AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #1 Del Skrevet 20. februar 2011 Vi er godt voksne og treffes de helgene vi ikke har barn. Når vi er på besøk hos hverandre og skal tilbringe helgen sammen, blir det av og til litt rart, da vi ikke vet hva vi skal finne på. Det blir mye tv og kos, men så stopper det på en måte litt opp når lørdagskvelden kommer. Ingen av oss har hatt for vane å fly på byen. Burde jeg bare ta med meg en bunke lesestoff og pc`n når jeg drar til han, og så kan vi sitte der foran hver vår maskin som om vi var alene? Hva gjør andre som er hos hverandre i helgene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 20. februar 2011 #2 Del Skrevet 20. februar 2011 Litt pc blir det nok, men ofte går vi på besøk til vennar, på fredagane går vi ofte på quiz på ein lokal pub og søndagane ligg vi lenge i senga, lagar god mat og dillar rundt. Vi trivest veldig godt i kvarandres selskap, og finn på ting i huset eller ute. I dag har vi for eksempel rydda i kjøleskapet mitt, det trengtest. Eg har bakt bollar og han har site på pc-en og lagt ut masse greier på qxl som han skal selge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnwild Skrevet 20. februar 2011 #3 Del Skrevet 20. februar 2011 Hva med å finne en felles hobby dere kan bedrive sammen? Selv synes jeg det er koselig å gå en tur sammen med kjæresten helst når det er fint vær, men også morsomt i mindre fint vær, da det er moro å varme seg opp sammen Det varierer jo fra forhold til forhold hva som fungerer... Noen forslag jeg vil legge frem er: FilmSpillTrimDansMatlaging Det som er viktig er å finne noe som begge trives med. Her er det viktig at begge parter stiller med åpent sinn, for man vet aldri hva man kan synes er morsomt/hyggelig (selv om man kanskje tror det ikke er noe for seg). Samtidig legger jeg til at det er bedre å prøve masse feil for å finne det som er rett, enn å bare gi opp... Ta dere en "brainstorm" å hygg dere sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2011 #4 Del Skrevet 20. februar 2011 Vi er i en litt annen situasjon enn dere. Vi er gift, bor sammen, ingen barn. Pga jobbsituasjon har vi bare to helger i måneden da vi virkelig kan slappe av sammen. Da brukes mesteparten av tida til trening, sengekos, matlaging, shopping og spise ute og se på tv/film/kino. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 20. februar 2011 #5 Del Skrevet 20. februar 2011 Hva gjør andre som er hos hverandre i helgene? Sex. Massevis av det. Ellers så prater vi veldig mye når vi ligger sammenkrøllet i sengen etterpå. Vi bruker mye tid på å lage god mat sammen, ser en film eller episoder fra en serie vi begge liker, går tur, eller sitter å gjør ting hver for oss. Jeg synes det er greit at vi ikke trenger å gjøre ting sammen hele tiden, selv om vi er på besøk med hverandre når det er snakk om et par dager. Det er greit å kunne trekke seg litt tilbake og lese en bok eller slappe av med pc'n. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 21. februar 2011 #6 Del Skrevet 21. februar 2011 Må man på død og liv gjøre noe sammen hele tiden da? I helgene liker vi å gjøre både litt sammen, som f.eks å se en film, og gjøre ting for oss selv. Jeg liker f.eks å sitte ved pc'en, han liker å spille. Vi lager kanskje god mat og spiser sammen, for så å gå hvert til vårt. Hvis vi først gjør noe sammen er det gjerne å dra på kino, spise ute, gå en tur, spille bowling osv. Mvh Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kontorstol Skrevet 21. februar 2011 #7 Del Skrevet 21. februar 2011 Men Yvonne.. Du bor sammen med din. TS treffer sin de helgene de ikke har barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 21. februar 2011 #8 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 21. februar 2011 #9 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Men Yvonne.. Du bor sammen med din. TS treffer sin de helgene de ikke har barn. Men vi hadde faktisk et avstandsforhold i over ett år, så jeg vet hvordan det er, og jeg hadde den samme følelsen da som nå. Mvh Yvonne Endret 21. februar 2011 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cosmos Skrevet 21. februar 2011 #10 Del Skrevet 21. februar 2011 Men vi hadde faktisk et avstandsforhold i over ett år, så jeg vet hvordan det er, og jeg hadde den samme følelsen da som nå. Mvh Yvonne Når du bor sammen med din kjæreste så er det jo helt naturlig at dere ikke har behov for å finne på noe hele tiden, du nevner jo at du har vært i avstandsforhold før, så da kjenner du kanskje til det? Ellers så er jo folk forskjellige. Jeg vet ikke hvilken følelse du mener?Tror TS er ute etter tips til hva hun og kjæresten kan finne på, siden de ikke har mulighet til å være så mye sammen ellers i hverdagen. Klart man må ikke finne på noe hele tiden, men jeg synes det virker som om TS er ute etter noe de kan finne på, det er vel derfor hun spør. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 21. februar 2011 #11 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Når du bor sammen med din kjæreste så er det jo helt naturlig at dere ikke har behov for å finne på noe hele tiden, du nevner jo at du har vært i avstandsforhold før, så da kjenner du kanskje til det? Ellers så er jo folk forskjellige. Jeg vet ikke hvilken følelse du mener?Tror TS er ute etter tips til hva hun og kjæresten kan finne på, siden de ikke har mulighet til å være så mye sammen ellers i hverdagen. Klart man må ikke finne på noe hele tiden, men jeg synes det virker som om TS er ute etter noe de kan finne på, det er vel derfor hun spør. Jeg mente med "følelser" at jeg har det samme behovet nå som da vi var i et avstandsforhold. Det jeg mente er at jeg forstår veldig godt man vil tilbringe tid sammen, men må man gjøre noe sammen hele tiden? Jeg tenker at det må jo bli litt klaustrofobisk om man må gjøre den minste ting sammen? Men vi er tydeligvis svært forskjellige, men som du ser så kommer jeg også med forslag. Jeg bare ser ikke helt hvordan man skal greie til å gjøre ting sammen hele tiden. Og jeg lurer litt på om ts har spurt kjæresten om hva han vil, de fleste mennesker liker å kunne gjøre noen ting på egenhånd. Jeg tenker da ikke på at man ikke ser hverandre, men at man kanskje sitter i samme rom med hver sin ting (pc, spill osv). Mvh Yvonne Endret 21. februar 2011 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #12 Del Skrevet 21. februar 2011 Vi er i samme situasjon som TS og dette er litt av hva vi gjør i helgene: Fredag kveld er vi stort sett begge slitne etter krevende arbeidsuker så hovedsakelig begynner vi med en økt på treningssentert rett etter jobb (går ikke "oppå hverandre" men er der samtidig. Drar innom butikken på vei hjem til en av oss. Lager god men enkel mat (sjømat, salater, ost/kjeks etc). Koser oss med en vinflaske til gullrekka eller samtaler godt nedsunket i sofaen. Lørdag morgen bytter vi på annenhver gang- den ene sover en ekstra time mens den andre reiser ut (i 8-9tiden) å kjøper kaffe, aviser og croissanter. Leser avisene og spiser frokost i sengen, elsker før vi står opp i 1030-11tiden. Deretter drar vi somregel ut. Enten til byen for kunstutstillinger, cafemøter med venner (eller bare oss to). Noen ganger går vi på ettermiddagskonsert hvor vi gjerne møter venner/foreldre- tar etpar øl før vi går hjem. På lørdagskveldene er vi stort sett enten bedt bort eller har invitert gjester til oss (elsker middagsselskaper). Lager maten sammen. Kveldene går til koselig selskap med gode samtaler, heftige diskusjoner og masse latter. Dersom vi tilbringer kveldene alene sammen setter vi ofte på en film- men skravler oss somregel helt bort.. Søndag er ut på tur. (Gjentar somregel rutinen fra lørdagsmorgener). Vinter legger vi ut på skitur, sommer fottur. Blir gjerne etpar mil med vandring. Om været ikke er med oss blir selvfølgelig ikke turene så lange, men ut skal vi:-) Sitter da gjerne i hver vår sofakrok, med hver vår bok i hånda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cosmos Skrevet 23. februar 2011 #13 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Jeg mente med "følelser" at jeg har det samme behovet nå som da vi var i et avstandsforhold. Det jeg mente er at jeg forstår veldig godt man vil tilbringe tid sammen, men må man gjøre noe sammen hele tiden? Jeg tenker at det må jo bli litt klaustrofobisk om man må gjøre den minste ting sammen? Men vi er tydeligvis svært forskjellige, men som du ser så kommer jeg også med forslag. Jeg bare ser ikke helt hvordan man skal greie til å gjøre ting sammen hele tiden. Og jeg lurer litt på om ts har spurt kjæresten om hva han vil, de fleste mennesker liker å kunne gjøre noen ting på egenhånd. Jeg tenker da ikke på at man ikke ser hverandre, men at man kanskje sitter i samme rom med hver sin ting (pc, spill osv). Mvh Yvonne Forstår ikke helt hva du vil frem til, jeg? TS spurte bare om forslag til hva de kan finne på? De bor jo ikke sammen, og treffes ikke så ofte, og det blir vel ikke nevnt at de må finne på noe hele tiden? Uansett: Dette blir på siden at hva TS spør om. Endret 23. februar 2011 av Cosmos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå