Gå til innhold

man får alltid vite sannheten..

Gjest morten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde du godtatt et svar som "dette ønsker jeg ikke å svare på?"

Men hva har antall partnere osv med tillit i nårværende forhold å gjøre? Mener du virkelig at kjennskap til hverandre betyr alle intime detaljer om ny partners tidligere sexliv?

Unnskyld meg, men nå er du virkelig på bærtur.

Antall partnere har ingenting med tillit å gjøre, men løgn er IKKE noe godt grunnlag å bygge tillit på.

Spør man, så må man tåle svaret på hva den andre har gjort i fortiden. Man spør vel fordi man vil vite hva man har å forholde seg til.

Samtidig må man greie å stå for det man har gjort, la være å lyve om det, uansett om det skjedde før man ble sammen eller ikke. Gjør man ting man ikke kan stå for senere, så burde man kanskje ikke gjort det. Men det blir likevel ikke greit å lyve om man får et direkte spørsmål.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger i kvinnens natur å lyve så de tror på det selv. Bare se på undersøkelser av antall sexpartnere og undersøkelser ang utroskap. I alle kulturer lyver kvinner ned antallet. Kjæresten din er et pakk. Dump henne, hun hadde sex med andre da hun datet deg. Hun er avhengig av en mann for økonomi og status, det er tydlig når hun lyver om singeltilværelsen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men nå er du virkelig på bærtur.

Antall partnere har ingenting med tillit å gjøre, men løgn er IKKE noe godt grunnlag å bygge tillit på.

Spør man, så må man tåle svaret på hva den andre har gjort i fortiden. Man spør vel fordi man vil vite hva man har å forholde seg til.

Samtidig må man greie å stå for det man har gjort, la være å lyve om det, uansett om det skjedde før man ble sammen eller ikke. Gjør man ting man ikke kan stå for senere, så burde man kanskje ikke gjort det. Men det blir likevel ikke greit å lyve om man får et direkte spørsmål.

Hehe bærtur.. Altfor mye snø her dessverre..

Vite hva man har å forholde seg til? Så da skal det være null hemmeligheter og full utlevering om tidligere (sex)liv når man får seg en ny partner?

Ser jeg bare blir mer og mer glad jeg ikke har en så usikker partner som krever å vite alle detaljer om mitt liv før vi ble sammen.

Tipper de aller færreste som har behov for å stille et direkte spørmål om tidligere sexpartnere godtar et svar som "det vil jeg ikke svare på". Man kan vel fint stå for det man har gjort tidligere selv om man ikke føler for å dele dette med folk som ikke har noe med det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger i kvinnens natur å lyve så de tror på det selv. Bare se på undersøkelser av antall sexpartnere og undersøkelser ang utroskap. I alle kulturer lyver kvinner ned antallet. Kjæresten din er et pakk. Dump henne, hun hadde sex med andre da hun datet deg. Hun er avhengig av en mann for økonomi og status, det er tydlig når hun lyver om singeltilværelsen.

Ligger det i KVINNERS natur?? Er kvinner årsak til all utroskap og antall sexpartnere, tror du??

Det ligger ikke i MIN natur å lyve ihvertfall. Og jeg vil tro mange kvinner er som meg sånn sett.

Det med løgn ligger nok mer jevnt fordelt mellom kjønnene enn du liker å tro.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til følesen. Fortid er fortid og det har vi alle. Derfor jeg ikke er så intressert i å høre så mye om kjæresten sin kjærlighets/sex fortid. Vi glemmer fort at det er nå vi lever og kjæresten din ønsker jo å være sammen med deg? Kanskje hun ikke har villet sagt sannheten til deg for å skåne deg?

Jeg har tatt min kjæreste i løgn fra fortiden og det sårete meg noe veldi. Jeg bryr meg ikke om hvem han har hatt sex med osv, men jeg setter ærlighet høyt i et forhold. Han vet at dersom jeg tar han i en løgn igjen så får han ingen flere sjangser hos meg. Han sa ikke sannheten for han trodde det kom til å plage meg og at han hadde vært korttenkt. Det er flere ting som gjorde at min tilitt til han minket. Jeg har tatt valget å legge deg bak meg, selv om det tankene kommer tilbake innimellom. Han viser meg at jeg er den han vil være sammen med og som han elsker mest av alt.

Jeg ville ha snakket med henne og si at du er utrolig såret og skuffet, Dersom dere skal klare å komme dere videre eller du så bør du det. Uansett prøv å fokuser på det dere har/hatt sammen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dama hadde vært singel i ett år føre vi møttes, men det stemte ikke.

Hun datet 5 andre gutter føre vi begynte å date.

Ehh...single folk dater. Det betyr jo ikke at de er i et forhold!

Har du fått med deg det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg var singel hadde ikke jeg intim omgang med andre mennesker.

Kvinner ser litt annerledes på dette her, er det også årsaken til at dere synes det er greit å skape seg sin egen fortidshistorien i stedet for å fortelle historien om seg selv faktabasert?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe bærtur.. Altfor mye snø her dessverre..

Vite hva man har å forholde seg til? Så da skal det være null hemmeligheter og full utlevering om tidligere (sex)liv når man får seg en ny partner?

Ser jeg bare blir mer og mer glad jeg ikke har en så usikker partner som krever å vite alle detaljer om mitt liv før vi ble sammen.

Tipper de aller færreste som har behov for å stille et direkte spørmål om tidligere sexpartnere godtar et svar som "det vil jeg ikke svare på". Man kan vel fint stå for det man har gjort tidligere selv om man ikke føler for å dele dette med folk som ikke har noe med det?

Sorry, feil årstid da ;)

Jeg har vært i flere forhold, men aldri blitt spurt direkte om antall partnere, hvor, når og hvordan. Men det har blitt snakket om en og annen gang, hvem man har vært med, omtrent hvor mange, om man har prøvd ditt og datt osv. Jeg har aldri lagt skjul på hva jeg har gjort, men har heller ikke fortalt alt. Jeg har til og med sagt at "enkelte ting får du aldri vite"....og det var helt ok. Regner med jeg ikke vet alt om mannen min sånn sett heller.

Men å lyve, det skulle vel ikke være nødvendig.

Man står jo så absolutt ikke for det man har gjort hvis man velger å lyve. I så fall gir man jo den andre et helt annet inntrykk av seg selv enn hva virkeligheten er.

Man kan jo selv velge om man vil dele det med en ny partner eller ikke. Men da kan man jo si at man ikke vil si noe om det. Så har ihvertfall partneren ikke noe forvrengt bilde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, feil årstid da ;)

Jeg har vært i flere forhold, men aldri blitt spurt direkte om antall partnere, hvor, når og hvordan. Men det har blitt snakket om en og annen gang, hvem man har vært med, omtrent hvor mange, om man har prøvd ditt og datt osv. Jeg har aldri lagt skjul på hva jeg har gjort, men har heller ikke fortalt alt. Jeg har til og med sagt at "enkelte ting får du aldri vite"....og det var helt ok. Regner med jeg ikke vet alt om mannen min sånn sett heller.

Men å lyve, det skulle vel ikke være nødvendig.

Det der er vel sånn det er i (i mine øyne) normale forhold. Du lyver ikke fordi du ikke trenger. Du har en mann som godtar at det er ting han aldri får vite.

Man står jo så absolutt ikke for det man har gjort hvis man velger å lyve. I så fall gir man jo den andre et helt annet inntrykk av seg selv enn hva virkeligheten er.

Man kan jo selv velge om man vil dele det med en ny partner eller ikke. Men da kan man jo si at man ikke vil si noe om det. Så har ihvertfall partneren ikke noe forvrengt bilde.

Jeg mener det er en "prinsippsak" at evt ny partner ikke har KRAV på å vite alt om min forhistorie. Jeg står for alt jeg har gjort men jeg skjønner ikke hvordan en annen person kan kreve å få vite disse detaljene som i mine øyne er private. For ved å stille spørsmål og ikke godta annet enn sannheten, er det nettopp det h*n gjør.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater

Skal han leve i sølibat reste av livet da siden det er i "kvinnens natur" å være slik.

Da hjelper det vel ikke å bytte henne ut.

Det som skjedde var vel at hun på en måte garderte seg den gang - for med menn så er det meget usikkert om det blir noe forhold. Hun var vel redd for å miste deg; ganske hvite løgner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra artikkel. Da viser det seg at det er et naturfenomen at kvinner lyver når de kommer til antall partnere, - og mest sannsynlig noe kvinner ikke selv rår over og ikke klarer å unngå uten maksimal selvkontroll og vilje.

Nå forstår jeg lettere hvorfor kontorstol tenker som hun gjør...!

Endret av waco
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der er vel sånn det er i (i mine øyne) normale forhold. Du lyver ikke fordi du ikke trenger. Du har en mann som godtar at det er ting han aldri får vite.

Jeg mener det er en "prinsippsak" at evt ny partner ikke har KRAV på å vite alt om min forhistorie. Jeg står for alt jeg har gjort men jeg skjønner ikke hvordan en annen person kan kreve å få vite disse detaljene som i mine øyne er private. For ved å stille spørsmål og ikke godta annet enn sannheten, er det nettopp det h*n gjør.

Joda, enig med deg i at ingen har KRAV på å vite alt om fortiden. Men jeg tenker sånn at hvis man spør, så må man også godta at den andre ikke vil si noe om det.

En er jo i sin fulle rett til ikke å si ting, rett og slett nekte å svare. Så får jo partnere sitte der og lure da, men h*n har ihvertfall ikke noe usant bilde av den h*n er sammen med.

Så jeg skjønner ikke helt det der med at det er bedre å lyve enn å si sannheten, eller at løgnen "rettferdiggjøres" fordi man ikke vil fortelle ting fra fortida.

For du sier jo at man heller må lyve enn å si det som det er, evt nekte å svare.

Eller misforstår jeg nå?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare greier med denne utleveringstrangen/nyskjerrigheten på "før i tiden" hos folk...

Jeg skjønner den rett og slett ikke. :klo:

Min fremtidige nye kjæreste har ikke adgang til opplysninger om hvor lange, hvor korte, hvor ofte, hvorfor det, hvorfor ikke, eller hvor mange omdreininger pr. minutt mine tidligere kjærester var gode for i det hele tatt. Fortid er fortid og privatlivet mitt er privat.

Sånn skal det fortsette. ;)

Og sånn bortsett fra det: Hurra for kjærligheten! :flagg:

Endret av Margareth
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For du sier jo at man heller må lyve enn å si det som det er, evt nekte å svare.

Eller misforstår jeg nå?

Nei hvis spørsmålet absolutt må komme mener jeg at man skal kunne nekte å svare. Hvis han da allikevel hadde krevd et tall syns jeg det er ok å lyve. En ny partner får ikke kreve disse detaljene fra mitt liv, og prøver han får han nesten bare tåle å ikke få sannheten.

Tror faktisk ikke jeg ville vært sammen med noen som krevde alle detaljer, så hadde vel ikke blitt aktuelt å lyve allikvel ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må være gale.

Er det bare jeg som lurer på for eksempel hvor mange barn en partner har med hvor mange forskjellige? Eller skal det være en del av hemmeligheten?

Om jeg har sittet i fengsel i femten år fordi jeg likte å lenke kvinner til kjelleren min, - er det også en del av livets gode gamle hemmeligheter,- eller er det noe som bør deles? Om jeg har blitt anmeldt av tjue kvinner for voldtektsforsøk og har sittet i mange år i varetekt, - burde jeg opplyse om dette eller er dette en del av "mystikken" det er å møte på nye mennesker?

Dere som føler at det er allright og helt riktig å lyve for ærlighetens skyld, - hvilkene andre områder av livet er dere trofaste, ærlige og sanne?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får gjøre som de vil men jeg tenker slik: Mange er løse i undommen, får seg kjæreste og videre nekter å fortelle om "løsheten" sin. Det betyr liksom ingenting, nå er det fremtiden som gjelder. På denne måten ungår en å måtte fortelle partneren sin om slike eventyr. Og jeg har aldri sagt at jenter skal leve i sølibat, folk får leve som de vil. Utpeker bare med den artikkelen at kvinner ofte er manipulerende, kyniske og lystløgnere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke seksuelle og svært intime ting det dreide seg om her da, Waco?

Endret av Margareth
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...