Gå til innhold

man får alltid vite sannheten..

Gjest morten

Anbefalte innlegg

Dere må være gale.

Er det bare jeg som lurer på for eksempel hvor mange barn en partner har med hvor mange forskjellige? Eller skal det være en del av hemmeligheten?

Om jeg har sittet i fengsel i femten år fordi jeg likte å lenke kvinner til kjelleren min, - er det også en del av livets gode gamle hemmeligheter,- eller er det noe som bør deles? Om jeg har blitt anmeldt av tjue kvinner for voldtektsforsøk og har sittet i mange år i varetekt, - burde jeg opplyse om dette eller er dette en del av "mystikken" det er å møte på nye mennesker?

Dere som føler at det er allright og helt riktig å lyve for ærlighetens skyld, - hvilkene andre områder av livet er dere trofaste, ærlige og sanne?

Jeg syns ikke partner har krav på å greie på noe som ikke påvirker forholdet vårt. Om jeg har hatt 3 eller 7 sexpartnere, hvilke konsekvenser har det for forholdet vårt?

Helt utrolig at du ikke skjønner den forskjellen selv...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, jeg ser at en forskningsartikkel viser at kvinner lyver mer enn menn når det gjelder antall sexpartnere.

Husk nå bare at ikke alle kvinner lyver om dette! Noen har hatt bare 3-4 partnere, og jeg ser ikke for meg at de skal lyve det ned til 1-2....Og at det hender at menn lyver også.

Selv har jeg hatt mange flere, men svarer ikke nøyaktig på antall. Tror ikke jeg har blitt spurt heller. Men om jeg ble spurt, så hadde jeg svart f.eks mellom 10 og 50 eller noe sånt.

Det totale antallet må da være lite interessant, om det da ikke er bemerkelsesverdig den ene eller andre veien?

I dette tilfellet så dreide det seg jo om at dama hadde sex med flere andre tett opptil forholdet, og også sendte/mottok sexbilder etter at forholdet begynte.

Nå sier jo alle at fortid er fortid, men en så nær fortid kan likevel ha innflytelse på forholdet, fordi man da allerede hadde begynt med hverandre. Så jeg ville gjerne visst det om min mann hadde sex med flere andre mens vi holdt på, men enda ikke var sammen. Og jeg tror han ville visst det om meg også.

Om jeg fikk vite at han løy til meg om det, f.eks sånn som denne dama gjorde, da ville det nok endret det bildet jeg har av ham, for da ville jeg visst at han heller lyver enn å si ting som de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme for meg om du har pult tre eller syv. Forskjellen er om du sier du har pult tre mens du egentlig har pult syv fordi det er å lyve.

Greit nok at du synes det er greit å bedra, men jeg gjør ikke det. En jente som har årsfobruk av gutter på tre til syv og som samtidig ikke vil vedkjenne seg det selv vil før eller senere få et forklaringsproblem eller møte seg selv i døra.

La meg spørre deg da kontorstol, - hvor mange mener du at man bør ligge med før det er greit å lyve om antallet?

Kvinner som ikke "husker" ikke vil vedkjenne seg, eller som later som de er prektigere enn det de egentlig er, kvinner som gjør en mengde handlinger de ikke vil være ansvarlige for, som har en historie, men velger å vri på fortellingen, fortelle usannheter.

Lyve og smile. Bedra og være glad. Usj, jeg er glad jeg bare har pult på sånne damer og aldri blitt sammen med en!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke partner har krav på å greie på noe som ikke påvirker forholdet vårt. Om jeg har hatt 3 eller 7 sexpartnere, hvilke konsekvenser har det for forholdet vårt?

Helt utrolig at du ikke skjønner den forskjellen selv...

Og det er helt utrolig at du henger deg opp i antall sexpartnere, og ikke for alt i livet kan se at ting i fortiden kan ha innvirkning på forholdet. Som f.eks det Waco kommer med. Slike ting har mye å si for om man i det hele tatt vurderer et forhold med vedkommende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er helt utrolig at du henger deg opp i antall sexpartnere, og ikke for alt i livet kan se at ting i fortiden kan ha innvirkning på forholdet. Som f.eks det Waco kommer med. Slike ting har mye å si for om man i det hele tatt vurderer et forhold med vedkommende.

Tror du misforstod min mening bak det innlegget...

Det Waco kommer med har MYE å si for et forhold, antall sexpartnere har ikke det..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg spørre deg da kontorstol, - hvor mange mener du at man bør ligge med før det er greit å lyve om antallet?

Antallet har ingenting med saken å gjøre men det at en ny partner tror han kan kreve å få vite disse detaljene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En dame som har pult femti og forteller meg sannheten er mye mer troverdig enn en jente som har pult ti forteller at hun har pult fem.

Hvorfor er det så viktig for dere kvinner å photoshoppe fortiden deres?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi at man skal finne ut om dere er ærlige vesener.

Da jeg søkte vikarjobb på en ungdomskole så måtte jeg levere politiattest jeg, hvorfor det da når fortiden tydeligvis ikke betyr noe for noen som helst?

Hvorfor mener du at det er så det er så bra utgangspunkt med å starte forholdet med å være uærlig og ikke være tro allerede før forholdet!?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi at man skal finne ut om dere er ærlige vesener.

Da jeg søkte vikarjobb på en ungdomskole så måtte jeg levere politiattest jeg, hvorfor det da når fortiden tydeligvis ikke betyr noe for noen som helst?

Hvorfor mener du at det er så det er så bra utgangspunkt med å starte forholdet med å være uærlig og ikke være tro allerede før forholdet!?

Mener du virkelig i fullt alvor at du krever å få vite alt kjæresten din har gjort før dere ble sammen? Siden du nevner tro, vil det si at du mener hun er UTRO om hun ikke vil fortelle alt?

For meg er det stor forskjell på å levere politiattest ifm jobb med barn enn at min partner skal vite alle detaljer om hva jeg har gjort tidligere. Har det like store konsekvenser for deg om fruen har hatt et par sexerfaringer mer enn du vet om, som om hvis man ansetter en pedofil på en ungdomskole?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst sjelden, for jeg er en av dem som spør om ting angående fortiden, og som også svarer ærlig på spørsmål jeg får selv. Jeg synes fortiden sier noe om hvem man er, og hvorfor og hvordan man har blitt den man er idag. Det spiller f.eks. en rolle for meg om samboer har ligget med 5 eller 105. Også om disse var jenter eller gutter.

Èn dum ting med å lyve, er at du også må huske hva du sa da du løy. Da jeg og eksen snakket om fortiden, sa han én ting. Da vi senere snakket om det samme, kom det et annet svar. Ved ett tilfelle gjaldt det antall sexpartnere. Jeg begynte jo å lure på om han hadde vært utro.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg var singel hadde ikke jeg intim omgang med andre mennesker.

Herregud....er man single er man fri og frank, og ikke i et forhold.

Da er det ikke unormalt med sexrelasjoner og/eller dates.

Lær deg å skille mellom begrepene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se om vi skjønner kontorstol her. Vet du hva det vil si å være utro? Dvs uærlig og uredelig? At en ansatt stjeler fra sin egen bedrift blir ansett som utroskap selv om "sjefen ikke behøver å vite alt" sånn som du forteller det. Er det da i neste arbeidsgivers interesse å få vite at du fikk sparken fordi du stjal, eller er det noe nye arbeidsgiver ikke har noe med?

Og ja, man er utro og løgnaktig om man lyver og bedrar. Hvorfor ikke fortelle sannheten i stedet?

Hva har dere å tape på å vise fjesets sanne ansikt?

Tenk å starte et forhold med løgn og ikke en gang reflekter hvorvidt det er utroskap å lyve på hvor mange man ligger med?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er av dem som faktisk vil vite litt om hvem kjæresten min har hatt seg med før jeg. Den viktigste grunnen til det er at jeg ikke vil ha noe med disse å gjøre, orker rett og slett ikke tanken på at vi skal være omgangsvenner med folk han har knulla med før. Hadde følt meg ganske utilpass dersom han hadde presentert meg for jenter, som det seinere kom fram at hadde hatt et seksuelt forhold til ham. For, som overskrifta sier; man får alltid vite sannheten. En eller annen kan fort komme til å "glippe" ett eller annet, og jeg syns det kan være litt typisk jenter å tilfeldigvis "glippe" sånt, til dama til mannen de har hatt seg med. Særlig hvis det er litt alkohol i bildet. Da er det bedre å ha det klarlagt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du alltid drive å sammenligne med alt som er så mye verre og alvorlig enn tidligere sexerfaringer? Voldtekt, fengsel, tyveri?

Jeg kaller ikke å ikke informere en ny partner om mitt tidligere sexliv (for det er det tråden baserte seg på) å være utro, men der er vi vel forskjellige.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

Jeg er av dem som faktisk vil vite litt om hvem kjæresten min har hatt seg med før jeg. Den viktigste grunnen til det er at jeg ikke vil ha noe med disse å gjøre, orker rett og slett ikke tanken på at vi skal være omgangsvenner med folk han har knulla med før. Hadde følt meg ganske utilpass dersom han hadde presentert meg for jenter, som det seinere kom fram at hadde hatt et seksuelt forhold til ham. For, som overskrifta sier; man får alltid vite sannheten. En eller annen kan fort komme til å "glippe" ett eller annet, og jeg syns det kan være litt typisk jenter å tilfeldigvis "glippe" sånt, til dama til mannen de har hatt seg med. Særlig hvis det er litt alkohol i bildet. Da er det bedre å ha det klarlagt.

Må han fortelle deg akkurat hvem han har ligget med? Kjenner dere og har koll på alle omgangsvenner fjern og nær? Det høres ikke bra ut at du ikke hadde taklet å møte noen han tilfeldigvis hadde hatt sex med før han i det hele tatt kjente deg!?

Her hadde jeg begynt å kjenne klamme hender rundt min hals!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må han fortelle deg akkurat hvem han har ligget med? Kjenner dere og har koll på alle omgangsvenner fjern og nær? Det høres ikke bra ut at du ikke hadde taklet å møte noen han tilfeldigvis hadde hatt sex med før han i det hele tatt kjente deg!?

Her hadde jeg begynt å kjenne klamme hender rundt min hals!

Joda, jeg takler å møte folk han har hatt sex med før. Jeg gidder bare rett og slett ikke å ha dem i vår nære omgangskrets. DET blir for klamt for meg, ihvertfall. Nå skal det sies at forholdet vårt startet litt vanskelig på den måten der, han hadde veldig mange "gode venninner", og det viste seg at flere av dem hadde han hatt et seksuelt forhold med. En helg ville han be et par av dem over til oss, for det hadde vært koselig om vi ble kjent. Det syns rett og slett ikke jeg, en situasjon der jeg, han og to jenter han har hatt før, skulle sitte i sofaen og drikke og skravle. Nei, nei, nei. Han ville også ha med seg hu ene på konsert i Gøteborg, og bo i samme leilighet som han hadde leid, uten meg. Nei, sånt gidder jeg ikke. Etterhvert viste det seg jo at han ikke hadde likt det selv, heller, hvis jeg hadde oppført meg sånn. Men det er oss, da. Andre kan nok føle det annerledes.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dame som har pult femti og forteller meg sannheten er mye mer troverdig enn en jente som har pult ti forteller at hun har pult fem.

Hvorfor er det så viktig for dere kvinner å photoshoppe fortiden deres?

Så for meg som er 30 og har pult 7 så er det ikke troverdig fordi det er for få? Hva mener du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare sier at det er samme for meg om dere har pult femhundre, femti eller fem. Jeg bare lurer på slik som kontorstol hvorfor dere synes det er greit å lyve om antallet for å fremstå som ærlige?

Er det andre ting dere lyver om også? Dere likte kanskje å spille fotball da dere var små, men sier heller at dere spilte golf?

Har ligget med en del albanere, mem sier at det var pakkiser i stedet?

Bare motivet for å lyve lurer jeg på? Hva kan den være? Ønsket om å fremstå som prektig, fornuftig og inkluderende forsvinner i ønsket om å være troverdig?

Å være utro, er ikke det det samme som å lyve?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...