Gå til innhold

Sint og sjokkert

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest sexysadie

virker som om d kom som ett sjokk for "gjest" at datteren er iferd med å bli voksen.

Sorry mamma; men slik går d bare.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ivertfall sendt et klagebrev til kinosjefen så han får strammet opp sine ansatte. Ikke at jeg tror hun tar skade, men de har vært meget slepphendte i jobben sin, og nå er det snart harry potter-sesong igjen *grøss*

Jeg så en veldig skummel film da jeg var 8-9, og jeg liker fortsatt ikke trapper uten bakplate på trinnet.. Usj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at man har en unge som er i ferd med å bli voksen er ikke ensbetydende med at foreldre skal slutte å reagere -fordi det bare er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en veldig skummel film da jeg var 8-9, og jeg liker fortsatt ikke trapper uten bakplate på trinnet.. Usj.

Og jeg liker ikke speil... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

men reager i stedet når d er grunn til å reagere.

kino er da vitterligen ganske uskyldig.

Synes faktisk ikke det er så uskyldig at de slipper inn 13 åringer på kino som har 18 års grense... (Ville vel kanskje ikke syntes det var så ille om det var 15/16 års grense .. men 18..)

En ting er diskusjonen om det er riktig at det er aldersgrense på kino .. men det er ikke temaet her.

Vi har vel alle prøvd oss på å komme inn på kino når vi er for unge... - og de fleste av oss har ikke tatt skade av det... Men de som er ansvarlige for vakthold for kinoen bør faktisk få en skrape.

I tillegg ville jeg som forelder ha tatt en skikkelig prat med min håpefulle -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vel alle prøvd oss på å komme inn på kino når vi er for unge...

Vel.. Jeg skulle dra på Veiviseren da jeg var 10 (11 års grense), men feiga ut på trappa til kinoen. Var livredd for å bli "bortvist".. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Jeg skulle dra på Veiviseren da jeg var 10 (11 års grense), men feiga ut på trappa til kinoen. Var livredd for å bli "bortvist".. :ler:

Jeg var nervøs da jeg som 5-åring snek meg inn på Aristokattene med 6 års grense, og Dirty Dancing som var 12 (jeg var 11) ... :ler:

Det er svært få filmer som får 18 års grense, da det rett og slett er "de verste". Man får heller ikke lov å gå inn i følge med voksne, sølik man kan på de andre grensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tule ikke i log

Jeg var nervøs da jeg som 5-åring snek meg inn på Aristokattene med 6 års grense, og Dirty Dancing som var 12 (jeg var 11) ... :ler:

Det er svært få filmer som får 18 års grense, da det rett og slett er "de verste". Man får heller ikke lov å gå inn i følge med voksne, sølik man kan på de andre grensene.

hei

det der attenårsgrensen er bare noe tull, det er liten og ingen forksjell på de filmene som har seksten og de atten, det er vel egentlig bare skyting og knulleing. det er slik at atten års grensen kan komme til og bortfalle vi håper på det, når det gjelder det med og komme inn på filom så er det to år under grensen med voksen som er det vnalige men er vle ikke mange sekstenåringer som vil på attenårs film med mamma og pappa :lol: , og når det gjelder sekstenårs film så kommer vel femtenåringer inne med voksen men barn kommer ikke det er vle bra, jeg syns ikke dette er noe og lage så altfor oppstuss av men jeg syns den som skrev det må klagre itl kinoen det må en enkelt det går ikke an og akseptere det, jeg husketr jeg var på titanic og der var den noen 12 åringer som skulle kjøpe bilett de fikk ikke de fikk beskejd omn og finne noen voksne og gå inn med det de ble ikke sent vekk det er felt

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke 16 års grenser lenger, men 15. Forøvrig er det stor forskjell på Natural Born Killers (18) og filmer generelt med 15-års grense.

Hva du synes om kinogrenser generelt har lite med denne debatten å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du bør engste deg for skade på din datter.Kansje hun får mareritt å blir mørkeredd.Men da må hun skylde seg selv.Synes ikke du skal straffe henne mere en det.Men jeg hadde tatt det opp med ansvarlig.Er det 18 års grense så er det 18 år.13 åringer ser ikke ut som 18 år spør du meg.Men på en annen måte så går det mange slike filmer på tv som de har tilgang til.Men jeg personlig hadde jeg vert mere engstelig for verre ting,tror jeg.Men nå har ikke så store barn enda.Det er bedre å bry seg litt for mye en litt for lite.Det er jo de små barna våres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest på besøk

Du er sikker på at det ikke var "Store-Bill og Lille-Bill" da? :hoho:

Ikke straff henne. Skap et klima for åpenhet og ærlighet ved å være tilstede forå snakke med henne om filmen hvis hun ble skremt eller noe. Skal du være straffende oppdrager her er nok det eneste du oppnår at hun IKKE åpner seg og forteller deg ting...

Når man har barn som lyver eller lurer en bør man spørre seg: Er jeg en mor/far det er lettere å lyve for/lure enn å fortelle sannheten til?

Så enkelt, og så vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en samtale med kinosjefen!!!

Små barn skal ikke komme seg inn på slike filmer!

om hun hadde kommet innpå 15årsgrense så hadde det vært en ting,men ikke 18!

En film hvor man bruker nærmere 400 liter blod i skal ingen 7endeklassing se!

så snakk med han...

ang hva som bør gjøres med datteren din bør du prate med noen av foreldrene til de andre om..

er ikke rett at datteren din skal få husarrest for noe om de andre slipper unna med det...

man må ha såppas kommunikasjon med de andre foreldrene slik at det blir likt mellom gjevnaldrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nuske77

Rett eller ikke.... Unger får se det de vil se uansett om det er på kino eller video/dvd gjennom venner eller på "parabolen" en hjemmealene kveld.... Det ser seg vel selv... "Det jeg ikke har lov til gjør jeg fordi det er spennende" - grensetøying.

Synes det kanskje kunne være på plass med en kommentar overfor den ansvarlige på kino'n... Det er jo en grunn for aldersgrenser. Et prinsipp er et prinsipp!!!

Jeg mener ikke å forsvare jentene (de har testet og gått over en grense de ikke burde og er gamle nok til å forstå er feil) og legge skylden for dette på kinopersonalet, men er det ikke til syvende og sist personalet som har ansvaret for at personer som ikke er gamle nok IKKE kommer inn på steder der de ikke har adgang????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...