldig lite, så det er jo bra. Den skikkelige kvalmen kommer vel tidsnok. fnise:

Ja tenk det! 27 dager er ikke mye det! Har du noen spesielle fødeplaner, eller skal du bare gjøre det sånn som du føler for der og da?

Så skummelt med blødning, men det var jo bra at det ikke var noe farlig! :dagens-rose:

Det er vel egentlig normalt at man blør litt i begynnelsen av svangerskapet?

Husker første gang jeg så det lille bankende hjertet, det var helt fantastisk! :danser::hjerte:

Får håpe at du ikke får et tungt og plagsomt svangerskap med masse kvalme, hodepine og div.

Jeg har ikke noen spesielle fødeplaner, men regner med at jeg ligger på ryggen. :duskedame:

Hvilke fødeplaner har du?

Plages du med hodepine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seniorita

Så spennende med ei lita jente, lykke til :)

Hei! :klem: Tusen Takk. Ja, det blir spennede med ei lita tulle!! :) : :gravid:

Håper du titter innom igjen! :)

Endret av Seniorita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skummelt med blødning, men det var jo bra at det ikke var noe farlig! :dagens-rose:

Det er vel egentlig normalt at man blør litt i begynnelsen av svangerskapet?

Husker første gang jeg så det lille bankende hjertet, det var helt fantastisk! :danser::hjerte:

Får håpe at du ikke får et tungt og plagsomt svangerskap med masse kvalme, hodepine og div.

Jeg har ikke noen spesielle fødeplaner, men regner med at jeg ligger på ryggen. :duskedame:

Hvilke fødeplaner har du?

Plages du med hodepine?

Plags ikke med noen ting jeg! :fnise: Har bare litt ømme pupper.

Vet ikke helt. Har litt lyst til å føde i vann, uten smertestillende. Men samtidig så vet jeg at det er ikke vits å legge en fast plan. Kanskje bruker jeg badekar for å lindre, også legger jeg meg i sengen og får epidural når det blir for vondt. :) Men er jo så lenge til, så har jo god tid til å bestemme meg. Er dessuten fortsatt noen uker til jeg føler meg trykk på at jeg faktisk skal bli mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Seniorita

Så bra at du ikke har plager!

Om du føder under vann uten smertestillende, så er du modig syns jeg. Det tørr absolutt ikke jeg!

Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal ha, men lystgassen kommer jeg til å tviholde på! :fnise:

Titter innom dagboken din senere idag! :):hjerte:

Endret av Seniorita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seniorita

20 dager igjen. :dagens-rose:

Jeg føler at det var igår jeg tok graviditetstesten.

Alt er så uvirkelig! tenk at vi skal få en liten baby.- En liten datter. Det er som en lang drøm.

Jeg merker at jeg begynner å få et litet tidspress på meg!

Vi mangler fortsatt brystpumpe, men det kan man vel kjøpe på sykehus apoteket??

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 dager er ikke lenge nei! :) Du er heldig som har kommet så langt! Dvs. jeg gleder meg til å gå gravid i flere mnd. Men fram til uke 12 er det ikke no gøy. :fnise:

Var du langt på vei da du testet positivt? Jeg var vel bare 3-4 uker, så det blir mange uker å vente til man føler man kan begynne å nyte det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seniorita

Ser den! Det er helt fryktelig å gå og vente til risikoen er over. Men det går nok bra! :hjerte:

Resten av graviditeten er deilig, så lenge du ikke får plager. :):hjerte:

Jeg er ikke helt sikker på hvor langt jeg var på vei når jeg tok testen. Jeg fikk spontan før jeg ble gravid med dette barnet, så jeg blødde hver 2. uke i en god stund.

Min Fastlege sa at jeg ikke kunne bli gravid før mensen ble regelmessig igjen. Men "woops" så var jeg det alikevell. :)

Så det er litt vanskelig å vite akkurat hvor langt jeg var påvei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å se at det spirer å gror :D

er 20 år selv og fikk nurket i oktober <3 - du har masse å glede deg til :D

Lykke til med fødselen og alt som følger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seniorita

Hei.

Ja, jeg gleder meg enormt!

Så gøy. Er du Mamma til en Sønn eller Datter? :)

Håper du titter innom igjen. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Ja, jeg gleder meg enormt!

Så gøy. Er du Mamma til en Sønn eller Datter? :)

Håper du titter innom igjen. :hjerte:

En liten gutt :)

Hvordan er formen såpass ut i svangerskapet? hatt noe særlig plager? kan du forresten fortelle meg hvordan jeg får i bruk smilyene? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seniorita

Å så gøy! :) Mammadalt? Jeg føler at det virker som at alle smågutter er skikkelig Mammadalter.

Ser at han er 5 mnd gammel, har han begynt å rulle rundt og småkrabbe?

Formen er helt grei. Veldig tungt bare. :)

Hvordan var ditt svangerskap?

Når du skriver ett innlegg, så ser du til Høyre side. -->

Der står det "Uttrykksikoner". Der finner du alle smilyene. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seniorita

Idag tok jeg turen innom et par Apoteker.

Jeg har veldig mye vann i kroppen, såpass mye at det er både plagsomt og slitsomt.

Jeg har både hørt og lest(på internett) at man kan kjøpe Vanndrivende. Enten som tabletter eller urter til å ha oppi te.

Første apoteket jeg kom til, fikk jeg streng beskjed om at jeg absolutt ikke skulle bruke vanndrivende, uansett om det var tabletter eller urter. Jeg spurte hvorfor og om det kunne være skadelig for barnet, noe det tydeligvis var!

Jeg fikk ikke noe svar på hva som kunne skje med barnet,selv om jeg sprurte. Kanskje hun ikke viste det selv? :klo:

På det andre apoteket jeg gikk innom, spurte jeg akkurat det samme spørsmålet som hos det første apoteket jeg var på...

Der fikk jeg til svar at vanndrivende urter og tabletter kunne jeg bruke, og det var overhode ikke skadelig for barnet.

Jeg kjøpte ingenting, og ringte til legekontoret.

Der fikk jeg høre at jeg absolutt ikke måtte ta noe form for vanndrivende fordi det kunne være skadelig for barnet.

Man begynner jo å smålure litt på hva som egentlig stemmer her. Folk som jobber på apotek, må jo ta utdanning for å kunne selge medisiner??

Men altså, jeg kjøpte ingenting og får bare se ut som en flodhest i et par uker til. :vekt:

16 dager igjen til termin. :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å så gøy! :) Mammadalt? Jeg føler at det virker som at alle smågutter er skikkelig Mammadalter.

Ser at han er 5 mnd gammel, har han begynt å rulle rundt og småkrabbe?

Formen er helt grei. Veldig tungt bare. :)

Hvordan var ditt svangerskap?

Når du skriver ett innlegg, så ser du til Høyre side. -->

Der står det "Uttrykksikoner". Der finner du alle smilyene. :gjeiper:

- Er nok litt mammadalt ja ;) men det går litt opp og ned, enkelte dager vil han helst bare være hos pappa også.

- Han ruller men krabber ikke noe enda:) han prøver men spinner bare rundt i ring foreløbig, blir spennende fremover.

- Er veldig tungt imot slutten, gleder du deg til det er over eller tror du du kommer til å savne sparkene? :)

Svangerskapet gikk veldig fint egentlig, litt bekkenløsning så ble litt hardt å jobbe i butikk hele dagen men skal ikke klage:)

- hva tenker du om fødselen? skal du ha alt du tilbys av smertestillende eller er du av den naturlige typen? :P

- mitt smily felt er forresten helt tomt... :( de står utrykksikoner men det er ingenting der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser på :) Nå er det ikke lenge igjen til prinsessen kommer! Hvor langt var du på vei da du fikk vite kjønnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seniorita

- Er nok litt mammadalt ja ;) men det går litt opp og ned, enkelte dager vil han helst bare være hos pappa også.

- Han ruller men krabber ikke noe enda:) han prøver men spinner bare rundt i ring foreløbig, blir spennende fremover.

- Er veldig tungt imot slutten, gleder du deg til det er over eller tror du du kommer til å savne sparkene? :)

Svangerskapet gikk veldig fint egentlig, litt bekkenløsning så ble litt hardt å jobbe i butikk hele dagen men skal ikke klage:)

- hva tenker du om fødselen? skal du ha alt du tilbys av smertestillende eller er du av den naturlige typen? :P

- mitt smily felt er forresten helt tomt... :( de står utrykksikoner men det er ingenting der.

Jeg gleder meg skikkelig til det er over, men tror nok jeg kommer til å savne sparkene.

Har hørt at bekkenløsning er helt forferdelig?

Jeg er ikke helt sikker på hvilken type smertestillende jeg skal ha. Men lystgassen kommer jeg nok til å tviholde på!! Hehe. :fnise:

Hva hadde du under fødselen?

Hm, om ikke du ser smileyfjesene når du trykker inn på "uttrykksikoner" vet ikke jeg.. :S

Du kan jo sende mail til "Bolledeig" her inne på KG å spørre henne. :)

Endret av Seniorita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seniorita

Innom og hilser på :) Nå er det ikke lenge igjen til prinsessen kommer! Hvor langt var du på vei da du fikk vite kjønnet?

Hei. :)

Nei, nå er det 13 dager igjen til termin! :danse:

Ca uke 15 var vi på sykehuset og fikk vite kjønnet. :)

Skal på en til UL nå til mandag, så skal få de til å se en gang til for sikkerhetsskyld. :)

Hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...