Gå til innhold

Sint og sjokkert

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Fikk vite av en bekjent på butikken i dag at flere 7. klassinger (deriblant min egen datter) hadde kommet inn på vår lokale kino og sett en voldsfilm med 18 års grense. Jeg har ikke så god greie på filmtitler men den het noe med Bill.

Er i tvil om hvordan jeg skal gripe dette fatt, hun har sett filmen og skaden er skjedd? Bør jeg ta kontakt med kinosjefen? Vil min datter ta skade av denne filmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

:o

Jeg vet ikke hva jeg skal, dette er forferdelig! Jeg har ennå ikke snakket med henne om dette! Fikk vite det i formiddag og hun er fortsatt på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes!

Meld fra til ansvarlig. Helt uakseptabelt!

Og jenta selv burde vite bedre.

Husarrest!

Den som bryter regler med fullt overlegg, må ta konsekvensene og straffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sett filmen, og kommer neppe til å se den heller, fordi jeg synes actionfilmer er grusomt kjedelige, og særlig der hvor intrigen er så dårlig at det må pøses på med effekter for at noen i det hele tatt skal orke å sitte den tiden filmen tar....

men altså - jeg tror ikke datteren din har tatt noen skade. Unger i sjuende klasse klarer helt fint å skille film og virkelighet.

Husker en film jeg så da jeg var tolv - ondskapens hus eller noe sånt het den. Der var det ikke blod og sånt, det gikk mer på det okkulte, katter som fløy i strupen på folk og damer som ble besatt og snakket med mannestemmer også videre - det verste jeg kan tenke meg. Men jeg overlevde det - sov like godt om natta etter den filmen også. Det er ikke noe problem egentlig! Få jentungen til å fortelle deg om filmen du, få ut inntrykkene på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke sikkert det er farluig for henne å se den da..

det kommer vel an på hvordan person hun er..

ikke alderen først og fremst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Man kan bare ikke løpe etter barna våre når de kommer litt opp i alder.

For det første er det veldig pinlig for barna og for det andre så må man slippe taket på dem litt etter litt.

Jenta di er ikke en liten unge lenger, og jeg tror ikke hun tar skade av filmen. Isåfall, om hun har tatt skade av filmen, så la henne få kjenne på konsekvensene av det, så holder hun seg kansje borte fra slike filmer en stund.

Jeg synest absolutt ikke du skal gå videre med dette. Bevares, verre ting har hendt før.

Og til slutt må jeg bare få si at jeg syns forferdelig synd på deg den dagen datteren din virkelig begynner å vokse til, da skal du få noe å bryne hjernen din på da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bare ikke løpe etter barna våre når de kommer litt opp i alder.

For det første er det veldig pinlig for barna....

Pinlig??? :o

Akkurat som om jeg ikke gir fullstendig beng i at ungene syns det er pinlig at jeg passer på dem og bryr meg om dem...??????

*fullstendig sjokkert* :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal snakke med henne og også det som var ansvarlig for at hun slapp inn på kinoen. Jeg synes ikke dette er akseptabelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Jeg kan heller ikke se at dette er noe å lage et stort oppstyr for. Hvor gammel er hun? 13?

Ta det med ro, du skal gjennom verre ting enn dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

Syns heller ikke det er noe poeng i å straffe datteren din for dette. Du kan jo heller snakke med henne om hvorfor det er ulike aldersgrenser på filmer.. Noe av sjarmen med å være tenåring er vel nettopp å snike seg inn på filmer med aldersgrense.. Hva med hjemme hos dere - slår dere av tv når det kommer film med 16 års grense hvis datteren din er hjemme????

Når det er sagt - det er sikkert en god grunn til at denne filmen har streng aldersgrense, syns du i såfall bør ta det opp med de som jobber ved den aktuelle kinoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Embla i dette. Ikke noe å ta så voldsomt på vei for.

Hvem av oss så aldri filmer som hadde litt høyere aldersgrense når vi vokste opp?

Og det er tross alt en film som har blitt satt opp på kino, det er ikke snakk om en ulovlig voldsfilm heller.

Snakk med henne og forklar om aldersgrenser etc uten å bli helt hysterisk, og ta en prat med kinoen og gjør dem oppmerksom på dette og at du håper de er flinkere til å se an publikum i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj da burde iallefall jeg være skadet så det holder, har sett voksenfilmer fra jeg var liten (vokste opp i et alkoholisert hjem), det er jo EN ting. men ei jente på 12-13? dersom hun ikke klarer å skille film fra virkelighet er det noe galt et sted. jeg hadde ikke tatt på vei for dette. bevares.

Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest -Starya

Her er det etter min mening de ansatte på kinoen som skal refses. Jeg ville også tatt meg en alvorsprat med avkommet, dette ville jeg ikke tolerert. Men jeg ville neppe tydd til en straff.

Vel, kanskje jeg hadde gjemt dvd-spilleren. *ond* :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Vel, kanskje jeg hadde gjemt dvd-spilleren. *ond* :sjarmor:

Minner meg om den "Finn" reklamen: Gutten som kommer ut i stuen: Har dere sett trommesettet mitt" foreldrene (litt gammeldagse og rare, forøvrig) ser på hverandre : "trommesettet ditt" "nei vi har ikke sett trommesettet ditt" :roll::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor?

Det hjelper ikke å sperre en unge inne, det hjelper ingenting.

Vel, hvis hun synes det er kjedelig å være inne en kveld, så kanskej hun slutter å gå på filmer foreldrene og fagfolk mener hun ikke bør se? Er egentlig helt irrelevant om amn blir skadet eller ei, så lenge det er satt en grense og foreldrene ønsker at denne overholdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...