Gjest Heloise Skrevet 22. februar 2011 #1 Del Skrevet 22. februar 2011 Jeg har en kamerat i et annet land som skal samle inn ordtak fra alle land han har venner i (begynner å bli ganske mange land nå...) og lage en stor tattoo med alle ordtakene samlet. Så han har spurt meg så pent om jeg ikke kunne finne et fint Norsk ordtak for ham, og det sa jeg jeg skulle forsøke på. Sannheten er at jeg husker ingen... Upsann. Så da spør jeg dere! Er det noen her som har noen gode ordtak jeg kan presentere for min kamerat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 22. februar 2011 #2 Del Skrevet 22. februar 2011 "Ut på tur - aldri sur!" må da være det mest norske som finnes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 22. februar 2011 #3 Del Skrevet 22. februar 2011 Mest norsk kanskje, men ikke spesielt "fint" da Da kan han jo tattovere det og en kvikklunch-sjokolade på armen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 22. februar 2011 #4 Del Skrevet 22. februar 2011 Gå inn på google, der finner du massevis av norske ordtak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. februar 2011 #5 Del Skrevet 22. februar 2011 "Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær" er vel ein klassiker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LynetmcQueen Skrevet 22. februar 2011 #6 Del Skrevet 22. februar 2011 "Til lags åt alle kan ingen gjera" Min desiderte favoritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå