Gå til innhold

Er du positiv eller negativ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg anser meg selv som en ganske positiv (dog realistisk) person. Likevel blir jeg stadig beskyldt for å være negativ. Jeg har en ganske svart humor, mulig det kan ligge der. Jeg kan oppleve at kolleger syter og klager over hverdagsproblemer, men hvis jeg kommer med den aller minste klage på noe, så blir folk sinte på meg fordi jeg er så negativ. Jeg begynner å lure på om det er noe i kroppsspråket mitt som sier noe annet enn det som kommer ut av munnen min. For hvis man skriver ned det jeg sier så kan det umulig tolkes så negativt. Men har faktisk fått høre at det er ikke hva jeg sier, men måten jeg sier det på. Når jeg står i butikken og får spørsmål om jeg skal ha pose eller kvittering, så opplever jeg stadig at de tolker mitt ja som nei. Jeg vet jeg snakker lavt, men pleier å nikke tydelig. Likevel tror de jeg sier nei :sukk:

Ser du deg selv som en positiv eller negativ person, og er omgivelsene dine enig med deg?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig glad, lykkelig og har mye humor. Det vises godt og alle rundt meg bruker å kalle meg for en lykkepille siden min lykke smitter over på andre. Men samtidig, jeg har mine negative øyeblikk også. Jeg kan ha en svart humor som deg, jeg også.

Jeg liker fordelingen. Jeg syns det er rart med folk som er 100% positiv eller 100% negative heletiden...

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nok vært en ganske negativ person, men heller nå mer og mer over mot det positive. Kan ha sammenheng med hvordan jeg har det generelt i livet til enhver tid. Så akkurat nå er jeg mest positiv :)

Skrevet

jeg er positiv, ekstremt positiv. andre ser på meg som slitsomt posivtiv.

jeg er liksom litt den som får 4x så stor stømregning i posten å synes det er moro å finne en løsning på hvordan jeg skal klare å betale den på minstetrygd. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

jeg er liksom litt den som får 4x så stor stømregning i posten å synes det er moro å finne en løsning på hvordan jeg skal klare å betale den på minstetrygd. :fnise:

Imponerende :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg anser meg selv som jordnær, mer positiv enn negativ. Men jeg bygger svært sjelden forventninger og er stort sett veldig realistisk.

Skrevet

Huff. :snurt: Sånne som deg har ikke bakkekontakt eller noe forhold til realitetene her i livet. Men du lever sikkert lykkelig i din villfarelse :)

Skrevet

Huff. :snurt: Sånne som deg har ikke bakkekontakt eller noe forhold til realitetene her i livet. Men du lever sikkert lykkelig i din villfarelse :)

ja, det gjør jeg :gjeiper:

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser på meg selv som en positiv person, og jeg tror nok de fleste er enig med meg.

Er kronisk syk, så da lærer man seg og ikke sutre og klage, ellers hadde jeg jo gjort det hele tiden :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en realistisk delvis pessimist, med positive dager :P

Skrevet

Jeg er veldig positiv når det kommer til alt annet enn meg selv. Da er jeg plutselig negativ. Alle andre er jeg hellig overbevist om at alt ordner seg for.

• Liker 1
Gjest Canis lupus
Skrevet

Jeg mener at jeg er veldig negativ, mine nære og kjære mener det motsatte.

Skrevet

Jeg er positiv. "Det ordner seg!" tenker jeg om det meste :P klart jeg også tenker "herregud, alt suger" iblant, men det gjør vel alle!

Gjest Violently Happy
Skrevet (endret)

Jeg vil nok si at jeg er ca. 80% positiv og resten negativ. Folk flest sier at jeg er positiv og realistisk.

(MÅ være positiv for moren min sin skyld. Kreft er kjipt å ha selv om op gikk fint og hun skal gjennom cellegift men nå har en kollega av henne dødd av det så da går det ikke an å være negativ).

Endret av Violently Happy
Gjest dunebuggy
Skrevet

Jeg begynner å lure på om det er noe i kroppsspråket mitt som sier noe annet enn det som kommer ut av munnen min.

Jeg opplever at andre rundt meg kopierer kroppsspråket mitt enkelte ganger. Det er ganske snodig. Vet ikke hvorfor de gjør det. Har inntrykk av at de fleste synes jeg er greie, men vet ikke om de som kopierer kropsspråk prøver å terge eller gjør det ubevisst. Noen andre som har opplevd slikt?

Skrevet

Jeg er litt av hvert!

Men jeg er nok mer negativ enn positiv på mange måter. Og blir ofte omtalt som negativ vil jeg tro.

Vel, kanskje jeg bare er realistisk :P

Skrevet

Jeg er en blanding av begge deler. Jeg er sjeldent i dårlig humør (kanskje litt for mye med mamma av og til, men liker å tro at det bare er tenåringstendenser som henger igjen ;)), men er ganske realistisk, noe som kan oppfattes som negativt i en del sammenhenger. Jeg har også veldig svart humor.

Skrevet

Jeg er fundamentalt negativ til alt i tilværelsen. Jeg er helt miserabel, og forgifter omgivelsene mine. Jeg har klart å holde meg på matta i noen måneder. Jeg har lest gode selvhjelpsbøker om hvordan man skal oppføre seg, slik at man får fordeler, og blir sett på som positiv, men innerst inne er jeg helt beksvart. Jeg bruker KG aktivt som utløp for edder og galle, og belønner de eneste jeg har som jeg stoler på, ved å overlesse dem med negativitet.

Skrevet

Jeg er en god blanding av begge deler. Jeg kan være ekstremt negativ til meg selv og det som omhandler meg, samtidig som jeg også faktisk er ganske positiv. Jeg er en optimist av dimensjoner på mange områder, og noen tror nok jeg er både mer naiv og kanskje litt "arrogant" enn det jeg faktisk er.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...